PDA

View Full Version : maxon



Pee
8 maart 2003, 12:47
het heeft iets te maken met ibanez maar wat??
ze hebben de ts808 en andere vintage pedalen. zijn ze nep of van goede kwaliteit?
vertel me er meer over aub...

sash
8 maart 2003, 13:05
Maxon was het bedrijf dat vroeger de TS808 en anderen voor Ibanez maakten. Dus in principe is dat het origineel. Ze hebben goeie overdrives.

Reverby
8 maart 2003, 15:09
De analoge delays van Maxon zijn ook erg goed. (AD80 en AD900).

Dirk_Hendrik
8 maart 2003, 17:24
Voor de soundtanks en later weet ik het niet maar ALLE ibanez pedalenseries van voor de soundtanks, dus de 10 series, de master series, de 9 en de 0 serie zijn van Maxon. Het Maxon logotje staat ook op de printplaat en in het aluminium van de behuizing.

Robbert
8 maart 2003, 17:45
Inderdaad. En als toevoeging: het zijn bijgewerkte reissues van de oude Ibanezzen dus.

Met andere woorden, enigzins overpriced. Zo is de Maxon GE601 (165 Euro Haarguitars.nl) ongetwijfeld niet beter als de GE-601 van Ibanez die je hier en daar voor 50 Euro kunt kopen. Zelfde geld overigens ook voor de CS505 chorus (beide 0-series) enz.
Misschien dat ze als pluspunt wel true-bypass zijn?

Iedergeval, je zou het beste eens kunnen luisteren naar een ouder Ibanez pedaal om vervolgens een Maxon te kopen.

Dirk_Hendrik
9 maart 2003, 13:53
Mwoah,

Een Maxon mag misschien beter zijn maar een Ibanez kopen en deze zelf True Bupass (laten) maken is nog altijd een eind goedkoper.

sash
9 maart 2003, 14:14
Nou denk het niet. Als je van een TS9 een 808 en true bypass wilt maken ben je duurder uit. De meesten zullen het zelf ook niet kunnen.

Robbert
9 maart 2003, 16:40
Op 2003-03-09 13:53, schreef Dirk_Hendrik:
Mwoah,

Een Maxon mag misschien beter zijn maar een Ibanez kopen en deze zelf True Bypass ( :wink: )(laten) maken is nog altijd een eind goedkoper.


That's my point. Ze zijn in mijn optiek te duur, voor wat er in een eerdere uitgave al te vinden is.
Niks nieuws aan die pedalen, behalve iets betere componenten. Omdat ze die nu wel kunnen betalen van die hoge prijzen :grin:

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Robbert op 2003-03-09 16:41 ]</font>

Dirk_Hendrik
9 maart 2003, 16:59
Op 2003-03-09 14:14, schreef sash:
Nou denk het niet. Als je van een TS9 een 808 en true bypass wilt maken ben je duurder uit. De meesten zullen het zelf ook niet kunnen.


Op je "kunnen" opmerking ben ik het met je eens. Op het duurder uit niet. Jouw twee voorbeelden zijn vrij eenvoudig te true bypassen. Zeker als je het op basis van een klein relais doet wat door de originele flipflop schakeling van je pedaal gestuurd wordt. Geschatte kosten, uitgaande van een kwalitatief goed relais (vergulde contacten dus) is een Euro of 8 an 9. Werkt exact even goed als met een DPDT schakelaar en het pedaal blijf cosmetisch hetzelfde. Nadeel is dat je stroomverbruik met zo'n 20 mA toeneemt. DPDT schakelaars zijn niet de enige True bypass optie.

sash
9 maart 2003, 18:16
Op 2003-03-09 16:59, schreef Dirk_Hendrik:


Op 2003-03-09 14:14, schreef sash:
Nou denk het niet. Als je van een TS9 een 808 en true bypass wilt maken ben je duurder uit. De meesten zullen het zelf ook niet kunnen.


Op je "kunnen" opmerking ben ik het met je eens. Op het duurder uit niet. Jouw twee voorbeelden zijn vrij eenvoudig te true bypassen. Zeker als je het op basis van een klein relais doet wat door de originele flipflop schakeling van je pedaal gestuurd wordt. Geschatte kosten, uitgaande van een kwalitatief goed relais (vergulde contacten dus) is een Euro of 8 an 9. Werkt exact even goed als met een DPDT schakelaar en het pedaal blijf cosmetisch hetzelfde. Nadeel is dat je stroomverbruik met zo'n 20 mA toeneemt. DPDT schakelaars zijn niet de enige True bypass optie.


Joh? Kijk dat wist ik dus niet :smile: Maar goed, als je op zo'n TS9 een 808 mod laat uitvoeren zou die persoon daat ook wel kunnen doen lijkt me. Voordeel is dan ook dat het een 'orignele' tubescreamer is, die zijn gewilder dan de Maxon's.

Dirk_Hendrik
9 maart 2003, 19:05
Couldn't agree more Sash :razz: Hoewel naar mijn idee tot het zotte aan toe. Er gaat zometeen op ebay.de weer een ts808 weg voor 400 Euro +. Knettergek

sash
9 maart 2003, 19:15
Ja echt absurd is dat... Ach er zijn mensen die er bij zweren.

vinni
11 maart 2003, 20:41
Heb zelf de OD808 van Maxon....moet er nog mee om leren gaan. Net allemaal nieuwe FX.
Ook nog een AD80 gekocht. Ik vind 'm vooral voor de korte echo's erg goed....lang neemt het hoog nogal radicaal af....

Als mn nieuwe effectenplankie klaar is zal ik wel wat foto's posten

Groet,
Vinni