PDA

View Full Version : bassiste zoekt band



Metal elfje
15 november 2008, 21:00
heey

Ik ben een bassiste en ik zoek een band. Ik ben 17 jaar en gemotiveerd. Ik speel ook een klein beetje viool ( nu net een jaar).

Het liefst wil ik in een metalband. Folkmetal vind ik zelf het gaafst, maar momenteel maakt de muziek genre me weinig uit. Ik wil graag gewoon spelen en leren met wat voor een stijl dan ook. Ik zoek eigenlijk het liefst een band uit de omgeving zwolle en een band die ook al bestaat.

groetjes

Sanne

Geoffrey
16 november 2008, 14:02
Zwolle lijkt me wat te ver..

Metal elfje
16 november 2008, 16:47
hoever is het van jou band vandaan dan?

Geoffrey
17 november 2008, 20:34
306km en met een beetje geluk rij je er 3.23u over.

Een repetitie word een klein beetje reizen dan..

Metal elfje
17 november 2008, 21:11
dohh das wel heeeel erg ver xD in welk land woon jij ? xD haha
mja wat voor muziek spelen jullie dan ?

Geoffrey
17 november 2008, 21:15
:seriousf: In het verre land genaamd België :seriousf:

Wel..ik ben eigenlijk begonnen met iets niews.
ondertussen zijn we pas met twee en du nog op zoek naar een bassist(e) 2de gitarist(e).. normaal zou mijn vriendin drummen maar het hangt nog af of het te combineren is met haar studies.

Het is lompe death-metal met spaanse invloeden..

dimatthijssen
18 november 2008, 17:29
Is Groningen te doen voor je? ;)

Wij spelen power / prog metal, onze huidige bezetting is: drummer, gitarist, toetsenist, zangeres. We zoeken nog een bassist, en eventueel iemand die backing vocals kan doen... We oefenen op woensdagavond.

Als je interesse hebt kan ik wel wat materiaal sturen!

Metal elfje
19 november 2008, 08:11
groningen is op zich wel te doen, vooral omdat ik er misschien volgend jaar ga studeren :P Alleen de woensdag avond is een beetje vervelend voor mij. Dan heb ik sport xD Maar k zou graag wat van jullie willen horen!

dimatthijssen
19 november 2008, 13:17
hm, dat is dan wel lastig, want woensdag is de enige dag waarover we het met zijn vieren een beetje eens konden worden :P

We oefenden eerst op maandag maar de gitarist heeft de komende maanden cursus op maandag. Misschien dat we daarna weer teruggaan naar die dag maar dat weet ik nog niet...

Ik heb wel 1 nummer op mijn myspace staan, http://www.myspace.com/gothicmetalgirl
Dit nummer is nog opgenomen met de oude drummer en bassist en gitarist, maar met dezelfde zangeres en toetsenist... Onze andere nummers (3 nummers en er komen natuurlijk meer) hebben we alleen in guitar pro.

Metal elfje
19 november 2008, 15:49
ahhh super gaaf !!! Ik zou echt graag een keer willen meedoen, alleen is dus die woensdag een beetje een probleem.
Is er geen avondje in het weekend ofzo dat iedereen zou kunnen??
Ik vind het in ieder geval gave muziek!

dimatthijssen
20 november 2008, 15:51
Ik heb het gisteren aan de band voorgelegd. Voor kennismaking en auditie enzo zouden we wel een keer bij de gitarist thuis kunnen afspreken in het weekend, maar we kunnen de vaste oefenavond niet verplaatsen omdat dit de enige dag is dat iedereen kan...

Ik zag ook op 9292ov.nl dat het 's avonds laat niet echt mogelijk is om met de trein terug te gaan naar Zwolle. Je had geen auto toch?

Wanneer ga je in Groningen studeren?

Metal elfje
20 november 2008, 16:29
neej ik ben 17, dus mag helaas nog geen auto rijden. Ik ga volgend jaar pas in groningen studeren (na de zomervakantie) Moet eerst nog eindexamens doen.
Het is inderdaad met de trein nogal lastig om doordeweeks en savonds te reizen, vandaar dat ik ook liever in het weekend had gewild. Jammer dat dat niet kan :(

Metal elfje
8 december 2008, 18:30
ik zoek nog steed seen band!!! :P

TimmU
14 december 2008, 23:13
moet je maar in de randstad wonen!:D:D

soup
14 december 2008, 23:19
Hoe lukt het viool spelen? Kun je snel vooruitgang boeken?

Lijkt me ook wel leuk om te leren.

Metal elfje
15 december 2008, 20:15
nou, this wel een lastig instrument maar als je iets leuk vind gaat het doorzetten ook gemakkelijker :) Ik denk wel dat ik steeds meer vooruitga ^^
k probeer ook wel veel verschillende muziek te spelen :)

Dark_Tranquillity
16 december 2008, 17:45
moet je maar in de randstad wonen!:D:D

Wat een bullshit, hier wil ook niemand me hebben!

Ik zoek al tijden een bandje, maar het wil mij ook niet lukken ;)

Metal elfje
17 december 2008, 20:49
pff nou, op een gegeven moment had ik een bandje. Stuur ik berichten wanneer iedereen kan en of iedereen de data even door wil sturen, wordt ik door 2 mensen straal genegeerd O.o en zo gebeurd het zoown beetje met alle bandjes die ik zelf probeer op te richten of waar ik voor gevraagd wordt.
Dus via hier probeer ik gewoon wat gemotiveerde mensen t ezoeken voor een leuke band, maar dan ook gewoon echt gemotiveerde mensen. Niet alleen maar mensen die zeggen ''we moeten een keer oefenen'.. neej ik wil mensen die zeggen ' op die dag oefenen we, en dan is iedereen er, klaar ut'
maar helaas heb ik maar weinig van de mensen om me heen.
pfff ik moet waarschijnlijk maar gewoon ooit toevallig iets tegenkomen ofzo, misschien dat als ik studeren ga, dat ik dan iets leuks tegenkom , heb ik ook direct ov :P
Mja , waar kom jij vandaan dan ?:satisfie:

Geoffrey
17 december 2008, 21:20
Niet opgeven!!!

Wij zitten met mn 2de band al maaaaaaaanden zonder repetitieruimte.. dan heb je een groep en is het dat weer.

Dark_Tranquillity
18 december 2008, 19:32
Ik woon vlakbij Enschede, en door de week meestal in A'dam. Het valt niet mee om mensen te vinden die gemotiveerd en getalenteerd zijn. Ik ben geen virituoos, maar ik kan verdomd goed meekomen op rythem.

Achja, het lukt wel een keer.

toon-
19 december 2008, 21:16
@Geoffrey: ik ben gitarist, zoek een band en ben woonachtig te België...
Weet niet hoe ver Londerzeel (tussen Antwerpen en Brussel, dicht bij Mechelen) van jouw gemeente is?

Metalmarc
25 april 2009, 11:55
Hey, Leeuwarden is zeker ook te ver weg?
Ik zoek namelijk hier ook nog bas, mp3tjes staan op : www.myspace.com/marcvdmeulen dan Escape Route en Vision of Purpose
Grtz

Vadermans
8 juli 2009, 23:38
Hallo Sanne,

Wij zijn een beginnende metalband. Vorig jaar gestart, maar onze bassist heeft ons verlaten. Wij spelen experimentele metal (s.o.a.d. , l.o.a., SLIPKNOT enz.)en zijn dus op zoek naar een bassist(e). Wij oefenen elke maandagavond in R7 te Zwolle (vlakbij Big One). Wij hebben een gemiddelde leeftijd van 31 jaar, komen uit Meppel/Zwolle en hebben alle drie plusminus 15 jaar (band)ervaring. Zelf heb ik al diverse cd's gemaakt o.a. met Dive Inc. waarbij ik zong en gitaar speel.

Als jij nog vragen hebt hoor ik het graag. Ik hoop dat je dit aan zal staan zodat we elkaar een keer kunnen ontmoeten in de oefenruimte.

Gr. Marcel

Plantje
8 oktober 2010, 18:13
Hoi Sanne,

Ik heb je een berichtje gestuurd. Kiek mar wat je er van vindt!

Groet'n!

elo
2 november 2010, 21:43
ik weet niet op je nog op dit forum zit, maar ik ben van plan zelf een band te maken of een te joinen. Ik heb al een drummer + gitarist en ik zing en speel er gitaar bij. Metal.rock band met foo fighters,metallica,maybe electric light orchestra we zien.
Omgeving groningen.
Lijkt je dat wat> PM me dan.

A-20V
25 juni 2012, 13:15
ahhh super gaaf !!! Ik zou echt graag een keer willen meedoen, alleen is dus die woensdag een beetje een probleem.
Is er geen avondje in het weekend ofzo dat iedereen zou kunnen??
Ik vind het in ieder geval gave muziek!

Heb je al een band metal elfje?
Onze bassist gaat per september stoppen namelijk.
We maken thrash/death en als je interesse hebt geef ik je de link van onze website.
We repeteren in drenthe.

ik hoop op een reactie.