PDA

View Full Version : Muziek studie in het buitenland



burt
8 maart 2003, 06:20
Over een paar maanden ben ik klaar met m'n studie als Audio Designer. Ik heb een beetje gemengde gevoelens over wat ik hierna wil doen. De oplossing die me gevoelsmatig het meest aanspreekt is om hierna toch alsnog iets met muziek te gaan doen. Om nou conservatorium te gaan doen vind ik ook weer zowat, maar iets met muziek in het buitenland lijkt me wel de perfecte manier om erachter te komen of dat nou is wat ik wil, of dat ik gewoon even wat (een jaar) 'rust' nodig heb voordat ik me waag op de arbeidsmarkt (jakkes, wat een klote woord!)

Alleen 'iets met muziek in het buitenland' is nogal vaag. Zijn er mensen die zoiets gedaan hebben, iemand kennen, iets weten, whatever?

alexgit
8 maart 2003, 16:22
Hee jij zit zeker op de HKU of niet?
Vertel eens even daar over want daar wil ik ook misschien heen!
Hmm alleen beetje offtopic misschien..
Maarrrr studie in 't buitenland weet ik niet veel over, ik heb wel pas iets in de volkskrant gelezen over kindjes van 10 die in Engeland op een of ander wonderconservatorium zitten maar dat zal wel niets voor jou zijn :wink:

FNaRK
8 maart 2003, 18:56
G.I.T in Los Angeles,gitaaropleiding met les van de groten der aarde.....

vriend van mij heeft er 2 jaar gestudeerd...

burt
9 maart 2003, 20:33
Heey Alex,

Inderdaad, hku ja. Erg leuke school, maar wel een ontzettende 'kunstopleiding'. Dat wil zeggen: als je geen reet doet haal je alles, de organisatie is belachelijk slecht en de kwaliteitscontrole is te zoeken (met als gevolg dat de kwaliteit van het onderwijs vaak erg slecht is). Daar tegenover staat dat je erg veel vrijheid hebt om jezelf te ontplooien hoe je zelf wilt. Je kan de opdrachten doen die je van je docenten opkrijgt, maar 9 van de 10 keer mag je zelf ook externe opdrachten aannemen en die in de les laten beoordelen. Eigenlijk is het gewoon een typisch geval van 'net wat je er zelf van maakt'.

Ik heb op de hku het fenomeen filmgeluid ontdekt, en me daar helemaal op toegelegd. Daar tegenover stond wel dat ik gaandeweg het gitaarspelen een beetje uit het oog verloren ben (ik kwam binnen als 'gitarist'). En dat is nou net wat zo aan het jeuken is nou... :sad:

Anyway, als je toelating wilt doen, laat het even weten!

skanky
9 maart 2003, 21:10
Ik ben nu net toegelaten bij AD, ik heb nu al zin in volgend jaar :grin::D

alexgit
9 maart 2003, 22:49
Op 2003-03-09 20:33, schreef burt:
Heey Alex,

Inderdaad, hku ja. Erg leuke school, maar wel een ontzettende 'kunstopleiding'. Dat wil zeggen: als je geen reet doet haal je alles, de organisatie is belachelijk slecht en de kwaliteitscontrole is te zoeken (met als gevolg dat de kwaliteit van het onderwijs vaak erg slecht is). Daar tegenover staat dat je erg veel vrijheid hebt om jezelf te ontplooien hoe je zelf wilt. Je kan de opdrachten doen die je van je docenten opkrijgt, maar 9 van de 10 keer mag je zelf ook externe opdrachten aannemen en die in de les laten beoordelen. Eigenlijk is het gewoon een typisch geval van 'net wat je er zelf van maakt'.

Ik heb op de hku het fenomeen filmgeluid ontdekt, en me daar helemaal op toegelegd. Daar tegenover stond wel dat ik gaandeweg het gitaarspelen een beetje uit het oog verloren ben (ik kwam binnen als 'gitarist'). En dat is nou net wat zo aan het jeuken is nou... :sad:

Anyway, als je toelating wilt doen, laat het even weten!



Ja ik wil wel toelating doen, ik zit nu in de 5e dus ik doe volgend jaar pas toelating. Maar ik wil graag compositie en productie doen, maar ik heb geen idee hoe goed je eigenlijk moet zijn. Maar je moet dus echt gewoon goed weten wat je wilt en je docenten staan je een beetje bij ofzo.
Dan vraag ik me af hoe 'goed' je moet zijn voor toelating...

burt
10 maart 2003, 17:52
Het niveau van de toegelatenen varieert nogal. De commissies kijken over het algemeen meer naar inzet en zelf-ontplooiing dan naar echt technisch niveau. Men zegt dat je spel/theorie niveau hetzelfde moet zijn als toelatingsniveau voor conservatorium, maar als je erg goed bent in iets anders heb je een erg grote kans dat ze het niet zo erg vinden dat je matig speelt. Ik heb zelfs klasgenoten die nauwelijks noten kunnen lezen. Voor audio design heb je trouwens sowieso een minder hoog spel niveau nodig dan voor Muziek Technologie.

Zorg er in ieder geval voor dat je ze kan vertellen waarom je dit wilt doen, waarom je niet naar een andere opleiding wilt, dat soort vragen.

De standaard anekdote die de tutor op praktisch iedere open dag vertelt, is dat ze een bassist hadden die geen bassleutel kon lezen. Ze vonden 'm sowieso te jong ('onvolwassen' zeg maar), dus naast een opmerking over z'n gebrek aan theorie kennis, zeiden ze 'kom volgend jaar maar terug'. Jaar later kon hij nog steeds geen bassleutel lezen, en was het 'tot nooit meer ziens en succes met je leven'.

En gefeliciteerd Skanky! (-:

Maareh... iemand nog vrienden of familie die in het buitenland een coole muziek-studie heeft gedaan? :sad:
Roadkill, heb je misschien een url ofzoiets van GIT?

FNaRK
10 maart 2003, 19:48
http://www.mi.edu/MI_Text/index.php



Google all the Way :lol:

alexgit
10 maart 2003, 22:11
Hmm hmm okee thanx.
Maarja het duurt nog wel even en ik heb dus nog een jaartje om even 3 stukken te componeren die dan wel ultra origineel moeten zijn...



Op 2003-03-10 17:52, schreef burt:
Het niveau van de toegelatenen varieert nogal. De commissies kijken over het algemeen meer naar inzet en zelf-ontplooiing dan naar echt technisch niveau. Men zegt dat je spel/theorie niveau hetzelfde moet zijn als toelatingsniveau voor conservatorium, maar als je erg goed bent in iets anders heb je een erg grote kans dat ze het niet zo erg vinden dat je matig speelt. Ik heb zelfs klasgenoten die nauwelijks noten kunnen lezen. Voor audio design heb je trouwens sowieso een minder hoog spel niveau nodig dan voor Muziek Technologie.

Zorg er in ieder geval voor dat je ze kan vertellen waarom je dit wilt doen, waarom je niet naar een andere opleiding wilt, dat soort vragen.

De standaard anekdote die de tutor op praktisch iedere open dag vertelt, is dat ze een bassist hadden die geen bassleutel kon lezen. Ze vonden 'm sowieso te jong ('onvolwassen' zeg maar), dus naast een opmerking over z'n gebrek aan theorie kennis, zeiden ze 'kom volgend jaar maar terug'. Jaar later kon hij nog steeds geen bassleutel lezen, en was het 'tot nooit meer ziens en succes met je leven'.

En gefeliciteerd Skanky! (-:

Maareh... iemand nog vrienden of familie die in het buitenland een coole muziek-studie heeft gedaan? :sad:
Roadkill, heb je misschien een url ofzoiets van GIT?

Pee
14 maart 2003, 19:45
je kan ook de catalogus van GIT bestellen.

Het is duur, maar roadkill, vertel eens:
Wat vindt hij ervan? Krijg je waarvoor je geld, welke stijl speel je? enzovoort

FNaRK
14 maart 2003, 20:32
kijk zelf maar, lijkt me het handigst :grin:

http://www.purplesoundstudio.com/purpleproductions.htm

Butcher
14 maart 2003, 21:53
Zozo...
meneer heeft een seminar met Eddie Kramer gedaan, en Scott Henderson kan een echte studio niet betalen, dus daarom neemt hij z'n troep op in het MI met een paar studenten. Hij besteed z'n geld aan mastering, wat hij niet op het MI doet. Wel eens afgevragen waarom?

Butcher
5 april 2003, 12:08
oh ja,

en die studio op 't MI is zwaar kut. Kut-sound, kut apparatuur, kut-vibe.