PDA

View Full Version : beste geluid met gt-6



Arnoldino
8 maart 2003, 12:10
Dag iedereen, ik heb sinds gisteren een bas, een Ibanez TR-series, tis een vette bas om mee te beginnen, vorige maand had ik ook een bas van Ibanez en die speelde echt nie fatsoenlijk!

Nu mijn vraag was, ik speel nu op mijn gitaar versterker en met een gt-6 voor gewoon gitaar, weet iemand hoe ik met deze dingen het beste geluid uithaal,
een geluid waar ge goed het slappe hoort, en ook een heel clean geluid (nie te samen, apart hé)

Kweenie of dit mogelijk is , een gt-6 en gitaar versterker is nie alles.

Greetz Arnoldino

AntY
8 maart 2003, 12:58
je kan beter niet bas spelen op een gitaarversterker sowiezo....
je kan beter een peavey microbass kopen dan, voor bas gebruik je over t algemeen geen effecten

bassopotmus
8 maart 2003, 13:31
Is niet aan te raden om over een gitaarversterker je bas te gaan spelen. Een bas speaker heeft veel meer beweging nodig en dat zal die gitaar amp geen goed doen..
Die efx..een gitaarprocessor is nooit echt goed..pakt je lage frenq. niet( heb ook lang een overdrive voor gitaar op me bas gehad..niet ideaal)

Arnoldino
8 maart 2003, 21:42
Da weet ik ook wel, maar het geld groeit nie op mijne rug hé :sad:
Nu, effecten gebruik ik nie, met gt-6 kunde ook clean enzo doen, niemand een idee?

basswasp
9 maart 2003, 09:58
Waarom niet gewoon direct in de versterker inpluggen? Dat zou perfect clean moeten zijn...

bassopotmus
9 maart 2003, 12:31
Kijk als het geld je niet op de rug groeit dan zou ik VOORAL NIET BASSEN OP JE GITAAR AMP...kost je geld namelijk als het stuk gaat????

Arnoldino
9 maart 2003, 12:55
Ik weet, maar ik speel in een band, en elke zaterdag repeteren wij, en een basversterker kan ik echt nie kopen,
mijn ouders zitten nu al te kakken , dak zoveel muziek gedoe heb (zo noemen ze da)
Dus een basversterker kan er nu ff echt nie bij. Wat kan er allemaal stuk gaan?

AntY
9 maart 2003, 13:03
je speaker bijvoorbeeld :smile:

koop desnoods een oude bascombo via marktplaats... ben je zon € 80 kwijt

Arnoldino
9 maart 2003, 13:20
mmmmm, 80 €??? ik moet wel genoeg vermogen heben, en een fatsoenlijk geluid.
Dan spaar ik liever ff.
Ik denkt dat men hughes and Ketner het goed aankan, kspeel er toch al een tijdje op met bas (paar maand met geleende bas)

bassopotmus
9 maart 2003, 13:33
Well c for urself...Tis iig niet een aanrader

basswasp
9 maart 2003, 20:49
Tsja kijk...

Wat wil je nou eigenlijk? Een goed geluid willen krijgen, maar er geen geld voor uit willen geven? Dat gaat niet samen en mij lijkt dat jij dat ook wel snapt. Ga dan ook niet zeuren dat je wél kan bassen over een gitaarversterker; gaat ie vandaag niet kapot, dan is het wel over een maand...

Advies: overtuig je ouders dat je niet kan bassen over een gitaarversterker en koop een basversterker.

bathmutz
9 maart 2003, 21:06
inderdaad de beste oplossing.
sowiezo niet over een gitaareffect bassen. :smile:

(hoe kom je er op? :grin: )

BathMutZ

bathmutz
9 maart 2003, 21:08
ik zit net even te denken: verkoop je effecten-ding en je gitaarversterker en koop er een leuk basversterkertje voor.
als je "hardcore" wilt gaan bassen natuurlijk. :grin:
ik denk dat als je ze 2dehands aanbied je er vast wel een leuke combo voor kan halen.

succes.

BathMutZ

jaalst
9 maart 2003, 22:34
Het echte en betere slap werk hoor je niet door een effecten-bak.

Koop je een nieuwe setje snaren en een basversterker.....vervolgens een paar jaartjes oefenen, dan komt alles goed!

:wink: gr john