PDA

View Full Version : ESP EC-500 vs Gibson Flying V Faded



Bartelomeus
16 november 2008, 13:55
Hee!

Ik zit al een lange tijd te twijfelen tussen deze gitaren,

Gibson:
http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/Gibson-Flying-V-Faded-WC-Worn-Cherry/art-GIT0008998-001

ESP:
http://www.musicstore.com/nl_NL/EUR/ESP-LTD-EC-500-F-BK-Black/art-GIT0010378-000#

Looks:
ESP: Geweldig, lekker subtiel, mooie finish
FLying V: Tof model, maar ik had hem liever in het wit of zwart gehad

Prijs:
ESP: 729 €
Flying V: 575 €

Prijs-kwaliteit verhouding en sound:
This is where you come in, ik heb geen ervaring met de gitaren.

De ESP vind ik het mooist en heeft de EMG pickups die metallica ook gebruikt en die sound vind ik top.

De V is lekker goedkoop en toch een echte Gibson, maar is hij het waard als je ooit toch nog een echte goed model ervan wilt halen?, en is de faded niet gewoon heel crap? :P

En hier komt nog bij dat ik ook maar student ben en 150 euro minder uitgeven toch ook best aantrekkelijk is :P

Nou barst los en tell me what you think ik hoop dat ik er wijzer van word :D

Manuvdv
16 november 2008, 14:03
Eerst en vooral verkeerde board denk ik ^^

De LTD is zeker in orde, dat weet ik. De Gibson heb ik nog nooit kunnen proberen. De Faded LPs zijn meer dan hun geld waard, of dit bij deze reeks ook zo is weet ik niet... Hopelijk kun je die lijn doortrekken, maar ben niet zeker.

hendrix2
16 november 2008, 15:30
Deze hoort in Eletrische gitaren thuis.

hendrix2

toon-
16 november 2008, 17:22
Testen man, zeker testen.
EMG's zijn trouwens niet altijd gelijk aan Metallica: Kill 'em All, Ride the Lightning en Master of Puppets zijn alledrie niet met EMG's opgenomen.

Bartelomeus
16 november 2008, 17:26
Dat klopt inderdaad alleen spelen ze live nu alles met EMG's en dat vind ik ook goed klinken dus vandaar, en ik denk zoiezo dat met metal en rock je toch niet mis zit met EMG's

Rexx
16 november 2008, 17:28