PDA

View Full Version : Ik gooi het hier maar eens op: VH4 vs. Engl SE



Orpheo
16 november 2008, 14:58
Ik heb een goed idee van de tone van de SE, van de VH4 ook, maar een minder gespecificeerd beeld. Wat vinden jullie van ieder van deze amps? niet zozeer bouwkwaliteit, bij diezel en engl zit dat wel goed vind ik. maar hoe zit 't met de tone? de Engl heeft veel 'tone', ballen, brullend geluid met de high gain, al met al mijn sound zit daar goed in. maar hoe zouden jullie de VH4 beschrijven en naast de Engl zetten? als jullie de SE niet kennen, vergelijk 'm dan maar met de powerball (gaat n beetje mank, maar goed, klopt wel aaardig).

ligt de VH4 qua tone in de lijn van de recto's, of meer de jcm800 achtige kant op, of juist meer de mark4? (anders gezegd, grove korrel, niet echt strak, gescooped of juist stevige brul, stevig door de mix, medium korrel of supersuperstrak, punchy, smoothere korrel).

Jimwoud
16 november 2008, 15:04
Ik heb die VH4 naast een invader getest, en vond de invader een stuk beter, dikker en meer tone.

Orpheo
16 november 2008, 15:34
Ik heb die VH4 naast een invader getest, en vond de invader een stuk beter, dikker en meer tone.

ah, das ook ongeveer wat ik in mijn hoofd heb. de powerball is wat allrounder, en met de bottomknop+een vna die midknoppen aan krijg ik net zo'n smeuige leadtone als bij de invader.

Iceman
16 november 2008, 23:07
Ik heb er eerder met Orpheo over gePM'ed.

Ik ken de SE niet (maar hoor er goede verhalen over), dus maak ik mijn persoonlijke vergelijk van de VH4 met de Recto (ik heb een Single, 2-channel Triple en een 3-channel Dual gehad):

- De VH4 'brult' meer in het laag, een Recto schreeuwt meer in het mid-hoog. Wat ik wil zeggen is dat de VH4 een grovere korrel heeft.

- Qua scheurkarakter is een VH4 strakker met de palmmutes dan een Recto. Een Recto heeft een overdrivepedaal (tubescreamer) nodig voor de strakke Pantera/Hetfield chugga-chugga.

- Een VH4 is meer 'marshall/EL34' dan een Recto. Misschien komt dat omdat mijn VH4 op JJ EL34L loopt. Geen idee hoe een VH4 op 6L6 eindbuizen klinkt.

- Een VH4 heeft veel meer compressie dan een Recto. Met die compressie heb ik een haat-liefde verhouding, laat me uitleggen waarom......
Als je alleen zonder de band met de VH4 speelt, hoor je dat de verhouding palmmute-akkoord gelijk is (volume chugga-chugga is gelijk aan losse noot of akkoord). Als je alleen met een recto speelt hoor je dat de akkoorden er veel harder uitkomen, daardoor lijkt (of is) het geluid veel levendiger.

Als je met de band speelt hakt de VH4 overal bruut doorheen, elke palmmute en losse noot komt er doorheen. In de oefenruimte (bij een symmetrische opstelling met een 5150 op gelijk volume) hoorde je onze drummer steeds zeggen dat de VH4 zo duidelijk aanwezig was. Het laag van de VH4 is ook altijd compressed aanwezig (dat vind ik persoonlijk positief met palmmuten), daarmee wil ik zeggen dat het laag het mid/hoog niet wegdrukt. Daardoor blijft je toon aanwezig.
Met de Recto's in de band was de Recto bij vlagen aanwezig. Door het oncomprimeerde karakter had je enorme pieken in het laag die alles wegdrukken. Stoer als je als gitarist voor je cabinet staat, maar je geluidsman weet wel raad met die pieken in het laag (= wegdraaien laag uit gitaargeluid = iel gitaargeluid.....).

Een VH4 klinkt live zoals je wilt dat ie op een cd klinkt.



Deze vergelijking is persoonlijk en gebaseerd op mijn ervaringen met Recto's en de Diezel VH4. Zoals eerder vermeld, ik ken de SE niet. Misschien krijgen mensen met een Recto een idee hoe een VH4 ongeveer klinkt (en dat is niet zoals op St Anger, mijn god wat een gedrocht was dat)


Ps.

Ik hoor op Death Magnetic de VH4 er ook niet in terug. Zou me niks verbazen als dat uit een Powerball+5150+Marshall+Crate+Krank+Mesa+......... .....................enz enz bestaat).

Iceman
16 november 2008, 23:11
ah, das ook ongeveer wat ik in mijn hoofd heb. de powerball is wat allrounder, en met de bottomknop+een vna die midknoppen aan krijg ik net zo'n smeuige leadtone als bij de invader.

Ik heb zelf de Powerball gehad en vond die erg "prosessed", alsof het scheurgeluid gemaakt werd vanuit een 19"apperaat. De Powerball is wel heel erg strak qua palmmuten.

Overigens is het gitaargeluid van een Dimebag Darrel ook erg "processed" ( en geweldig, en solidstate, en...) op Vulgar.

Orpheo
16 november 2008, 23:22
Ik heb zelf de Powerball gehad en vond die erg "prosessed", alsof het scheurgeluid gemaakt werd vanuit een 19"apperaat. De Powerball is wel heel erg strak qua palmmuten.

Overigens is het gitaargeluid van een Dimebag Darrel ook erg "processed" ( en geweldig, en solidstate, en...) op Vulgar.

ik vond het juist zo puur, naturelle, eerlijk, direct, transparant. en ja, superstrak. ik hoop wel dat de SE dat karakter heeft, maar een andere voicing. (heb de SE niet superdiep kunnen testen, maar ben er wel dik tevreden over). Dat sizzly hoog van de PB heeft de SE niet,en veeeeel meer mogelijkheden.


fuck, straks heb ik ECHT 2 superamps in huis (en dito gitaren...).


en over een half jaar een nieuwe 'man cave'; soundproof ministudio met m'n nieuwe custombuild gitaren.

TimmU
17 november 2008, 00:39
sjongejonge , jij hebt echt het miltvuur onder de gas-aanvallen hé orpheo. Neem het even rustig aan met al dat gepraat.

Orpheo
17 november 2008, 00:59
sjongejonge , jij hebt echt het miltvuur onder de gas-aanvallen hé orpheo. Neem het even rustig aan met al dat gepraat.

oh een gas-aanval is gesettled. de SE. over anderhalf a 2 weekjes krijg ik mijn salaris (weer, ghehe) binnen, dus die komt er aan. de VH4 lijkt me een te gekke amp om ernaast te hebben, en ja, zoveel heb ik dus nog op mijn (spaar)rekening staan.

AART
17 november 2008, 10:23
Ik dacht dat je twee weken geleden nog zei dat je Diezels niks vond. Nouja.

Ik zou voor de VH 4 gaan omdat ik het droge karakter meer kan waarderen dan het 'ENGL geluid' (ken enkel de powerball, geen ervaring met de SE dus dit zijn vooroordelen).

Ik zou de VH4 absoluut niet Mark 4 achtig noemen. De Mark IV is veel minder compressed en wat minder grof/lomp qua sound. Ze delen wel iets qua droogheid, maar dan heb je het ook wel gehad.

Ik vind mijn Crate BV150 wel wat weghebben van een VH4, maar dan minder strak en minder compressie. Dat ding is ook droog en lomp met een grove korrel.

Orpheo
17 november 2008, 11:14
Ik dacht dat je twee weken geleden nog zei dat je Diezels niks vond. Nouja.

Ik zou voor de VH 4 gaan omdat ik het droge karakter meer kan waarderen dan het 'ENGL geluid' (ken enkel de powerball, geen ervaring met de SE dus dit zijn vooroordelen).

Ik zou de VH4 absoluut niet Mark 4 achtig noemen. De Mark IV is veel minder compressed en wat minder grof/lomp qua sound. Ze delen wel iets qua droogheid, maar dan heb je het ook wel gehad.

Ik vind mijn Crate BV150 wel wat weghebben van een VH4, maar dan minder strak en minder compressie. Dat ding is ook droog en lomp met een grove korrel.

zover ik het me kan herinneren ja. maar ik hoor daarentegen ook weer heel goeie berichten erover.Volgens Gerrekat is een mk4-achtig geluid heel goed uit een SE te halen, by the way.

AART
17 november 2008, 11:22
zover ik het me kan herinneren ja. maar ik hoor daarentegen ook weer heel goeie berichten erover.Volgens Gerrekat is een mk4-achtig geluid heel goed uit een SE te halen, by the way.

Tsja, ENGL komt meer in de buurt van de focus (strakheid) en defenitie van de Mark IV, maar ze verschillen toch wel qua sound. Zoals ik al zei heb ik het over de powerball en niet de SE, die ken ik helaas niet. Gerrekat kan je misschien verder op weg helpen over de verschillen tussen SE en de Mk 4.

rickert
17 november 2008, 11:37
Ik zou voor een CMW gaan!

Orpheo
17 november 2008, 11:59
Ik zou voor een CMW gaan!

geen grapje, ik heb eraan zitten denken. het zal dan zoiets als dit worden:

eerste kanaal: superclean, JTM45 achtig. door een 'bright' knop in te drukken (footswitchable), moet het helderder worden. twin achtig.

tweede kanaal: crunch-heaven; plexi achtig, met een mastervolume en gainknop. Bright maakt het, duh, helderder en scherper; ac30 achtig. met midshift (om mid meer 'naar voren' of naar 'achteren' te focussen, ala mk4 dus).

derde kanaal: jcm800 galore!

4e kanaal: lead kanaal. mk4 lead met een soort midshift/lowboost achtige preset, waarmee het geluid van de mark4 wordt nagemaakt als de eq aanstaat.

met de mogelijkheid voor 50w en 25w (2 buizen uit of triode ipv pentode voor de eindbuizen als ik 50w wil, dus 2 mogelijkheden en dus 2 soorten tone van 50w, en als ik 2 buizen 'uit' zet, en triode aanheb, 25w dus).

2x master volume

presence, 2x (switchable)

reverb (2x, switchable)

2x poweramp output, per kanaal aanwijsbaar

2x fx loop.

Volgens Chris gaat dat lopen tegen de 4500E, als het niet meer word (zover ik begrepen heb uit de mailtjes). voor een custombuild amp is dat echt te zot. CMW's zijn fantastisch, maar mocht ik er ooit vanaf willen, al is 't omdat ik in n ongeluk mijn handen verlies, gaat dat niet lukken. met een Engl en Diezel makkelijker.

rickert
17 november 2008, 12:10
Neejoh, gewoon iets als een StudioCage. Als je een strat uit een lespaul haalt moet je toch makkelijk al je wensen uit een amp met een meesterlijk basisgeluid kunnen halen?

Orpheo
17 november 2008, 12:13
Neejoh, gewoon iets als een StudioCage. Als je een strat uit een lespaul haalt moet je toch makkelijk al je wensen uit een amp met een meesterlijk basisgeluid kunnen halen?

ik heb een cmw private paisley. wellicht vergeten? als ik alles uit de private paisley zou kunnen halen, zou ik geen nieuwe amp nodig hebben? de P.P. breekt (te) snel op, gaat niet met een druk op de knop naar squeecky clean en dan naar superstrakke high gain. sterker nog,hij trekt high gain, zoals ik high gain inmijn hoofd heb, niet eens. ook niet met een pedaal. en oh ja! wellicht dat ook vergeten? dat ik niet meer met PEDALEN wil werken?!

rickert
17 november 2008, 12:15
Ach, jij noemt ook een lespaul als iemand zegt op zoek te zijn naar een tele dus ik dacht ik help je eens op goede gedachten:D. Succes met je zoektocht!

Orpheo
17 november 2008, 12:17
Ach, jij noemt ook een lespaul als iemand zegt op zoek te zijn naar een tele dus ik dacht ik help je eens op goede gedachten:D. Succes met je zoektocht!

ja, heb ik onlangs gedaan, maar was gekscherend bedoeld. ik hoop dat dat overkwam? dat van de strat/lp discussie is niet triviaal. dat was geen gelul, maar ik heb ook uitgelegd wat ik nu precies ermee bedoel.

almarvk
17 november 2008, 12:28
Eigenlijk wil Orpheo alle soorten amps in één versterker gepropt. Oftewel; van links naar rechts en van boven naar beneden in het versterkerspectrum. Tip: koop een modeling! ;)

Maar goed; ik ben wel fan van het Engl geluid en ik denk dat die versterker ook beter bij je past dan een one-trick-pony (IMHO) Diezel...

Orpheo
17 november 2008, 12:51
nee joh, geen modeling. de SE trekt al zoveel van de sounds die ik wil, als niet alle. ik moet alleen beslissen of ik vind dat de VH4 een gerede aanvulling is op het geluidspallet dat de SE levert (en of dat bij mij in de smaak valt).

iWishmaster
17 november 2008, 13:02
Koop dan gewoon de SE vast ... Als je over een tijdje nog wat souds mist kun je nog altijd iets erbij kopen.

Orpheo
17 november 2008, 13:13
Koop dan gewoon de SE vast ... Als je over een tijdje nog wat souds mist kun je nog altijd iets erbij kopen.
is ook het plan ;)

Michael AE
17 november 2008, 14:47
Je gaat nooit van je leven alle sounds die je zoekt in 1 amp vinden. Geloof me. Je kunt best een high-gain channel switcher kopen, maar het clean en de crunch zullen nooit meer dan acceptabel zijn. Als je een nerd bent; niet goed genoeg dus.

Ik zou gewoon een high gain bak kopen die je helemaal te gek vind en dan je geld later opzij zetten voor een goede cleane bak en een goede crunch bak. Best of all worlds. Waarom in godesnaam 2 channelswitchers kopen van boven de twee ruggen en dat alleen voor twee goede scheurgeluiden?

Orpheo
17 november 2008, 15:05
Je gaat nooit van je leven alle sounds die je zoekt in 1 amp vinden. Geloof me. Je kunt best een high-gain channel switcher kopen, maar het clean en de crunch zullen nooit meer dan acceptabel zijn. Als je een nerd bent; niet goed genoeg dus.

Ik zou gewoon een high gain bak kopen die je helemaal te gek vind en dan je geld later opzij zetten voor een goede cleane bak en een goede crunch bak. Best of all worlds. Waarom in godesnaam 2 channelswitchers kopen van boven de twee ruggen en dat alleen voor twee goede scheurgeluiden?

ik heb eigenlijk alle amps die je kunt krijgen getest(nja, een heleboel in ieder geval). bogner shiva's hebben toch de beste tone voor crunch en clean? nja, ik vind van niet. ik vind de powerball stukken beter. De JCM800 viel me ook dik tegen. De plexi heeft echt enorm veel kloten, maar mist weer en bepaald stukje tone die ik graag wil. Hoe meer ik de PB hoor, hoe meer ik denk, Wow, te gek! Idem voor de SE. ik weet dat het hier vloeken in de kerk is, maar voor mijn gevoel zijn die 2 amps echt no compromise. zeker niet qua hardware intern. Het lullige is dat ik als high gain bak ook juist de PB en SE te gek vind. dat ie bij toeval een te gek clean en crunch heeft, is mooi meegenomen.

De reden dat ik kijk naar VH4 is dat die amp dat korrelige meer heeft dan de SE, en ik me vooral afvraag of ik dat ook niet wil hebben naast het smoothere karakter van de SE.

Maar Michael, jij hebt toch ook een bogner uberschall en een mark4 voor je high gain? ook 2 totaal verschillnde amps...waarom zou ik dat dan niet kunnen/mogen doen? Ik heb die matchless van je gehoord en mee gespeeld; te gek cean en crunch, maar niet zo van 'ja ik ga daar 3000E voor neertellen', omdat die tones ook uit de PB en/of de SE kunnen komen. Heb ik dus liever 3000E voor een amp die een totaal andere tone heeft (die me wel aanstaat, dat dan weer wel)...

gerrekat
17 november 2008, 15:47
ik vond de diezel steriel en flat klinken vergeleken bij de engl. ik heb een paar maanden een herbert gehad die ik iets beter vond klinken dan de VH4 maar nog lang geen dikke SE tone.

ben vanhoof
17 november 2008, 16:49
nee joh, geen modeling. de SE trekt al zoveel van de sounds die ik wil, als niet alle. ik moet alleen beslissen of ik vind dat de VH4 een gerede aanvulling is op het geluidspallet dat de SE levert (en of dat bij mij in de smaak valt).

De SE heeft de typische engl distortion die de powerball en de fireball ook hebben, maar ook de jcm 800 achtige (zoals de jvm). Ik zou resoluut voor de engl gaan, al is het maar voor de meerwaarde die je hebt als je er 2 cabinets kunt op aan hangen en die per kanaal kan kiezen.
Indertijd was het voor mij DE amp, ik kon 'm enkel niet betalen (nu nog niet) daarom dat ik 'm niet heb...

Orpheo
17 november 2008, 17:52
heeft iemand trouwens een idee of deze in belgie ook te koop is? kijken of ie daar goedkoper is (de SE dus).

ben vanhoof
17 november 2008, 17:56
Een duitse amp die in Belgie goeikoper is? ....

Orpheo
17 november 2008, 18:00
Een duitse amp die in Belgie goeikoper is? ....
goedkoper dan in nederland...

Michael AE
17 november 2008, 22:50
ik heb eigenlijk alle amps die je kunt krijgen getest(nja, een heleboel in ieder geval). bogner shiva's hebben toch de beste tone voor crunch en clean? nja, ik vind van niet.ik vind de powerball stukken beter.

Dat vind ik ook helemaal niet. Ik vond het clean van mijn oude (inmiddels verkochte) Shiva te gek, maar het lead kanaal vond ik niks. Te veel een haat/liefde verhouding mee. Crunch doet hij eigenlijk helemaal niet. Geen goed voorbeeld vind ik dus.


De JCM800 viel me ook dik tegen. De plexi heeft echt enorm veel kloten, maar mist weer en bepaald stukje tone die ik graag wil. Hoe meer ik de PB hoor, hoe meer ik denk, Wow, te gek! Idem voor de SE. ik weet dat het hier vloeken in de kerk is, maar voor mijn gevoel zijn die 2 amps echt no compromise. zeker niet qua hardware intern. Het lullige is dat ik als high gain bak ook juist de PB en SE te gek vind. dat ie bij toeval een te gek clean en crunch heeft, is mooi meegenomen.

Als jij dat zo vind, more power to you! Ik vind een JCM800 echt tien keer meer ballen hebben dan een powerball, maar goed, smaken verschillen en discussies daarover hebben ook vaak geen zin. De clean en crunch uit een powerball zijn zeker voor een highgain top acceptabel, hoor, maar ik vind een plexi en JCM800 echt niet met de crunch en clean van een Powerball te vergelijken. Totaal andere sounds. Een Powerball heeft sowieso veel meer compressie en is gemaakt voor highgain. Een plexi of JCM800 heeft gewoon meer dynamiek en een heel andere voicing en daar moet je van houden.


De reden dat ik kijk naar VH4 is dat die amp dat korrelige meer heeft dan de SE, en ik me vooral afvraag of ik dat ook niet wil hebben naast het smoothere karakter van de SE.

Begrijpelijk.


Maar Michael, jij hebt toch ook een bogner uberschall en een mark4 voor je high gain? ook 2 totaal verschillnde amps...waarom zou ik dat dan niet kunnen/mogen doen?

Ik heb geen Ubershall meer, maar een XTC (en een MKIV en MKIIC). Daarnaast heb ik meerdere amps voor clean en crunch geluiden, namelijk een Vox AC30, een Fender Twin Reverb, een Matchless Phoenix en een JCM800.

Van mij mag je alle amps kopen die je wil, ik vraag me alleen serieus af of je er in verloop van tijd wel gelukkig van wordt. Een echt goede crunch bak doet andere dingen dan een highgain bak en je moet dat leren waarderen door ervaring. De meeste oude rotten houden niet van de crunch of het clean uit een channelswitcher, omdat het gewoon een heel ander circuit is dat heel anders op je spel reageert en vaak dynamischer is.


Ik heb die matchless van je gehoord en mee gespeeld; te gek cean en crunch, maar niet zo van 'ja ik ga daar 3000E voor neertellen', omdat die tones ook uit de PB en/of de SE kunnen komen. Heb ik dus liever 3000E voor een amp die een totaal andere tone heeft (die me wel aanstaat, dat dan weer wel)...

Als jij denkt dat de tone uit mijn Matchless ook uit een Powerball te halen is, dan is het voor mij zinloos deze discussie nog voort te zetten.

De highgain uit een Powerball is een apart verhaal, maar de crunch en clean uit mijn Matchless zijn qua dynamiek, voicing en gevoel totaal niet te vergelijken. Compleet verschillende werelden.

De Powerball is een goede highgain bak, maar qua crunch en clean is de Matchless haast onovertroffen. Die sound is uit geen enkele andere versterker te halen en ook niet te benaderen.

Kijk, doe gewoon jouw ding en kies wat je goed vindt, maar ik verzeker je, als je over tien jaar nog eens naar versterkers gaat luisteren trek je hele andere conclusies. Zo werkt het helaas nu eenmaal in de gear wereld en iedereen moet zelf door die zure appel heenbijten.

Ik heb ook ooit mijn JCM800's verkocht en Mesa's gekocht, maar daar heb ik nu dus echt enorm veel spijt van. Smaken veranderen, maar perceptie van sound en gevoel ook. Je moet nog even die evolutie door, denk ik. Ik geloof best dat je hoort wat je zegt te horen, maar ik denk dat je de vergelijkingen tussen versterkers als het om clean en crunch gaat en het gevoel dat je uit een goede singlechannel haalt versus een channelswitcher nog even moet leren kennen.

Mitch
17 november 2008, 22:57
Je gaat nooit van je leven alle sounds die je zoekt in 1 amp vinden. Geloof me. Je kunt best een high-gain channel switcher kopen, maar het clean en de crunch zullen nooit meer dan acceptabel zijn. Als je een nerd bent; niet goed genoeg dus.

Dat zei ik in het vorige ampquest topic van Orpheo ook al :D

Michael AE
17 november 2008, 23:01
Dat zei ik in het vorige ampquest topic van Orpheo ook al :D

:D

Tsja, hij is een hele goede gozer, maar wel nog een beetje een clean/crunch n00b. :p

Orpheo
17 november 2008, 23:08
ik heb echt zelfs gewoon mijn best gedaan om de 'dedicated clean' of juist crunch amps lekker te vinden klinken. de verkoper liet mij spelen, en ik zag niet welke amp aanstond waar ik op speelde. ik koos keer op keer de powerball als lekkerste sound.


ik weet dat het vloeken in de kerk is, maar tja, ik vind dat echt. ik heb maar een jcm800 gehoord die ik te gek vond klinken, endat is mijn ouwe (die ik verkocht heb, en wat wellicht toch niet zo handig was...). ik heb vaak genoeg een jcm800 gehoord die ook te gek was, maar ook vaak genoeg eentje die klonk als een natte krant. Ik heb niet de luxe van een jcm800, ac30, fender twin reverb, 5150 (niet dat ik 'm wil, maar ok, wat een kloteding zeg).

het is trouwens wel mogelijk om een amp te maken met precies dat wat ik wil...

www.oxamps.co.uk


alleen die shit is FUCKIN duur. per kanaal eigenlijk een eigen eindtrap, met een bouw waar 'compromis' niet in het woordenboek voorkomt. Kost evenveel als de SE en de VH4 bij elkaar... iets minder.

Orpheo
17 november 2008, 23:25
:D

Tsja, hij is een hele goede gozer, maar wel nog een beetje een clean/crunch n00b. :p

neuh, dat denk ik niet. Ik heb alleen mijn heel eigen definitie van tone en sounds. Zie mijn post over stratsounds halen uit les pauls. heeft echt te maken met mijn eigen geluids/beeldvorming en hoe ik die tones associeer.


ps: ik zei niet dat de tone van n matchless uit een PB te halen is. Ik zei dat qua clean en crunch de PB niet onder hoeft te doen in ballen voor de matchless. de PB vind ik een sound hebben die heel direct is. hij vergeeft je je fouten niet zeg maar. heel direct, net als de VHT's trouwens. ik vond het geluid van de matchless heel droog, veel vlakker, dan die van de PB.

ik heb 't al eens gezegd, maar zodra een clean of crunch kanaal mij echt 'uitnodigt' om te spelen, en dat ik echt wil spelen op dat kanaal, en niet naar de high gain kanelen wil gaan, is dat voor mij het teken dat die kanalen echt lekker zijn, en dat die sounds echt goed te pruimen zijn.

Mitch
17 november 2008, 23:31
In alle eerlijkheid vraag ik me dan ook wel een beetje af waarom je nog topics opent om de meningen van anderen te horen in dit soort specifieke vraagstukken. Want hoe je het ook wendt of keert: ik neem je niet in de zeik als ik stel dat je een heel aparte kijk (of hoor) op de zaken hebt en je bent een ontzettende pietepeut. Dat geeft helemaal niks, maar volgens mij heb je gewoon niet zo veel aan de mening van anderen.

Orpheo
17 november 2008, 23:34
In alle eerlijkheid vraag ik me dan ook wel een beetje af waarom je nog topics opent om de meningen van anderen te horen in dit soort specifieke vraagstukken. Want hoe je het ook wendt of keert: ik neem je niet in de zeik als ik stel dat je een heel aparte kijk (of hoor) op de zaken hebt en je bent een ontzettende pietepeut. Dat geeft helemaal niks, maar volgens mij heb je gewoon niet zo veel aan de mening van anderen.

nja t topic begon eigenlijk met de vraag; welke vinden jullie toffer, de VH4 of de SE ;) niet 'welke zal ik doen', omdat ik toch al mijn zinnen gezet heb op de SE.

Bl44t44p
17 november 2008, 23:37
Ik vond die VH4 waanzinnig klinken maar naast de Invader ging mijn voorkeur toch uit voor de laatste (daarom staat die nu ook hier), zoals Jimwoud zei: nog een vettere en dikkere tone. En het prijsverschil was ook behoorlijk. Die SE heb ik nooit gehoord dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen eigenlijk...

Orpheo
17 november 2008, 23:39
Ik vond die VH4 waanzinnig klinken maar naast de Invader ging mijn voorkeur toch uit voor de laatste (daarom staat die nu ook hier), zoals Jimwoud zei: nog een vettere en dikkere tone. En het prijsverschil was ook behoorlijk. Die SE heb ik nooit gehoord dus daar kan ik niet zoveel zinnigs over zeggen eigenlijk...

SE is nog iets dikker dan de invader, iets strakker, brullender, steviger.

Mitch
17 november 2008, 23:42
nja t topic begon eigenlijk met de vraag; welke vinden jullie toffer, de VH4 of de SE ;) niet 'welke zal ik doen', omdat ik toch al mijn zinnen gezet heb op de SE.
:???:
Het enige wat je dan krijgt is een paar meningen die afwijken van de jouwe, die kun je tegenspreken en dan? Ik snap het effe niet meer...
Als je nou gewoon volgende maand een "Mijn nieuwe SE" topic opent ben je een stuk efficiënter volgens mij :D

Orpheo
17 november 2008, 23:51
:???:
Het enige wat je dan krijgt is een paar meningen die afwijken van de jouwe, die kun je tegenspreken en dan? Ik snap het effe niet meer...
Als je nou gewoon volgende maand een "Mijn nieuwe SE" topic opent ben je een stuk efficiënter volgens mij :D

ja het topic raakte ergens op drift benik bang :P maar goed, als het effe meezit kan ik inderdaad voor Sinterklaas een nieuw topic openen met 'zie mijn nieuwe SE!" zit wel te kijken welke kast ik wil, maar goed, das dan de amp meenemen naar feedback. ik hoop stiekem dat ik de engl kast met v60's het lekkerst ga vinden, (want dan houd ik nog wat centjes over voor een nieuwe akoest. bij een lokale muziekzaak hangt een dirt cheap martin te koop...)

Michael AE
18 november 2008, 00:49
neuh, dat denk ik niet. Ik heb alleen mijn heel eigen definitie van tone en sounds. Zie mijn post over stratsounds halen uit les pauls. heeft echt te maken met mijn eigen geluids/beeldvorming en hoe ik die tones associeer.


ps: ik zei niet dat de tone van n matchless uit een PB te halen is. Ik zei dat qua clean en crunch de PB niet onder hoeft te doen in ballen voor de matchless. de PB vind ik een sound hebben die heel direct is. hij vergeeft je je fouten niet zeg maar. heel direct, net als de VHT's trouwens. ik vond het geluid van de matchless heel droog, veel vlakker, dan die van de PB.

ik heb 't al eens gezegd, maar zodra een clean of crunch kanaal mij echt 'uitnodigt' om te spelen, en dat ik echt wil spelen op dat kanaal, en niet naar de high gain kanelen wil gaan, is dat voor mij het teken dat die kanalen echt lekker zijn, en dat die sounds echt goed te pruimen zijn.

Was maar een geintje natuurlijk. Vandaar de smiley.

Je moe lekker zelf weten wat je koopt, hoor. Niemand kan je vertellen wat je zelf hoort en al zeker niet wat je zelf het mooiste vind. Ik vind het alleen vreemd dat je mijn Matchless vlakker vind dan een Powerball. Dat zegt mij dat ik of een heel andere smaak heb dan jij of een compleet ander gehoor en gevoel.

Orpheo
18 november 2008, 07:08
Was maar een geintje natuurlijk. Vandaar de smiley.

Je moe lekker zelf weten wat je koopt, hoor. Niemand kan je vertellen wat je zelf hoort en al zeker niet wat je zelf het mooiste vind. Ik vind het alleen vreemd dat je mijn Matchless vlakker vind dan een Powerball. Dat zegt mij dat ik of een heel andere smaak heb dan jij of een compleet ander gehoor en gevoel.

combi van beiden. hell, ik zeg dat voor mij de beste strattone komt uit een les paul met 3 gesplitte humbuckers! welliswaar met brazilian rosewood neck en een trem, maar toch. hoe dat precies in elkaar zit moet je nog maar eens teruglezen als je 't niet weet, maar goed, mijn gehoor en gevoel werkt dus soms nogal 'raar'.

en over de matchless. ja, vlakker is het enige woord dat ik me kan bedenken dat in de buurt komt. wel veel ballen en karakter, maar minder dynamiek voor mijn gevoel. minder breedte...