PDA

View Full Version : Gibson Custom Shop Les Paul Ultima



Alf
16 november 2008, 10:51
Hey Folks,

Dankzij een tip van Leif (member gitaarnet forum) ben ik verliefd geworden op een gitaar, waarvan er momenteel twee te koop staan op respectievelijk ebay.nl en ebay.com. Het gaat om de Les paul Ultima met abalone-parelmoer-inlay in de hals in twee verschillende uitvoeringen. Ik heb er eigenlijk heel veel zin in. Beiden kosten rond de 6000 euro. Hier de links:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=130268868977


http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&Item=220312114123

Maar nu to the point: iemand ervaringen met dit type gitaar en kopen via ebay. (Als ik er één van mocht kopen wil ik ze toch zelf op gaan halen in Duitsland of Canada, want verzenden zie ik echt niet zitten).
Kortom, zeg maar eens wat jullie hier van denken. Alle reacties meer dan welkom!

See Ya,

Fons

kalmah
16 november 2008, 11:06
Ken ze niet, maar vind ze way overprised! 8000 dollar! Are you mad?

Mr.Fingers
16 november 2008, 11:19
Custom-Shop he kameraad ;). Dit zijn vaak "one of a kind" instrumenten, en voor exclusiviteit betaal je een prijs!

@Alf: Een gitaar kopen via ebay is altijd een beetje risky, je weet niet of de hals je bvb wel aanstaat, en bij ebay is "gekocht is gekocht", en ben je verplicht het product aan te nemen. Misschien kun je de verkoper contacteren om het instrument op voorhand te mogen testen (maak er een weekendje Canada van ;)), en dan tot aanschaf over te gaan. Mocht dit niet werken, is het toch een dubbeltje op z'n kant. Je kan overwegen om het "blind" te kopen, maar dit houd toch altijd wel wat risico's in. Vergeet trouwens niet bij dat Canadese instrument dat je nog 19% BTW moet betalen (1140€)

Alf
16 november 2008, 11:24
Ken ze niet, maar vind ze way overprised! 8000 dollar! Are you mad?

Yeah, I'am mad! But I think it's still a healthy kind of madness!;)

Alf
16 november 2008, 11:25
Custom-Shop he kameraad ;). Dit zijn vaak "one of a kind" instrumenten, en voor exclusiviteit betaal je een prijs!

@Alf: Een gitaar kopen via ebay is altijd een beetje risky, je weet niet of de hals je bvb wel aanstaat, en bij ebay is "gekocht is gekocht", en ben je verplicht het product aan te nemen. Misschien kun je de verkoper contacteren om het instrument op voorhand te mogen testen (maak er een weekendje Canada van ;)), en dan tot aanschaf over te gaan. Mocht dit niet werken, is het toch een dubbeltje op z'n kant. Je kan overwegen om het "blind" te kopen, maar dit houd toch altijd wel wat risico's in. Vergeet trouwens niet bij dat Canadese instrument dat je nog 19% BTW moet betalen (1140€)

Thanx. Hier kan ik iets mee!

Tupelo
16 november 2008, 11:55
Zou je toch ivoren toonknoppen voor verwachten, niet..? :noob:

lollol
16 november 2008, 11:57
kappen, die 2e is mooi!
Als ik over 1,5 maand 25 miljoen win, koop ik hem:blast::seriousf:

LP_CL
16 november 2008, 12:08
Custom-Shop he kameraad ;). Dit zijn vaak "one of a kind" instrumenten, en voor exclusiviteit betaal je een prijs!



Zelfs voor een Custom shop is dit walgelijk veel. De meeste custom shops schommelen op de tweedehandsmarkt tussen de 1000€ en de 3000€. Maar ja, het is gibson natuurlijk, die moeten altijd wel iets meer vragen als al de rest :sneaky:

Voor die prijs koop ik liever een Jackson USA EN een John Suhr 10th anniv. tweedehands. Dan heb ik 2 gitaren die mogelijks beter zijn dan die Gibson.
Het is dan natuurlijk zo dat je geen UNIEK instrument hebt (al is die Suhr ook heel beperkt in oplage)

Droffie
16 november 2008, 13:29
als ik de achterkant van de gitaar wat beter bekijk lijkt er wel een naad te lopen. Het zou toch niet waar zijn, een gitaar van deze prijs niet een one piece body?...

LP_CL
16 november 2008, 13:54
als ik de achterkant van de gitaar wat beter bekijk lijkt er wel een naad te lopen. Het zou toch niet waar zijn, een gitaar van deze prijs niet een one piece body?...

Hmm, aan de tekening van het hout te zien is dat toch wel duidelijk 1 piece hoor. Ik weet niet waar jij die naad ziet...

Stratman70
16 november 2008, 13:58
Ik vind die frets van die LP uit duitsland er wel heel erg hoog en hoekig uitzien. Als je eens flink met je vinger van de eerste pos. naar de 12de pos. wil sliden, waarbij de snaren moeten blijven klinken, is je vinger al tot het eerste kootje afgesleten denk ik, tegen de tijd dat je bij de 12de fret komt.

Danieldg
16 november 2008, 14:16
Ik vind die frets van die LP uit duitsland er wel heel erg hoog en hoekig uitzien. Als je eens flink met je vinger van de eerste pos. naar de 12de pos. wil sliden, waarbij de snaren moeten blijven klinken, is je vinger al tot het eerste kootje afgesleten denk ik, tegen de tijd dat je bij de 12de fret komt.

Dat lijkt idd zo, maar zo zijn alle frets van de Gibsons met binding. De binding vormt het afgeschuinde deel van de fret, waardoor de frets niet zo scherp zijn :)

Mitch
16 november 2008, 14:26
Bij die duitse advertentie staat dat -ie gechamberd is, maar ik dacht dat CS juist massief waren? Of in dat bouwjaar weer niet?

Lexvandoef
16 november 2008, 14:33
Bij die duitse advertentie staat dat -ie gechamberd is, maar ik dacht dat CS juist massief waren? Of in dat bouwjaar weer niet?

Je hebt ook een Cloud 9 serie van de Gibson CS, naast de 'gewone' en de VOS, en die zijn juist weer wel gechambeerd.

Squier4ever
16 november 2008, 16:08
volgens mij is die ultima net als de supreme een van de eerste gechamberede gibsons.

vulvasonic
16 november 2008, 17:18
Deze gitaren doen me denken aan een geparfumeerde drol.

artnaz
16 november 2008, 17:50
geparfumeerde drol.Mooi gezegd! :)

Om eerlijk te zijn vind ik ze ook niet echt mooi. Die binding is "te", de inlay vind ik wel prachtig maar niet passend en ook "te". Als ik niet niet aan de prijs/waarde hoefde te denken, zou ik liever Customs nemen dan deze.

Maargoed, je hebt wel iets unieks als je er één hebt. Als ik hem had zou ik er zelden op spelen trouwens... Wat was jij er mee van plan, Alf?

Orpheo
16 november 2008, 18:24
de ultima is belachelijk extreem. Ik vind hem/het niet eens mooi meer. geef mij maar een gewone custom. veel, veeeel beter.

Riky
16 november 2008, 18:33
zoveel geld vind zou ik wel erg tricky vinden... Wil je hem trouwens serieus kopen of ben je gewoon nieuwschierig? Voor dat geld kun je een hele vette set up kopen: amp, effecten enz... ik zou het geld liever versreiden.

maar goed:)







ps: Ben jij ook 13 en getalenteerd?