PDA

View Full Version : Akoestische gitaar versterken



proost022
15 november 2008, 11:33
Oke dus ik heb een nieuwe akoestische gitaar die ik kan versterken van woensdag.Er moet een 6V batterij in de gitaar om de pickup te laten werken.
Er stak er 1 in maar die was leeg dus ik neem een andere batterij ook leeg...
Daarna neem ik er 2 van duracel maar die zijn net iets te groot ze gaan niet soepel de gitaar in en uit. Om ze eruit te halen moet ik al een mes gebruiken (zonder schade aan de gitaar aan te brengen natuurlijk)
En als ik ze er dan in heb zet ik mijn versterker op en hoor ik niks en soms hoor ik veel "storing" op de achtergrond en zo, juist alsof er slecht contact is ofzo.Ik heb een Roland cube 30X, die heeft 2 "kanalen" 1 die helemaal clean is en een andere waar ik standen kan kiezen (acoustic,tweed,metal,...)
Daar is er echt een hele felle "buzz" maarja dat doet niks dan gebruik ik die gewoon niet. Dus de vraag is wat doe ik tege dat "slechte contact" ?

Muzieknono
15 november 2008, 16:51
Moet daar niet zo'n hoekige 9v batterij in??????
Mvgr Dirk Jan :metal:

proost022
16 november 2008, 07:42
O ja sorry ik had me vergist het is 9V in plaats van 6V

Jedeel
16 november 2008, 10:20
O ja sorry ik had me vergist het is 9V in plaats van 6V
En ik neem aan dat je ook maar ruimte hebt voor één batterij toch?
(Ik krijg de indruk dat je 2 andere types erin hebt gestopt/gedrukt.)

Is het probleem inmiddels opgelost?

proost022
16 november 2008, 10:39
ja ruimte voor 1 batterij en die van duracell zijn iets hoekiger dan die erin stak en ook net iets dikker (1 mm ofzo)

En nee het is nog niet opgelost.

Jedeel
16 november 2008, 16:29
En nee het is nog niet opgelost.
Heb je al eens een andere kabel geprobeerd?
Misschien gebruik je een 'rotte' kabel (slechte solderingen, kabelbreuk etc...)

proost022
16 november 2008, 19:51
Nee dat heb ik nog niet gedaan maar ik heb ook nog een elektrische gitaar en daar hoor ik helemaal niks fouts aan.

hendrix2
16 november 2008, 20:12
Welke gitaar is het?

De ervaring leert me dat sommige goedkopere gitaren met goedkopere versterkingssystemen ongelooflijk slecht klinken op een gewone versterker.

Misschien is het wat rondzingen van de gitaar? Of pik je een of ander ander signaal op?

snaarplukker
16 november 2008, 20:27
Zit er in dat voorversterkertje van je gitaar geen volumeregelaar om de output te regelen? Zo ja, dan zal die laag of uit staan.

Cees

proost022
17 november 2008, 16:52
Het is een walden type weet ik niet hij kostte 273 euro ofzo en het is echt een soort hapering, soms hoor ik niks (van de gitaar,de storing hoor ik altijd)en dan weer wel, en zo verder.
Er was wel een keer dat hij heel clean speelde zoals het moet, dus ik denk toch dat het een slechte batterij is ?

En ja hij heeft een volumeknop, die staat helemaal open

dadgad
17 november 2008, 17:56
Het is een walden type weet ik niet hij kostte 273 euro ofzo en het is echt een soort hapering, soms hoor ik niks (van de gitaar,de storing hoor ik altijd)en dan weer wel, en zo verder.
Er was wel een keer dat hij heel clean speelde zoals het moet, dus ik denk toch dat het een slechte batterij is ?

En ja hij heeft een volumeknop, die staat helemaal open

Hallo,

Lijkt me typisch een geval van zo snel mogelijk
terugbrengen ! Er zit ergens een los contact, en dat zelf
oplossen kan heel lastig zijn. Zeker met een nieuwe gitaar
zou ik dat niet doen - zelf prutsen als je nog garantie hebt
is gewoon tijdverspilling.

Waldens zijn trouwens op zich geen slechte gitaren - heb
er zelf ook een (zonder electronica :p).

Greetz,

Han.

proost022
18 november 2008, 18:28
Oke ik zal zien of het met een andere batterij beter gaat anders zal ik dat doen :)