PDA

View Full Version : Discussie: Wat is nou een goede stratocaster..?



Guitar GoD
16 november 2008, 18:46
ik heb de search functie gebruikt, maar kon hier niks over vinden

de naam van het topic zegt het al, wat is volgens jullie nou een goede stratocaster.
let hierbij op de prijs/kwaliteit. kwaliteit hout. afwerking. hoe oud de gitaar is. enz.

discussier maar los!

GG

leif
16 november 2008, 18:47
De Fender Stratocaster American Deluxe!!! De meest veelzijdige strat die ik ken!:hippie:

Daan_B
16 november 2008, 18:49
De Deluxe inderdaad, of de standaard.
Als het wat goedkoper moet zou ik zeggen Fender Japan, je kunt ook gaan kijken naar kopieen zoals Blade en Tokai.

Bart_Blueprint
16 november 2008, 18:51
Ik zou een Stagg nemen als ik jou was :D





(tjezus)

Realeigo
16 november 2008, 18:52
De mijne! En hij is niet te koop!

Daan_B
16 november 2008, 18:53
Ik zou een Stagg nemen als ik jou was :D





(tjezus)

Hoe kon ik die nou weer vergeten:satisfie:.








:seriousf:


@ TS: Dude, wat wil je hiermee?
Iedereen vind een andere strat de beste, wil je er een kopen ofzo?

Bart_Blueprint
16 november 2008, 18:54
Hoe kon ik die nou weer vergeten:satisfie:.


:seriousf:

Squier4ever
16 november 2008, 18:54
dikke vinger wat een topic zeg....
is al zo vaak besproken.

ik vind mijn squier een erg fijne strat.

Michael AE
16 november 2008, 18:54
Custom Shop 50's strats en dan het liefst Relic. Heb er nu een stuk of 20 geprobeerd en die waren echt allemaal geweldig.

leif
16 november 2008, 18:56
Custom Shop 50's strats en dan het liefst Relic. Heb er nu een stuk of 20 geprobeerd en die waren echt allemaal geweldig.

waarom in vredesnaam: RELIC???

Squier4ever
16 november 2008, 18:58
omdat die lekkerder spelen/klinken? neem dat maar van Michael AE aan. die speelde al relics toen jij nog in de luiers zat. :D

TimmU
16 november 2008, 18:59
mijn strat, veruit. Corona CS editie. te gek:)

Lexvandoef
16 november 2008, 19:02
waarom in vredesnaam: RELIC???

die blijken toch iets anders te spelen en klinken doordat de lak al voorgesleten is :)

Ik ben trouwens zelf ook heel erg tevreden met mijn vage Japanse Fender, maar wel nadat ik er CS 54's in had gesmeten en letterlijk alles hebt vervangen behalve de body+neck.

Orpheo
16 november 2008, 19:12
gewoon, deze:

http://www.muc.de/~hm/music/Guitars/gibson-lp-artisan-00230976/Les_Paul_Artisan_263400-01.jpg

voor mij zijn de echt de beste strats de relics. helaas maar waar. die klinken gewoon het best. maar ik vind de beste stratsound gewoon het beste komen uit de les paul 3 pup gecoiltapped.

Jorikjet
16 november 2008, 19:38
.....



prijs kwaliteit gezien vind ik de classis 50ies serie wel erg goed!

Pepe
16 november 2008, 19:46
maar ik vind de beste stratsound gewoon het beste komen uit de les paul 3 pup gecoiltapped.

anyone voor een sig? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif


De beste strat is een beetje onzinnig, wat is de referentie? Een fifties buddy holly? Een bluesy '62? Een hendrix '69?
Alsof er maar 1 smaakje is in classic strat universe.

Niettemin, voor low budget is een jv nog steeds een awsome gitaar. Een van de weinige hypes die waar zijn.

Kakihara
16 november 2008, 19:52
Ik vind Mr. Fingers' Fat Strat behoorlijk ondergewaardeerd (qua looks dan toch :D)

Shaggy
16 november 2008, 19:56
Yamaha super rocknroller series, als je ze kunt vinden.

Lexvandoef
16 november 2008, 20:54
anyone voor een sig? http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif


De beste strat is een beetje onzinnig, wat is de referentie? Een fifties buddy holly? Een bluesy '62? Een hendrix '69?
Alsof er maar 1 smaakje is in classic strat universe.

Niettemin, voor low budget is een jv nog steeds een awsome gitaar. Een van de weinige hypes die waar zijn.

800-1000e voor Squier is geen low-budget meer hoor ;)

En tjsa, het beste strat geluid uit een lp, dat gaat er bij mij ook gewoon niet in :seriousf:

Luke-wannabe
16 november 2008, 20:57
En dan helemaal coil-tap.. Als er iets is wat ik dus echt niet strat vind klinken is het wel gesplitte hummies.

Orpheo
16 november 2008, 20:58
800-1000e voor Squier is geen low-budget meer hoor ;)

En tjsa, het beste strat geluid uit een lp, dat gaat er bij mij ook gewoon niet in :seriousf:

is toch echt mijn gevoel. de sound die ik in mijn hoofd heb bij een geweldige stratsound, is echt wat ik eerder beschreef. zelfs de mooiste customshopstrat levert niet de sound die ik in mijn hoofd heb bij 'stratsound'.

@luke: ja, JIJ. maar ik dus wel. niet zomaar iedere pickup hoor. de bluesbucker, JB, air norton, motherbucker, bbq... dat zijn een paar pups die ik goed vind klinken gesplit.

marter544
16 november 2008, 21:02
Dan klopt jouw definitie van een strat-sound denk ik niet helemaal.. Jouw gesplitte humbuckers klinken misschien wel mooi, maar komt niet in de buurt van het geluid van een strat. Welke geluiden heb jij bijvoorbeeld in je hoofd zitten als referentie voor een mooie strattoon?

Lexvandoef
16 november 2008, 21:07
is toch echt mijn gevoel. de sound die ik in mijn hoofd heb bij een geweldige stratsound, is echt wat ik eerder beschreef. zelfs de mooiste customshopstrat levert niet de sound die ik in mijn hoofd heb bij 'stratsound'.

@luke: ja, JIJ. maar ik dus wel. niet zomaar iedere pickup hoor. de bluesbucker, JB, air norton, motherbucker, bbq... dat zijn een paar pups die ik goed vind klinken gesplit.

Dan is jouw definitie van de stratsound anders. Als je aan de gem. gitarist de definitie van de ideale stratsound vraagt dan zegtie sowieso niet een lp met 3 gesplitte hummies. En ja iedereen heeft weer een andere definitie, maar gemiddeld genomen is die definitie niet een lp met 3 gesplitte hummies.

marter544
16 november 2008, 21:10
Dan is jouw definitie van de stratsound anders. Als je aan de gem. gitarist de definitie van de ideale stratsound vraagt dan zegtie sowieso niet een lp met 3 gesplitte hummies. En ja iedereen heeft weer een andere definitie, maar gemiddeld genomen is die definitie niet een lp met 3 gesplitte hummies.

Dat niet alleen, het ís gewoon geen stratsound, het kan best een mooie sound zijn, maar het is iig geen stratsound..

Mr.Bluesbreaker
16 november 2008, 21:14
Een goede strat is voor mij de optelsom der delen.

Zoals de mensen van Rikkers gitaarbouw het mooi kunnen verwoorden is het qua klank:

- 20% wordt bepaald door het hout van de body
- 20% wordt bepaald door het hout van de hals
- 20% wordt bepaald door het toetshout
- 20% wordt bepaald door de constructie van de gitaar en
- 20% wordt bepaald door de gebruikte pickups en de hardware.

Qua bespeelbaarheid ligt dit voor mij persoonlijk in:

-neckshape
-radius van de hals/toets (vintage(bol)/compound)
-frets (hoog/laag/breed/afwerking)
-gewicht van de body en het geheel
-lak op de achterkant van de hals

Ik heb mijn ultieme strat na een jaar of 10 gevonden in een:

-Allparts swampash body (SSS frezing)
-Gevlamd canadees esdoornen hals met vlakke toets en medium jumbo frets, wel erg laag
-Alle hardware van een Fender USA '89 strat
-Behalve de tuners, gotoh strat stijl.

Al met al heeft het incl. assemblage door een vakman rond de 650 euro gekost.
Wat mij betreft een koopje voor een te gek geworden Frankenstrat. De meeste gewone USA fenders en ook Japanners, ik heb ze gehad, kwam niet zo ver qua sound en vooral bespeelbaarheid/afwerking.

Maargoed, het heeft me ook een aantal strats gekost voordat ik wist wat halsprofielen, toets, onderdelen en klank voor verschillen etc. hadden voordat ik het voor elkaar had.:D Dat het ding nu relic daphe blue is geworden (zo overgekocht) is jammer, maar he, het blijft een strat.

Orpheo
16 november 2008, 21:22
Dan is jouw definitie van de stratsound anders. Als je aan de gem. gitarist de definitie van de ideale stratsound vraagt dan zegtie sowieso niet een lp met 3 gesplitte hummies. En ja iedereen heeft weer een andere definitie, maar gemiddeld genomen is die definitie niet een lp met 3 gesplitte hummies.

tuurlijk is het raar, maar ik krijg de sound die ik wil, die ik associeer met strat, niet uit een echte strat, maar uit een 3x humbucker LP, gesplit. btw, idem dito voor tele's. semihollows zijn weer een compleet ander verhaal. maar die 2 solidbodies' tone, haal ik uit een LP.


nee, de tones die IK met die gitaren associeer. voor mijn gehoor en gevoel is de tone die ik dan maak, precies dat van een tele of strat. wellicht is iemand anders het er niet mee eens, maar voor mij werkt het perfect. voor mij klinkt het precies zoals ik het wil, zonder compromis. uit een strat of tele haal ik dat dus niet.

Orpheo
16 november 2008, 21:27
Dat niet alleen, het ís gewoon geen stratsound, het kan best een mooie sound zijn, maar het is iig geen stratsound..

bullshit. wat jij als strattone herkent en ziet, heeft te maken met jou referentiekader. ik krijg wat IK zie als stratsound, niet uit een strat. heeft te maken met mijn vingers, mijn referentiekader, mijn techniek. daarom krijg ik uit een strat niet de tone die ik wil; niet de quack, niet dat glasachtige, niet dat transparante. ik krijg dat uit een les paul wel. niet een gibson, een warmoth, omdat warmoth LP's, nja, de mijne dan, ander hout hebben, bolt on zijn, trems hebben, en specifieke pickups hebben die wel die LP brul kunnen geven, maar ook de quack kunnen geven. daarom lukt het mij dus om uit mijn gitaren die sound te krijgen. die gitaren zijn niet voor niets gemaakt voor mij, en op mijn hand.

Luke-wannabe
16 november 2008, 21:31
@luke: ja, JIJ. maar ik dus wel. niet zomaar iedere pickup hoor. de bluesbucker, JB, air norton, motherbucker, bbq... dat zijn een paar pups die ik goed vind klinken gesplit.

Snap ik, is toch een smaak thing.

Daan_B
16 november 2008, 22:04
Allemaal heel leuk en aardig maar de meest strat-achtige LP zal nooit zo klinken als de meest LP-achtige strat en vise versa.:cheerup:

Orpheo
16 november 2008, 22:12
Allemaal heel leuk en aardig maar de meest strat-achtige LP zal nooit zo klinken als de meest LP-achtige strat en vise versa.:cheerup:

gewoon lezen wat ik geschreven heb kerel. ik ga niet nog eens alles herhalen wat ik zei.

Pepe
16 november 2008, 22:27
800-1000e voor Squier is geen low-budget meer hoor ;)


Ja, lowbudget is een relatieve term maar in vergelijk met de customshops van 4 of 5 of maal dat bedrag...

Het is jammer dat je voor een goeie gitaar bij de CS serie uit komt hoewel daar best veel mediocre spul tussen zit is mijn ervaring.
Zou ik geen strats hebben maar een hele goeie zoeken dan zou het een reissue zijn van de jaren '86/'88. De goeie bouwers gingen eind tachtig naar de Customshop, voor '86 hadden ze hun spullen nog niet echt on par.

Orgasmocaster
17 november 2008, 00:35
I stem voor de mid 80s japanese contemporary strats!
voor mij de beste stock strat met de perfecte hals! elke contemporary die ik heb opgepakt zover speelden geniaal!

verder gaat er niks boven een custom exotische strat, met ongelakte nek uiteraard.

Michael AE
17 november 2008, 01:12
waarom in vredesnaam: RELIC???

Wat iedereen voor me heeft gezegd plus het feit dat ze lekker ingespeeld voelen, lekkere dunne lak hebben en dus lekkerder resoneren waardoor ze weer beter klinken, betere elementen hebben die niet los te krijgen zijn, vlekkeloze afwerking hebben (niet allemaal, maar de meesten wel...vooral heel goed fretwerk...), een dikkere nek hebben, wat ik ook weer beter vind spelen en klinken, enz.

Ik hou ook van vintage strats om veelal dezelfde redenen, maar die zijn gewoon nog prijziger. Ik heb een hele goede '72-er, maar die zijn zeldzamer dan een goede relic en bovendien werkt ook niet altijd alles even goed van die oudjes. Vaak zijn ze ook niet helemaal meer origineel, wat op zich niet veel uitmaakt, mits elke modificatie ook echt een verbetering is. Oude gitaren zijn onbetrouwbaar, maar een nieuwe relic laat je niet in de steek. '50-er en '60-er strats zijn onbetaalbaar en vaak ook in slechte staat. Bovendien vind ik ze echt niet altijd beter klinken of spelen dan een relic. (Ja, ik heb meerdere '50-er en '60-ers bespeeld...)

Ook is het heel moeilijk een begin '70-er te vinden met een maple neck voor een acceptabel bedrag en ik ben WILD van maple necks. Rosewood klinkt klootloos en helemaal niet zoveel warmer in mijn oren. Geef mij maar maple.

De meeste relics die ik heb bespeeld, klinken in mijn oren gewoon opener en dus beter dan de "ongerelicte" varianten. Of dat voor jou ook geldt, moet je zelf ervaren. Het is onmogelijk aan te geven wat de "allerbeste strat ooit" is, maar voor mij ligt een '50s relic het dichtste bij mij ultieme strat.

jan jansen
17 november 2008, 06:02
ik heb de search functie gebruikt, maar kon hier niks over vinden

de naam van het topic zegt het al, wat is volgens jullie nou een goede stratocaster.


???...ehh.....goed en stratocaster.....:p:p:p

Nielsje
17 november 2008, 08:24
Wat een heerlijk topic :D
Ik ga even borrelnootjes scoren...

Overigens ben ik heel blij met m'n Contemp. japanner. Helaas niet origineel meer, maar wel lekker :)

rvwaveren
17 november 2008, 09:47
:strat:Waarom hoor ik niemand de London city spitfire MKll noemen als uitstekende budget stratocaster? Een heerlijke gitaar voor nog geen 300 euri's !!

JeroenSchaaf
17 november 2008, 09:53
Beetje vaag topic, tjah wat is een goeie strat?

Ik vind,
Hij vind,
Zij vind,
Wie vind,

Ga gewoon strats uitproberen en bevalt je er 1 dan is dat een goeie strat ( voor jou )

Mr.Fingers
17 november 2008, 09:57
Ik vind Mr. Fingers' Fat Strat behoorlijk ondergewaardeerd (qua looks dan toch :D)

:seriousf: Gnegnegnegne :rockon: (blij dat ik er van af ben seg!)

beruk
17 november 2008, 10:08
Beetje vaag topic, tjah wat is een goeie strat?
Ga gewoon strats uitproberen en bevalt je er 1 dan is dat een goeie strat ( voor jou )

+1
die van mij, een mex met recent voorzien van hot noiseless pickups mét recent ontdekte bakfout in de hals is de lekkerste strat voor mij.

Fender75
17 november 2008, 10:09
Mijn Fender Strat USA is echt wel de beste hoor...:) Heb er serieus nog nooit veel bespeeld, heb deze ongeveer 12 jaar geleden gekocht. Doe hem nooit meer weg, vindt het een geniale gitaar. Mooie klank, mooie kleur..speelt heerlijk!

En het is nog een anniversery model ook nog..wat wil je nou nog meer?

Mad mind
17 november 2008, 10:17
Beetje vaag topic, tjah wat is een goeie strat?

Ik vind,
Hij vind,
Zij vind,
Wie vind,

Ga gewoon strats uitproberen en bevalt je er 1 dan is dat een goeie strat ( voor jou )

Hier ben ik het helemaal mee eens, buiten de DT-fouten dan, bbrrrrrr:confused:
Btw, nog nooit aan een G&L tribute Lagacy gedacht? Zoiets heb je nieuw voor 500-600 euro. Ik weet niet of dat voor jouw nog binnen je budget past, maar indien dit zo is, zeker eens gaan testen.
:seriousf:

signsofzodiac
17 november 2008, 13:08
voor mij de American Deluxe met V-neck en maple toets of de Eric Johnson sig. Beide waanzinnig bespeelbaarheid en perfecte afwerking. Meerdere deluxes en CS's bespeeld en kwam bij de dure broers nog wel eens fouten tegen die ik op de deluxes nooit gezien heb.

Daan_B
17 november 2008, 13:09
Mensen maken meer fouten dan machines;).

Arjan12
17 november 2008, 13:17
voor mij de American Deluxe met V-neck en maple toets of de Eric Johnson sig. Beide waanzinnig bespeelbaarheid en perfecte afwerking. Meerdere deluxes en CS's bespeeld en kwam bij de dure broers nog wel eens fouten tegen die ik op de deluxes nooit gezien heb.

Fouten zoals?

JeroenSchaaf
17 november 2008, 14:01
Hier ben ik het helemaal mee eens, buiten de DT-fouten dan, bbrrrrrr:confused:
Btw, nog nooit aan een G&L tribute Lagacy gedacht? Zoiets heb je nieuw voor 500-600 euro. Ik weet niet of dat voor jouw nog binnen je budget past, maar indien dit zo is, zeker eens gaan testen.
:seriousf:

Dyslectische ;) maar goed!

Mijn nep stratje is het beste:P lol

signsofzodiac
18 november 2008, 16:41
Fouten zoals?

Fouten zoals dramatisch fretwerk, een getordeerde nek, krakende electronica of losse pickups bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dat bij de deluxes niet voorkomt, maar ik heb er nog nooit 1 gezien in elk geval.

sjaak1990
18 november 2008, 17:01
Zowiezo geen amerikaanse fender. Te duur en alleen de hele dure vind ik goed.
Ik heb ooit een blade rh3 van 750 euro naast een fender mark knopfler geprobeerd. De blade was gewoon beter. Helderder, speelde fijner, kon gewoon veel meer.
Ik zou zeggen een merk dat mooie strat achtige gitaren maakt. Shure maakt geweldig spul, haar ook en ik vind mijn blade california custom ook echt geweldig. Een van de mooiste strats die ik ooit gezien heb en hij speelt heel veel en het vsc maakt het extra veelzijdig.
Ik zou zeggen een blade RH4 of california custom.
Of een blade custom shop voor meer vintage tone.

Arjan12
18 november 2008, 17:09
Fouten zoals dramatisch fretwerk, een getordeerde nek, krakende electronica of losse pickups bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dat bij de deluxes niet voorkomt, maar ik heb er nog nooit 1 gezien in elk geval.

Da's wel erg triest voor een gitaar van meer dan duizend euro...

Mr.Fingers
18 november 2008, 17:13
Da's wel erg triest voor een gitaar van meer dan duizend euro...

We zullen over Gibson maar zwijgen zeker :roll:

grayfink
18 november 2008, 17:27
We zullen over Gibson maar zwijgen zeker :roll:
Ok, daar zitten ook melons tussen, maar de beste stratklank maak je natuurlijk wel met een Gibson Les Paul met coiltap!

Pepe
18 november 2008, 17:45
Zowiezo geen amerikaanse fender. Te duur en alleen de hele dure vind ik goed.
Ik heb ooit een blade rh3 van 750 euro naast een fender mark knopfler geprobeerd. De blade was gewoon beter. Helderder, speelde fijner, kon gewoon veel meer.
Ik zou zeggen een merk dat mooie strat achtige gitaren maakt. Shure maakt geweldig spul, haar ook en ik vind mijn blade california custom ook echt geweldig. Een van de mooiste strats die ik ooit gezien heb en hij speelt heel veel en het vsc maakt het extra veelzijdig.
Ik zou zeggen een blade RH4 of california custom.
Of een blade custom shop voor meer vintage tone.

Niks ten nadele van Blade en een zwitserse zakmes is misschien veelzijdiger dan een manchette maar als je hakken wilt..
Het voordeel van veelzijdige gitaren, evenals amps, is dat ze alles "best" goed doen en dat is gelijk het nadeel.
Don Grosh heeft dat goed begrepen, gewoon het recept van een strat maar dan zonder compromissen, de enige manier om een betere Fender te maken. Dan kan je beter een 335 en een tele ernaast nemen om veelzijdig te zijn. Veel meer fun ook.

zeiler
18 november 2008, 18:50
hakken met een strat??? :eek:

Bmweber
18 november 2008, 20:13
ff weer ontopic:)

beste prijs/kwaliteit verhouding, zou ik je een Haar custom aanraden, ze spelen geweldig en klinken ook geweldig :D en vooral voor de prijs kwaliteit :)

sjaak1990
18 november 2008, 20:19
De blade heeft geweldige elementen, geen hum, een ebony toets, wat ik mooi vind, speelt fijn, en klinkt mooi. Er zijn ook geen compromissen gemaakt voor het boost systeem. Als hij uit staat dan staat hij uit. Verder de falcon tremole die twee kanten op gaat en toch niet ontstemd, bevalt heel goed. Ik zie het dus niet als dingen minder goed doen door veelzijdigheid, het is gewoon een superstrat met wat extra's. Middenboost vind ik erg leuk met overdrive en treble en bass boost klinkt prachtig glazig voor clean maar het gaat om het droge geluid en daarvoor is ie geweldig... Een haar zou ik ook graag hebben!

Mr.Bluesbreaker
18 november 2008, 20:34
Shure maakt geweldig spul, haar ook en ik vind mijn blade california custom ook echt geweldig.

De SM58 is zoooo overrated....
Maar das een ander topic.

Vonk
18 november 2008, 20:54
Ok, daar zitten ook melons tussen, maar de beste stratklank maak je natuurlijk wel met een Gibson Les Paul met coiltap!

:seriousf:

jerome
18 november 2008, 22:05
I stem voor de mid 80s japanese contemporary strats!
voor mij de beste stock strat met de perfecte hals! elke contemporary die ik heb opgepakt zover speelden geniaal!

verder gaat er niks boven een custom exotische strat, met ongelakte nek uiteraard.

+1!
Japanse Contemporary's zijn idd hele fijne Stratjes
Ik heb er 2 nu, een Sunburst SSS en een HSS Vintage White
Fijne halsen en een heerlijke sound!
En ze zijn nog betaalbaar...

sjaak1990
18 november 2008, 22:19
De SM58 is zoooo overrated....
Maar das een ander topic.

Ik vind dat ze wel erg goede gitaren maken. De sm58 vind ik ook niks. De sm57 is verder wel een goed ding, en zon beetje de standaard maar dat is een ander topic ja.

richie sambora
18 november 2008, 22:30
mijn black paisley is de beste

voor mij..

Mitch
18 november 2008, 22:33
Shure, Suhr, sure.... :D

Ik weet niet of je deze uitdrukking kent
"Er zijn er best die een goed hart hebben, het moest alleen gekookt op hun rug hangen."

Dat heb ik met strats. Ik kan een strat wél goed pruimen als -ie niet te schel is, niet op een tussenstandje wordt bespeeld en met een beetje power erop.

sjaak1990
18 november 2008, 22:35
Shure, Suhr, sure.... :D



Oh ja sorry!
Ik altijd Suhr en Shure, ik bedoelde het gitaarmerk :seriousf:

crapton
18 november 2008, 22:47
Lite Ash Strat natuurlijk... best value for money...

Dan nog beetje tweaken en je hebt een heel fijn gitaartje voor weinig geld.

Std is ie al goed door standaard SD Vintage elementen, goede trem en tuners.

Enige wat k*t is is die slagplaat, meteen eraf en een mooie erop.

Michael AE
18 november 2008, 23:57
Fouten zoals dramatisch fretwerk, een getordeerde nek, krakende electronica of losse pickups bijvoorbeeld. Ik zeg niet dat dat bij de deluxes niet voorkomt, maar ik heb er nog nooit 1 gezien in elk geval.

Nou, dan heb je wel ontzettend veel pech gehad, want ik heb nog nooit een Fender CS met dramatisch fretwerk, een getordeerde nek, krakende electronica of losse pickups gezien. (Problemen waar in drie van de vier gevalen eerder sprake is van een slechte afstelling door de winkel dan een slecht instrument, maar goed.)

Ik heb toch zeker meer dan 40 of 50 CS instrumenten bespeeld en los van de enkele meloen, zijn ze echt van een goede kwaliteit in mijn ervaring. Jou ervaringen zijn misschien anders, maar goed, ik wil maar even nuanceren.

Michael AE
19 november 2008, 00:01
Niks ten nadele van Blade en een zwitserse zakmes is misschien veelzijdiger dan een manchette maar als je hakken wilt..
Het voordeel van veelzijdige gitaren, evenals amps, is dat ze alles "best" goed doen en dat is gelijk het nadeel.
Don Grosh heeft dat goed begrepen, gewoon het recept van een strat maar dan zonder compromissen, de enige manier om een betere Fender te maken. Dan kan je beter een 335 en een tele ernaast nemen om veelzijdig te zijn. Veel meer fun ook.

+1

Mee eens.

En even tussen ons, Suhr maakt geen gitaren, maar roeispanen. :p

Nee, serieus, ik heb niets met Suhr. Ook als superstrat vind ik het niks.

zeppo
19 november 2008, 00:07
...brr, taalvauten...
Ga gewoon strats uitproberen en bevalt je er 1 dan is dat een goeie strat ( voor jou )
Joene, je vergeet de toevoeging: ... voor jou, op dat moment
(we all know the power of GAS)

(oh, en Joene, the PD has left the building, maar dat is/wordt een ander topic)

JeroenSchaaf
19 november 2008, 07:44
Joene, je vergeet de toevoeging: ... voor jou, op dat moment
(we all know the power of GAS)

(oh, en Joene, the PD has left the building, maar dat is/wordt een ander topic)

Jah de gas factor dan even niet meegerekend ;) Ik had toen gas voor 2 dingen, een Blade RH4 en de Peer...

Heb je je peer verkocht? jammer man! heb er nog over nagedacht om hem toch te kopen ... :satisfie:

En hoezo horen we er meer over? :D

zeppo
19 november 2008, 09:06
En hoezo horen we er meer over? :D
Gewoon een NGD topic ....

Back on topic: er is al gesproken over JV Squiers, maar er zijn in Japan nog meer goede series gemaakt die zeker ook de moeite waard zijn.

Ze zijn nog wel met regelmaat te vinden op veilingsites, maar het probleem is dat er zoveel Squier advertenties zijn, en om nou al die verkopers te gaan mailen om meer info is bijna onbegonnen werk.

JeroenSchaaf
19 november 2008, 09:14
Gewoon een NGD topic ....
.

Owke ben benieuwd?! ;)

On topic!

Probeer ook eens de Indie modelen! ( mocht je dat mooi vinden. )

humbucker
19 november 2008, 11:54
Probeer ook eens een fender AVRI '62,

doet het voor mij helemaal!