PDA

View Full Version : Zanger gezocht, coverband regio Rotterdam



Mitch
16 november 2008, 14:20
Nog naamloos maar zeker niet inspiratieloos! Wij zijn een kwartet muzikanten
die elkaar al langere tijd kennen en sinds deze zomer in een nieuwe formatie zijn begonnen om nummers van grofweg eind '70 tot medio '80 te spelen, liefst in een nieuw arrangement. Een paar leuke krakers intact laten om het voor publiek herkenbaar te houden en verder zo creatief mogelijk aan de gang met het leeuwendeel van het repertoire, dat was het uitgangspunt.
We hebben nu een setlist van ca. 10 nummers en zijn nog op zoek naar een zanger met podiumervaring, goed bereik, affiniteit met de muziek en de intentie om wekelijks te repeteren en bij voldoende repertoire maandelijks
op te treden.
Onze leeftijd ligt tussen de 35 en 40 en er is een eigen oefenruimte in Schiedam.

Een greep uit het repertoire...
Nummers die we spelen zonder bewerking:
My Sharona - The Knack
So Long - Fisher Z

Nummers die we behoorlijk gearrangeerd hebben:
Johnny Come Home - FYC
Under the Milky Way - The Church
Dance Hall Days - Wang Chung

rickert
21 november 2008, 22:21
Vriend, jij kan toch een aardig moppie zingen?

Mitch
23 november 2008, 23:47
8) Cute.

Maar da's me toch een brug te ver. Keuzes....het zou misschien kunnen als ik me volledig zou storten op het verbeteren van mijn zangtechniek. Ik ben daar wel een beetje mee bezig (vorige week ook weer een stuk verbeterd qua gemak met het hogere register). Maar opa is op een leeftijd (35) dat -ie geen zin meer heeft om het roer totaal om te gooien, maar liever doorontwikkelt waar ie al redelijk bedreven in is. Moppie gitaar, beetje toetsen waar dat leuk is en een stukkie achtergrondzang.
Lead zang/frontman bij gelegenheid zeg ik geen nee tegen maar een volle set: poeh hee.

rickert
24 november 2008, 00:04
Haha oke dan. Ik vond je bij het GN Festival wel lekker zingen! Succes met de zoektocht:D!

Orpheo
26 november 2008, 01:26
Haha oke dan. Ik vond je bij het GN Festival wel lekker zingen! Succes met de zoektocht:D!

mee eens. Mitch, wij (ik en mijn vriendin) vonden je een van de betere zangers die dag (hebben we je nog gezegd). Gewoon zingen joh, gaat je geweldig af. met die karakteristieke GretschMaster van je, gewoon gaan. nja, vinden wij dan.

Mitch
26 november 2008, 11:55
*bloost opnieuw*

We hebben twee aanmeldingen via een advertentie, we kijken wel wat het wordt. Zelf zingen blijft gewoon een optie, maar we gaan liever voor een 'losse' zanger. Is ook makkelijker om het publiek mee te krijgen. Of ik moet toch maar eens aan de draadloze set, dat kan natuurlijk ook :D

Mitch
18 december 2008, 23:42
Fuck it, we doen het zelf. Ik heb net Agnes drie kwartier horen zingen als frontvrouw van een gelegenheidsband en werd weggeblazen :eek: What were we thinking?!
Zal zelf ook nog een beetje mijn best gaan doen met een paar nummers en we gaan ervoor, woehoe!

Lexvandoef
19 december 2008, 00:25
Stoer man! Goeie keuze gemaakt! :cheerup:

Les Paul R8
19 december 2008, 07:15
Gelijk heb je! Je bent echt nog niet te oud.....;)

FNaRK
19 december 2008, 11:35
OMFG
wat is de volgende stap .....meedoen aan Idols / WannabeePopstar / X-Factor ???















:seriousf:

Mitch
19 december 2008, 15:38
Muil houden of ik pas je sig aan :seriousf:
Wat het met auditie-programma's te maken heeft snap ik verder niet helemaal maar ik ben er hoe dan ook erg blij mee dat we gedeelde lead zang gaan doen. Het brengt wel wat beperkingen met zich mee (met een instrument ben je als zanger toch wat beperkter in je mobiliteit) maar dat offer moeten we dan maar brengen. Publiek bespelen kunnen we ook allebei dus wat dat betreft hoeft het geen saaie boel te worden...

FNaRK
19 december 2008, 17:37
Muil houden of ik pas je sig aan :seriousf:
Wat het met auditie-programma's te maken heeft snap ik verder niet

Hey ... dat riekt naar machtsmisbruik !!!!

ennuh ... in al die "auditie-programma's" denken ze ook allemaal dat ze kunnen zingen :sssh:

Mitch
19 december 2008, 18:00
Hahaha, op die manier! Nee, wat ik gisteren hoorde was gewoon prima, viel niets op af te dingen.