PDA

View Full Version : Rockabilly Patches Digitech Rp-350



rockingdaddy
15 november 2008, 13:06
Wie heeft er leuke Rockabilly / Country patches voor de Digitech Rp-350 .
Ik heb een Fender Vintage '52 + Peavey deltablues .

Bedankt en tot mails ,

rocking daddy

rocker_71
15 november 2008, 13:12
Check anders even de soundcommunity van Digitech.
Heb ooit een RP50 gehad en deze site stond vol met patches. Maar zelf maken is natuurlijk altijd beter, iedereen heeft immers een andere setup.

Pepe
15 november 2008, 13:17
Afgezien dat ik die niet heb,

Wat heb je behalve een '52 en een Delta Blues en een beetje slap delay nog nodig voor rockabilly?

Wilco
15 november 2008, 15:43
Mee eens. Het doet pijn de woorden "rockabilly" en "digitech" in een zin te lezen.
Leuke analoge of tape delay op slap back delay zetten en meer heb je niet nodig (om niet te zeggen, meer mag er niet bij).

Eko
15 november 2008, 16:02
Laat Brian Setzer het maar niet horen. Die schroomt er niet voor om een Tubescreamer te gebruiken. Ook zit er in een aantal Tape-echo`s een chrorus. Brian wil dat nog wel eens gebruiken om het signaal op te dikken. Als je in een kleine bezetting werkt ( Drum, bas en gitaar ) dan moet je soms je signaal iets opdikken om toch nog mooi te klinken. Als je dan veel dubbele snaren gebruikt in de solo`s.......

Pepe
15 november 2008, 16:07
Geluid opdikken? Had ik dat maar geweten toen ik in een rockabillybandje speelde.
Ik speelde me suf aan double en triple stops, jazz comps en nashville bendings om dingen interessant te houden maar gewoon een chorus kan dus ook...http://www.gitaarnet.nl/forum/images/icons/icon10.gif

Eko
15 november 2008, 16:43
Dat is iets waar een hoop puristen niet aan denken als ze aan Setzer denken, terwijl hij gewoon alles gebruikt waar hij zin in heeft. Ook gebruikt hij het volume op de 201 Space-echo om een eerdere drive te krijgen.
Ik gebruik een Re-20 van Roland met dezelfde volumeregeling. Prachtig ding.

rockingdaddy
15 november 2008, 17:53
Ik ben op zoek naar iemand die ook een Digitech RP-150 , 250, 350 heeft en die wat leuke patches wil delen met mij .

Grt,

Rocking daddy

Wilco
16 november 2008, 18:20
Toch kan ik me van Brian Setzer nog niet zo goed voorstellen dat 'ie zich bezig houdt met patches voor z'n digitale multiFX-bak. Maar goed, dat kan ook aan mij liggen.
Mijn eigen ervaring zegt me dat een goede gitaar, goede amp en een goede analoge delay (Memory Man mét chorus/vibrato overigens, maar die zet ik uit) beter klinken dan een hele rits effecten ertussen.
Ik heb een vrij behoorlijke en uitgebreide effectenbak en heb dit door schade en schande ondervonden. Alle extra schakels maken je geluid niet mooier, dus je moet heel goed nadenken welke effecten je écht nodig hebt.
Maar goed, on topic, want de topic starter wil graag patches voor z'n Digitech. Heb ik uiteraard geen, maar uit mijn eerdere verhaal kun je destilleren dat ik die patches zo simpel en puur mogelijk zou houden, kortom: korte slap back delay, chorus kun je over nadenken, maar dan heeeel subtiel, evt beetje EQ, that's it. Meer zou ik zeker niet doen, maak je het niet meer rockabilly of country van.

Eko
16 november 2008, 18:39
Even voor de duidelijkheid , ik heb ook niet gezegd dat Brian een multieffect gebruikt. Alleen maar dat hij niet vies is van een effect bij z`n slapback. Zelf speel ik in dezelfde stijl ( en met z`n signature) en krijg gemakkelijk zijn geluid. Soms alleen de slapback echo ( RE-20) en soms met een Bluesdrive van Boss erbij of een TS 808.
Als je daar aan denkt bij het maken van je patch moet het lukken.

matto
16 november 2008, 18:56
:sssh: zo is dat! houd het simpel.