PDA

View Full Version : (Lak)scheurtjes, ernstig????



anoniem
15 december 2001, 23:26
Vanavond kwam ik tot de conclusie dat mijn gitaar overal langs de binding scheurtjes heeft. Deze zijn niet zichtbaar op de voorkant van de body, maar alleen aan de zijkant.

Nu heb ik vaak gehoord dat die binding alleen voor het oog is, en dat je er flink voor betaalt, etc. Maar deze scheurtjes, zijn die ernstig, of maakt het eigenlijk geen fluit uit?

Gman
16 december 2001, 00:30
Lekker duidelijk allemaal zeg, wie ben je? wat voor gitaar is het? Is het een duur instrument? Wat is het merk? Ga je er ruw mee om? issie oud? Zo heb je ff wat te schrijven.

anoniem
16 december 2001, 08:42
Het is een Gibson ES-335. Dat ding heeft voornamelijk in de koffer gelegen. Ik denk dat 'ie een jaar of 10 oud is.

Gman
17 december 2001, 19:04
Op 2001-12-16 08:42, schreef anoniem:
Het is een Gibson ES-335. Dat ding heeft voornamelijk in de koffer gelegen. Ik denk dat 'ie een jaar of 10 oud is.

Tja, dan is de vraag waar heeft dat ding gelegen. In een droge ruimte? of in een vochtige ruimte.
Ik zou adviceren om ermee naar een gitaarbouwer te gaan en te vragen of het instrument op z'n donder heeft gehad. En of dat er nu veel schade is. Een vakman kan dit snel genoeg zien. En hij kan je dan ook meteen vertellen wat er gedaan moet worden (of niet) en wat het gaat kosten.
doei.

anoniem
17 december 2001, 23:28
Is inderdaad geen gek idee om eens mee langs een gitaarbouwer te gaan. Maar het is dus geen bekend verschijnsel?

In ieder geval bedankt!