PDA

View Full Version : Vox AC30



Keith Scott
16 november 2008, 18:26
Ik heb een Vox AC30 versterker staan, nu is mijn vraag: Is dit een geschikte versterker voor een electro-akoestische gitaar? Ik wil namelijk mijn gewone akoestische gitaar in gaan ruilen voor een Taylor en dan waarschijnlijk de 314ce. Graag reacties hierop!

kenx
16 november 2008, 18:43
normaal gezien heb je een versterker specifiek voor een acoustic nodig. Op een AC30 zal dit wel lukken, maar dit zal allebehalve mooi klinken. Als je echt akoestisch geluid mooi wil versterken zal je naar AER moeten gaan, wat niet zegt dat er geen andere betere versterkers zijn, maar AER is Het merk als het gaat om akoestische gitaren te versterken. Natuurlijk; kwaliteit wordt betaald. Verder zullen de andere gitaarnetters u beter kunnen helpen, aangezien ik het zelf nooit getest heb, maar er vanuitgaande dat dat nergens naar zal klinken. Overigens ben je het beste dat je je acoustic in-plugt rechtstreek in de PA dan wel te verstaan met een DI. Ervanuitgaande dat je thuis je akoestische gitaar niet hoeft te versterken. Dit komt iig veel goedkoper uit natuurlijk. Het is maar wat je zelf wilt. En dan nog even een off-topic TIP; als je een akoestische gitaar gaat kopen, eerst testen. Er is ONTZETTEND veel verschil in bespeelbaarheid tussen gitaren. Een goedkoop merk speel in sommige gevallen zelfs nog beter dan een zéér dure gitaar.

Succes!

grtz,

kenny

Mitch
16 november 2008, 19:02
meer info? ---> PM


WTF?! :seriousf:

Afijn, het kan natuurlijk wel, alles kan, maar het zal niet echt lekker klinken, teveel mids en te weinig tophoog (tenminste, het soort tophoog dat je bij elektro akoestisch nodig hebt).

Lexvandoef
16 november 2008, 19:05
meer info? ---> PM



WTF?! :seriousf:

Waarschijnlijk moetie van een acoustisch gitaar amp af! :seriousf:

kenx
16 november 2008, 19:10
Nee hoor...

Maar ja je weet maar nooit wat zo'n lui nog te vragen hebben hé:seriousf:

(:sneaky:)

kan ik hier nou niets goed doen...?? :listen::confused:

:seriousf:

Iig zal die zin maar uit men post halen...

Voor er nog andere grappenmakers er "grapjes" over maken...:seriousf:

grtz

@TS: voor meer info NIET pm'en

the sure thing
16 november 2008, 20:26
Een ENGELSE VOX ac 30 (de Korg versie) en dus de AC30TB wordt VEEL gebruikt om akoestische gitaren uit te versterken...

kenx
16 november 2008, 20:39
STAAT er in ZIJN post dat hij DIE versterker gebruikt. WIJ kunnen dat anders NIET weten...

GRTZ,

kenny

Mitch
16 november 2008, 23:36
Een ENGELSE VOX ac 30 (de Korg versie) en dus de AC30TB wordt VEEL gebruikt om akoestische gitaren uit te versterken...

Lijkt me verschrikkelijk, die krengen hebben een middengebied waar ik echt totaal niet aan zou moeten denken met een akoestische.

En kenx, sorry, ik weet niet of het om een amp ging die je te koop had. Misschien las ik ergens overheen, maar nu zag ik na een nogal lang verhaal ook nog eens de opmerking "meer info --> PB". Da's in de eerste plaats grappig omdat dat vrij typerend is als tekst na een modactie en in de tweede plaats leek het nogal dubbelop, na het lange verhaal. Als het gewoon was om een beetje te spammen (dat mag best als het on-topic is): mijn excuses.

episua
17 november 2008, 14:35
Veel midgebied? Vind ik juist niet.
Mijn akoestische gitaar op mijn AC30 klinkt juist verrassend goed.

the sure thing
17 november 2008, 20:20
Veel midgebied? Vind ik juist niet.
Mijn akoestische gitaar op mijn AC30 klinkt juist verrassend goed. De Engelse vox'en worden veel live gebruikt voor akoestisch werk. Ze zijn juist veelzijdig in te stellen (het top boost kanaal dan).

jan_bervoets
18 november 2008, 18:42
ik zou het niet doen , het is gewoon niet voor gemaakt ;) ik zou kijken achter een AER of schertler heeft ook een paar mooie nieuwe dingen uitgebracht zeer prijs-kwaliteit voordelig maar koop vooral geen marshall voor akoustishe versterking ! :p:seriousf:

Keith Scott
20 november 2008, 22:28
Oké, dat wordt dus een nieuwe versterker bijkopen. Bedankt allen voor uw reacties.

off topic
@ Kenx: Ik ga zeker eerst testen. Was ik eerlijk gezegd al van plan, maar in ieder geval ook hiervoor bedankt!