PDA

View Full Version : Wie van de 4?



Spanky
8 maart 2003, 09:58
hey!
ik ben op zoek naar een tweedehands gitaar (budget tot 500 euro) en ik heb enkele opties op het oog.
Begin aub niet te zeuren over doorsparen, het is nu dat ik de gitaar nodig heb en bovendien ben ik nog niet zo vergevorderd...

1. Ibanez Ghostrider (nieuw 750euro) (in perfecte staat) met andere pickups:
Seymour Duncan Jazz neck humbucker en een custom shop Harmonic Design Z-90 (samen 180euro) + Fender gig bag (50 euro)
TOTAAL: +/- 950 euro. vraagprijs nu: 450 euro + gratis gitaarstaander.

2. Zwarte Godin LG: mahoniehout, 2 humbuckers en een vaste brug
Met speciale tetrad humbuckers, elk element bevat in feite 2
humbuckers. nieuwprijs was +- 1000 euro, nu: 400euro, !!!! aangezien
de schakelaar wat hapert!!! :-s (pickup switch)


3. Wijnrode Godin G-4000: essenhout; 2 single coil pick-ups en 1
humbucker, zwevende brug met tremolo (is op dit moment gedeeltelijk
geblokkeerd)
eerder zoals een fender stratocaster dus, met bijhorende heldere klank
eveneens 400 euro

4. Fender Japan 1987 (zwart) voor 395 euro

Welke zouden jullie kiezen?
Thx

LordSpeedyShit
8 maart 2003, 11:14
bekende vraag:
wat voor muziek wil je ermee spelen?

Spanky
8 maart 2003, 11:15
vanalles een beetje, niet specifiek 1 stijl.
Vooral pop-rock
ook wel iets zwaardere nummers, wat grunge, wat....

Niet echt speciaal jazz ofzo, eerder populaire muziek

LordSpeedyShit
8 maart 2003, 11:17
dan zou ik voor de Fender gaan of voor die G-4000

Spanky
8 maart 2003, 11:20
waarom?

ik had eerder mijn zinnen gezet op die ibanez, das toch ook eenmooie rockgitaar, nee?

fender, kweet he tniet, tis een jap en hij is al derdehands als ik em nu overneem
die G-4000 daar vind ik weinig info over ,iemand die meer weet?

Shay
8 maart 2003, 11:39
Ik zou voor de G4000 gaan ..

- Elzenhout body
- SSH Config
- Rosewood fretboard
- je hebt schaller locking tuners

Best coole gitaar alhoewel ik em nooit bespeeld heb. LG ken ik niet maar de LGX wel en die heeft seymour duncan minihumbuckers die scheuren als een tierelier!!

Fluffy
8 maart 2003, 11:49
mijn keus ligt op de strat, geluid, alles

Spanky
8 maart 2003, 11:51
ja de strat, ma tis wel een jap
en je hebt de andere gitaren niet gehoord he...
het kan zijn dat die godins of de ibanez toch ook goed klinken.
Ik ben niet echt op zoek naar typische strat sound, eerder naar goeie rock (scheur)...

Negative K3 fan
8 maart 2003, 12:30
Ik zou voor dee eerste godin gaan!

Spanky
8 maart 2003, 12:32
de eerste godin, daar schort wel wat aan de pickup switcher :-s

waarom kiest niemand voor de ibanez? wat heeft de g4000 beter?

thanx voor de reacties

Mithrandir
8 maart 2003, 12:52
man je hebt allang gekozen volgens mij, volgens mij wil je gewoon de ibanez. Probeer ze alle 4 en kies degene die jij het beste vind klinken uit, it's as simple as that.

Spanky
8 maart 2003, 12:56
neen ik heb zeker en vast nog niet gekozen
maar mijn voorkeur gaat idd uit naar die ibanez, omdat die in perfecte staat is en ik er een gigbag en een staander bijkrijg, bovendien staan daar wel dure pickups op, ik denk dat die prijs gewoon het aantrekkelijkst is

het probleem is dat ze op verschillende locaties staan, de een al wat verder dan de ander, en daarom is het niet zo eenvoudig ze allemaal uit te testen, dus als er al een was die ik kon uitsluiten hoef ik die moeite al niet meer te doen,see?

Horus
8 maart 2003, 13:09
uitsluiten kan je pas nadat je ze allemaal hebt geprobeert. Zijn opzich allemaal wel redelijke gitaren, het ligt er gewoon aan wat jou het meeste ligt. Zelf heb ik laatst mijn Epiphone LP verkocht omdat ik alleen nog maar op mijn Fender Mex strat speel. Maarja, een ander die vind Fender weer nix en gaat helemaal voor de paul. Wij kunnen je echt niet vertellen welke jij het mooiste vind :S

Mitch
8 maart 2003, 13:25
Persoonlijk ben ik een groot Godin-fan geworden de laatste tijd, maar ik twijfel met je mee in dit geval...
De LG is erg mooi; ik heb zelf een oudere LGX met de Tetrads en het is inderdaad een heel apart design. Alleen de smoel al is lekker afwijkend ! Maar waar het om draait, de sound, is een moeilijk verhaal, het moet je liggen. Het voordeel van het ontwerp is dat er een mooie vlakke toon is in alle registers: outputverschillen tussen de snaren onderling worden netjes gecompenseerd. Klinkt net effe anders. De één vindt het wat dood, anderen juist mooi uitgebalanceerd.
De schakelstanden zijn waarschijnlijk hetzelfde als op de LGX: stand 1-3 klinken vrijwel gelijk doordat de nek-hb vol aan staat. Ik heb dat zelf laten aanpassen (meer split-standen) en er dus sowieso een andere switch ingezet maar dat kost wel weer een paar tientjes.
De nieuwe LG's met splitsbare humbuckers zijn wat leuker, maar kosten op zijn minst 780 (hier bij Waveworld in Rijswijk, maar da's nogal bij jou uit de buurt)
[Voor iedereen in de randstad die in de middenklasse eens wat anders wil dan een Epi of Ibanez: absoluut eens gaan kijken bij Waveworld, ze hebben ze momenteel bijna allemaal hangen]

De G-4000 is weer een ander verhaal, meer een goeie strat inderdaad. Daar zijn er meer van uiteraard !

Hoewel ik zelf geen Ibanez fan ben, moet ik zeggen dat qua uitrusting de Ibbie in jouw rijtje het voordeligste er uit ziet. Vraag me alleen af waarom hij wordt weggedaan, maar goed, dit zijn mijn mening en ervaringen. Succes met beslissen !

Spanky
8 maart 2003, 13:33
bedankt voor de raad

de ibanez wordt weggedaan volgens de verkoper omdat hij een grotere duurdere versterker wil kopen en daarvoor enkel dingen moet wegdoen, ik vroeg het me ook af

kan het geloven of niet natuurlijk

de godin lg ga ik denk ik niet nemen, die is niet helemaal in orde (pickup switch) en als er dan weer aan gesleuteld moet worden heb ik liever een nieuwe die helemaal oke is.
bovendien is hij zwart maar zijn de pickups vervangen door witte, ik weet het uiterlijk is niet heel belangrijk, maar ik vind het toch maar lelijk

De g4000 ziet er me beter uit, en de Ibanez vind ik wel prachtig qua design. Ik denk dat het 1 van die twee wordt, ik ga ze beiden is testen en dan beslissen

Als er iemand nog raad of opmerkingen heeft... altijd welkom

Spanky
8 maart 2003, 13:41
oke, hier een foto zodat je ziet waarom ik o.a. de voorkeur zou geven aan de ibanez
http://www.geocities.com/paulus_crassus/ibanez.jpg

ja oke, je moet wel na op de link geklikt te hebben de http:// wegdoen uit de adresbalk, anders lukt het niet

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spanky op 2003-03-08 13:41 ]</font>

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Spanky op 2003-03-08 13:42 ]</font>

Negative K3 fan
8 maart 2003, 13:48
wat is er nou voor moeite om even een pickup switch van maximaal 5 euro te vervangen???

sash
8 maart 2003, 14:16
Ik zou gaan voor die Godin G4000. Erg mooie gitaren voor een goeie prijs. Denk niet dat je er spijt van zult hebben als je die koopt.

Spanky
8 maart 2003, 14:39
Weet er iemand hoeveel die godin G4000 nieuw waard is?
ik vind er weinig info over
(niet op de godin-site alleszins)

Spanky
9 maart 2003, 19:19
WIIIIIIHAAAAAAAAA tis zover

ben ze vanmiddag allemaal gaan testen
en het is de ibanez geworden
man man, vette pickups
(vooral die custom shop Z-90's)

De zwarte Godin was tweede plaats
lang getwijfeld

anyway!
bedankt voor de hulp iedereen

Neals
9 maart 2003, 20:34
Die ibanez ziet er ubergeil uit, beetje middenweg tussen een standaard ibanezje en een Prs

Anders Destium
9 maart 2003, 20:43
Felici :smile:

Mooi ding man, al ben ik niet zo'n sunburst liefhebber :smile: Ik ben wel voor Ibbies met vaste brug (dat zijn er niet zo veel!). Vooral die voor Ibanez aparte hals is erg cool!


Ik denk dat je met beide Godinnen ook enorm in je sas zou zijn geweest, zijn ook altijd erg mooi...