PDA

View Full Version : Woei, nieuwe versterker



Mithrandir
8 maart 2003, 12:46
Ik heb vandaag een nieuwe versterker gekocht, de ENGL Thunder 50 Combo, lekker compact met een geluid als een klok.
Ik heb hem geprobeerd naast een Koch Twintone en een Marshall DSL601, maar de Engl had voor mij toch het geluid wat ik zocht in de categorie handzame combo's.

1 nadeel, er zit geen footswitch bij en de footswitch van mijn Marshall VS230 werkt er niet op :evil:

Horus
8 maart 2003, 13:05
Daarom houd ik het toch maar bij distortion pedaaltjes :wink:

sash
8 maart 2003, 13:12
Cool! gefeliciteerd!

Mithrandir
8 maart 2003, 13:30
Op 2003-03-08 13:05, schreef Horus:
Daarom houd ik het toch maar bij distortion pedaaltjes :wink:


Oh, maar er kan wel een footswitch op hoor, alleen die moet ik er los bijkopen. Distortion pedaaltje als ik een geweldig gain kanaal op mijn versterker heb....pffft

Negative K3 fan
8 maart 2003, 13:49
en die footswitch is zeker onbetaalbaar?

hoeduur enzo was hij?

Bins
8 maart 2003, 18:06
Vet man, gefeliciteerd. Nu kan ik eindelijk iemand lastig vallen met vragen erover. Ik zit zelf namelijk heel erg over deze amp na te denken.
De 2 belangrijkste:
Hoe zwaar issie? En heb je hem al in band-situatie gebruikt? Zo ja, trok hij het goed?
Tis jammer dat je zo weinig 2e hands thunders ziet, ik ben niet echt van plan om een nieuwe te kopen.

<edit> Ok, nog ff snel eentje: Hoe zit het met die gedeelde eq. heb je daar erg "last" van?</edit>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Bins op 2003-03-08 18:08 ]</font>

Mithrandir
8 maart 2003, 18:59
Hij weegt iets van 22 kilo, dus je kan redelijk mee roondsjouwen mocht je dat willen.

En ik hem hem vanmiddag gebruikt tijdens de repetitie van mijn band en hij trok het uitstekend, vanavond moet ik er mee optreden dus dan zal ik eens kijken hoe hij het red in een livesituatie, maar ik maak me er niet zoveel zorgen over, want hij kwam vanmiddag op een niet al te hoog volume al heel goed tot zijn recht. Ik speelde iig de Hughes en Kettner Vortex Halfstacks die daar staan er helemaal uit...

Die gedeelde EQ is niet lastig, het is alleen minder veelzijdig, maar ik heb in mijn band niet zoveel veelzijdigheid nog. Ik kan met het clean kanaal ook met een lekkere crunch spelen omdat mijn Gibson SG met 500T Humbucker als uit zichzelf scheurt, en als ik hem vervolgens split en iets zachter aansla klinkt ie goed clean. En het lead kanaal scheurt geweldig al met een lage gain setting.

Ic3gl0vE
8 maart 2003, 21:31
Op 2003-03-08 18:06, schreef Bins:
Tis jammer dat je zo weinig 2e hands thunders ziet


dat betekent wel dat het een goede versterker is, òf dat ze helemaal niet worden verkocht maar daar ga ik niet vanuit

sash
8 maart 2003, 22:56
Het zou ook wel eens het laatste kunnen zijn. Engl's zijn verschrikkelijk ondergewaardeerd, bijna iedereen die twijfelt tussen een Koch, Engl, Mesa e.d. gaat 90% van de gevallen voor Mesa en Koch. Snap ik niet, want op de meeting klonk die Koch naar totale bagger (ook andere Kochs die ik bespeeld heb hadden ditzelfde probleem) en die Engl juist wel heel erg lekker.

dml
8 maart 2003, 23:06
Smaken verschillen.

marc_o
8 maart 2003, 23:07
Goeie keuze, Engl doet het voor mij al 10 jaar, en zal het nog lang blijven doen...1 tip, koop er een cabinetje bij, het verschil is echt enorm, ik vond m'n souvereign altijd wel aardig, maar met cabinetje erbij werd het toch even een ander verhaal

sash
8 maart 2003, 23:18
Op 2003-03-08 23:06, schreef dml:
Smaken verschillen.


Gelukkig maar. :smile:

Mithrandir
9 maart 2003, 00:21
Op 2003-03-08 23:07, schreef marc_odijk:
Goeie keuze, Engl doet het voor mij al 10 jaar, en zal het nog lang blijven doen...1 tip, koop er een cabinetje bij, het verschil is echt enorm, ik vond m'n souvereign altijd wel aardig, maar met cabinetje erbij werd het toch even een ander verhaal


Ik zit er idd wel aan te denken om binnen niet al te lange tijd een 2x12 cabinet erbij te kopen, voor net iets meer geluidsdruk en volume.

Maar ik heb er net dus mee opgetreden, maar hij hield zich echt prima, hij klonkt echt geweldig, alleen de versterker van onze andere gitarist (H&amp;K Tour Reverb) kon er niet goed tegenop :grin: dus ik moest wat naar beneden in volume. Dit was dan in klein zaaltje (scouting gebouw :eek:) en met de master op stand 2 vulde die de hele zaal. Moet alleen nog een beetje de EQ tweaken voor een nog lekkerder geluid.

nocaster
9 maart 2003, 01:05
het voetpedaaltje is een Z-4, heb er nog
1 liggen, niet te koop wel te ruilen voor een fles ketel-1

Mithrandir
9 maart 2003, 02:24
reeuwijk he, waar ligt dat, kom ik ff een fles ketel 1 brengen :grin: