PDA

View Full Version : M'n nieuwe Godin!



Ibanez666
16 november 2008, 17:57
Nee ik heb er dit keer geen habbekrats voor betaald ( http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=116112 ), maar hij is dan ook wel erg lekker:

http://img98.imageshack.us/img98/2609/godin1xv3.jpg

http://img46.imageshack.us/img46/9936/godin2ph9.jpg

Squier4ever
16 november 2008, 17:58
niet mijn ding, maar veel plezier ermee!

Lexvandoef
16 november 2008, 17:59
Je bent wel erg goed bezig tegenwoordig!

Top man!

Shaggy
16 november 2008, 18:03
Goeie ervaringen met Godin hier, deze heeft alleen geen eq-regeling, of is dat aan de achterkant te vinden?

proficiat

Ibanez666
16 november 2008, 18:04
Goeie ervaringen met Godin hier, deze heeft alleen geen eq-regeling, of is dat aan de achterkant te vinden?

proficiat

Het enige regelbare is de push-pull tone knop, maar wat die nou precies doet. Het klinkt wat acoustisch-achtig...

Lexvandoef
16 november 2008, 18:08
Heeftie een piezo? Lijkt me niet trouwens, gezien de aparte eq daarvoor ontbreekt.

Coilsplit schakelaar misschien? Gezien de hummies best logisch, maar dat klinkt niet echt acoustisch.

Ibanez666
16 november 2008, 18:08
Je bent wel erg goed bezig tegenwoordig!

Top man!

Sja ik had mn Ibanez Artist verkocht omdat ik er veel te weinig mee deed. Daar heb ik nu dus een Fender Strat MIJ, een Ibanez(?) Les Paul MIJ, deze Godin made in USA, een Fender deluxe 85 versterker, drie BOSS pedalen (waaronder een CE-2), een gitaarstandaard en twee koffers voor terug.

Ibanez666
16 november 2008, 18:09
Heeftie een piezo? Lijkt me niet trouwens, gezien de aparte eq daarvoor ontbreekt.

Coilsplit schakelaar misschien? Gezien de hummies best logisch, maar dat klinkt niet echt acoustisch.

het zijn geen hummies, maar twee losse singles naast elkaar (dus 4 in totaal). De hoogte is ook apart te regelen (dus 4 hoogtes)

Lexvandoef
16 november 2008, 18:17
Ah vandaar de vreemde vorm! Ik dacht al!

Die roze artist vond ik trouwens best cool joh! Jammer dattie weg is.

Ibanez666
16 november 2008, 18:21
Ah vandaar de vreemde vorm! Ik dacht al!

Die roze artist vond ik trouwens best cool joh! Jammer dattie weg is.

Rode..ja ach, als je hem nauwelijks gebruikt en geen geld hebt voor eens wat anders moet je toch wat. en om nou te zeggen dat ik er op achteruit ben gegaan.

Lexvandoef
16 november 2008, 18:32
Dat ding was rozeglitter man! :seriousf:

Je bent er inderdaad ook niet op achteruit gegaan, toffe gitaartjes heb je nu ook!

Ibanez666
16 november 2008, 18:52
Dat ding was rozeglitter man! :seriousf:

Alleen door jouw bril ;)

Ibanez666
16 november 2008, 18:53
Dat ding was rozeglitter man! :seriousf:

Je bent er inderdaad ook niet op achteruit gegaan, toffe gitaartjes heb je nu ook!

Heb nu een Ibbie LP, een soort Ibbie LP, een Burny LS-105, een Fender strat, een Squier strat en een Godin. :)

Lexvandoef
16 november 2008, 19:01
Alleen door jouw bril ;)

Hehe, op dit moment heb ik die roze bril even afgezet, mijn lenzen voldoen beter ;)

kenx
16 november 2008, 19:07
Allereerst al gefeliciteerd met die gitaar! Daar zul je GEGARANDEERD veel plezier aan beleven!

Prachtig ding trouwens...

grtz

kenny

Otje
16 november 2008, 19:10
Mooi ding! Erg goed, ook. Die elementen zijn super. Ik heb nog een oude OBL liggen, precies zo'n humbucker in single coil formaat die in 2x2 opstelling in jouw Godin zitten (ik meen me herinneren dat Godin dezelfde pups onder licentie bouwt en daar heb jij er nu dus 4 van). Die OBL heeft in tig verschillende gitaren gezeten - en die gitaren zijn alweer weg maar het element heb ik nog :) .

Veel plezier ermee!

Ibanez666
16 november 2008, 19:22
nou bedankt allemaal! Ik heb nu al veel plezier...of komt dat door die samenvatting Ajax-PSV??

zjanke
16 november 2008, 20:08
Ik heb ook zo'n Godin, maar met iets andere elementen. Lekker ding, zo ongeveer het enige wat ik de laatste 6 jaar niet heb veranderd in mijn set-up.

(ennuh, gefeliciteerd met de Ajax overwinning, het was verdiend...)

Ibanez666
16 november 2008, 20:15
Ik heb ook zo'n Godin, maar met iets andere elementen. Lekker ding, zo ongeveer het enige wat ik de laatste 6 jaar niet heb veranderd in mijn set-up.

(ennuh, gefeliciteerd met de Ajax overwinning, het was verdiend...)

Ja het ziet er uit als een blijvertje...maar ja we blijven gitaristen he??

enne bedankt ;)

Barloef
16 november 2008, 20:54
Gefeliciteerd met alweer een schitterende gitaar! Waar heb je deze vandaan? Voor welke specifieke eigenschappen ( behalve dat ie mooi is) heb je deze gitaar gekozen?

Ibanez666
16 november 2008, 21:11
Gefeliciteerd met alweer een schitterende gitaar! Waar heb je deze vandaan? Voor welke specifieke eigenschappen ( behalve dat ie mooi is) heb je deze gitaar gekozen?

Marktplaats. Om eerlijk te zijn ben ik alleen op het uiterlijk en de reviews/reputatie van het merk afgegaan. Mn zwager heeft hem voor me opgehaald. Ik heb hem dus pas thuis kunnen testen. En dat bevalt me (gelukkig) prima. Zelfs met de oude snaren die erop zitten. Ik heb er 250 voor betaald (incl. koffer), das niet zon koopje als het andere dat ik heb aangeschaft, maar dit is dan ook wel een toppertje. Volgens de verkoper was hij toendertijd (jaren 90) zon 1900 gulden.

Ibanez666
16 november 2008, 21:16
Goeie ervaringen met Godin hier, deze heeft alleen geen eq-regeling, of is dat aan de achterkant te vinden?

proficiat

Thnx!

geen eq. regeling

Ibanez666
16 november 2008, 21:17
Heeftie een piezo? Lijkt me niet trouwens, gezien de aparte eq daarvoor ontbreekt.

Coilsplit schakelaar misschien? Gezien de hummies best logisch, maar dat klinkt niet echt acoustisch.


Kreeg net (op zondag dus!) een mailtje van Godin:

That's a mid to late 90's Godin LG. It has a mahogany body and neck, and Godin Tetrad pickups. The push/pull feature is a mid range filter. When
activated, it cuts half the db level at 600Hz.

Kaboemba
16 november 2008, 21:38
Het blijft potdomme mooi wat Godin voor de centen kan maken, altijd wat anders en vaak een verschikkelijk flexibel ding (kwa geluid dan).
Gefeliciteerd, bij deze ben je opgenomen bij de gitaarnetverstandigeaankopenclub

Btw die tetrads, da's wel mooi spul.

Ibanez666
16 november 2008, 21:56
Gefeliciteerd, bij deze ben je opgenomen bij de gitaarnetverstandigeaankopenclub.

Werd wel eens tijd :-)

zjanke
16 november 2008, 21:59
Kreeg net (op zondag dus!) een mailtje van Godin:

That's a mid to late 90's Godin LG. It has a mahogany body and neck, and Godin Tetrad pickups. The push/pull feature is a mid range filter. When
activated, it cuts half the db level at 600Hz.

Ik heb deze en dat zijn dus ook Tetrads (is niet mijn gitaar, maar het gaat even om de elementen) Zijn dus blijkbaar meerdere uitvoeringen van. De mijne zijn ook splitsbaar, maar niet apart in hoogte te verstellen per coil. Wat zijn de echte verschillen?
http://alexplorer.net/guitar/guitars/LGX002.jpg

Orpheo
16 november 2008, 22:03
Ik heb deze en dat zijn dus ook Tetrads (is niet mijn gitaar, maar het gaat even om de elementen) Zijn dus blijkbaar meerdere uitvoeringen van. De mijne zijn ook splitsbaar, maar niet apart in hoogte te verstellen per coil. Wat zijn de echte verschillen?
http://alexplorer.net/guitar/guitars/LGX002.jpg

dit is natuurlijk geen tetrad. geen 4 rails. tetra=4.

zjanke
16 november 2008, 22:10
Als ik een fotootje opstuur naar Godin en als antwoord krijg dat het Tetrads zijn en dat die origineel zo geleverd zijn, zijn het dan Tetrads of wel?

Wijsneus :D

Orpheo
16 november 2008, 22:11
Als ik een fotootje opstuur naar Godin en als antwoord krijg dat het Tetrads zijn en dat die origineel zo geleverd zijn, zijn het dan Tetrads of wel?

Wijsneus :D

als ik een mail stuur naar gibson met een serienummer, zeggen ze ook dat ie uit 1976 komt, terwijl ie uit 2000 komt...


de fabrikant heeft niet altijd gelijk, soms moet je je 'common sense' gebruiken.

zjanke
16 november 2008, 22:14
Ik heb specifiek naar de elementen gevraagd aan de hand van een foto. Je kunt ook eigenwijs zijn.

Orpheo
16 november 2008, 22:26
Ik heb specifiek naar de elementen gevraagd aan de hand van een foto. Je kunt ook eigenwijs zijn.

ja, ik ben eigenwijs. ik heb namelijk ook een ander een andere benaming gezien van die pups.

Lexvandoef
16 november 2008, 22:56
ja, ik ben eigenwijs. ik heb namelijk ook een ander een andere benaming gezien van die pups.

Tsja, jij luistert toch ook gewoon naar de dokter als hij je een diagnose voorschotelt? Soms moet je gewoon luisteren Orpheo ;)


Kreeg net (op zondag dus!) een mailtje van Godin:

That's a mid to late 90's Godin LG. It has a mahogany body and neck, and Godin Tetrad pickups. The push/pull feature is a mid range filter. When
activated, it cuts half the db level at 600Hz.

Ah cool, een midscoop dus, als het ware.

Orpheo
16 november 2008, 23:00
Tsja, jij luistert toch ook gewoon naar de dokter als hij je een diagnose voorschotelt? Soms moet je gewoon luisteren Orpheo ;)



Ah cool, een midscoop dus, als het ware.


ik moet helemaal niks!

als de doc zegt, tis huppeldepup, en ik weet zeker dat het iets anders ook kan zijn, en de doc wil niet mijn input aannemen, ga ik naar een ander. ik neem niks aan.

Lexvandoef
16 november 2008, 23:06
als de doc zegt, tis huppeldepup, en ik weet zeker dat het iets anders ook kan zijn, en de doc wil niet mijn input aannemen, ga ik naar een ander. ik neem niks aan.

Je kan eigenwijsheid ook overdrijven he ;) Mensen hebben nu eenmaal hun eigen vakgebied en het kan best zijn dat ze, in dat gebied, meer weten dan jij en ik ;)

Orpheo
16 november 2008, 23:07
Je kan eigenwijsheid ook overdrijven he ;) Mensen hebben nu eenmaal hun eigen vakgebied en het kan best zijn dat ze, in dat gebied, meer weten dan jij en ik ;)

niet altijd. was dat helaas maar waar dat artsen meer weten dan ik (of het gibson team, of het godin team...)

Lexvandoef
16 november 2008, 23:15
niet altijd. was dat helaas maar waar dat artsen meer weten dan ik (of het gibson team, of het godin team...)

No offence, maar no way dat een bv dokter meer weet over medicijnen, of een garagehouder over auto, dan jij :satisfie:

Mitch
16 november 2008, 23:19
http://img98.imageshack.us/img98/2609/godin1xv3.jpg



http://alexplorer.net/guitar/guitars/LGX002.jpg

't Is voor het eerst dat ik zie dat er dus blijkbaar verschillende versies zijn geweest van de Tetrads. Op beide is het "Godin" merkje te zien. Ik heb ze gehad zoals in die van zjanke, die van Iba666 zijn zoals al gezegd duidelijk meer Bill Lawrence met hun dubbele blades. Weer wat geleerd! Die latere Tetrads werden trouwens door Schaller gemaakt, waar ze hun meeste hardware vandaan haalden.
En Orpheo, Godin noemt ze gewoon Tetrads. Dat 't in jouw belevingswereld ondenkbaar is dat iets met tetra in de naam per se iets met vier te maken moet hebben... jouw probleem dus verziek asjeblieft niet het zoveelste topic door eigenwijs door te blijven posten met jouw waarheid.

Die toonfilter is vrij waardeloos trouwens, het was hun idee om er een single coil achtig geluid uit te halen, maar daar falen ze jammerlijk. Ik heb destijds de mijne daadwerkelijk splitbaar laten maken. Was een flink karwei gezien het 'iets' meer werk is dan met een 4 aderige draad maar het resultaat was geweldig, de splitstanden klonken echt super.
Die flinterdunne en uiterst platte hals heb ik nooit goed aan kunnen wennen, daar heb ik 'm uiteindelijk voor verkocht.
Wel grappig dat je dit "niet zo'n koopje'' noemt, ik vind het namelijk een spotprijs voor een erg toffe gitaar ;)

Lexvandoef
16 november 2008, 23:21
Die flinterdunne en uiterst platte hals heb ik nooit goed aan kunnen wennen, daar heb ik 'm uiteindelijk voor verkocht.

Je zei toch dat de hals op je De Gier geinspireerd was op de hals van je ex-Godin? Of heb je er meerdere gehad?

Mitch
16 november 2008, 23:23
De LG SP90 ja. Na 2002 hebben ze nieuwe halzen geïntroduceerd en die waren wel tof.

Lexvandoef
16 november 2008, 23:24
De LG SP90 ja. Na 2002 hebben ze nieuwe halzen geïntroduceerd en die waren wel tof.

Check, ook weer opgelost :)

Orpheo
16 november 2008, 23:28
't Is voor het eerst dat ik zie dat er dus blijkbaar verschillende versies zijn geweest van de Tetrads. Op beide is het "Godin" merkje te zien. Ik heb ze gehad zoals in die van zjanke, die van Iba666 zijn zoals al gezegd duidelijk meer Bill Lawrence met hun dubbele blades. Weer wat geleerd! Die latere Tetrads werden trouwens door Schaller gemaakt, waar ze hun meeste hardware vandaan haalden.
En Orpheo, Godin noemt ze gewoon Tetrads. Dat 't in jouw belevingswereld ondenkbaar is dat iets met tetra in de naam per se iets met vier te maken moet hebben... jouw probleem dus verziek asjeblieft niet het zoveelste topic door eigenwijs door te blijven posten met jouw waarheid.

Die toonfilter is vrij waardeloos trouwens, het was hun idee om er een single coil achtig geluid uit te halen, maar daar falen ze jammerlijk. Ik heb destijds de mijne daadwerkelijk splitbaar laten maken. Was een flink karwei gezien het 'iets' meer werk is dan met een 4 aderige draad maar het resultaat was geweldig, de splitstanden klonken echt super.
Die flinterdunne en uiterst platte hals heb ik nooit goed aan kunnen wennen, daar heb ik 'm uiteindelijk voor verkocht.
Wel grappig dat je dit "niet zo'n koopje'' noemt, ik vind het namelijk een spotprijs voor een erg toffe gitaar ;)

zoals ik zei, Godin heeft ze ook een andere naam gegeven, maar kan effe niet zo snel vinden welke. ik zit niet zomaar uit mijn nek te lullen.

Mitch
16 november 2008, 23:56
Ik heb nog even zitten snuffelen, maar het lijkt erop dat dit een overgangsmodel was. Nog wel de BL Tetrads maar dan al wel met de eigen stijl body. Die BL Tetrads zaten namelijk al wel op de eerste series van Godin, Artisan. Tele of strat-bodies en dan een beetje gepimpt. Niet allemaal even goed nog, beetje hit or miss.

Kaboemba
17 november 2008, 12:05
dit is natuurlijk geen tetrad. geen 4 rails. tetra=4.

Tetrads zijn er in twee versies:

Deze die hier in het topic te zien zijn en inderdaad met 4 rails.
Maar ze worden beide door godin tetrads genoemt.
Overigens moet er ergens nog een mod voor de pickups op het net zijn, meer mogelijkheden.
Had hier ooit een pm van iemand over gekregen.

Ibanez666
17 november 2008, 12:21
Ik vraag me alleen af waarom de push pull tone knop een mid cut is. Wie wil er nou minder mid???

zjanke
17 november 2008, 12:31
Tetrads zijn er in twee versies:

Deze die hier in het topic te zien zijn en inderdaad met 4 rails.
Maar ze worden beide door godin tetrads genoemt.
Overigens moet er ergens nog een mod voor de pickups op het net zijn, meer mogelijkheden.
Had hier ooit een pm van iemand over gekregen.
Volgens mij heb ik dat schema nog ergens staan, ik heb hem ooit van Mitch gekregen


Ik vraag me alleen af waarom de push pull tone knop een mid cut is. Wie wil er nou minder mid??? Metalheads? Maar daar zal deze gitaar wel niet puntig genoeg voor zijn. Ik gebruik die stand in ieder geval niet

Ibanez666
17 november 2008, 12:46
Volgens mij heb ik dat schema nog ergens staan, ik heb hem ooit van Mitch gekregen

Metalheads? Maar daar zal deze gitaar wel niet puntig genoeg voor zijn. Ik gebruik die stand in ieder geval niet

Wat doet dat schema/mod precies?

En die mid cut klinkt clean wel aardig trouwens.

zjanke
17 november 2008, 13:17
Dat schema is voor de versie die ik heb gehad, ik weet niet of het voor jouw PU's ook werkt. Ik zal vanavond even kijken of ik hem nog kan vinden, dan PM ik wel even. Het maakt het verschil tussen de eerste drie standen wat groter doordat je niet alle coils gebruikt.

Ibanez666
17 november 2008, 13:23
Dat schema is voor de versie die ik heb gehad, ik weet niet of het voor jouw PU's ook werkt. Ik zal vanavond even kijken of ik hem nog kan vinden, dan PM ik wel even. Het maakt het verschil tussen de eerste drie standen wat groter doordat je niet alle coils gebruikt.

ok, thnx...

Riky
17 november 2008, 14:37
lekker bezig ibanez! In korte leuke gitaren gekocht!

Ibanez666
17 november 2008, 15:00
lekker bezig ibanez! In korte leuke gitaren gekocht!

Sja, het is allemaal wel erg snel gegaan, heb bijna geen tijd meer om ze tebespelen met dat heen en weer gerij :-)

hesse
17 november 2008, 18:02
Hmmm, eindelijk nog iemand met een LG. Geen idee wat de pick-ups zijn. Mijn SD P-90's zijn iig geniaal.
Oh, eneuhm, mja, de hals is wel extreem slank, maar daar doe je het dan maar mee.
Bovendien, Ibanez, wat voor koffer is dat? Is het een godincase? Ik zoek namelijk al redelijk lang naar een goed passende maar meestal rammelt het wel ergens of moet je je gitaar klemzetten wat ook niet goed is.

zjanke
17 november 2008, 18:57
ok, thnx...

Je hebt een mail van bill_gates :D

Geoffrey
17 november 2008, 20:01
Het gaat vlot met je nieuwe aankopen..

Ibanez666
17 november 2008, 20:25
Hmmm, eindelijk nog iemand met een LG. Geen idee wat de pick-ups zijn. Mijn SD P-90's zijn iig geniaal.
Oh, eneuhm, mja, de hals is wel extreem slank, maar daar doe je het dan maar mee.
Bovendien, Ibanez, wat voor koffer is dat? Is het een godincase? Ik zoek namelijk al redelijk lang naar een goed passende maar meestal rammelt het wel ergens of moet je je gitaar klemzetten wat ook niet goed is.

Deze zat erbij..is wel nog met wat extra materiaal opgevuld. Wat die hals betreft: boeit me eigenlijk niet zo, ik vind alles lekker, ben zo makkelijk joh :)

Ibanez666
17 november 2008, 20:25
Het gaat vlot met je nieuwe aankopen..

sja en dat met slechts 500 euro totaal

Ibanez666
17 november 2008, 20:26
Je hebt een mail van bill_gates :D


Heb um :-)

Geoffrey
17 november 2008, 20:36
sja en dat met slechts 500 euro totaal

:o

enkel deze.. of alles..?

Ibanez666
17 november 2008, 20:54
:o

enkel deze.. of alles..?

Fender Strat MIJ, Godin LG, Kopie Les Paul MIJ, Fender Deluxe 85, BOSS OC-2, OD-2, CE-2 en gitaarstandaard en nog twee koffers :)

Geoffrey
17 november 2008, 20:55
Op naar Marktplaats.NL!!!!!!!!

Ibanez666
17 november 2008, 21:10
Op naar Marktplaats.NL!!!!!!!!

Twee Boss pedalen zijn al verkocht, de CE-2 hou ik zelf. de Fender Strat staat er al op, maar ik twijfel nog, tis toch wel een erg fin gitaartje.

De Godin en LP hou ik zeker, net als de Fender deluxe. ipv daarvan gaat mijn Peavey envoy 110 eruit. Dat noem ik vooruitgang (ook al is die Peavy ook prima in orde)

Geoffrey
17 november 2008, 21:21
Dat is nu eenmaal een voordeel voor jullie..

Als ik in Nederland via Marktplaats iets koop is het al een heel eind rijden.
Marktplaats vind ik ook stukken intressanter dan de Belgische Kapaza, 2de Hands,..

Ibanez666
17 november 2008, 21:24
Nou vergis je niet in de afstanden die ik soms afleg. Daar wordt je onder normale omstandigheden ook niet vrolijk van, maar goed een leuke deal vergoed veel :)

bagheera
17 november 2008, 23:35
ik ben vanuit brussel helemaal naar zwolle gereden voor mijn koch multitone de afstand is niet belangrijk wat je weer mee naar huis neemt daar doe je het voor

Nu On Toppic

wat voor klank geeft dat nu eigelijk wat ik vind godin wel een intressant merk maar heb de kans nog niet gehad er een te proberen

Ibanez666
17 november 2008, 23:47
ik ben vanuit brussel helemaal naar zwolle gereden voor mijn koch multitone de afstand is niet belangrijk wat je weer mee naar huis neemt daar doe je het voor

Nu On Toppic

wat voor klank geeft dat nu eigelijk wat ik vind godin wel een intressant merk maar heb de kans nog niet gehad er een te proberen

ik heb hem nog niet uitgebreid kunnnen testen. er zitten ook erg oude snaren op, Maar acoustisch klinkt het al prima en het speelt ook goed (ook al ga ik de actie nog wat lager zetten). Wat ik nu wel vind is dat hij clean goed uit de voeten kan en het brug element erg strak klinkt (en dat vind ik lekker). Het hals element ga ik nog uitgebreid testen over mn bassman als er nieuwe snaren op zitten. Als ik hem zo in moet schatten, is het een goede gitaar voor blues, pop en rock en zelfs wat jazz. Metal en harder weet ik niet.