PDA

View Full Version : Nieuw KISS album



Ace 1.15.19
17 november 2008, 01:35
Voor degene die gehoopt hadden op een nieuw KISS album: de gebeden zijn verhoord! Niet één of ander gerucht, maar Paul Stanley die het zelf bevestigd. Het laatste studiomateriaal van de groep stamt alweer uit 1998 (Psycho Circus). Het volgende album gaat Ikons heten. Naast KISS heeft Paul nog een andere hobby, namelijk schilderen. Op de site van een goede vriend van hem (fotograaf Ross Halfin) stond het volgende in zijn dagboek beschreven:


November 9

I had breakfast with Paul Stanley, The Love Gun (if I don't put that John Bionelli starts bombarding me with emails and leaving me voice messages singing KISS songs). Paul told me they may make a KISS record, which he'll produce. A real 70's KISS style record. If Paul can stop painting which is his other career.

Dit bericht maakt dus nog niks zeker maar dan komt het volgende:


In a radio-interview with David Brody, Paul has now confirmed that a KISS album is already in the works! You can listen to the interview here below. Paul recently told this already photographer Ross Halfin. Supposedly Paul will be producing the album himself in a typical KISS 70's style. This will be the first KISS album in over 10 years!

Er wordt dus al aan gewerkt! Het is geen flauwekul want het interview staat ook op de officiele KISS site. Hieronder de link:

Radio interview (http://www.youtube.com/watch?v=hYK2ccDMIc4)

Ik verwacht er heel erg veel van. Ben benieuwd naar de speelstijl van Tommy. Live 'moet' hij de stijl nadoen van Ace, eens kijken of hij de kans krijgt om zichzelf te laten horen op een nieuwe plaat. Ik ben in ieder geval blij om te horen dat het een sound à la de seventies wordt, dat is toch mijn favoriete KISS sound.

Verder kan ik er nog niks over zeggen. Het is even afwachten op meer nieuws.

Stratman70
18 november 2008, 22:42
Bedankt voor je post. Tof. Ik ben ook benieuwd. Zo ook nog steeds naar het nieuwe album van Ace.

Ik had liever Bruce in de band gezien, zeker met een album maken. Revenge en COS zijn geweldige albums, waarvan COS mijn favoriet is. Echte Nu-metal uit de jaren 90. Hun beste album sinds The Elder.

Solo album van Paul vond ik tegenvallen. van Gene vind ik erg goed en soms heel mooi en zeker gewaagd en origineel.

Ace 1.15.19
18 november 2008, 23:09
Revenge vind ik ook een zeer goed album, maar niet mijn favoriet. Nummers als Unholy en I Just Wanna zijn erg lekker. Over Carnival Of Souls heb ik eigenlijk nog steeds geen goede mening, ondanks dat ik hem al jaren heb. Ik vind het een behoorlijk heavy album voor KISS (misschien wel té heavy?), maar toch staan er goede songs op.

Gene zijn solo album uit '78 was inderdaad best gewaagd. De altijd zo bloederige, enge en duivelse bassist liet een heel andere kant van zich zien. Ken je zijn album Asshole? Hetzelfde verhaal eigenlijk, niet door iedereen even gewaardeerd. Sweet And Dirty Love en Asshole vind ik de twee beste nummers, dus toch het zware werk van dat album.

Ace zijn solo album vind ik het beste. Keiharde classic rock, zo uit het boekje. De nummers zijn naar mijn mening erg sterk en dit is een groot deel van het beste wat Ace ooit geschreven heeft. Live in Tilburg dit jaar vond ik hem ontzettend goed, heb gelukkig een bootleg CD en DVD kunnen scoren. Ik kijk ook uit naar het nieuwe solo album van Ace. Hij schijnt er al jaren aan te werken, maar eind dit jaar zou hij er zijn. Ik ben benieuwd.

Stratman70
18 november 2008, 23:42
Ik had het over Gene's laatste album Asshole.
(don't get me wrong!)

;)

Ace 1.15.19
20 november 2008, 15:12
Ik heb zojuist een nieuw bericht gekregen. Heb helaas geen betrouwbare bronvermelding en ik weet ook niet hoe oud dit bericht is, aangezien hierin staat dat een nieuw KISS album mogelijk zou zijn, maar dat er nog geen planning is om de studio in te duiken, terwijl dat bij de vorige berichtjes wel is bevestigd. Dus vandaar mijn twijfels waar dit precies vandaan komt. Maar zoals we nog meer kunnen lezen is er een tour door Europa en de VS gepland!


PAUL CONFIRMS EURO & US TOUR 2009

[Q] What does the future hold for KISS?
[A] It looks like we'll be touring Europe as well as the States next year. You'll be getting more of what you saw at the Download festival this past summer - the KISS Alive! vibe amped up to the max. There might even be a new KISS album at some point. I have been ambivalent to the idea in the past but I'm much more open to it now.

[Q] Why is that?
[A] Well, I thought that I'd be content for KISS to remain a heritage act, just playing our greatest hits - Detroit Rock City and all that. But the new KISS line-up with Tommy Thayer (guitar) and Eric Singer (drums) is proving to be so good, so strong in spirit, it would interesting to see how we perform in the studio. I must stress that no recording time has been booked at this point. But it if we were to go into the studio, the intention would be to make a KISS album in the style of our 1970's recordings. A classic KISS album, unmistakably.

Wiellem
20 november 2008, 15:34
Ze zijn echt te oud nu hiervoor :seriousf:

Philippe
20 november 2008, 15:54
OT:

Die vriend van hem, Ross Halfin, is echt een geweldige fotograaf.
Hij heeft legendarische foto's gemaakt van David Gilmour tot Pearl Jam, en Jeff Beck tot Metallica

http://www.rosshalfin.com

Pete Townshend
21 november 2008, 20:01
Paul kan veel zeggen.... als Gene er geen zin in heeft, dan kun je het vergeten. Die is te druk bezig met het verkopen van tampons met voorverpakt bloed.


Het volgende album gaat Ikons heten.
Dat is niet helemaal waar. Er is wel een verzamelalbum op komst (release 1 december), met de titel Ikons: dit is een 4-CD set, waarbij elke cd gewijd is aan een bandlid.

Tracklist:

Disc 1
1. God Of Thunder
2. Almost Human
3. Calling Dr. Love
4. Ladies Room
5. Christine Sixteen
6. Deuce
7. Rock And Roll All Nite
8. Cold Gin
9. Parasite
10. Larger Than Life
11. Love 'em And Leave 'Em
12. Plaster Caster
13. Radioactive
14. Charisma

Disc 2
1. Detroit Rock City
2. Love Gun
3. Take Me
4. Strutter
5. C'mon And Love Me
6. Hotter Than Hell
7. 100,000 Years
8. Rock Bottom
9. Do You Love Me?
10. All American Man
11. Mr. Speed
12. I Stole Your Love
13. Wouldn't You Like To Know Me
14. I Was Made For Lovin' You

Disc 3
1. New York Groove
2. Shock Me
3. 2,000 Man
4. Rocket Ride
5. Snow Blind
6. Speedin' Back To My Baby
7. Talk To Me
8. What's On Your Mind
9. Rip It Out
10. Save Your Love
11. Hard Times
12. Two Sides Of The Coin
13. Dark Light
14. Into The Void

Disc 4
1. Hard Luck Woman
2. Baby Driver
3. Hooligan
4. Beth
5. I Can't Stop The Rain
6. Black Diamond
7. Mainline
8. Don't You Let Me Down
9. Dirty Livin'
10. Getaway
11. Strange Ways
12. That's The Kind Of Sugar Papa Likes
13. Easy Thing
14. I Finally Found My Way

Ace 1.15.19
21 november 2008, 23:39
Dat is niet helemaal waar. Er is wel een verzamelalbum op komst (release 1 december), met de titel Ikons: dit is een 4-CD set, waarbij elke cd gewijd is aan een bandlid.
Ja, daar had ik ook al iets over gelezen, is nu vooraf te reserveren op bol.com. Dus daarna kreeg ik mijn twijfels over de CD-titel.

Ace 1.15.19
5 december 2008, 19:56
Paul kan veel zeggen.... als Gene er geen zin in heeft, dan kun je het vergeten.

Kleine update:


As for his day job with KISS, Simmons confirms the veteran glam-rockers are writing songs for a new album that he expects they will record next year and release next summer. KISS singer-guitarist Paul Stanley will produce the disc. The band will follow the album’s release with a limited tour.

Voor het hele interview, zie hiero (http://www.winnipegsun.com/Entertainment/Music/2008/11/26/7544541.html).

Pete Townshend
7 december 2008, 19:06
Ben benieuwd :)

Ace 1.15.19
18 januari 2009, 02:22
Weer wat nieuws in het nieuwe jaar:


Lots of rumors are running up and down on the net about the forthcoming new KISS album.

Some not confirmed sources talk about 13 tracks ready to be worked out and mixed starting from the second half of this month.

Out of the 13 tracks, 9 should be by Paul, 3 by Gene and one by Tommy!!!

"It's going to be very much a vintage, classic, '70s KISS album without much regard to what's happened since then; it's back to the roots," singer/guitarist Paul Stanley who will produce the album.

Tja, en na wat grondig speurwerk ben ik uitgekomen bij de volgende nummers:

01. Down for the Count
02. Rough Play
03. Daydream at Night
04. Let my Fingers do the Talkin' (Tommy)
05. Paradise
06. Incubator
07. Terrible Two's
08. K.I.S.S.
09. In the Days of Old
10. Timeline
11. Nightstalker
12. Tell Me
13. Make-up

In Melbourne vorig jaar was het voor het eerst in KISStory dat Tommy een nummer zong, en dat was Shock Me tijdens de Alive 35 tour. Ik heb er zin an!

artnaz
18 januari 2009, 02:50
Cool, ben benieuwd of er wat moois tussen zit! :)

Ace 1.15.19
3 maart 2009, 01:31
Het jaar 2009 wordt een druk tijd voor KISS:

- natuurlijk het nieuwe album;
- 25 maart wordt the KISSOLOGY Box Set uitgebracht in Japan in verschillende edities waarvan er één 18 DVD's bevat en veel extra's;
- 3 april start de Zuid-Amerikaanse tour;
- nieuwe album van Bruce Kulick komt uit in april;
- nieuwe album van Ace Frehley (sinds vandaag is er een korte video-opname online die in februari gefilmt is, volgens mij bij Ace thuis. klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=9HtKaZbsihg&eurl=http://www.acefrehley.com/rocket-rides/).);
- 2009/2010 start de nieuwe KISS worldwide tour incl. Japan, U.S.A. en Europa.

Orpheo
4 maart 2009, 20:19
Het jaar 2009 wordt een druk tijd voor KISS:

- natuurlijk het nieuwe album;
- 25 maart wordt the KISSOLOGY Box Set uitgebracht in Japan in verschillende edities waarvan er één 18 DVD's bevat en veel extra's;
- 3 april start de Zuid-Amerikaanse tour;
- nieuwe album van Bruce Kulick komt uit in april;
- nieuwe album van Ace Frehley (sinds vandaag is er een korte video-opname online die in februari gefilmt is, volgens mij bij Ace thuis. klik hier (http://www.youtube.com/watch?v=9HtKaZbsihg&eurl=http://www.acefrehley.com/rocket-rides/).);
- 2009/2010 start de nieuwe KISS worldwide tour incl. Japan, U.S.A. en Europa.
wat een verschrikkelijk clipje. echt, verschrikkelijk. klonk nergens naar

Ace 1.15.19
4 maart 2009, 21:45
Bevalt zijn speelstijl je niet, of vind je het gewoon een kut sound? Is trouwens niet zo'n denderende kwaliteit beeld en geluid.

Orpheo
5 maart 2009, 14:28
Bevalt zijn speelstijl je niet, of vind je het gewoon een kut sound? Is trouwens niet zo'n denderende kwaliteit beeld en geluid.
de speelstijl die ik van hem ken van vroeger; niks mis mee.


maar die solo, de sound. walgelijk. als 't iemand anders was geweest dan ace, had je niet gelezen 'wow te gek'oid, maar 'wat een takkeherrie, leer spelen!". tis echt slecht. echt, slecht...veel te veel feedbacken, belachelijk heen en weer dansen... kom op! nee, ik vond 't 3 keer niks.

Pete Townshend
13 maart 2009, 23:09
01. Down for the Count
02. Rough Play
03. Daydream at Night
04. Let my Fingers do the Talkin' (Tommy)
05. Paradise
06. Incubator
07. Terrible Two's
08. K.I.S.S.
09. In the Days of Old
10. Timeline
11. Nightstalker
12. Tell Me
13. Make-up

Lijkt me erg sterk dat dit de tracklist gaat worden. Ik verwacht toch op z'n minst 3 nummers met het woord "rock" of "love" er in. In Rolling Stone wordt melding gemaakt van het nummer "Rotten To The Core". Dat is al een nummer daterend uit de jaren '70...

"The first studio album from Kiss in more than a decade will include songs “about the obvious things,” says bassist-singer Gene Simmons, citing titles such as “Rotten To The Core.” “No secret to life, no political messaging, nothing like that,” he says of the lyrics.

Stratman70
21 maart 2009, 14:01
de speelstijl die ik van hem ken van vroeger; niks mis mee.


maar die solo, de sound. walgelijk. als 't iemand anders was geweest dan ace, had je niet gelezen 'wow te gek'oid, maar 'wat een takkeherrie, leer spelen!". tis echt slecht. echt, slecht...veel te veel feedbacken, belachelijk heen en weer dansen... kom op! nee, ik vond 't 3 keer niks.
Ace is inderdaad niet meer de Ace van de jaren 70. Hij loopt zelf al richting de jaren 70. ;)
De solo op zich is best goed, maar wel slordig uitgevoerd. met de sound is weinig mis vind ik trouwens. De vingertjes zijn niet meer zo flashy en soepel als ze ooit waren. Ace wordt een soort van 'slowhand', die nog snel wil blijven spelen. Dat leidt soms tot pijnlijke solo's.

Ace is erg wisselvallig geworden. Het begin van de reunie van Kiss in 1996 (?) speelde hij erg slecht en heel onzeker. Dat werd geleidelijk aan beter, daar elk concert weer een nieuwe oefening was. Het laatst gefilmde concert van Kiss met Ace uit 2000 is gewoon geweldig en daar doet Ace nauwelijks onder vergeleken zijn niveau in de jaren 70.
Niet lang daarna verscheen hij ergens waar hij "God of Thunder" speelde met muzikanten als Slash, maar een walgelijk slechte valse solo speelde.

Zijn jarenlange drankverslaving heeft helaas duidelijk zijn diepe sporen achtergelaten.

Ace 1.15.19
27 juni 2009, 16:03
PAUL NOTE ON NEW KISS ALBUM.

Hey All,

We're about four days from finishing the new KISS album. Eleven tracks, and it IS everything I've told you. It IS classic. It IS all written within' the band. And IT ROCKS BIG TIME! Tommy and Eric both handle lead vocals. The songs, sound and playing will knock your socks off. You will all be as proud and excited as we all are. Oh...and WAIT 'till you see the cover!

We ARE just getting started!

Paul.

(Photo of KISS in the Recording Studio - by Dean Snowden for KISSONLINE.)

http://www.kissonline.com/news/images/1_studio.jpg

Cover van het nieuwe album schijnt ontworpen te zijn door Michael Doret, die ook de cover van Rock And Roll Over maakte.

Verder nog wat offtopic:



Earth People!!!
How are you?......I'm happy to say that my new album "Anomaly" is finished!
Mixed, mastered...Done!!.........It clocks in as one full hour of new music.........I'm waiting for my distribution company to get me solid release dates that we can decide on. I want "Anomaly" to be available to you in every store around the world that sells cds these days (and that number is shrinking). Digitally, "Anomaly" will be available on iTunes (with an exclusive bonus, album only track!!). Believe me, as soon as we decide on the release date.....you'll be the first to know. But for now, here's the "official" track listing for "Anomaly"........Talk to you soon.......

1. Foxy & Free
2. Outer Space
3. Pain In The Neck
4. Fox On The Run
5. Genghis Khan
6. Too Many Faces
7. Change The World
8. Space Bear
9. A Little Below The Angels
10. Sister
11. It's A Great Life
12. Fractured Quantum

13. The Return of Space Bear (Dedicated to Tom Snyder) (iTunes Exclusive album only track)

Stratman70
7 juli 2009, 18:08
Ben erg benieuwd naar beide albums. Zou erg mooi zijn als deze ongeveer tegelijk uitkomen en van mij mag Ace winnen, al vermoed ik dat het Kiss album beter zal zijn dan het album van Ace, but you never know.

We'll wait and see.

Pete Townshend
7 juli 2009, 18:32
Ben ook wel benieuwd naar het nieuwe KISS-album. Op KOL zijn ze al behoorlijk de boel aan het hypen.

Gene: "And I will tell you here and now, Paul's done a great job. Result? Maybe the best record we've done in 30 years. Bold statement? You bet. Wait till you hear it".

Eric: "Well, no ballads, no slow songs, no filler...Just pure straight ahead Rock and Roll that has all the elements that made you love KISS from day one. Believe me the wait IS over and well worth it!"

Tommy: "We did run a few of them at our sound check in Milwaukee last week. Yep, you guessed right... They SCORCHED! Our tour crew guys were like, HOLY S**T, what was that? IT DON'T GET ANY BETTER THAN THAT! Can't wait for you to hear it... You're gonna LOVE it"

Paul: "What might well be a surprise is that at the least, the album is right up there with our best. As much as we may have tried at some other times to achieve this, the chemistry, line-up or lack of total commitment from everyone might have been cause for it being impossible. Not now. Not this time. I know that when you hear it you will agree".


Ze zijn wel érg zelfverzekerd van hun zaak. Kan dus alleen nog maar tegenvallen als ze de verwachtingen van de fans zo hoog laten oplopen.. Maar ik ga hem zeker halen.

Ace 1.15.19
7 juli 2009, 19:20
Maar ik ga hem zeker halen.
Ik ook, absoluut. :cooler:

Zouden de albums (dus die van Ace ook) in de USA eerder uitgebracht worden?

Filmpje. (http://www.youtube.com/watch?v=E2tWsNqnfpk&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eacefrehley%2Ecom%2Fnews%2F&feature=player_embedded)

Pete Townshend
7 juli 2009, 19:58
Dat is wel een leuke commercial voor Ace's nieuwe plaat!

Ik heb zo het idee dat het nieuwe album een modernere versie wordt van "Dressed To Kill". Kort, krachtig, knallend met een lekkere productie.

Paultje-k
8 juli 2009, 10:46
Zonder Ace geen Kiss... simple as that...


Anomaly word de beste (recente) Kissplaat die Kiss nooit gemaakt heeft...

Stratman70
10 juli 2009, 16:24
Zonder Ace geen Kiss... simple as that...


Anomaly word de beste (recente) Kissplaat die Kiss nooit gemaakt heeft...
Dat hoop ik ook, maar ik vrees het ergste.
Wat ik er tot nu toe van hoor, maakt nog niet echt veel indruk, al geef ik toe dat het zeer minimaal is wat ik heb gehoord. En als gitarist is Frehley natuurlijk al lang niet meer die 'flashy' gitarist die hij eens was.

En wat Kiss betreft: ze moeten HEEL wat waarmaken willen ze het niveau van Carnival Of Souls overstijgen. C.O.S. is voor mij de allerbeste Kissplaat sinds Love Gun. Ook daar (C.O.S.) staan geen fillers op.

Ace 1.15.19
10 juli 2009, 16:44
Van de Frehley-plaat zijn 3 sneak peaks bekend, en in de commercial zit ook een nummer waarvan ik verwacht dat het erop staat.

Stratman70
10 juli 2009, 17:17
Van de Frehley-plaat zijn 3 sneak peaks bekend, en in de commercial zit ook een nummer waarvan ik verwacht dat het erop staat.
Ja precies en die sneak peaks maakten nu niet echt veel indruk, evenals het nummer uit die clip, die me erg aan de jaren 80 producties deed denken, gedateerd dus. Ik had meer gehoopt op het geluid van zijn soloplaat uit '78, wat toch wat tijdlozer klinkt.

Al vond ik die akoestische gitaartokkel (gespeeld op een 12 snaar of met octaven gedubt) uit 1 van die sneak peaks wel mooi. De slide solo uit het clipje is niet helemaal zuiver.

Maar goed... laten we hopen dat we het album snel te horen krijgen. Zou mooi zijn als ze ongeveer tegelijkertijd uitkwamen.

Pete Townshend
11 juli 2009, 16:18
Gene heeft drie songtitels genoemd in een interview. "Modern Day Delilah", "Stand" en "Russian Roulette". Die laatste was volgens mij ook de titel van een demo uit de "Animalize"/"Asylum"-periode...

Pete Townshend
30 juli 2009, 19:20
"The editor of Guitar Player magazine had a chance to preview five songs off the new KISS album, which is scheduled for release in early October. He writes on the publication's Facebook page, "Heard 5 songs. If you dig KISS, you're gonna dig this new album. Paul sings his ass off. Eric plays some amazingly powerful drums. Gene was finally made to play all of his bass parts (apparently, in the past, if someone had a cool bass idea, he let them play it), and he DOES have a pretty driving sound. Finally, Paul and Tommy's guitars sound HUGE -- with some fab riffs and '70s-style solos."

Ace 1.15.19
30 juli 2009, 23:38
Klinkt zeker wel goed. :cooler:

Stratman70
31 juli 2009, 13:38
-- with some fab riffs and '70s-style solos."
Ik hoop dat ze bedoelen: solo's in de stijl van hoe Ace ze destijds speelde.

De solo's van Ace z'n nieuwe plaat klinken belabberd trouwens. Althans wat ik op zijn site hoorde. Slowhand Frehley, de alcohol heeft er goed ingehakt door de jaren heen.
Hij is trouwens al zo'n 3 jaar van de alcohol af. Hopelijk werkt dit alsnog ten positieve aan zijn snelheid. Anders moet Ace echt eens een vette bluesplaat maken met langzame soli zoals in Goin' Blind en God Of Thunder.

Maar ben erg benieuwd naar beide albums.

Ace 1.15.19
3 augustus 2009, 15:21
Eerste single van Anomaly:

Outer Space (http://www.idesignprod.com/AF/)

Pete Townshend
3 augustus 2009, 20:28
Eerste single van Anomaly:

Outer Space (http://www.idesignprod.com/AF/)

Vind het niet zo bijzonder eigenlijk...

Ace 1.15.19
3 augustus 2009, 20:29
Ik ben benieuwd naar de hele versie van Pain In The Neck.

Ace 1.15.19
4 augustus 2009, 23:48
Nieuwste van het nieuwste:

Filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=HUaZ7MPhXik&eurl=http%3A%2F%2Fwww%2Eacefrehley%2Ecom%2Fvideo%2 F&feature=player_embedded) waarin een stuk van Fox On The Run te horen is, cover van The Sweet. Die blauw met grijze Les Paul, is of wordt dat zijn nieuwe signature? Want ik meende iets gehoord te hebben over een nieuwe Ace Frehley Sig. Les Paul.

Ondertussen is dit het Nieuwe Ace Frehley album-topic geworden, maar zo blijft het wel lekker overzichtelijk. :)

Pete Townshend
5 augustus 2009, 15:45
Je kunt zeggen wat je wil over de vent, maar hij ziet er wel nog hartstikke cool uit.

Hij lijkt trouwens wel wat op Ian Hill van Judas Priest:

http://www.spectorbass.com/emailImages/Jan2009/1a1403ff.jpg

Ace 1.15.19
5 augustus 2009, 15:46
Je ziet hem nu alleen nog maar met zonnebril. Tijdens de Comet-periode en de tijd daarna had hij die helemaal niet.

Ace 1.15.19
5 augustus 2009, 16:46
Weer even wat KISS nieuws:


Successful rock band KISS travel to Australia and New Zealand for their Alive 35 tour. Concerts in Melbourne, Brisbane, Sydney and Wellington - full HD coverage with up to 8 cameras at each concert.

The Kiss Alive 35 tour will be released on DVD.

Website met foto's (http://www.trademarkpictures.com/kiss.htm)

Pete Townshend
5 augustus 2009, 21:03
Ah, nieuwe DVD is altijd goed nieuws! Maar doe es wat aan die setlist.... pff...

Ace 1.15.19
15 augustus 2009, 11:59
CLASSIC ROCK GETS EXCLUSIVE PREVIEW OF NEW KISS ALBUM
(from Classic Rock)

Classic Rock can confirm that the new KISS album will be called Sonic Boom – and we’ve got the full tracklisting. Not only that, but we’ve heard six of the album’s 11 songs!

Classic Rock’s Geoff Barton was invited to an exclusive preview of the new KISS album this afternoon, in the convivial company of Doc McGhee, the band’s manager.
“KISS promised to deliver a back-to-their-roots album and that’s exactly what we’ve got,” Barton reports. “Recorded in the old-fashioned, analog way, it sounds spectacularly good – no ProTools nonsense in evidence here.

“The interesting thing is, it’s not simply a homage the band’s first few albums. There are even nods to records such as [1982’s] Creatures Of The Night, which had Vinnie Vincent, Bob Kulick and others guesting on guitar. KISS seem to have cleverly combined the best of all their eras into a single winning package.”

McGhee confirmed that Sonic Boom will be available exclusively through Wal-Mart stores in the US, as part of a package including a disc of re-recorded Kiss classics (already available in Japan) and a live DVD. The album is due for release on October 6.

“I actually wanted to make Sonic Boom available as a download for a dollar, but I was overruled,” McGhee chuckled.

“I still think it’s a great idea. Millions of people would’ve downloaded it, I guarantee. At just a dollar a throw, it would’ve been the bargain of the century.”

McGhee is delighted that KISS decided to play to their strengths on Sonic Boom. “It’s exactly want people want: the classic KISS sound played by the band looking like they’ve always done. KISS are like James Bond or Mickey Mouse. They’re an amazing brand and they’ll likely go on forever.

“When I took over management of KISS in the mid-1990s, that was my major plan: to get the band back to basics.

“I mean,” McGhee laughed, “when KISS had a squirrel in their line-up – what was the hell was that all about?”

The full tracklisting of Sonic Boom is:

1. Modern Day Delilah
2. Russian Roulette
3. Never Enough
4. Yes I Know (Nobody’s Perfect)
5. Stand
6. Hot & Cold
7. All The Glory
8. Danger Us
9. I’m An Animal
10. When Lightning Strikes
11. Say Yah

Here’s our quickfire reaction to the six songs we heard:

Modern Day Delilah
Based around a lumbering, War Machine-style rhythm, Paul Stanley’s vocals sound top-notch and timeless, almost like they’ve been sampled from KISS Alive! Meanwhile, Tommy Thayer’s guitar work is straight out of the Ace Frehley riff book. At a concise 3:35 in length, this is a perfect slam-bang beginning to the new album.

Russian Roulette
Gene Simmons takes the vocals on this one; it’s an archetypal lumbering, grumbling, pummelling offering, made all the better by the addition of a signature ‘ah-ah-ah-ah’ chant-line. The lyrics are simplistic but effective: ‘This is Russian Roulette... one pull of the trigger is all you’re gonna get... you feel the hunger and it’s much too much... go on take a bite.’ To a fan of classic KISS, that’s sheer poetry.

Never Enough
You’re know you’re on to a winner immediately as this one begins with a time-honoured Stanley shout of… wait for it… ‘Woah yeah!’ This is a much jauntier offering than the preceding two tracks, recalling the more commercial, 1980s side of KISS. The song has a real reach-for-the-sky spirit, full of uplifting phrases such as ‘rules just for breaking’, ‘life for the taking’ and (you guessed it) ‘love ’til I’m shaking’.

Yes I Know (Nobody’s Perfect)
Another three minutes of perfection. A light-hearted, hyper-commercial tune with Simmons at the mic-stand again, offering a gruff ‘YEAH’ (capital letters, natch) followed by the inevitable invitation: ‘C’mon baby, take off your clothes.’ There’s no word on whether Simmons kept his T-shirt on, however.

Stand
Our favourite so far; a proper anthem recalling the crowd-rousing grandeur of God Gave Rock ’N’ Roll To You. Stanley delivers the words ‘Stand by my side, I’ll be next to you/Stand by my side, we’ll make it through/Stand by my side, we’ll get by, you and I’ with consummate Starchild passion. This one just grows and grows… and then offers a neat false ending with some soft, CSN&Y-style harmonies (yes, really) before picking up the pace once more.

I’m An Animal
Full of giant, stalking menace, this is based around a dense, Zeppelinesque riff. Thayer plays a marvellous slick-but-stumbling Frehley solo, and you can rest assured the lyrics – ‘I’m an animal and I’m free... I’m an animal in the street’ – don’t refer to an old lady with her poodle off the leash. Late in the song, the band issue the urge: ‘Stand up, raise your fists.’ Little do they know, we’ve been doing that since track one...

Pete Townshend
15 augustus 2009, 20:52
Interessant artikel. Ben benieuwd.



The lyrics are simplistic but effective: ‘This is Russian Roulette... one pull of the trigger is all you’re gonna get... you feel the hunger and it’s much too much... go on take a bite.’ To a fan of classic KISS, that’s sheer poetry.

Hahaha

Pete Townshend
17 augustus 2009, 15:17
http://media.kissonline.com/non_secure/images/20090816/news/sonicboom/large.jpg

De cover.

Ace 1.15.19
17 augustus 2009, 17:46
Inderdaad Rock And Roll Over-style. Ik zag het net op KOL.

Les Paul R8
17 augustus 2009, 19:36
En als ik naar die 4 koppen kijk, dan klopt er iets niet.....het is niet mijn Kiss meer.....

Pete Townshend
17 augustus 2009, 22:06
Ik hoop alleen niet dat het klinkt als een soort "Live To Win". Die sample op KOL doet me daar wel aan denken...

Stratman70
18 augustus 2009, 19:23
Ik hoop alleen niet dat het klinkt als een soort "Live To Win". Die sample op KOL doet me daar wel aan denken...
Live To Win is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend album. In tegenstelling trouwens tot
Gene's solo-album Asshole, die ik gewoon geweldig vind. Maar ik begreep eerder al dat ik daarin een minderheid vorm. de meeste Kiss-fans vinden dat album toch tegenvallen.

De hoes vind ik trouwens al erg tegenvallen. Doet erg goedkoop aan en kan niet tippen aan de hoes van RnRO.

Ace 1.15.19
18 augustus 2009, 19:30
Die sample op KOL vind ik heeeerlijk. :ok:

Pete Townshend
19 augustus 2009, 19:11
Live To Win is een Kwalitatief Uitermate Teleurstellend album.

Ik vind het gewoon een té standaard rockalbum. Al die effectjes op de zang en arrangementen zouden zo van een Hillary Duff album kunnen komen. De nummers zijn op zich wel okee, maar het is een doorsnee rockplaat, geen PAUL STANLEY soloplaat.


In tegenstelling trouwens tot Gene's solo-album Asshole, die ik gewoon geweldig vind. Maar ik begreep eerder al dat ik daarin een minderheid vorm. de meeste Kiss-fans vinden dat album toch tegenvallen.

Gene's album zwabbert alle kanten op, maar ik mag er ook graag naar luisteren. "Black Tongue" met die vadsige baslijntjes, het aparte "Beautiful", "Dog", "Whatever Turns Me On".. zit best leuk spul tussen. Ook natuurlijk wat minder, maar goed, dat heb je altijd wel.


De hoes vind ik trouwens al erg tegenvallen. Doet erg goedkoop aan en kan niet tippen aan de hoes van RnRO.

Ben ik met je eens.


Die sample op KOL vind ik heeeerlijk. :ok:

Het hele nummer, Modern Day Delilah, is nu te beluisteren op de site. Ik weet nog niet wat ik er van moet denken.

Ace 1.15.19
19 augustus 2009, 19:32
De cover had ik eerlijk gezegd ook iets meer van verwacht.

[Edit]
Modern Day Delilah klinkt supervet. In de solo zijn duidelijk de Frehley invloeden te horen.

Stratman70
21 augustus 2009, 10:33
Het is begrijpelijk dat iemand zijn product wil promoten en Kiss kan dat als geen ander: alles wordt uit de kast getrokken om een statement te maken dat dit wel eens hun beste album zou kunnen zijn in 30 jaar.
Maar als ik dan zo naar Modern Day Delilah op Kissonline luister, hoor ik een goedkoop, snel in elkaar geflanst nummer met een wat 'Young And Wasted'-achtig ritme en een gitaarsolo die ons moet laten denken aan Ace in zijn glorietijd, maar er zit geen enkele spirit in die solo van Tommy.
Er is gewoon maar 1 Ace Frehley, klaar! (Accept no substitutes)
Ik had gehoopt dat de productie à la Psycho Circus zou zijn: supervette gitaren, alsof je ze rechtstreeks uit de Marshalls hoort komen, maar wat ik zo hoor, klinken de gitaren maar dunnetjes vind ik.

Zowel Know Where You Are als Outer Space maken (qua compositie en productie) meer indruk op mij dan Modern day Delilah. Tussenstand so far:

Ace Frehley - Kiss: 1 - 0

Ondertussen ben ik wel zo razendnieuwsgierig naar het nummer Pain In The Neck van Ace geworden. Kijk, dát is nou een teaser! Zou trouwens wel een enorme stunt zijn als blijkt dat Ace' zijn album echt beter is dan die van Kiss. Ik gun het hem zo, al is het maar om het ego van een zeker Gene Simmons eens wat meer op zijn plek te zetten. Kiss heeft veel aan Ace te danken. De manier waarop GS met modder gooit naar Ace is niet erg koosjer.

Het beste Kiss-album sinds Love Gun vind ik nog altijd Carnival Of Souls trouwens. Wat een supervet album!

Pete Townshend
21 augustus 2009, 15:31
Maar als ik dan zo naar Modern Day Delilah op Kissonline luister, hoor ik een goedkoop, snel in elkaar geflanst nummer met een wat 'Young And Wasted'-achtig ritme

Ik ben er, na er een aantal keren naar geluisterd te hebben, ook niet kapot van. Ik had er meer van verwacht. Dit is gewoon weer een Paul Stanley solo-album, met KISS als backing band, krijg ik het idee. En dan lees ik die recensies die het album zowat de hemel in prijzen, en dan ben ik bang dat het toch weer gaat tegenvallen...


Ik had gehoopt dat de productie à la Psycho Circus zou zijn: supervette gitaren, alsof je ze rechtstreeks uit de Marshalls hoort komen

Inderdaad, dat was vet.


Zou trouwens wel een enorme stunt zijn als blijkt dat Ace' zijn album echt beter is dan die van Kiss. Ik gun het hem zo, al is het maar om het ego van een zeker Gene Simmons eens wat meer op zijn plek te zetten. Kiss heeft veel aan Ace te danken. De manier waarop GS met modder gooit naar Ace is niet erg koosjer.

Ja, alhoewel ze op KISSology nog wel redelijk positief zijn over hem. Ben benieuwd hoe zijn plaat het gaat doen. Met een goeie PR-campagne er achter heeft hij wel een kans.

Stratman70
21 augustus 2009, 17:14
Ja, alhoewel ze op KISSology nog wel redelijk positief zijn over hem. Ben benieuwd hoe zijn plaat het gaat doen. Met een goeie PR-campagne er achter heeft hij wel een kans.Met name Paul is daar positief over Ace. Gene zegt nog ergens dat hij de reunie niet zag zitten en dat het een doffe ellende was 'from day one'.

Wel leuk om te zien dat Gene helemaal dubbel ligt om een dronken Ace tijdens de introductie van Eric Carr. "Look!!! It's Rock 'n roll!"
Ook goed, dat Gene de hand in eigen boezem steekt als het gaat om de Tomorrow Show met een zuur kijkende Gene naar een zatte Ace. Ace stal echt de show... maar wat een lach heeft die kerel zeg! :chicken:

Ace 1.15.19
21 augustus 2009, 20:22
Die Tomorrow Show is echt fantastisch, ik heb hem al vaak gezien en ik kan hem nog wel honderd keer kijken. :p "So you kinda look like a space man." "No, actually I'm a plumber."

De lach van Ace is inderdaad legendarisch, check dit (http://www.youtube.com/watch?v=3Q5rGNr6Sk4) korte filmpje even. Al lopend (eerder gezegd, wankelend) naar het podium krijgt hij nog een glas drank ingeschonken. :D "Okay, time to rock 'n' roll..." Heerlijk.

Pete Townshend
21 augustus 2009, 20:31
Maar toch vind ik dat KISSology beter had gekund. Met name de beeldkwaliteit van de concerten vind ik tegenvallen. Ze hadden best wat moeite kunnen doen om die beelden te restaureren. Frappant vind ik dan dat "Detroit Rock City" en "Rock And Roll All Nite" er béter uitzagen op de "X-posed" video. Ook jammer dat er geen complete concerten op staan.

Stratman70
22 augustus 2009, 14:34
Maar toch vind ik dat KISSology beter had gekund. Met name de beeldkwaliteit van de concerten vind ik tegenvallen. Ze hadden best wat moeite kunnen doen om die beelden te restaureren. Frappant vind ik dan dat "Detroit Rock City" en "Rock And Roll All Nite" er béter uitzagen op de "X-posed" video. Ook jammer dat er geen complete concerten op staan.Geen volledige concerten? Volgens mij staan er die wel op. Zeker op deel I en III. Deel II kijk ik bijna nooit en heb dat concert met Vinnie Vincent niet eens uit kunnen zitten.

Ik heb ze al een tijdje in huis, maar vorige week pas voor het eerst de film 'Phantom In The Park' gekeken. wat een miserabele film zeg!

Het openingconcert van de reunie-tour is (zeker voor Ace) een pijnlijke start geweest: bij Deuce gaat hij dankzij een fout van Paul (waardor hij uit zijn concentratie raakt) de fout in met de timing van de solo, waardoor Peter Criss ook nog eens zijn 'cue' mist.
Later na Shock Me bij de gitaarsolo laat de techniek Ace helemaal in de steek, als de rook niet uit zijn gitaar wil komen, het geluid van zijn gitaar uitvalt en je door de make-up heen ziet dat Ace een hele zware tijd heeft (hij staat bijna te huilen heb ik het idee). Nog los van het feit dat Ace totaal nog niet in vorm is.

Bij het concert 'The Last Kiss' is Ace gelukkig in super vorm, speelt zoals hij in zijn beste dagen speelde en ziet er ook nog eens goed (afgevallen in superfit) uit.
Gelukkig maar! (Al zullen hier best wat overdubs zijn gedaan, neem ik aan.)

Ben het trouwens wel met je eens dat Kissology nog beter had gekund. Waarom bijv. zwart beeld tussen de nummers, bij het reunie-concert?

Pete Townshend
22 augustus 2009, 20:33
Geen volledige concerten? Volgens mij staan er die wel op. Zeker op deel I en III. Deel II kijk ik bijna nooit en heb dat concert met Vinnie Vincent niet eens uit kunnen zitten.

Op III ontbreken bijv. "Forever", "Shout it Out Loud", "Hotter Than Hell", "Firehouse" en "Strutter" van het concert in Detroit.


Ben het trouwens wel met je eens dat Kissology nog beter had gekund. Waarom bijv. zwart beeld tussen de nummers, bij het reunie-concert?

Volgens mij kwam dat omdat die beelden eigenlijk alleen bedoeld waren voor de videoschermen. Er was in elk geval een reden voor.

Pete Townshend
25 augustus 2009, 21:26
En ondertussen laat Vinnie Vincent ook weer es van zich horen:


"De voormalige gitarist van de rockgroep Kiss, Vinnie Vincent, spant wederom een rechtszaak aan. Dit keer sleept Vincent niet alleen zijn voormalige bandleden, maar ook de televisiezender A&E Television Networks voor de rechter.

De muzikant klaagt de hardrockband en de televisiezender aan omdat ze zonder toestemming beelden van hem gebruikt zouden hebben. Vincent is het er niet meer eens dat beeldmateriaal van hem te zien zijn in de DVD-box Kissology Volume II.

Ook zouden beelden van hem zijn gebruikt in een televisieserie van A&E Television Networks. Verder beweerde de voormalige 'Kiss'-gitarist dat er lasterlijke uitspraken zijn gedaan tijdens de reality-show van zijn voormalige bandgenoot Gene Simmons.

Ace 1.15.19
25 augustus 2009, 21:46
Die denkt ook nog steeds dat hij een flink pak geld toegeschoven krijgt.

Stratman70
17 september 2009, 01:00
Ik heb Sonic Boom nu 1x beluisterd... ben er niet helemaal van onder de indruk, ondanks dat iedereen er laaiend enthousiast is lijkt te zijn, zo op internet snuffelend.

Pete Townshend
17 september 2009, 19:36
Ik heb Sonic Boom nu 1x beluisterd... ben er niet helemaal van onder de indruk, ondanks dat iedereen er laaiend enthousiast is lijkt te zijn, zo op internet snuffelend.

Daar was ik al bang voor... Torenhoge verwachtingen, en dan valt het waarschijnlijk alleen maar tegen. Op een ander forum las ik: "Als ik het intro van 'Modern Day Delilah' hoor, verwacht ik elk moment dat Eddie Vedder begint te zingen" - daar kan ik me eigenlijk wel in vinden.

Pete Townshend
18 september 2009, 22:20
Okee, ik ben het album nu aan het luisteren. Ik was héél erg skeptisch, maar ik zit gewoon echt te genieten. Wat een HEERLIJK, HEERLIJK album! Lekkere rock & roll, net zoals vroeger. Zelf de nummers schrijven, zelf de nummers spelen, het album straalt plezier uit. En wat een geweldige nummers. Die zullen naadloos in de set passen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar KISS had gelijk: dit IS een van hun betere albums!

Ace 1.15.19
18 september 2009, 22:24
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar KISS had gelijk: dit IS een van hun betere albums!
Op YouTube zie je heel veel reacties dat ze het album super slecht vinden. Ik vind het wel lekker die 70's stijl, dat is toch mijn favoriete periode. Luister jij het hele album? Ik ken alleen de hele versie van Modern Day Delilah en ik heb op YouTube een filmpje gezien met een preview van 30 seconden van elk nummer.

Pete Townshend
18 september 2009, 23:48
Ik luister het hele album ja. Heb het gedownload, maar ik ga zeker de CD/DVD-set halen.

Ace 1.15.19
18 september 2009, 23:59
Ik luister het hele album ja. Heb het gedownload, maar ik ga zeker de CD/DVD-set halen.
Is dat standaard of alleen bij een Special Edition?

Stratman70
19 september 2009, 12:24
Okee, ik ben het album nu aan het luisteren. Ik was héél erg skeptisch, maar ik zit gewoon echt te genieten. Wat een HEERLIJK, HEERLIJK album! Lekkere rock & roll, net zoals vroeger. Zelf de nummers schrijven, zelf de nummers spelen, het album straalt plezier uit. En wat een geweldige nummers. Die zullen naadloos in de set passen.

Ik durf het bijna niet te zeggen, maar KISS had gelijk: dit IS een van hun betere albums!Mijn sympathie voor het album groeit langzaam. Ik ben nog niet erg overtuigd, maar Stand krijg ik al niet meer uit mijn hoofd.

Anomaly hakte er toch veel sterker in bij mij en is van deze twee albums tot nu toe nog de favoriet.

Ik denk dat ik later, nadat ik ze beiden vaker heb gehoord, een compilatie cd ga maken met het beste van beide albums. Dan hebben we gevoelsmatig weer ECHT een oud Kiss-album met echte Frehley nummers.

Pete Townshend
19 september 2009, 15:02
Is dat standaard of alleen bij een Special Edition?

Je hebt volgens mij de standaard-uitgave met alleen de CD, en dan de Special Edition met de DVD en die heropgenomen Greatest Hits.


Mijn sympathie voor het album groeit langzaam. Ik ben nog niet erg overtuigd, maar Stand krijg ik al niet meer uit mijn hoofd.

Ik had met veel nummers dat ik ze eigenlijk al meteen kon meezingen. "Stand" is ook weer zo'n supernummer. Niet te moeilijk, maar gewoon lekker simpel. Veel nummers op de CD zijn simpel, maar ó zo catchy - en dat miste ik bijvoorbeeld op Psycho Circus. Daar was teveel nagedacht over de nummers. Dit is gewoon "Dressed To Kill", met een update naar 2009. "Room Service" was bijv. ook zo'n lekker simpel nummer.

Het enige nummer dat ik echt vind tegen vallen is "I Am An Animal".


Anomaly hakte er toch veel sterker in bij mij en is van deze twee albums tot nu toe nog de favoriet.

Die heb ik nog niet gehoord.

Ace 1.15.19
19 september 2009, 16:45
Dit is gewoon "Dressed To Kill", met een update naar 2009.
DTK is één van mijn favoriete albums.

Pete Townshend
20 september 2009, 20:49
Dit album bewijst voor mij eigenlijk wel dat KISS al die externe schrijvers zoals Desmond Child, Dianne Warren en noem ze maar allemaal op, helemaal niet nodig had. Zo'n nummer als "Stand" is bijv. door Paul alleen geschreven. Hij kan het dus nog steeds. Ik blijf het een heerlijk album vinden.. Jammer dat we er 11 jaar op hebben moeten wachten. Hopelijk komt het volgende album wat sneller uit, over een half jaar of zo (net zoals in de jaren '70).. haha

Stratman70
21 september 2009, 14:27
Het is lekkere muziek, maar toch lijk ik maar iets te missen. Ik weet niet wat het precies is. Het is alsof je een hartstikke goede gitaarsolo hoort, maar je mist het gevoel wat de gitarist er in zou moeten leggen.
Kiss trekt een oude trukendoos open en die truukjes blijken ze gelukkig nog uitstekend te beheersen, waardoor het inderdaad oud en vertrouwd klinkt, maar wel routineus.

Als ik dan Ace zijn album hoor, dan hoor ik al zijn ziel en zaligheid (=gevoel) er in terug: hij heeft er hard aan gewerkt en dat hoor je in alles op dat album (Anomaly) terug.

Qua vocalen vind ik trouwens alleen Nobody's Perfect zo van een vintage Kiss-album af kunnen komen. Dat nummer heeft helemaal de juiste vibe. Andere nummers doen me toch meer aan latere albums denken, zoals Revenge.

Ace 1.15.19
22 september 2009, 00:41
Jammer dat we er 11 jaar op hebben moeten wachten. Hopelijk komt het volgende album wat sneller uit, over een half jaar of zo (net zoals in de jaren '70).. haha
Weinig kans denk ik eerlijk gezegd. ;)

Stratman70
24 september 2009, 10:10
Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar ik verlies al snel interesse in het album SB. Teveel van hetzelfde ofzo.

Pete Townshend
24 september 2009, 19:39
Neuh, ik luister het album nog dagelijks. Enige nummer dat ik oversla is "I Am An Animal".

Ace 1.15.19
25 september 2009, 00:04
Heb het hele album nog niet geluisterd, wacht op de CD-release.

Stratman70
1 oktober 2009, 12:43
Het gaat niet zo goed met de stem van Paul. Op het album was dit opok al te horen. Dit komt niet meer goed vrees ik.

http://www.youtube.com/watch?v=k8BVsvEaxgs&feature=player_embedded

Ace 1.15.19
1 oktober 2009, 18:56
Wie gaat er vanavond naar de release party in Utrecht?

Pete Townshend
4 oktober 2009, 13:54
Het gaat niet zo goed met de stem van Paul. Op het album was dit opok al te horen. Dit komt niet meer goed vrees ik.


Oei... dat klinkt niet zo denderend. Maar misschien had hij een slechte dag. Dat heeft iedereen wel eens. En "Strutter" staat voor in de set, dus misschien moet zijn stem dan nog opwarmen.

Ik vind het wel vreemd dat de band verder tourt onder de noemer "Alive 35". Dit was toch hét moment geweest om grootscheeps uit te pakken met de "Sonic Boom Tour", met veel nummers van het album in de set? Het enige nummer wat tot nu toe live gespeeld is, is "Modern Day Delilah".

Speeddemon
13 oktober 2009, 16:58
Topic helemaal gemist, terwijl ik 'm al een week ofzo heb lopen grijsdraaien in m'n auto.

Ik vind het een supervette plaat en de productie mag ook zeker positief genoemd worden! Geen plat-gecompresste, clippende brickwall-mix, maar lekker analoge vibe.
Mijn persoonlijke 2 favo's zijn ook de 2 nummers waarvan ik denk/hoop dat het toekomstige live-klassiekers worden: Never Enough en Danger Us.

Ik vind zelf Say Yeah een goed couplet, maar wel een matig refrein hebben, met het akkoordenschema van Joan Osbourne's "What if God was one of us"... :soinnocent:
En "Stand"; het intro vind ik GE-NI-AAL; vooral die ge-twinde bend op +/-17 sec! :rockon:
couplet ook lekker rockend, maar het refrein iets te poppy/gelikt. En in de bridge is het stukje "When all the others try to take you down..." (@2m28s) qua melodie en ritme gewoon letterlijk gejat uit het couplet van "Drive my car" van de Beatles.

Overigens; wat Pete Townshend beschrijft over Vedder/Delilah, dat had ik met Russian Roulette en Danger Us; bij die 2 nummers is het (voor mij tenminste) heel makkelijk om voor te stellen dat AC/DC Russian Roulette zou spelen en Motörhead Danger Us. ;)

Pete Townshend
13 oktober 2009, 18:01
Mijn absolute favorieten zijn "Never Enough" en "Stand". Die kan ik gewoon 100 x achter elkaar beluisteren. GE-WEL-DIG. Alleen jammer dat KISS geen plannen heeft om deze nummers live te gaan spelen. In een interview (te lezen op KOL) zegt Paul dat ze alleen "Modern Day Delilah" zullen spelen, "because that's the one you hear on the radio", en voor de rest niks. Gemiste kans!

Stratman70
15 oktober 2009, 09:13
Ik wil niemands plezier bederven, maar ik vind het echt een bedroevend slecht album zelfs! Maar Kiss heeft het toch maar weer allemaal mooi voor elkaar en dat is hun kracht soms ook: wegkomen met rommel.
Ik stoor me aan het onzuivere stemgeluid van Paul (had wat langer rust genomen voor de opnames en tussendoor) en het 'wannabe Ace Frehley'- gitaarspel van Tommy "paste & copy" Thayer.

"We need more cowbells" werd er dan gezegd... maar die klinken al lang niet zo vet als die koeiebellen op Ladies Room etc.
Het enthousiasme van Gene en zijn stuwende baswerk maken het album nog enigzins de moeite waard. Maar ik verveel me al snel bij dit album. Zelfs Unmasked vind ik stukken beter eerlijk gezegd. Had echt meer van ze verwacht. Carnival Of Souls was echt één van hun beste albums uit de gehele Kiss-geschiedenis.

Speeddemon
15 oktober 2009, 10:54
Sorry, maar ik vind echt dat je het te negatief stelt allemaal.

Paul's stem klinkt gewoon wat meer doorleefder en rauwer. En ja, Thayer jat idd letterlijk licks uit oude Ace-solo's, maar waarschijnlijk heeft hij dat MOETEN doen van de heren S & S. (en niet Singer!)

Een nummer als Never Enough is gewoon een steengoed nummer, KISS of geen KISS. Tuurlijk staan er mindere dingen op en tekstueel is de plaat al helemaal geen hoogdraver, maar ik vind het wel weer lekker typisch dat fans altijd verlangen dat een band 'een 2e die en die plaat' moet maken (Metallica-Master, AC/DC-Highway, Stones-Exile...) en nou DOET een band dat (want wees eerlijk, qua sound en songs zou deze zo uit de mid-70's kunnen komen, alleen dan beter geproduceerd) en dan krijgen ze het verwijt dat de plaat gedateerd/geforceerd aan doet.
't is ook niet gauw goed, hè? :soinnocent:

Stratman70
15 oktober 2009, 17:21
Ja klopt, ik ben een zeikerd. ;)
Ach 'bedroevend slecht' is dan ook wel een hele harde beoordeling wellicht. Er is best met enthousiasme aan dit album gewerkt en dat hoor je ook best wel hoor.

Ik ben het niet met je eens dat de plaat beter is geproduceerd dan de jaren 70 albums. Misschien is het geluid wel wat beter, maar kom op zeg... luister toch nog eens naar Rock 'n Roll Over of Destroyer... daar is veel zorg en tijd aan besteed en dat hoor je. Deze plaat is een haastklus en dat hoor je (of ik in ieder geval) ook.
Trouwens, vroeger deden ze soms ook aan haastklussen (Dressed To Kill, bijv.), maar daar hoorde je nog wel de magie van de originele bezetting.

Ik mis de magie op dit album denk ik. Tommy Thayer is het gewoon niet voor mij. Maar goed... ik heb mijn punt gemaakt. Fijn dat jullie wel van Sonic Boom kunnen genieten. Ik persoonlijk denk dat ie iets teveel overgewaardeerd word, wegens het concept: Kiss maakt weer eens een album (sowieso al tof) en gaan hierbij terug naar hun oude sound (wow, helemaal te gek), dan moet het wel een goede plaat zijn.

Staat er een She op?
Staat er een God Of Thunder op?
Staat er een Shock Me op?
No way! Ik vind dit album niet beter of slechter dan bijv. Animalize. Klassiekers staan er echt niet op! Ik ga deze topic over een half jaar uppen...eens kijken hoe de gedachtes dan zijn.

Pete Townshend
15 oktober 2009, 19:14
"We need more cowbells" werd er dan gezegd... maar die klinken al lang niet zo vet als die koeiebellen op Ladies Room etc.

Ik snap het gewoon niet. Is "Ladies Room" dan zó een geweldig nummer? Nee, ook dát had met gemak op "Sonic Boom" kunnen staan. Alleen heet het nu bijv. "Hot and Cold" en is het opeens een k*t nummer...


Carnival Of Souls was echt één van hun beste albums uit de gehele Kiss-geschiedenis.

Dat vind ik geen KISS. Dat was KISS in een identiteitscrisis. Een goed album ja, maar in mijn ogen geen goed KISS album.


Ja klopt, ik ben een zeikerd. ;)
Ik ben het niet met je eens dat de plaat beter is geproduceerd dan de jaren 70 albums. Misschien is het geluid wel wat beter, maar kom op zeg... luister toch nog eens naar Rock 'n Roll Over of Destroyer... daar is veel zorg en tijd aan besteed en dat hoor je.

Die verschenen allebei nochtans ook binnen een periode van een half jaar of zo. "Rock & Roll Over" werd zowat live opgenomen.


Staat er een She op?
Staat er een God Of Thunder op?
Staat er een Shock Me op?

Ik vind "Never Enough", "Stand" en "Hot And Cold" toch wel érg goeie KISS nummers. En zo bijzonder vind ik "She" nu ook weer niet.

FNaRK
15 oktober 2009, 19:41
Staat er een She op?
Staat er een God Of Thunder op?
Staat er een Shock Me op?.

vind ik ook een rare vergelijking: zeg dan tenminste
staat er een DR City op
staat er een Love Gun op


:rockon:

Stratman70
16 oktober 2009, 12:07
Ik snap het gewoon niet. Is "Ladies Room" dan zó een geweldig nummer? Nee, ook dát had met gemak op "Sonic Boom" kunnen staan. Alleen heet het nu bijv. "Hot and Cold" en is het opeens een k*t nummer...Nee, het gaat me niet zozeer om het nummer Ladies Room an sich, maar de koeiebel staat er wel supervet op. Dat wilde ik eigenlijk zeggen.


Dat vind ik geen KISS. Dat was KISS in een identiteitscrisis. Een goed album ja, maar in mijn ogen geen goed KISS album.
Waren Destroyer, Dynasty, The Elder en alles wat vanaf Lick It Up uitkwam ook geen Kiss-albums dan? Kiss heeft altijd aangehaakt aan op dat moment heersende muziekstromingen, van disco (Dynasty), concept-albums (The Elder) tot aan metal-achtige muziek (Lick it Up). In '76 werd er gediscussieerd of Destroyer nog wel een echt Kiss-album was, want de muziek was opeens zo anders. Dus voor mij is COS echt gewoon een Kiss-album, net als al die anderen.


Die verschenen allebei nochtans ook binnen een periode van een half jaar of zo. "Rock & Roll Over" werd zowat live opgenomen.
Maar werden wel ijzersterk geproduceerd (Bob Ezrin en Eddie Kramer)


Ik vind "Never Enough", "Stand" en "Hot And Cold" toch wel érg goeie KISS nummers. En zo bijzonder vind ik "She" nu ook weer niet.
Ik weet ook niet wat het precies is. Ik vind de genoemde nummers ook goede, typische 'vintage' Kiss-nummers. De Gene nummers vind ik bijna allemaal ook wel oké, maar op één of andere manier is het een lange zit om zo eens even het album te gaan beluisteren. Iets valt me er aan tegen. Ik mis iets. Ik stoor me in ieder geval aan het gitaarwerk van Tommy Thayer. Hij doet Frehley wel heel griezelig goed na en toch is het duidelijk geen Ace.

Pete Townshend
16 maart 2010, 21:08
Paul Stanley heeft in een interview (http://www.metal-rules.com/zine/content/view/1892/86/) gezegd dat er een opvolger van SONIC BOOM komt.

Is SONIC BOOM going to be the very last KISS album ever?
A: I don’t think so. I think that within the next twelve months we are doing another album.

Really???

A: Yeah. I think it will take twelve months to eighteen months.

Speeddemon
29 maart 2010, 15:24
Ik ben toch wel heel benieuwd of ze komende Graspop meer dan alleen Modern Day Delilah gaan spelen... ik bedoel, als je je tour "Sonic Boom Tour" noemt, mag je toch wel meer dan 1 nummer van je gelijkgenaamde plaat spelen, lijkt me.
Sterker nog, in tegenstelling tot bij Maiden's "Matter of Live & Death tour" zou ik het bij Sonic Boom niet eens erg vinden het HELE album integraal gespeeld te zien worden. (Al vind ik I'm an Animal en Say Yeah wel duidelijk de zwakste 2...)

Pete Townshend
29 maart 2010, 19:06
Ik las ergens dat Paul Stanley had gezegd dat er 4 nummers van SONIC BOOM live gespeeld gaan worden. Dus dan heb je al "Modern Day Delilah", "Say Yeah", waarschijnlijk "I Am An Animal" (vreselijk nummer) en "Never Enough". Dat vind ik dan wél weer een retegaaf nummer. Ook zou ik graag "Hot & Cold" graag live gehoord hebben.

Andere nummers die genoemd werden waren "God Gave Rock & Roll To You" (mwah) en "Crazy Crazy Nights" (lijkt me dan wel weer gaaf).

Pete Townshend
1 april 2010, 22:03
Schijnt dat WOLFMOTHER in het voorprogramma komt in Arnhem.