PDA

View Full Version : ESP EC-500 vs Gibson Flying V Faded



Bartelomeus
16 november 2008, 13:55
Hee!

Ik zit al een lange tijd te twijfelen tussen deze gitaren,

Gibson:
http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Gibson-Flying-V-Faded-WC-Worn-Cherry/art-GIT0008998-001

ESP:
http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/ESP-LTD-EC-500-F-BK-Black/art-GIT0010378-000#

Looks:
ESP: Geweldig, lekker subtiel, mooie finish
FLying V: Tof model, maar ik had hem liever in het wit of zwart gehad

Prijs:
ESP: 729 €
Flying V: 575 €

Prijs-kwaliteit verhouding en sound:
This is where you come in, ik heb geen ervaring met de gitaren.

De ESP vind ik het mooist en heeft de EMG pickups die metallica ook gebruikt en die sound vind ik top.

De V is lekker goedkoop en toch een echte Gibson, maar is hij het waard als je ooit toch nog een echte goed model ervan wilt halen?, en is de faded niet gewoon heel crap? :P

En hier komt nog bij dat ik ook maar student ben en 150 euro minder uitgeven toch ook best aantrekkelijk is :P

Nou barst los en tell me what you think ik hoop dat ik er wijzer van word :D

Manuvdv
16 november 2008, 14:03
Eerst en vooral verkeerde board denk ik ^^

De LTD is zeker in orde, dat weet ik. De Gibson heb ik nog nooit kunnen proberen. De Faded LPs zijn meer dan hun geld waard, of dit bij deze reeks ook zo is weet ik niet... Hopelijk kun je die lijn doortrekken, maar ben niet zeker.

hendrix2
16 november 2008, 15:30
Deze hoort in Eletrische gitaren thuis.

hendrix2

toon-
16 november 2008, 17:22
Testen man, zeker testen.
EMG's zijn trouwens niet altijd gelijk aan Metallica: Kill 'em All, Ride the Lightning en Master of Puppets zijn alledrie niet met EMG's opgenomen.

Bartelomeus
16 november 2008, 17:26
Dat klopt inderdaad alleen spelen ze live nu alles met EMG's en dat vind ik ook goed klinken dus vandaar, en ik denk zoiezo dat met metal en rock je toch niet mis zit met EMG's

Rexx
16 november 2008, 17:28
Ik heb zelf al een tijd een mat-zwarte esp ec-500 met emg's en blijf het echt een top ding vinden.
Het is een lp, altijd goed, hij heeft een redelijk slanke hals dus speelt lekker makkelijk, de emg's is een smaakkwestie maar ik vind het in ieder geval wel aardig. De afwerking is bij mij zeer netjes en alles doet het prima.

Dit word denk ik vooral een smaakkwestie. Ik zou zeggen, uitproberen anders kan je er nooit echt uitkomen.

(hou in je achterhoofd dat flying v's, hoe gaaf ze ook zijn, gigantisch onhandig zijn wat bespeelbaarheid betreft en dat je een nieuwe tas/koffer moet kopen)

Succes!

Braindead
16 november 2008, 18:00
Welke voor jou het beste is kan jij alleen maar beoordelen. Mijn ervaringen met de esp eclipse zijn goed (LTD ec heb ik geen ervaring mee)maar de Flying V is naar alle waarschijnlijkheid ook een goede gitaar. Zoals genoemd is flying V kut bij zittend spelen, voor mij al reden om hem niet te kiezen maar dat hoeft voor jou niet zo te zijn. Daarentegen zien de Flying V 's er wel weer onwijs leip uit, maar de ec ook dus tja... testen dan maar.

Orpheo
16 november 2008, 18:23
flying Vee's... klem de onderste 'poot' tussen je benen, en het speelt perfect zittend.

Bart_Blueprint
16 november 2008, 18:52
Die Flying V heeft gewoon Mojo :hippie: als je het mij vraagt. Ziet er (in vergelijk met die LTD) on-stage wel cooler uit :D

marter544
16 november 2008, 19:26
Sinds wanneer zijn Gibsons zo goedkoop, zware gas voor die V! :eek: Mijn mening, die V is veeeeeel en veeeel vetter kwa looks, maar kwa sound en feel ken ik beide gitaren niet. Ik heb wel ervaring met LTD's, en het is het voor mij totaal niet, voor mij is de spreekwoordelijke "klik" zegmaar ver te zoeken. Ik denk dat je het gewoon moet testen, weet het eigenlijk wel zeker.

Bartelomeus
16 november 2008, 19:55
Gibson Faded's zijn allemaal redelijk cheap onder de 800 heb je een explorer en onder de 600 een SG en een Flying V ;)
Eerst hadden ze ze ook nog met een worn white finish die vond ik helemaal geweldig :D

Braindead
16 november 2008, 22:17
Sinds ze zich daar in de usa helemaal de pleuris lenen, tot in de nek in de schulden steken, geld bijdrukken en peperdure oorlogen voeren net zolang tot de dollar net zoveel waard is als de reputatie van Bush of de zin "I did not haver sexual relations with that woman Monica Lewinsky"van Clinton.

@ Orpheo. Dat met die vin tussen je benen speelt voor mij nog steeds ruk. De nek zit dan erg ver van je romp zeg maar. Voor mij werkt dat niet iig.


Sinds wanneer zijn Gibsons zo goedkoop, zware gas voor die V! :eek: Mijn mening, die V is veeeeeel en veeeel vetter kwa looks, maar kwa sound en feel ken ik beide gitaren niet. Ik heb wel ervaring met LTD's, en het is het voor mij totaal niet, voor mij is de spreekwoordelijke "klik" zegmaar ver te zoeken. Ik denk dat je het gewoon moet testen, weet het eigenlijk wel zeker.

Orpheo
16 november 2008, 22:24
Sinds ze zich daar in de usa helemaal de pleuris lenen, tot in de nek in de schulden steken, geld bijdrukken en peperdure oorlogen voeren net zolang tot de dollar net zoveel waard is als de reputatie van Bush of de zin "I did not haver sexual relations with that woman Monica Lewinsky"van Clinton.

@ Orpheo. Dat met die vin tussen je benen speelt voor mij nog steeds ruk. De nek zit dan erg ver van je romp zeg maar. Voor mij werkt dat niet iig.


absoluut geen last van hoor. zelfs mijn leerling die net 5 maanden speelt heeft daar geen last van :)

Braindead
16 november 2008, 22:40
TJa, ik ken jou leerling niet maar ik vind de Flying V's niet fijn spelen zittend, en ja ik speel al langer dan 5 maanden :-)


absoluut geen last van hoor. zelfs mijn leerling die net 5 maanden speelt heeft daar geen last van :)

grayfink
17 november 2008, 00:07
Zittend met gitaarband kan ook trouwens, maar lijkt me ook niet geweldig.
Mijn voorkeur zou niettemin naar de V gaan. Faded slaat op de laklaag, de hardware is hetzelfde. Ik heb zelf de faded Les Paul en dat is een erg fijn gitaartje.

vulvasonic
17 november 2008, 00:40
In kwaliteit zullen ze elkaar niet gek veel ontlopen. Uiteindelijk is de keuze aan jou en kan ik niets meer doen dan een persoonlijke mening geven, dat uiteraard niet per definitie de jouwe is.

Hoewel ik de Gibson Flying V nou niet bepaald de meest aantrekkelijke gitaar vind, straalt het ding, vanwege haar geschiedenis, dat toch alweer een halve eeuw gelden haar oorsprong had, in mijn optiek in ieder geval iets extra's uit, iets cools, mede natuurlijk door de vele beroemdheden die er op hebben gespeeld. De is absoluut geen lelijke plank, maar heeft iets waar ik zelf nooit goed tegen kan, een vorm en opzet dat overduidelijk geleend is van een veel bekender model, waarbij geprobeerd is een eigen twist eraan toe te voegen. In de meeste gevallen krijg ik daar de kriebels van.
Plus 1 voor de V dus.

De V is toch een stuk goedkoper dan de LTD, die ik niet 'hoger' inschat.
Da's plus 2 voor de V dus.

De LTD heeft actieve elementen. Ik heb daar dus een bloedschurft aan. Moet ik er voor alle duidelijkheid wel bij vermelden dat ik (om jouw voorbeeld aan te halen) het geluid van Metallica om te janken, zo slecht vind. Weer een kwestie van smaak.
Plus 3 alweer voor de V.


Nu heb ik een periode lang regelmatig op een V gespeeld (vriend van me had er een). En ik heb het ding staand bespeeld, zittend, tussen de benen, over mijn benen, onder mijn benen, op de kop, rechtop, in mijn zij, tussen mijn tenen, achter mijn oren, 69, lepeltje lepeltje, er bovenop staand........, ik vond het kreng OP GEEN ENKELE WIJZE lekker spelen (en zo veeleisend ben ik nou ook weer niet).
De LTD lijkt me ergonomisch prima in orde.
Plus 3 voor de LTD

Eindstand: Gibson 3 - LTD 3

Ergo, zoek het lekker zelf uit! :D

Rexx
17 november 2008, 10:22
Eindstand: Gibson 3 - LTD 3

Ergo, zoek het lekker zelf uit! :D

Dit vat het verhaal wel aardig goed samen;)

iWishmaster
17 november 2008, 10:37
Ik denk dat de Gibson wat veelzijdiger is dan de ESP vanwege de actieve elementen.

Voor de rest: testen geblazen ...

Rexx
18 november 2008, 14:24
Ik denk dat de Gibson wat veelzijdiger is dan de ESP vanwege de actieve elementen.

Voor de rest: testen geblazen ...

Elementen kan je vervangen, een onpraktische vorm helaas niet.
Ik zou er wel een willen, maar niet als main gitaar.