PDA

View Full Version : Graspop 2009



Pagina's : [1] 2

Strangegun
14 november 2008, 23:25
graspop 2009 komt ook steeds dichterbij en er gaan steeds meer geruchten rond vandaar dit topic :)


26/27/28 juni in Belgie :blast:


als het goed is is de eerste band al bekend

Legion of the Damned


voor mij al een goeie reden om te gaan :)

Arvoitus
15 november 2008, 01:29
Pff, vaste kost voor mij en mijn vrienden. Dus als de lineup een beetje meevalt dan zal ik er zijn ;)

FrankC
15 november 2008, 09:58
Het zal wel Metallica en AC&DC worden als headliners dit jaar.

classicrooock
15 november 2008, 10:39
geef mij maar hatebreed disturbed en slipknot ofzo er nog bij lekker uit de bol:blast:

Megadeth22
15 november 2008, 11:07
geef mij maar hatebreed disturbed en slipknot ofzo er nog bij lekker uit de bol:blast:
...




damn :seriousf:

Hm misschien dat ik dit jaar kan gaan, maat van me was vorig jaar gegaan dus miss. dat ik iets kan regelen. :hippie:

JimiDylan
15 november 2008, 11:53
Het zal wel Metallica en AC&DC worden als headliners dit jaar.

als dat gebeurt ga ik zeeeeeeker :P

toon-
15 november 2008, 12:46
Het zal wel Metallica en AC&DC worden als headliners dit jaar.

Zou Metallica niet eerder naar Rock Werchter gaan? De organisator van Werchter organiseert onder andere ook GMM mee, en deze heeft de gewoonte om vele grote namen (en zeker Metallica, met hun Werchter-verleden) voor Rock Werchter te houden.
Maar ik hoop zeker dat ze op GMM zullen staan.

Strangegun
15 november 2008, 16:49
Ik heb ook gehoord dat Metallica op de 2 de dag van Graspop gaat spelen....


en het ac/dc gerucht klopt al niet meer die komen niet.

Wiellem
17 november 2008, 11:21
Wacken is vaste kost, Graspop hangt wel een beetje van de lineup af.

GibsUn
17 november 2008, 21:08
en het ac/dc gerucht klopt al niet meer die komen niet.

Vanwaar deze uitsluiting? :nervous:
Is er een gegronde reden? want dan ga ik wenen..

Strangegun
17 november 2008, 21:12
Vanwaar deze uitsluiting? :nervous:
Is er een gegronde reden? want dan ga ik wenen..

Naja, misschien wat te snel gezegd maar ik heb gehoord dat ac/dc niet op een festival wil spelen.

GibsUn
22 november 2008, 13:48
Er wordt voorlopig gespeculeerd nuja, er wordt altijd gespeculeerd.
Maar voorlopig lijkt dit een goede mogelijkheid.

Vrijdag: Motley Crue
Zaterdag: Metallica
Zondag: Motorhead

Al heb ik mijn twijfels bij Motorhead als headliner. Ze mogen zeker komen!
Maar als afsluiter van graspop 2009??

het blijven natuurlijk ongegronde inschattingen. :zz:

jasper159
22 november 2008, 14:17
Er wordt voorlopig gespeculeerd nuja, er wordt altijd gespeculeerd.
Maar voorlopig lijkt dit een goede mogelijkheid.

Vrijdag: Motley Crue
Zaterdag: Metallica
Zondag: Motorhead

Al heb ik mijn twijfels bij Motorhead als headliner. Ze mogen zeker komen!
Maar als afsluiter van graspop 2009??

het blijven natuurlijk ongegronde inschattingen. :zz:


Mja, vorig jaar hebben ze geheadlined op rock zottegem, een festival hier niet zover van waar 10000 mensen naartoe komen.
achja bekijk het zo, vorig jaar mocht deus werchter wel afsluiten :dontgeti:

GibsUn
22 november 2008, 18:18
Mja, vorig jaar hebben ze geheadlined op rock zottegem, een festival hier niet zover van waar 10000 mensen naartoe komen.
achja bekijk het zo, vorig jaar mocht deus werchter wel afsluiten :dontgeti:

Ik stond vanvoor :dance: Het was een goed optreden, maar ik vond flogging molly toch beter.
The loudest band in the world stond net iets te luid..

en zottegem is nou niet meteen in de buurt voor mij :p

Wiellem
23 november 2008, 03:09
Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk wat de headliners gaan worden voor alle festivals.

Mr.Fingers
23 november 2008, 11:29
Ik ben toch wel benieuwd eigenlijk wat de headliners gaan worden voor alle festivals.

Ik wil Sigur Ros terug op Werchter & Pukkelpop!!!!

rock 'n roll
23 november 2008, 11:36
Liever geen Sigur Ros dan val ik weer in slaap op de wei :D

Arch_Evil
23 november 2008, 12:43
Grotere main acts als vorig jaar zijn toch bijna niet meer mogelijk zou je denken ;)
Judas Priest, KISS en Iron Maiden, dan noem je toch wel zo ongeveer de top legendes in de metalwereld (hoewel ik KISS meer rock dan metal vind).

Metallica en AC/DC zouden waarschijnlijk nog grotere namen zijn om main acts te zijn, dus dat zou mooi zijn als ze op Graspop 2009 zouden komen. En ik wacht nog altijd op mijn droomcombinatie: Iron Maiden + Metallica op hetzelfde festival! (niet dat dat ooit gaat gebeuren, en volgens mij is dat ook nog vrijwel nooit voorgekomen :) )

r33n
23 november 2008, 14:56
acdc zal niet naar graspop komen volgens mij, metallica is een twijfelgeval maar ik vrees ervoor.

als ze al festivals doen zal dhr Schuermans (organisator Werchter, mede-organisator GMM) er wel voor zorgen dat ze op Werchter komen te staan (duurder, meer capaciteit en meer volk bijgevolg=meer inkomsten)

een line-up als vorig jaar zal er neit meer inzitten. iron maiden zal dit jaar wel overslaan, kiss zien we hier nooit meer en judas priest evenmin denk ik.

Strangegun
23 november 2008, 15:28
acdc zal niet naar graspop komen volgens mij, metallica is een twijfelgeval maar ik vrees ervoor.

als ze al festivals doen zal dhr Schuermans (organisator Werchter, mede-organisator GMM) er wel voor zorgen dat ze op Werchter komen te staan (duurder, meer capaciteit en meer volk bijgevolg=meer inkomsten)

een line-up als vorig jaar zal er neit meer inzitten. iron maiden zal dit jaar wel overslaan, kiss zien we hier nooit meer en judas priest evenmin denk ik.


Judas priest hoef ik ook nooit meer te zien, en guns & roses ook niet op graspop,

Ik denk dat het Metallica, Motorhead, rammstein word

Wiellem
23 november 2008, 18:02
Judas priest hoef ik ook nooit meer te zien, en guns & roses ook niet op graspop,

Ik denk dat het Metallica, Motorhead, rammstein word

Is Rammstein aan het touren dan?

Strangegun
23 november 2008, 18:13
Is Rammstein aan het touren dan?

Ze zijn bezig met een nieuwe cd die rond de zomer uit komt volgens mij, en Rammstein kwam een paar keer terug in het geruchten topic op het graspop forum. (en iets zegt me dat dit best kan)

GibsUn
23 november 2008, 18:57
Ze zijn bezig met een nieuwe cd die rond de zomer uit komt volgens mij, en Rammstein kwam een paar keer terug in het geruchten topic op het graspop forum. (en iets zegt me dat dit best kan)

Het jou écht jammer zijn moest rammstein komen headlinen.. :nervous:

Strangegun
23 november 2008, 22:09
Het jou écht jammer zijn moest rammstein komen headlinen.. :nervous:

Vind van niet, zou ze graag als headliner willen zien, en denk ook dat ze hiertoe in staat zijn :) met de show etc.

freakout12
24 november 2008, 09:43
totaly als ze op graspop 2009 staan weet iik dat ik wel heenga met me neef :P maar jah licht er ook weer aan wat de volledige lineup is enzo

najah kvond dit jaar ook vet ^_^en vorig jaar ook

Arch_Evil
25 november 2008, 18:58
Oei, Rammstein, ook een band die ik nog steeds een keer live wil zien! Helemaal niet meer aan gedacht, het klopt idd dat ze met een album bezig zijn. Maar ik betwijfel het of ze op Graspop zullen komen. Dit stond laatst in de Rammstein Newsletter namelijk:

While Rammstein are recording their newest studio album in sunny California, the first snow has fallen today in Berlin. You have sent us a lot of questions since news reached you via the Rammstein website about the recordings for the new album. Many rumours have flooded the internet since then. The production of the album will take some time and a release isn’t planned before autumn 2009. If everything goes according to plan, we’ll hear the first single before summer 2009 and be able to greet Rammstein at the beginning of their tour before the end of the year. This tour, which is to stretch far into the year 2010, will finally give you enough of a chance to see the band live again after the long period of waiting. Above all, there are some surprises in store for our loyal fans and Community members in the 2009/2010 tour year.

Dus dat wordt hem niet, waarschijnlijk. Misschien in 2010?
Guns n' Roses zou ook mooi zijn overigens :)

GibsUn
26 november 2008, 10:49
Guns n' Roses zou ook mooi zijn overigens :)

Het is maar wat je Guns N' Roses noemt natuurlijk.. :dontgeti:

Strangegun
27 november 2008, 21:33
Slipknot + Trivium beginnen met een world tour in januari 2009, er gingen al enkele geruchten rond dat Trivium op graspop zou komen.... Misschien Slipknot nu ook ? :satisfie:




als dat zo is, spring ik NU nog een gat in de lucht :seriousf:

Strangegun
7 december 2008, 03:23
Er is goed nieuws voor de mensen die naar graspop metal meeting 2009
zullen gaan, want net als vorig jaar heeft Ashladan weer de eerste
reeks namen voor graspop metal meeting 2009. Dit jaar krijgen we gezelschap van Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Motley Crue, Cradle of Filth, Soulfly en Slipknot, ook zal Volbeat hun canceling van vorig jaar goed maken op graspop 2009!

bron : http://ashladan.be/artikels/alice-cooper-ozzy-osbourne-motley-crue-komen-naar-graspop-metal-meeting-2009

GibsUn
7 december 2008, 10:32
Volbeat,,

derest spreekt me niet zo aan vrees ik..

LP_CL
7 december 2008, 10:44
Komaan mensen, motörhead is toch geen headliner. Telkens ze op graspop stonden waren ze 2de (wat ik al hoog vind), 3de of zelfs 4de in de rij.
Een festival afsluiten??

nee hoor.

happynjitram
7 december 2008, 11:07
Komaan mensen, motörhead is toch geen headliner. Telkens ze op graspop stonden waren ze 2de (wat ik al hoog vind), 3de of zelfs 4de in de rij.
Een festival afsluiten??

nee hoor.

Motorhead heeft al eens graspop geheadlined hoor. Afgesloten zelfs. Mensen lijken te vergeten hoe groot en belangrijk Motorhead is geweest.

Speeddemon
10 december 2008, 00:49
Er is goed nieuws voor de mensen die naar graspop metal meeting 2009
zullen gaan, want net als vorig jaar heeft Ashladan weer de eerste
reeks namen voor graspop metal meeting 2009. Dit jaar krijgen we gezelschap van Alice Cooper, Ozzy Osbourne, Motley Crue, [/url]
Hell yeah! :rockon:

Ozzy was 2 jaar geleden ook al (voor zijn doen) redelijk goed bij stem en ze OPENDEN met Bark at the Moon (nummer hebben ze op Fields of Rock niet gespeeld. Ik was toen een gelukkig mensch. :satisfie:

En als Mötley Crüe de goeie helft van "Too fast..." speelt, ben ik ook weer blij.

Strangegun
18 december 2008, 22:29
Als het goed is worden er morgen wat namen bekend gemaakt op de graspop site :)

ik las ergens 24 namen...

Zjef
18 december 2008, 22:48
Het zal wel Metallica en AC&DC worden als headliners dit jaar.

Misschien. AC/DC zou me verwonderen. Die spelen normaal zo goed als geen festivals. Metallica maakt een kansje. Als de deal van de Werchter organisatie en Depeche Mode doorgaat (ik heb zo m'n bronnen :p) zou het kunnen dat ze Metallica doorschuiven naar GMM.

Arvoitus
19 december 2008, 01:27
Als het goed is worden er morgen wat namen bekend gemaakt op de graspop site :)

ik las ergens 24 namen...
Haal je dat nu uit het forum?

Ik hoop het echt dat ze morgen komen ...

Strangegun
19 december 2008, 07:39
Haal je dat nu uit het forum?

Ik hoop het echt dat ze morgen komen ...

ja van het graspop forum :sssh:

GibsUn
20 december 2008, 15:24
Het gaat wel over 25 namen. En ik vrees dat we zeker nog een weekje geduld moeten hebben..

Ashladan
21 december 2008, 12:14
Het gaat wel over 25 namen. En ik vrees dat we zeker nog een weekje geduld moeten hebben..

Het gaat inderdaad over een 25 tal groepen, we hebben enkele mogelijke namen samengevat in één artikel (http://ashladan.be/artikels/eerste-namen-voor-graspop-metal-meeting-2009-weldra-gekend).

Ook is er een password beschermende pagina waar wss de namen achter zitten:
http://www2.graspop.be/pages/index.php?f=nieuws
http://www2.graspop.be/forum/ (het nieuwe lelijke graspop forum).

Ook denk ik dat ze nog op toestemming wachten, want het nieuwe board is er dit weekend nog niet gekomen en de pers tekst is wel al gereed volgens onze bronnen.

edit:
nog wat naampjes:

Alice Cooper,Ozzy Osbourne,Motley Crue,Cradle of Filth,Soulfly Slipknot,Kataklysm,Legion Of The Damned,Volbeat,anthrax,nightwish,disturbed,epica,g ojira,papa roach,god forbid

Wiellem
21 december 2008, 14:13
Dat laatste lijstje met namen klinkt toch wel teveel van het goede, ik geloof er niks van.

Arvoitus
21 december 2008, 14:56
ja van het graspop forum :sssh:
Ah, dan heb je dus dat gesprek tussen mij en die gast van ashladan gevolgd ;)

Ashladan
21 december 2008, 14:59
Dat laatste lijstje met namen klinkt toch wel teveel van het goede, ik geloof er niks van.

Ik heb gewoon alle namen die ik denk dat een kans zullen maken bijelkaar gezet, want volgens graspop heeft onze site maar een naam juist uit het eerste lijstje(cooper,ozzy..), maar ze doen wat vreemd naar mijn zin :p

Arvoitus
21 december 2008, 15:37
Ach, we zullen het morgen wel te zien krijgen :)

GibsUn
22 december 2008, 14:11
Ach, we zullen het morgen wel te zien krijgen :)

Dat zeg nu ook al een goede week tegen mijzelf :sneaky:

Wiellem
22 december 2008, 17:39
Ik heb gewoon alle namen die ik denk dat een kans zullen maken bijelkaar gezet, want volgens graspop heeft onze site maar een naam juist uit het eerste lijstje(cooper,ozzy..), maar ze doen wat vreemd naar mijn zin :p

Ahzo ik dacht al :)

Ashladan
23 december 2008, 15:34
Ik kom jullie nog eens mogelijke kanshebbers geven:

Disturbed,Volbeat, Dir En Grey,dragonforce,Children of bodom,trivium,pain en Municipal WasteDeze hebben vandaag bevestigd (http://ashladan.be/artikels/metaltown-maak-eerste-namen-bekend) voor het Metaltown festival in Zweden. Dit zijn kans hebbers omdat het festival 26-17 juni is:blast:

Update:
Sacred Reich komt naar graspop metal meeting 2009! (http://ashladan.be/artikels/sacred-reich-komt-naar-graspop-metal-meeting-2009)

GibsUn
23 december 2008, 17:26
Ik kom jullie nog eens mogelijke kanshebbers geven:
Deze hebben vandaag bevestigd (http://ashladan.be/artikels/metaltown-maak-eerste-namen-bekend) voor het Metaltown festival in Zweden. Dit zijn kans hebbers omdat het festival 26-17 juni is:blast:

Update:
Sacred Reich komt naar graspop metal meeting 2009! (http://ashladan.be/artikels/sacred-reich-komt-naar-graspop-metal-meeting-2009)

26-17? :dontgeti:

Strangegun
23 december 2008, 20:38
pff, de namen mogen nu toch echt wel eens komen...

Sacred Reich ben ik wel blij mee :soul:

Ashladan
24 december 2008, 10:29
26-17? :dontgeti:


oeps, 26-27 juni dus, mijn excuses voor de foute data:blast:

Strangegun
28 december 2008, 18:15
nog steeds geen namen...:dontgeti:

Ashladan
29 december 2008, 13:42
nog steeds geen namen...:dontgeti:

zal wss voor na nieuwjaar zijn, dus laten we hopen op de komende vrijdag!:blast:

ben vanhoof
29 december 2008, 14:06
Ik heb van een vrij betrouwbare bron gehoord dat ACDC naar Dessel komt, het weekend na graspop. Optreden heeft dus niets met graspop te maken, maar ze spelen dan wel op dezelfde locatie en wrsch op 't zelfde podium.

joeyonfire
30 december 2008, 09:37
voor metallica zou het de eerste keer zijn dat ze op graspop zouden spelen. dus eigenlijk zie ik die niet naar dessel komen.
al zou ik het wel helemaal geweldig vinden.
denk dat sabaton trouwens ook een goede kans maakt.die hebben het afgelopen zomer erg goed gedaan. heb alledrie de dagen alleen bij de mainstage gezeten en op de headliners na had sabaton het meeste publiek en dan te bedenken dat ze redelijk vroeg speelden

GibsUn
30 december 2008, 11:49
Ik heb van een vrij betrouwbare bron gehoord dat ACDC naar Dessel komt, het weekend na graspop. Optreden heeft dus niets met graspop te maken, maar ze spelen dan wel op dezelfde locatie en wrsch op 't zelfde podium.

is dat zo .. ? :confused:

Mr Xen0
30 december 2008, 13:23
Ik hoop heel hard op Disturbed. :D

Speeddemon
30 december 2008, 18:37
Ik hoop heel hard op AC/DC, Mötley Crüe en Sacred Reich!


(en Anthrax met classic Belladonna-lineup! Metal thrashing MAAAAAAD! :rockon: )

GibsUn
30 december 2008, 18:55
Ik hoop heel hard op AC/DC, Mötley Crüe en Sacred Reich!


(en Anthrax met classic Belladonna-lineup! Metal thrashing MAAAAAAD! :rockon: )

Sacred Reich is al bevestigd,, ACDC zal niet naar graspop komen,, ze staan al op een ander festival in Ierland. Het gerucht dat ze 2july naar werchter komen is nog steeds actueel..

GibsUn
3 januari 2009, 20:32
Motley Crue is ook bevestigd voor vrijdag .

maar ik heb geen bron :chicken: :satisfie:

happynjitram
3 januari 2009, 23:04
Motley Crue is ook bevestigd voor vrijdag .

maar ik heb geen bron :chicken: :satisfie:

Je hebt geen bron?

Toch geloof ik wel dat motley crue de vrijdag afsluit. Ik wil ze in ieder geval zien!

Arvoitus
4 januari 2009, 23:47
Je hebt geen bron?

Toch geloof ik wel dat motley crue de vrijdag afsluit. Ik wil ze in ieder geval zien!

http://www.poprockbands.com/motley-crue/concerts/prm.html

Arvoitus
5 januari 2009, 10:53
Heaven & Hell, Disturbed, Volbeat, Papa Roach, Blind Guardian, Anthrax, Trivium, Sacred Reich, W.A.S.P., Devil Driver, Epica, Legion Of The Damned, Parkway Drive, God Forbid, Kataklysm, Firewind, Laaz Rockit', Keep Of Kalessin, Scar Symmetry, Samael, Dagoba, Negura Bunget, Taake, Ehts en Wolves In The Throne Room

Bevestigd

Ashladan
5 januari 2009, 11:18
Heaven & Hell, Disturbed, Volbeat, Papa Roach, Blind Guardian, Anthrax, Trivium, Sacred Reich, W.A.S.P., Devil Driver, Epica, Legion Of The Damned, Parkway Drive, God Forbid, Kataklysm, Firewind, Laaz Rockit', Keep Of Kalessin, Scar Symmetry, Samael, Dagoba, Negura Bunget, Taake, Ehts en Wolves In The Throne Room

Bevestigd

idd! Dat is volledig correct *mod-edit: link weg*:blast:

Wiellem
5 januari 2009, 12:05
Je hoeft niet steeds jouw site te posten hoor als het ook gewoon hier staat..

Megadeth22
5 januari 2009, 17:37
Ik hoop zo hard dat ik erin kan.


Laaz Rockit *kwijlt*

Strangegun
5 januari 2009, 17:42
Omg, super vette bands :blast: ik ga erheen :D

GibsUn
5 januari 2009, 18:47
Vréé content tot nu toe. :rockon:

binnen 4 weken is er al een nieuwe lading .! :satisfie:

toon-
5 januari 2009, 20:43
Hell yeah, Anthrax!

Arvoitus
6 januari 2009, 15:02
Vréé content tot nu toe.

binnen 4 weken is er al een nieuwe lading .!
Huh, waar heb je dat vandaan?

Mr Xen0
6 januari 2009, 18:21
Disturbed & Papa Roach, ik ga echt m'n best doen om daar bij te zijn! :D

TimoSomers
7 januari 2009, 14:52
SCAR SYMMETRY!!

Die Per Nilson van hun is echt een geniale gitarist!

T!M
11 januari 2009, 16:43
Dio komt ook
:dance:

bron: myspace

GibsUn
11 januari 2009, 17:05
Logisch,, hij is de zanger van Heaven & Hell .

Dio
11 januari 2009, 19:55
Dio komt ook
:dance:

bron: myspace

Yup ik ben er zeker ;)

marter544
11 januari 2009, 23:09
Heaven & Hell, Disturbed, Volbeat, Papa Roach, Blind Guardian, Anthrax, Trivium, Sacred Reich, W.A.S.P., Devil Driver, Epica, Legion Of The Damned, Parkway Drive, God Forbid, Kataklysm, Firewind, Laaz Rockit', Keep Of Kalessin, Scar Symmetry, Samael, Dagoba, Negura Bunget, Taake, Ehts en Wolves In The Throne Room

Bevestigd


Heaven and Hell, Disturbed, Volbeat, Anthrax, Trivium, wasp.. nette line-up! Wil der opzich wel heen. Volbeat eerder live gezien toen ze nog niet zo bekend waren(in 2004 meen ik), en toen was et al bruut, ben benieuwd hoe ze gegroeit zijn in die jaren.

Arvoitus
12 januari 2009, 10:40
Logisch,, hij is de zanger van Heaven & Hell .
Mag ik vragen waar je gezien hebt dat de volgende namen binnen 4 weken (inmiddels 3) komen?

TimmU
12 januari 2009, 16:39
Ik hoop dat LoG komt naar graspop ,dan ben ik er zekers.

Wiellem
12 januari 2009, 16:53
Ik hoop dat LoG komt naar graspop ,dan ben ik er zekers.

Die hoop ik toch zeker wel eindelijk een keertje te zien idd ja maar liever op Wacken :)

Strangegun
12 januari 2009, 18:35
Er was ook een gerucht dat Heaven Shall Burn kwam ?
heeft iemand hier nog wat van gehoord

GibsUn
13 januari 2009, 19:22
Mag ik vragen waar je gezien hebt dat de volgende namen binnen 4 weken (inmiddels 3) komen?

IK VOEL HET !!!!!!!!!!!!


én dat is niet te onderschatten.. :hippie:

GibsUn
13 januari 2009, 19:28
Ik hoop dat LoG komt naar graspop ,dan ben ik er zekers.

+25000. :dance:

classicrooock
15 januari 2009, 18:37
ik hoop dat amon amart en slipknot er nog bij komt.

Thunders1988
20 januari 2009, 12:15
Er was ook een gerucht dat Heaven Shall Burn kwam ?
heeft iemand hier nog wat van gehoord

:o Vet!
Dat wil ik ook wel eens weten!

richwoodplayer
29 januari 2009, 17:49
als het allemaal mee zit ben ik ook te vinden op graspop 2009!! :cheerup:

Steven Otto
29 januari 2009, 19:15
De dag van herkansing van tentamens is op de vrijdag dat Graspop begint:sneaky::sneaky:
Wacken is al uitverkocht:sneaky::sneaky::sneaky:


:sneaky::sneaky:

joeyonfire
30 januari 2009, 07:34
wederom dit jaar geen metallica op graspop.

HaroldA
30 januari 2009, 10:15
wederom dit jaar geen metallica op graspop.

Als er geen interessante namen bijkomen dit jaar sinds een lange tijd geen Harold op Graspop :stop:

Werkelijk belachelijke line-up dit jaar (tot nu toe) :chicken:

joeyonfire
30 januari 2009, 15:15
Als er geen interessante namen bijkomen dit jaar sinds een lange tijd geen Harold op Graspop :stop:

Werkelijk belachelijke line-up dit jaar (tot nu toe) :chicken:

het duurt nog 5 maanden.
de hoop is nog niet verloren.
al vrees ik dat de echte headliners zullen ontbreken.
metallica en ac/dc komen al niet. iron maiden als headliner voor de zoveelste keer is ook niet intresant. en dan blijven er weinig echte headliners meer over. grote namen als motorhead en judas priest zijn ook niet echt topheadliners

Strangegun
31 januari 2009, 17:10
:satisfie:ik hoor juist weer dat ac/dc best kan komen

Arvoitus
31 januari 2009, 17:23
:satisfie:ik hoor juist weer dat ac/dc best kan komen
Ik hoop toch echt dat je dat gelul over de zwitserse/noorse fanclub niet geloofd he?

Strangegun
1 februari 2009, 11:26
Nee, maar er zijn meer mensen die denken dat ze misschien toch langskomen.. Ik hoop het zelf eerlijk gezegd niet want dan heb je een grote ac/dc fanclup op graspop

joeyonfire
1 februari 2009, 14:20
Nee, maar er zijn meer mensen die denken dat ze misschien toch langskomen.. Ik hoop het zelf eerlijk gezegd niet want dan heb je een grote ac/dc fanclup op graspop

ik dacht dat ze zo weinig mogelijk festivals zouden doen.
de kans is er altijd maar ik zie het niet snel gebeuren.
zou natuurlijk wel dé headliner zijn voor graspop.

toon-
1 februari 2009, 15:42
AC/DC zal wel niet graspop gaan. Als ze dan toch een Belgisch festival zouden doen, zou Herman Schueremans er wel voor zorgen dat ze Rock Werchter doen. Dat doet hij ook zo met Metallica.

Arvoitus
1 februari 2009, 20:34
Nee, maar er zijn meer mensen die denken dat ze misschien toch langskomen.. Ik hoop het zelf eerlijk gezegd niet want dan heb je een grote ac/dc fanclup op graspop
Jep, AC/DC voor ongeveer 60 euro zien en dan 50.000+ kaartjes beschikbaar.

Geloof me, AC/DC zal niet op graspop komen.

1. Ze doen geen festivals
2. De datums zitten al vol.
3. Ze zouden eerder een ander festival pakken dan Graspop. Zoals werchter oid.

joeyonfire
2 februari 2009, 11:52
Jep, AC/DC voor ongeveer 60 euro zien en dan 50.000+ kaartjes beschikbaar.

Geloof me, AC/DC zal niet op graspop komen.

1. Ze doen geen festivals
2. De datums zitten al vol.
3. Ze zouden eerder een ander festival pakken dan Graspop. Zoals werchter oid.
werchter heeft metallica dus ac/dc zal daar echt niet komen. zou het niet erg vinden als ze de hele fanclub meenemen.
afgelopen editie waren er ook hele legers aan kiss-fans. en kiss was echt om te huilen.
maar de grote vraag blijft wie de headliners zijn. ik reken op guns 'n roses en motorhead.
van de andere kant ga ik al jaren voor de gezelligheid en niet perse voor de bands.

Arvoitus
2 februari 2009, 16:42
werchter heeft metallica dus ac/dc zal daar echt niet komen. zou het niet erg vinden als ze de hele fanclub meenemen.
afgelopen editie waren er ook hele legers aan kiss-fans. en kiss was echt om te huilen.
maar de grote vraag blijft wie de headliners zijn. ik reken op guns 'n roses en motorhead.
van de andere kant ga ik al jaren voor de gezelligheid en niet perse voor de bands.
KISS om te huilen? Dat vond ik best meevallen, eerder Judas Priest.

En Guns 'n Roses als headliner? DE guns n roses bestaat niet meer voor mij, ik wil ze graag zien maar niet op de headliner positie en zeker niet als we een uur of langer kunnen wachten.

joeyonfire
3 februari 2009, 07:14
KISS om te huilen? Dat vond ik best meevallen, eerder Judas Priest.

En Guns 'n Roses als headliner? DE guns n roses bestaat niet meer voor mij, ik wil ze graag zien maar niet op de headliner positie en zeker niet als we een uur of langer kunnen wachten.
ze waren beide om te huilen. maar ieder zijn ding.

ik zou niet inzien waarom guns 'n roses niet zou kunnen headlinen. ook niet mijn favoriete band maar toch.


het zou mij verbazen als ac/dc óók naar werchter gaat. hebben zij 2 rock/metal headliners en graspop geen.

neem aan dat ze in belgië ook een soort mojo hebben die wat regeld

Strangegun
3 februari 2009, 07:54
Judas priest was om te huile....
Kiss, was voor mijn zien wel weer goed.. alleen jammer van die stroomstoring maar dat kan gebeuren.

Guns&roses in 2006 was dan weer erggg treurig en hoop ze nooit meer te zien.

joeyonfire
3 februari 2009, 08:03
ik heb ook absoluut geen binding met guns 'n roses.
en ik vond kiss vervelend met al die solos. we zijn na de storing ook gelijk maas de tent gelopen.
maar ik ben wel wees benieuwd wie de 3 headliners zijn. en dan ga ik toch uit van axl en kornuiten

Arvoitus
3 februari 2009, 10:25
ik heb ook absoluut geen binding met guns 'n roses.
en ik vond kiss vervelend met al die solos. we zijn na de storing ook gelijk maas de tent gelopen.
maar ik ben wel wees benieuwd wie de 3 headliners zijn. en dan ga ik toch uit van axl en kornuiten
Headliners? Iron maiden komt zeker weer ... :satisfie:

Reken maar op Motley Crue. Geruchten gingen over Ozzy, Alice cooper, Heaven and hell (geen headliner?). Ik vind metallica nog steeds een kanshebber ...

HaroldA
3 februari 2009, 10:40
Headliners? Iron maiden komt zeker weer ... :satisfie:

Iron Maiden heb ik onderhand wel gezien... Leuke band, maar om ieder jaar naar dezelfde gordijnen te kijken? :stop:


Reken maar op Motley Crue. Geruchten gingen over Ozzy, Alice cooper, Heaven and hell (geen headliner?).

Niet iedereen is een oude lul en/of houdt van oude lullen muziek. Daar is het Arrow Classic Rock festival beter geschikt voor...


Geef mij maar Rage Against the Machine, AC/DC, GNR, Metallica, Machine Head, Rammstein, oid als headliners!


(ik weet dat daar ook o.l.m. tussen zit, maar dit zijn wel meer main-stream bands die iedereen leuk vindt)

joeyonfire
3 februari 2009, 10:42
Headliners? Iron maiden komt zeker weer ... :satisfie:

Reken maar op Motley Crue. Geruchten gingen over Ozzy, Alice cooper, Heaven and hell (geen headliner?). Ik vind metallica nog steeds een kanshebber ...

iron maiden lijkt me sterk want die zijn met een album bezig. metallica zal niet 2 weekenden achter elkaar naar belgië komen. en daarbij heeft metallica om een of andere reden nog nooit op graspop gespeeld.
en de andere 3 zijn inderdaad wel goede kanshebbers.

joeyonfire
3 februari 2009, 10:49
Niet iedereen is een oude lul en/of houdt van oude lullen muziek. Daar is het Arrow Classic Rock festival beter geschikt voor...


Geef mij maar Rage Against the Machine, AC/DC, GNR, Metallica, Machine Head, Rammstein, oid als headliners!


het zal dit jaar toch echt minder zijn.
kan me herinneren dat fields of rock vorig jaar werd afgelast omdat ze geen headliners hadden en volgens mij stond motorhead en heaven & hell al geboekt.
organisatie had toen gezegd dat er op dit moment maar 2 headliners zijn. maiden en metallica. dit jaar heb je dan ac/dc en vorig jaar kiss.
en geen van allen zijn op graspop te verwachten.

Arvoitus
4 februari 2009, 15:39
Iron Maiden heb ik onderhand wel gezien... Leuke band, maar om ieder jaar naar dezelfde gordijnen te kijken? :stop:

Niet iedereen is een oude lul en/of houdt van oude lullen muziek. Daar is het Arrow Classic Rock festival beter geschikt voor...

Geef mij maar Rage Against the Machine, AC/DC, GNR, Metallica, Machine Head, Rammstein, oid als headliners!

(ik weet dat daar ook o.l.m. tussen zit, maar dit zijn wel meer main-stream bands die iedereen leuk vindt)
Die oude lullen hebben een status waar de meeste moderne bands gewoon niet tegenop kunnen. En daarbij spreken die oude lullen iedereen aan, van jong tot oud. En aangezien een groot gedeelte van het publiek toch aan de oudere kant is (jaja, wat is oud) is dat meestal wel een geschikte keus.

Het is maar wat je oud noemt, maar metallica, AC/DC, GNR zijn ook allemaal oude lullen.

Wat is nu een moderne band die een headline positie verdiend? En dan heb ik het over een band die niet ouder is dan 10/12 jaar. Ik kan er helaas geen verzinnen.

Vaak zijn die headline positie's wel vervult door bands die hun beste periode al (ver) gehad hebben, maar ze staan wel vaak op het droomlijstje "band die ik OOIT nog wil zien".

Ps: zelf ben ik 18, en ben ik in contact gekomen met rock/metal door bands zoals Linkin park/evanescence/limp bizkit/etc die echt uit "mijn tijd" komen.


iron maiden lijkt me sterk want die zijn met een album bezig. metallica zal niet 2 weekenden achter elkaar naar belgië komen. en daarbij heeft metallica om een of andere reden nog nooit op graspop gespeeld.
en de andere 3 zijn inderdaad wel goede kanshebbers.
Hehe, dat van iron maiden was sarcasme. Ondertussen zijn ze echt al 5/6 jaar lang headliner geweest. In 2008 zijn ze gekomen vanwege DE tour der touren. Ik zie maiden heel graag, maar toch liever een andere headliner.

En btw: Dreamtheater is officieel bevestigd

joeyonfire
4 februari 2009, 16:16
als dream theater maar niet headlined. ik wordt moe van die band.

stoppel
4 februari 2009, 16:32
Wat is nu een moderne band die een headline positie verdiend? [/SIZE]


Muse of Rammstein vind ik wel headline waardig.

Metallica vind ik overigens niet echt ouwe lullen, maar dat komt misschien omdat dat weer "mijn" tijd is.

Dan vind ik ac/dc, black sabbath e.d. meer oude lullen

Strangegun
4 februari 2009, 18:37
Muse zie ik echt niet op graspop staan

toneblo
4 februari 2009, 18:40
Ramstein wel....:strat:

toon-
4 februari 2009, 18:58
Muse of Rammstein vind ik wel headline waardig.


:o
Stel je eens voor: vorig jaar Slayer en dit jaar Metallica op Werchter, en dan Muse op Graspop. Laat het maar :chicken:

Arvoitus
5 februari 2009, 10:17
Muse of Rammstein vind ik wel headline waardig.

Metallica vind ik overigens niet echt ouwe lullen, maar dat komt misschien omdat dat weer "mijn" tijd is.

Dan vind ik ac/dc, black sabbath e.d. meer oude lullen
Muse past TOTAAL NIET bij graspop. Rammstein iets meer, maar dat is een "hate it, or love it". Ze zijn misschien wel groots qua naam, maar headline waardig ...

Metallica bestaat ook al meer dan 25 jaar en de heren bereiken zelf ook al bijna de 50+

Maar nog steeds zeg ik, metallica op graspop!

Mr Xen0
5 februari 2009, 14:07
Muse past niet echt bij Graspop.. Alhoewel ik het wel helemaal geweldig zou vinden als ze er wel zouden staan. Niet voor niets m'n favo band.

joeyonfire
5 februari 2009, 16:49
Maar nog steeds zeg ik, metallica op graspop!

eigenwijs?

Arvoitus
5 februari 2009, 23:06
eigenwijs?
Jep, ik zeg dat het nog steeds mogelijk is in het tourschema. Het is geen regel dat ze niet 2x in hetzelfde land spelen in een week, dus daarom acht ik het nog steeds mogelijk.

FIREWIND (al bevestigd)
26.06.2009 Dessel Graspop Metal Meeting Belgium

GOD FORBID (idem)
supporting Ill Nino, Exilia (dus mss komen die twee bands ook)
28.06.2009 Dessel Graspop Metal Meeting Belgium

LACUNA COIL (NIEUW)
26.06.2009 Dessel Graspop Metal Meeting Belgium

Strangegun
6 februari 2009, 07:25
Ook even van het graspop forum gepikt :crazyhappy:

Slipknot de 27ste.


June 6th - Rock Am Ring - Nurburgring, Germany
June 7th - Rock Im Park - Nurnburg, Germany
June 9th - Torwar - Warsaw, Poland
June 13th - Download - Donington Park, UK
June14th - Greenfield Festival - Interlaken, Switzerland
June 16th - Dom Sportova 1 - Zagreb, Croatia
June 17th - Belgrade Arena - Belgrade, Serbia
June 19th - NovaRock Festival - Nickelsdorf, Austria
June 24th - Hove Festival - Arendal, Norway
June 27th - Graspop Metal Meeting - Dessel, Belgium
June 28th - Gods of Metal Festival - Milan, Italy
July 4th - Roskilde Festival - Roskilde, Denmark
July 9th - Alive Festival - Lisbon, Portugal
July 10th - Terrazas de Madrid - Madrid, Spain

dat zou super vet zijn

classicrooock
6 februari 2009, 11:17
yessss!!!!! slipknot!! lekker ruig...

Mr Xen0
6 februari 2009, 14:24
FUCK YES!

Ik ben er bij! Slipknot <3

Strangegun
6 februari 2009, 16:54
Ik ook


heb er tering veel zin in dan :D

:cheerup:


God forbid/ill nino krijg ik 25 feb te zien ben benieuwd

Arvoitus
11 februari 2009, 21:01
wtf ...... WTF ....... WTF!!!

Zij die weten wat ik bedoel, die begrijpen waar ik het over heb.

Arch_Evil
12 februari 2009, 00:38
als dream theater maar niet headlined. ik wordt moe van die band.

Maar ze komen wel!!! :crazyhappy:

http://www.dreamtheater.net/tourdates.php#graspop

Arvoitus
12 februari 2009, 00:51
wtf ...... WTF ....... WTF!!!

Zij die weten wat ik bedoel, die begrijpen waar ik het over heb.
En om mezelf nog maar eens te quoten ... godverdomme!

Wiellem
12 februari 2009, 07:55
Fuck de rest ik wil Lamb of God!

toon-
12 februari 2009, 17:19
En om mezelf nog maar eens te quoten ... godverdomme!

Zeg het anders gewoon... Je krijgt precies wat weinig respons zo.

Strangegun
12 februari 2009, 18:25
Vrijdag: MÖTLEY CRÜE, Dream Theater, Down, Exodus, Pestilence, The Gathering, Buckcherry, Jon Oliva's Pain


Zaterdag: SLIPKNOT, Hatebreed, Killswitch Engage, Lacuna Coil, Mastodon, Gojira, Black Stone Cherry


Zondag: MARILYN MANSON, August Burns Red



Slipknot,Hatebreed,Exodus,killswitch engage, mastodon,

ik ben blij :D

slipknot als hoofdact (had ik niet verwacht) maja beste band die er bestaat voor mij dus YESSSSSSSS :crazyhappy:

happynjitram
12 februari 2009, 21:34
Ik ben teleurgesteld.

Slipknot als headliner...mweh,
MM als headliner.... Was er nu echt niets beters?
Motley crue - Vind ik persoonlijk supergaaf, maar had ze liever niet op een festival gezien. En heaven & hell verdient dus echt die headliner positie.


Down, Exodus, Lacuna coil, w.a.s.p., laaz rockit, wolves in the throne room, buckcherry,volbeat,trivium en anthrax vind ik ook cool. Als er nog wat gave namen tussen zitten ga ik waarschijnlijk wel.

Strangegun
12 februari 2009, 21:56
Ik ben teleurgesteld.

Slipknot als headliner...mweh,
MM als headliner.... Was er nu echt niets beters?
Motley crue - Vind ik persoonlijk supergaaf, maar had ze liever niet op een festival gezien. En heaven & hell verdient dus echt die headliner positie.


Down, Exodus, Lacuna coil, w.a.s.p., laaz rockit, wolves in the throne room, buckcherry,volbeat,trivium en anthrax vind ik ook cool. Als er nog wat gave namen tussen zitten ga ik waarschijnlijk wel.

Hm, en wat had jij dan als headliner gezien ? zonder de standaard headliners die je overal ziet alice cooper,iron maiden, slayer, metallica, kiss, guns&roses

ik vind het wel ''vernieuwend''' beetje nieuwere bands als headliner zetten

happynjitram
12 februari 2009, 22:35
Hm, en wat had jij dan als headliner gezien ? zonder de standaard headliners die je overal ziet alice cooper,iron maiden, slayer, metallica, kiss, guns&roses

ik vind het wel ''vernieuwend''' beetje nieuwere bands als headliner zetten


MM is geen jonkie meer hoor! En slipknot vind ik gewoon niet headliner waardig. Het maakt me niet uit hoe jong of oud een band is. Met een Metallica, Kiss, iron maiden, motorhead, slayer had ik heel tevreden geweest.

Maar uiteraard had GMM gewoon Manowar als headliner moeten halen. Ik kan me echt niet voorstellen dat ze die niet hebben gehaald. Ook het graspop forum staat vol met smeekbeden voor deze band.

Had het festival liever met deze band afgesloten.. http://www.youtube.com/watch?v=s2bnKeUvKG0&feature=related

HaroldA
12 februari 2009, 22:42
Maar uiteraard had GMM gewoon Manowar als headliner moeten halen.

Iiiiieeeuuwwww! Manowar... Yuck!

Ik heb niets tegen de homofiele medemens, maar zulke patserige leernichten horen niet op een podium thuis! :cheerup:


Vroemvroemmmm, lekker met de brommer het podium op... Stoer he??? "Whimps and posers, leave the stage!" :chicken:

joeyonfire
13 februari 2009, 07:49
Iiiiieeeuuwwww! Manowar... Yuck!

Ik heb niets tegen de homofiele medemens, maar zulke patserige leernichten horen niet op een podium thuis! :cheerup:


Vroemvroemmmm, lekker met de brommer het podium op... Stoer he??? "Whimps and posers, leave the stage!" :chicken:

als ik dit lees wordt ik weer een beetje bedroefd. elk zichzelf respecterende metalhead heeft toch een leren jas. dan zou ik wel eens willen weten wat jij vindt van een halve zool in vrouwenkleren of 9 man met een doelloos masker.
MM en slipknot zijn totaal niet headline-waardig. MM heeft nog nooit wat fatsoenlijks klaar gespeeld en slipknot heb net 1 redelijke cd uit.

het lijkt met deze line-up wel een ballenbak in de ikea.

Strangegun
13 februari 2009, 08:03
Ik vind Manowar ook geen zak aan, blij dat die niet komen spelen :ok:

HaroldA
13 februari 2009, 09:59
als ik dit lees wordt ik weer een beetje bedroefd. elk zichzelf respecterende metalhead heeft toch een leren jas. dan zou ik wel eens willen weten wat jij vindt van een halve zool in vrouwenkleren of 9 man met een doelloos masker.
MM en slipknot zijn totaal niet headline-waardig. MM heeft nog nooit wat fatsoenlijks klaar gespeeld en slipknot heb net 1 redelijke cd uit.

het lijkt met deze line-up wel een ballenbak in de ikea.

* Manowar is zo stoer dat het belachelijk en dus ook erg kinderachtig wordt
* Ik heb geen leren jas
* Slipknot is voor leuk tieners/kinderen

MM daarentegen kan ik vreemd genoeg wel waarderen. Misschien omdat hij gewoon schijt aan iedereen heeft en het niet als 'act' neer zet, maar meer zichzelf is...

Hoe dan ook, ik denk niet dat ik heel het weekend op GMM te vinden ben dit jaar.

joeyonfire
13 februari 2009, 10:35
* Manowar is zo stoer dat het belachelijk en dus ook erg kinderachtig wordt
* Ik heb geen leren jas
* Slipknot is voor leuk tieners/kinderen

MM daarentegen kan ik vreemd genoeg wel waarderen. Misschien omdat hij gewoon schijt aan iedereen heeft en het niet als 'act' neer zet, maar meer zichzelf is...

Hoe dan ook, ik denk niet dat ik heel het weekend op GMM te vinden ben dit jaar.
volgens mij haal je twee dingen door elkaar.
manowar is juist de band die overal het schijt aan heeft. en bij old-school metal horen leren jassen en versleten broeken. en natuurlijk is het voor de act. maar noem mij een(metal)band die niks aan zijn act doet.MM is juist de sensatiezoeker.
al deel ik wel je laatste mening.
als er nix fatsoenlijks bijkomt ben ik alleen vrijdag in dessel te vinden

HaroldA
13 februari 2009, 11:02
volgens mij haal je twee dingen door elkaar.

Volgens mij heb ik Manowar al een keer op GMM gezien en dat was echt heel erg saai, kinderachtig (met je motor het podium op!:seriousf:), langdradige slechte solo's en natuurlijk het welbekende (en zeer zielige) "Whimps and posers, leave the hall" en "If you're not into Metal, you are not my friend!"


Oftewel: http://hollywoodphony.files.wordpress.com/2008/10/you-re-gay1.jpg

hesse
13 februari 2009, 14:43
Is Dream Theater wat op een festival?
Met zo'n beperkte tijd lijkt het me dat ze totaal niet kunnen doen waar ze goed in zijn...
Voor de rest, mja, een paar leuke zaken, maar zeker niet om te zeggen 'daar moet ik bij zijn'.

Steven Otto
13 februari 2009, 19:53
Wat een poep is dit zeg...
Dan kan misschien Quintino ook nog wel ff langskomen....

Strangegun
13 februari 2009, 23:22
sick of it all, walls of jericho ook bevestigd zag ik net op het forum

bron heb ik even niet bij de hand :seriousf:

joeyonfire
14 februari 2009, 00:49
wanneer wordt tokio hotel bevestigd?

Strangegun
14 februari 2009, 08:20
wanneer wordt tokio hotel bevestigd?

Die zijn binnenkort de hoofdact van Manowar

Steven Otto
14 februari 2009, 11:15
Die zijn binnenkort de hoofdact van Manowar
:stop:




Dat wordt dan denk ik de speech van Joey deMaio twee uur en Tokio Hotel verlaat de gig horizontaal met een kapotte kont.

Wiellem
22 februari 2009, 12:49
WTF Lamb of God op Graspop!!!

T!M
22 februari 2009, 13:33
Bron? :hippie:

GibsUn
22 februari 2009, 19:40
bron? :hippie:

ik ben de bron

Arvoitus
23 februari 2009, 19:11
Bron? :hippie:
Staat o.a. in de aardschok.

Strangegun
24 februari 2009, 19:14
Heb de kaartjes al thuis :)

Arvoitus
24 februari 2009, 19:43
Zijn die bustickets ineens veel duurder geworden?

Vorig jaar heb ik voor vijf personen 52,5 euro betaald. En dat is op en neer vanuit Eindhoven station.

Nu kost het 23,5 euro per persoon, en dan zitten er nog geen servicekosten bij.

Strangegun
11 maart 2009, 20:17
http://www.fileden.com/files/2007/12/5/1626041/RT1.jpg


staan nieuwe namen tussen :)


beter kan gewoon niet dit jaar vind ik

rock 'n roll
11 maart 2009, 21:42
Ik wil eerste dag, ik wil eerste dag. Met soulfly erbij wil ik gewoon zeker gaan :rockon:

edit: Waar heb je die affiche gehaald? Zie ze nergens staan op de site van graspop en er staat ook geen nieuws over nieuwe namen.

Strangegun
11 maart 2009, 21:54
Ik wil eerste dag, ik wil eerste dag. Met soulfly erbij wil ik gewoon zeker gaan :rockon:

edit: Waar heb je die affiche gehaald? Zie ze nergens staan op de site van graspop en er staat ook geen nieuws over nieuwe namen.

staat op het forum van graspop verdere info kun je denk ik daar vinden,

Wiellem
11 maart 2009, 22:04
http://www.fileden.com/files/2007/12/5/1626041/RT1.jpg


staan nieuwe namen tussen :)


beter kan gewoon niet dit jaar vind ik

Wat een fuicking gruwelijke lineup gvd nu moet ik wel gaan!

classicrooock
11 maart 2009, 22:17
nice!! en ik had mijn tickets al voor die nieuwe namen!dit maakt het enkel nog beter!!!!

Strangegun
11 maart 2009, 22:23
Het mooiste is er komen nog wat namen bij

Arvoitus
12 maart 2009, 09:15
Het mooiste is er komen nog wat namen bij
Voornamelijk metaldome namen.

Maar ik ben 100% zeker aanwezig.

Bl44t44p
12 maart 2009, 18:28
Die zaterdag ziet er wel erg aantrekkelijk uit... Slipknot, Hatebreed, Killswitch Engage, Parkway Drive.... ff in de gaten houden :)

SloeGin
14 maart 2009, 10:12
Nu hopen dat Black Label Society ook komt en liefst nog op zondag! COB en BLS op 1 dag zoals in 2007 :D

Geoffrey
14 maart 2009, 10:21
Die lineup kan me echt niet overtuigen om te gaan.. Misschien enkel de zaterdag voor All Shall Perish.

Speeddemon
14 maart 2009, 18:06
Die lineup kan me echt niet overtuigen om te gaan.. Misschien enkel de zaterdag voor All Shall Perish.

Dat heb ik met de headliners.

Vorig jaar Priest, Kiss en Maiden, en nu The Crüe (wel gaaf!), Snotlip en Koos "Verwijder-m'n-ribben-om-mezelf-te-kunnen-pijpen" Kansloos. :(

D'r moet echt nog minimaal 1 band van 't niveau AC/DC, Metallica, Van Halen ofzo bij...

hendrix2
14 maart 2009, 18:48
De vrijdag is cool. Motley crue, exodus, WASP, Blind Guardian...
De andere dagen vind ik geen fuck aan.
Alleen Anthrax lijkt me wel nog cool om eens te zien.

Speeddemon
15 maart 2009, 14:15
De vrijdag is cool. Motley crue, exodus, WASP, Blind Guardian...
De andere dagen vind ik geen fuck aan.
Alleen Anthrax lijkt me wel nog cool om eens te zien.
Vergeet Lääz Rockit niet op vrijdag! Echt een must-see wat mij betreft!
Da's een band, die met elke plaat harder is geworden. Begonnen met glam/hair metal op City's Gonna Burn en vanaf Know Your Enemy vette powerthrash.

hendrix2
15 maart 2009, 16:55
Vergeet Lääz Rockit niet op vrijdag! Echt een must-see wat mij betreft!
Da's een band, die met elke plaat harder is geworden. Begonnen met glam/hair metal op City's Gonna Burn en vanaf Know Your Enemy vette powerthrash.

Ik ken ze niet, maar ik weet al wat ik mij deze week eens ga aanschaffen.
Is er een bepaalde cd van hen die echt een 'must have' is?

Speeddemon
15 maart 2009, 17:25
Ik ken ze niet, maar ik weet al wat ik mij deze week eens ga aanschaffen.
Is er een bepaalde cd van hen die echt een 'must have' is?
Know Your Enemy, zonder meer! Die is gelukkig nu te koop bij de Large.

http://www.large-online.nl/pics/300_438259.jpg (www.large.nl)

Is heel lang out of print geweest, totdat Old Metal Records hem ge-re-issued heeft.

Als je niet vies bent van een beetje stevige hair metal, dan is "No Stranger To Danger" ook een goeie keuze. Daar staan dé twee balls-to-the-wall headbang klassiekers op: "Back breaker" en "Wrecking machine".
Zelf vind ik "Spared from the fire" ook een vet nummer, wat melodischer.

Arvoitus
15 maart 2009, 20:44
Suicidal tendencies zijn bevestigd voor de zondag.

Laaz Rockit was gaaf! Ik heb ze afgelopen keer bij Loud from the South gezien, leuke band.

hendrix2
16 maart 2009, 14:48
Als je niet vies bent van een beetje stevige hair metal...

Man, ik heb erg lange tijd naar niets anders geluisterd dan hair metal! Om de een of andere reden trekken vooral de gitaren me in hair metal bands. Altijd erg catchy riffs etc...

Thiez
16 maart 2009, 15:09
ik vind het programma van dit jaar een beetje tegenvallen tegenover de rest van de jaren. Zeker omdat ik echt van de hardrock en jaren 80 heavy metal ben en dus niet van de huidige alto bands als MM en slipsnot enzo.
Voor mij is toch zeker de vrijdag het beste!
en inderdaad laaz rockit is super gaaf!

Strangegun
16 maart 2009, 16:36
Nieuwe namen erbij

gvd, dat word voor mij echt rennen op vrijdag valt wel mee maar zaterdag en zondag..:chicken:




Friday: Soufly, Dragonforce


Saturday: Korn, Journey, Death Angel, Monster Magnet, Duff Mc Kagan's Loaded, No Use For A Name, All Shall Perish, Five Finger Death Punch


Sunday: Nightwish, Lamb Of God, Children Of Bodom, Sick Of It All, Warbringer, Suicidal Tendencies, All That Remains



alle namen

http://www.graspop.be/img/splash/top6.jpg

Arvoitus
24 maart 2009, 12:01
http://www.graspop.be/img//kalender/GMM%20-%20Webad.jpg

Affiche is af + GMM verhuist!

CHICKENFOOT - UFO - FLYLEAF - THE RECKONING - CANDLEMASS - KARMA TO BURN- LAUREN HARRIS - STATIC X en MANIC MOVEMENT zijn de laatste namen die werden toegevoegd aan de affiche voor GMM2009.

Elf edities lang was festivalpark ‘Boeretang’ hét metalmekka bij uitstek. Dit jaar zeggen we ons vertrouwde plekje vaarwel en verhuizen we naar een nieuwe locatie … zo’n 300m verderop! Het nieuwe festivalpark ‘Stenehei’ komt nu op de site van de vroegere camping.

Jammer van die laatste namen ...

Mijn lijstje:
Vrijdag
The Gathering
Pestilence (misschien)
Exodus
WASP
Static X (toch wel benieuwd naar)
Down (misschien)
Dreamtheater
Pappa Roach (overtuigende show 2 jaar geleden)
Soulfly (long live sepultura!)
Heaven & Hell
Motley Crue

Zaterdag:
Legion of the Damned
Mastodon (misschien)
Death Angel
Volbeat
Gojira (misschien)
Lacuna Coil
Killswitch Engage
Slipknot (laatste album zitten toch echt wel wat herkenbare death materiaal in)

Zondag:
Warbringer
All that Remains
Lamb of God
Candlemass (misschien)
Suicidal Tendicies
Sacred Reich
Devil driver
Anthrax
Epica
Children of Bodom
Disturbed
Nightwish

HaroldA
24 maart 2009, 12:13
:rockon: KARMA TO BURN!!! :rockon: KARMA TO BURN!!! :rockon: KARMA TO BURN!!! :rockon:

Helden! :cheerup:

Madcow
24 maart 2009, 12:42
slechtste graspop lineup die ik ooit heb gezien

HaroldA
24 maart 2009, 13:17
slechtste graspop lineup die ik ooit heb gezien

Same here, ik ga voor het eerst in jaren niet naar Graspop. Vorig jaar was er al een verschrikkelijke line-up en dit jaar nog slechter...

Madcow
24 maart 2009, 13:26
vorig jaar was wel lachen(was toch met behemoth als opener?)

Dit jaar zal graspop vol zitten met de scenekids die denken metal te zijn omdat het gmm heet. zucht..

Speeddemon
24 maart 2009, 13:45
vorig jaar was wel lachen(was toch met behemoth als opener?)

Dit jaar zal graspop vol zitten met de scenekids die denken metal te zijn omdat het gmm heet. zucht..

daar ben ik ook bang voor ja. En die vinden zich dan ook nog eens heel 'true' enzo. En als je dan niet weet hoe Lamb of God klinkt, of de nieuwste van Snotlip, dan ben je een wannabe (ook al ben je 15-20 jaar ouder en luisterde je metal voordat zij geboren waren...) :seriousf:

Madcow
24 maart 2009, 14:01
taake is de enige band die ik wel wil zien, omdat het hun eerste festival is volgens mij. mja ik heb ze nu ookal 2x gezien

Strangegun
24 maart 2009, 19:24
Erg sneu weer, het ''true'' en niet ''true'' gebeuren... Wanneer ben je ''true'' dan ? als je naar motley crue luistert en de rest van de mikmak, en niet te vergeten elke nieuwere groep afzeikt of een heel genre de grond in boort ?
Erg stoer :ok: Dan ben ik liever niet true :makeup:


boeient dat er veel van die scene kids komen, Metal is nog altijd een grote famillie vind ik.. en je respecteerd elkaar en ja, Bands als slipknot vallen ook onder metal...

Mijn lijstje


Deze wil ik zeker zien :
Soulfly
Papa Roach
Exodus
The Gathering
Slipknot
Korn
Killswitch engage
Hatebreed
Volbeat
Death Angel
Parkway Drive
Legion Of the damned
Kataklysm
All shall perish
Five finger death punch
Disturbed
Trivium
Sick of it all
Children of bodom
Antrax
Devildriver
Lamb of god
All that remains
God forbid

de onderstaande bands lijken me wel aardig om is te zien. of vermakelijk zo als marilyn manson.

Marilyn Manson
Scar symmetry (ken ik nog niet veel van)
Warbringer (lijkt me ook wel wat)
Sacred reich

classicrooock
24 maart 2009, 21:52
al dat 'true' gezeik. ik luister naar 80's metal zowel als nieuwe metal somige nieuwe bands zijn ook goed hoor

Arvoitus
24 maart 2009, 22:31
vorig jaar was wel lachen(was toch met behemoth als opener?)

Dit jaar zal graspop vol zitten met de scenekids die denken metal te zijn omdat het gmm heet. zucht..

daar ben ik ook bang voor ja. En die vinden zich dan ook nog eens heel 'true' enzo. En als je dan niet weet hoe Lamb of God klinkt, of de nieuwste van Snotlip, dan ben je een wannabe (ook al ben je 15-20 jaar ouder en luisterde je metal voordat zij geboren waren...) :seriousf:
Ach, flikker toch op met dat (niet) true zijn.

Welkom in het heden, nieuwere bands komen en zo ook hun jongere fans. Muziek evolueert.

Als jij naar je favoriete oldschool/true band wil blijven luisteren dan wens ik je daar heel veel plezier in! Maar over 10 jaar zitten al die kale/grijze bandleden in het bejaardentehuis en dan heb jij geen band meer om te zien. Lekker underground ben je dan.

Natuurlijk, Manson is kut en er zijn tientallen, zoniet honderden, bands die beter als headliner hadden kunnen staan. Maar hé, life goes on. Kan ik lekker alvast naar de camping gaan zonder die drukte en alvast gaan genieten van een biertje met muziek die ik WEL leuk vind.

Die grote menigte scenekids zal vast wel meevallen, en als ze er zijn dan zal ik er geen last van hebben omdat ik dan bij een andere band ben.

Ps: Ik heb altijd respect gehad voor iedereen, en ben altijd vriendelijk gebleven tegen iedereen ondanks mijn jongere leeftijd. Daarnaast ben ik ook totaal geen liefhebber van de meeste hedendaagse metal.

Thiez
24 maart 2009, 23:18
ben het volkomen met arvoitus eens. Het is ook niet mijn ding wat er allemaal op graspop komt en valt idd beetje tegen. het is meer een programma voor de jongere metalheads. ik had ook liever bands als judas priest of ac/dc ofzo gezien, maar er zijn nog zat leuke bands die er komen. het gaat voor mij het grootste deel toch om de sfeer. en dit jaar is misschien wat minder maar ach. volgend jaar beter toch. Het lijkt me persoonlijk ook erg moeilijk om een line-up neer te zetten op een festival. het gaat ook om vraag en aanbod denk ik.

Wiellem
3 april 2009, 12:07
Jeuj Graspop kaartjes zijn binnen, dit jaar Wacken en Graspop wat zal ik nog meer gaan bezoeken? :)

HaroldA
3 april 2009, 12:23
Jeuj Graspop kaartjes zijn binnen, dit jaar Wacken en Graspop wat zal ik nog meer gaan bezoeken? :)

Karma to Burn in 013 en Sonisphere?

Wiellem
4 april 2009, 00:04
Karma to Burn in 013 en Sonisphere?

Sonisphere is opzich wel een optie, al zit ik liever 3 dagen op een festival.

Thunders1988
4 april 2009, 12:03
Monster Magnet!!! :cheerup:

MetalPunk
17 april 2009, 11:49
hey guys,

de timetable is beschikbaar op de graspop site! so check it out

http://www.graspop.be/pages/scheduler/index.html

HaroldA
17 april 2009, 11:54
de timetable is beschikbaar op de graspop site! so check it out

Die pagina maakt weer pijnlijk duidelijk dat het programma 100% NIET aansluit op mijn 'smaak'... :(

Her en der iets wat ik wil zien, maar ik zou niet eens 1 dag kunnen uitkiezen dat ik WEL wil gaan. Karma to Burn zie ik wel in de 013...

Voor het eerst in jaren ben ik dus niet van de partij.

Wiellem
17 april 2009, 11:57
hey guys,

de timetable is beschikbaar op de graspop site! so check it out

http://www.graspop.be/pages/scheduler/index.html

Jaj niks van wat ik wil zien gaat door elkaar heen :)

LP_CL
17 april 2009, 13:57
hey guys,

de timetable is beschikbaar op de graspop site! so check it out

http://www.graspop.be/pages/scheduler/index.html

- Vrijdag mainstage: wat een grap
- alle headliners en 2de headliners op mainstage vrijdag zaterdag en zondag vind ik persoonlijk pokkeslecht (behalve Marilyn Manson, die maakt nog OK muziek).
- Bands die me interesseren kan ik op 1 hand tellen: WASP, Dream theater, UFO, Marilyn Manson, Anthrax
- Daarnaast een hoop bands die me niets zeggen (die ik ook niet ken), maar de kans is dus ook klein daar echt GOEIE dingen tussen te vinden (meestal, uit vroegere ervaringen met onbekende bands, is dit niet veel soeps. Heel uitzonderlijk leer je wat nieuws kennen die ook echt goed is.).

Ik ga dus...........



...NIET

Wiellem
17 april 2009, 15:29
Mooi als iedereen zo denkt kan ik overal vooraan staan :D

LP_CL
17 april 2009, 15:33
Mooi als iedereen zo denkt kan ik overal vooraan staan :D

Inderdaad. En misschien vragen alle bands je van de eerste keer on stage, daar je toch de enige bent.:soinnocent:

Madcow
17 april 2009, 16:19
Hmm ik vind de lineup echt zwaar klote, en inderdaad, wat mij boeit is ook op 1 hand te tellen. waarvan ik de helft al eerder heb gezien. ik had gehoopt dat ik gratis kon, ivm taake. maar zelfs als je de bandmanager bent moet je al je eigen kaartje betalen. laat staan roadies. Mja taake is ook geen grote band he. en dan heb je niks te zeggen op een festival.

classicrooock
17 april 2009, 16:21
Hmm ik vind de lineup echt zwaar klote, en inderdaad, wat mij boeit is ook op 1 hand te tellen. waarvan ik de helft al eerder heb gezien. ik had gehoopt dat ik gratis kon, ivm taake. maar zelfs als je de bandmanager bent moet je al je eigen kaartje betalen. laat staan roadies. Mja taake is ook geen grote band he. en dan heb je niks te zeggen op een festival.

manage jij taake?
cool:chicken:

Arvoitus
17 april 2009, 16:21
Ik zit wel te twijfelen tussen de volgende dingen:

- Exodus en WASP (Wat een kutbeslissing).
- Sacred Reich vs Devildriver (Twijfel ... Beide kijken?).
- Anthrax vs Epica (Anthrax lijkt me heerlijk om nog een keer live te zien, maar epica vindt ik gewoon zo'n gave band).

toon-
17 april 2009, 17:40
Ik zie Anthrax nergens staan op de running order pagina?

happynjitram
17 april 2009, 17:47
- Vrijdag mainstage: wat een grap
- alle headliners en 2de headliners op mainstage vrijdag zaterdag en zondag vind ik persoonlijk pokkeslecht (behalve Marilyn Manson, die maakt nog OK muziek).
- Bands die me interesseren kan ik op 1 hand tellen: WASP, Dream theater, UFO, Marilyn Manson, Anthrax
- Daarnaast een hoop bands die me niets zeggen (die ik ook niet ken), maar de kans is dus ook klein daar echt GOEIE dingen tussen te vinden (meestal, uit vroegere ervaringen met onbekende bands, is dit niet veel soeps. Heel uitzonderlijk leer je wat nieuws kennen die ook echt goed is.).

Ik ga dus...........



...NIET


Heaven and hell en motley crue een grap? Marilyn Manson maakt in vergelijking met hun wel aardige muziek? grapjas.

Thiez
17 april 2009, 19:21
Ik zie Anthrax nergens staan op de running order pagina?

anthrax staat op marquee 2 zondag.

Ik zit idd ook met wasp en exodus. wasp heb ik al gezien maar vind ik gaver dan exodus maar exodus heb ik nooit gezien.

ook zit ik heel erg te twijfelen tussen down en dream theater.

Madcow
18 april 2009, 11:19
manage jij taake?
cool:chicken:

haha nee, Maar ik ben goed bevriend met de manager. en ik ken de bandmembers een beetje.

LP_CL
18 april 2009, 11:38
Heaven and hell en motley crue een grap? Marilyn Manson maakt in vergelijking met hun wel aardige muziek? grapjas.

Motley Crue zijn een belachelijke bende wannabees die wel willen maar absoluut niet kunnen en H&H ken ik niet.

Marilyn Manson is gewoon super grappig en heeft goeie teksten.

LP_CL
18 april 2009, 11:42
haha nee, Maar ik ben goed bevriend met de manager. en ik ken de bandmembers een beetje.

Erg logisch dat je dan geen ticket krijgt. Ik ken veel leden van veel bands. Dat betekent niet dat ik overal gratis binnen mag... De manager en de roadies krijgen over het algemeen wel backstage pasjes hoor. Hoe kunnen ze anders het podium klaar zetten?

happynjitram
18 april 2009, 14:23
Motley Crue zijn een belachelijke bende wannabees die wel willen maar absoluut niet kunnen en H&H ken ik niet.

Marilyn Manson is gewoon super grappig en heeft goeie teksten.

H&H is Black Sabbath+DIO, Je verliest een beetje je geloofwaardigheid.. H&H had trouwens moeten headlinen ipv slipknot of MM.

Motley crue is trouwens een geweldige band met talloze hits. Geweldige gitaarpartijen en solo's trouwens.

Iedereen zijn smaak. Ik kan best begrijpen dat je niet van deze muziek houdt, maar formuleer dat dan als een mening. Er is niks mis met de vrijdag.

LP_CL
18 april 2009, 14:45
H&H is Black Sabbath+DIO, Je verliest een beetje je geloofwaardigheid.. H&H had trouwens moeten headlinen ipv slipknot of MM.

Motley crue is trouwens een geweldige band met talloze hits. Geweldige gitaarpartijen en solo's trouwens.

Iedereen zijn smaak. Ik kan best begrijpen dat je niet van deze muziek houdt, maar formuleer dat dan als een mening. Er is niks mis met de vrijdag.

Ik hou van Sabbath, ik hou ABSOLUUT van DIO, dus H&H zal inderdaad wel mijn smaak zijn dan.

Maar Motley crue, sorry, niet voor mij. Net als vele mensen zeggen dat ik met mijn muzieksmaak (Iron Maiden, Judas Priest, ACDC, Pink Floyd, Dire straits, SRV, BB King, Saxon, Pantera, Deep Purple, The Cure, Depeche mode, Led Zepplin, Black Sabbath, Slayer, Motorhead, Helloween, Dio, Metallica, Megadeth, Type o Negative, etc...) normaal gezien ook Manowar goed zou moeten vinden, moet ik ook hen teleurstellen. Ik vind het echt posergedoe. Net als Mottige Crew.

Daarnaast: waarom zou ik moeten aan geloofwaardigheid inboeten omdat ik toevallig niet weet dat Black sabbath en Dio nu een band vormen? Omdat ik toevallig niet constant met mijn neus in stomme metalmagazines zit te kijken ipv zelf muziek te maken?
En ik heb ook nergens mijn mening als feit uitgedrukt. Toch niet meer of minder als anderen die hier hun gevoelens over het programma komen neerschrijven:

- Vrijdag mainstage: wat een grap
- alle headliners en 2de headliners op mainstage vrijdag zaterdag en zondag vind ik persoonlijk pokkeslecht (behalve Marilyn Manson, die maakt nog OK muziek).
- Bands die me interesseren kan ik op 1 hand tellen: WASP, Dream theater, UFO, Marilyn Manson, Anthrax
- Daarnaast een hoop bands die me niets zeggen (die ik ook niet ken), maar de kans is dus ook klein daar echt GOEIE dingen tussen te vinden (meestal, uit vroegere ervaringen met onbekende bands, is dit niet veel soeps. Heel uitzonderlijk leer je wat nieuws kennen die ook echt goed is.).

Ik ga dus...........



...NIET

classicrooock
18 april 2009, 14:47
haha nee, Maar ik ben goed bevriend met de manager. en ik ken de bandmembers een beetje.

ooooow d8 al

FrankC
19 april 2009, 23:36
Hee kende jullie Chicken Foot al? Ik had er nog nooit van gehoord. Zal wel iets gemist hebben.
Sammy Hagar - Michael Anthony - Joe Satriani - Chad Smith

Madcow
19 april 2009, 23:52
Erg logisch dat je dan geen ticket krijgt. Ik ken veel leden van veel bands. Dat betekent niet dat ik overal gratis binnen mag... De manager en de roadies krijgen over het algemeen wel backstage pasjes hoor. Hoe kunnen ze anders het podium klaar zetten?

Nou de kleinere bands hebben daar veel meer problemen mee. zelfs taake zelf moet betalen als ze ook de andere dagen willen meemaken. maar de manager komt dus niet gratis binnen.

Orpheo
20 april 2009, 01:27
fuck, motley komt ook!!!!! das voor mij ZO erg de moeite waard. saints of los angelos is voor mij zo gaaf. damn, belgie. onhaalbaar voo rmij helaas.

Arvoitus
20 april 2009, 13:00
fuck, motley komt ook!!!!! das voor mij ZO erg de moeite waard. saints of los angelos is voor mij zo gaaf. damn, belgie. onhaalbaar voo rmij helaas.
Belgie is niet zo ver hoor.

Vanuit eindhoven is het echt maar een half uurtje rijden en dan ben je al bij Graspop.

Orpheo
20 april 2009, 14:39
Belgie is niet zo ver hoor.

Vanuit eindhoven is het echt maar een half uurtje rijden en dan ben je al bij Graspop.

niet zozeer dat 't ver is, maar tis 'onbereikbaar'. Ik heb aan t eind van t concert geen vervoer terug, in n tentje daar hokken zieik niet zitten, en ik kom bij benadering niet eens op tijd voor alle leuke bands, omdat ik tot 5 uur op college zit. en 70E neertellen voor alleen motley gaat mij te ver.

Hollemans
12 mei 2009, 17:21
Paul Gilbert komt niet helaas.

s0ulmaster
19 mei 2009, 10:34
gaat niemand voor chickfoot??

Stach is awesome :)

voor de rest super veel chille muziek naar mijn smaak
dus ben er lekker 3 daagjes bij

headliners idd wat raar gekozen maar ach
lekker feesten wordt het :D

Wiellem
19 mei 2009, 17:25
gaat niemand voor chickfoot??

Stach is awesome :)

voor de rest super veel chille muziek naar mijn smaak
dus ben er lekker 3 daagjes bij

headliners idd wat raar gekozen maar ach
lekker feesten wordt het :D


Uiteraard feesten :blast:

DeadHerring
27 mei 2009, 00:32
Ik ga aanwezig zijn ook dit jaar, hoewel ik de lineup eigenlijk maar niks vind... wil toch een groot festival aandoen dit jaar. Kijk uit naar Heaven and Hell (zonder hen zou ik niet gegaan zijn), Motley Crue, Journey en Dream Theater... that's bout it.

Thiez
27 mei 2009, 10:38
ik heb idd dezelfde bands zo een beetje. valt nogal tegen dit jaar. Ik hou zelf van de oudere rock en normaal komen er toch wat meer bands uit de 80's dan nu. Het lijkt alsof ze een jonger publiek willen trekken.

Arvoitus
27 mei 2009, 13:16
ik heb idd dezelfde bands zo een beetje. valt nogal tegen dit jaar. Ik hou zelf van de oudere rock en normaal komen er toch wat meer bands uit de 80's dan nu. Het lijkt alsof ze een jonger publiek willen trekken.
Je kunt geen 80's bands blijven boeken ...

Zo'n beetje elke belangrijke 80's band heeft inmiddels wel een aantal keer op graspop gestaan. En als je die elke keer blijft herhalen dan wordt het gewoon saai. Kijk maar naar iron maiden, is een goede band maar 5x achter elkaar headliner???

DeadHerring
27 mei 2009, 14:10
Je kunt geen 80's bands blijven boeken ...

Zo'n beetje elke belangrijke 80's band heeft inmiddels wel een aantal keer op graspop gestaan. En als je die elke keer blijft herhalen dan wordt het gewoon saai. Kijk maar naar iron maiden, is een goede band maar 5x achter elkaar headliner???

da's waar, maar heaven and hell is nog maar eens geweest en was veruit de beste. Het feit is dat het moeilijker en moeilijker wordt om goeie hard-rock / klassieke heavy metalbands te vinden. Al die nu-metal brol op graspop tegenwoordig, ik krijg er het schijt van. Als ik nog een keer system of a down zie of korn, sta ik niet in voor mijn daden. Als graspop fucking Marilyn Manson kan boeken, waarom dan niet Neil Young of ZZ Top? Sure, het is geen metal, maar Whitesnake ook niet, Journey ook niet, en Aerosmith ook niet, en Me First & the Gimme Gimmes? Heb al een paar goeie bands ontdekt op graspop, zoals Tesla en Alestorm en zo, maar die zijn allemaal niet meer van de partij, terwijl al die bands die elk jaar weer in die Marquees staan en die ik niet meer wil zien, blijven terugkomen. Twee Jaar geleden kocht ik tickets vooral voor Thin Lizzy en Velvet Revolver... en beiden zegden dan nog af ook. Groepen zoals Judas Priest moeten van mij niet meer terugkomen, dat was gewoon ronduit zielig. Maar Heaven & Hell wil ik gerust nog dertig keer zien.

Ik zal gaan om het sociale aspect, omdat ik er veel volk ken en die willen van geen nee weten, desnoods mijn ticket betalen, maar het is toch eigenlijk niet verantwoord voor mij, dus volgend jaar zonder betere affiche is het gedaan met graspop. Het wordt eens tijd voor een nieuw festival dat zich vooral bezighoudt met blues en rock, met wat grote namen op. Ik heb zo'n gevoel dat de markt daarvoor in de lage landen dat wel toelaat.

Realeigo
27 mei 2009, 16:48
Ik ga t fucking hele eind naar graspop voor Chickenfoot, Motley Crue en natuurlijk Heaven & Hell.

De rest van de gehele line up zal me een worst wezen..
Ja misschien Dream Theater maar die ga ik sowieso missen want ik wil wel een nice plekje voor Crue hebben!

Thiez
27 mei 2009, 17:21
zeker ga ik ook voor de gezelligheid. maar ik vind de lineup van dit jaar een beetje tegenvallen ten opzichte van andere jaren opzich. En dat je geen jaren 80 bands kan blijven vragen snap ik idd (hoewel er nog genoeg zijn die nog niet op graspop gestaan hebben). Maar er zijn ook zat bandjes die in de oude stijl zijn gaan zitten. Met name bandjes uit zweden of engeland. Er zijn nog zat nieuwe glammetal achtige bandjes.
Ik vind slipknot en marilyn manson gewoon een beetje zonde als je de lineup van andere jaren bekijkt. Maar dat is misschien ook omdat ik gewoon niet van die bands houd. Ik vind het persoonlijk echt rotzooi. en misschien dat het daarom gewoon wat tegenvalt voor mij.
maar goed ik ga er verder niet over klagen. Als we goed weer hebben word het ook dit jaar weer een prima weekendje.

Helaas moet ik zondag wel vroeger weg i.v.m. herkansing tentame maandag om 9 uur :P

s0ulmaster
27 mei 2009, 19:36
zo slecht is de line-up nou ook weer niet
idd wat minder misschien dan andere jaren, maar genoeg leuks toch.

Lääz rockit
Wasp
exodus
Soulfly
static X
Heaven & hell
Dream theater
Mötley crüe

en dat is alleen al de eerste dag
niks mis mee vind ik genoeg om van te genieten :)

GibsUn
27 mei 2009, 20:14
Marylin Manson (als headliner !!??) op graspop vind ik een schande!!
maar dat is al genoeg gezegd zeker ?

s0ulmaster
27 mei 2009, 20:26
dat je niet van zijn muziek houd okè, maar je moet toegeven dat hij er een show van maakt in zijn live optredens.
Zijn muziek geniet ook niet mijn voorkeur, maar ik zou het wel nog een xtje willen zien

de headliners vind ik dit jaar idd matig maar who cares als er zoveel goede bands komen

dat is mijn opninie hè :P

gerre
28 mei 2009, 13:36
Jon Oliva's Pain speelt op vrijdag. Die band is zeker de moeite voor metalfans met hun roots in de jaren 80. :-)

Arvoitus
29 mei 2009, 11:55
da's waar, maar heaven and hell is nog maar eens geweest en was veruit de beste. Het feit is dat het moeilijker en moeilijker wordt om goeie hard-rock / klassieke heavy metalbands te vinden. Al die nu-metal brol op graspop tegenwoordig, ik krijg er het schijt van. Als ik nog een keer system of a down zie of korn, sta ik niet in voor mijn daden. Als graspop fucking Marilyn Manson kan boeken, waarom dan niet Neil Young of ZZ Top? Sure, het is geen metal, maar Whitesnake ook niet, Journey ook niet, en Aerosmith ook niet, en Me First & the Gimme Gimmes? Heb al een paar goeie bands ontdekt op graspop, zoals Tesla en Alestorm en zo, maar die zijn allemaal niet meer van de partij, terwijl al die bands die elk jaar weer in die Marquees staan en die ik niet meer wil zien, blijven terugkomen. Twee Jaar geleden kocht ik tickets vooral voor Thin Lizzy en Velvet Revolver... en beiden zegden dan nog af ook. Groepen zoals Judas Priest moeten van mij niet meer terugkomen, dat was gewoon ronduit zielig. Maar Heaven & Hell wil ik gerust nog dertig keer zien.

Ik zal gaan om het sociale aspect, omdat ik er veel volk ken en die willen van geen nee weten, desnoods mijn ticket betalen, maar het is toch eigenlijk niet verantwoord voor mij, dus volgend jaar zonder betere affiche is het gedaan met graspop. Het wordt eens tijd voor een nieuw festival dat zich vooral bezighoudt met blues en rock, met wat grote namen op. Ik heb zo'n gevoel dat de markt daarvoor in de lage landen dat wel toelaat.
Neil young en ZZ Top horen niet op graspop (zz top). Het zijn leuke bands maar ze verdienen niet minder dan een headline positie, maar niet op graspop. Net zoals bands zoals Whitesnake e.d.
Waarom ze toch geboekt worden? Om een breder publiek aan te spreken. Zo ook met Manson en Slipknot, gewoon om een breder publiek aan te spreken en om meer variatie te krijgen.
Helaas is er niet altijd een goede balans tussen nieuw en oud. En daarom vinden de meeste mensen de line-up van dit jaar kut.


zo slecht is de line-up nou ook weer niet
idd wat minder misschien dan andere jaren, maar genoeg leuks toch.

Lääz rockit
Wasp
exodus
Soulfly
static X
Heaven & hell
Dream theater
Mötley crüe

en dat is alleen al de eerste dag
niks mis mee vind ik genoeg om van te genieten :)
Line-up is zeker goed! Ik vermaak me wel, alleen spelen Exodus en WASP tegelijkertijd :( Net zoals Sacred Reich en Devildriver (ik wil beiden graag zien).

Arvoitus
29 mei 2009, 11:58
Marylin Manson (als headliner !!??) op graspop vind ik een schande!!
maar dat is al genoeg gezegd zeker ?
Waarom is dat een schande?
1. Hij/ze is net zo metal als Motley Crue was in de jaren 70/80.
2. Hij/ze zal zeker een betere show hebben dan Judas priest vorig jaar.

Strangegun
29 mei 2009, 14:18
Neil young en ZZ Top horen niet op graspop (zz top). Het zijn leuke bands maar ze verdienen niet minder dan een headline positie, maar niet op graspop. Net zoals bands zoals Whitesnake e.d.
Waarom ze toch geboekt worden? Om een breder publiek aan te spreken. Zo ook met Manson en Slipknot, gewoon om een breder publiek aan te spreken en om meer variatie te krijgen.
Helaas is er niet altijd een goede balans tussen nieuw en oud. En daarom vinden de meeste mensen de line-up van dit jaar kut.


Line-up is zeker goed! Ik vermaak me wel, alleen spelen Exodus en WASP tegelijkertijd :( Net zoals Sacred Reich en Devildriver (ik wil beiden graag zien).




Noooooooooo serieus ? sacred reich en devildriver :(

dat word dus Devildriver dan

s0ulmaster
29 mei 2009, 16:49
Line-up is zeker goed! Ik vermaak me wel, alleen spelen Exodus en WASP tegelijkertijd :( Net zoals Sacred Reich en Devildriver (ik wil beiden graag zien).

Jah dat dilemma heb ik ook een beetje, maar heb exodus tijdje terug al gezien in ensche :P dus wordt wasp voor mij

Thiez
29 mei 2009, 23:56
ik zit ook erg te twijfelen tussen wasp en exodus. wasp heb ik vorig jaar in duitsland gezien. erg gaaf en zou ze graag willen zien. maar exodus is ook gaaf en die heb ik nog niet gezien.
Ook twijfel ik erg tussen down en dream theater. en laazrockit en firewind.
voor mij zitten helaas alle bands die ik graag wil zien op vrijdag. dus dat word rennen en de andere dagen word het maar kijken waar ik ga staan.

s0ulmaster
30 mei 2009, 00:11
ik zit ook erg te twijfelen tussen wasp en exodus. wasp heb ik vorig jaar in duitsland gezien. erg gaaf en zou ze graag willen zien. maar exodus is ook gaaf en die heb ik nog niet gezien.
Ook twijfel ik erg tussen down en dream theater. en laazrockit en firewind.
voor mij zitten helaas alle bands die ik graag wil zien op vrijdag. dus dat word rennen en de andere dagen word het maar kijken waar ik ga staan.


klopt vrijdag idd aardig wat renne..en zondag komen ook wel wat leuke dingetjes :)

DT zwaar boven down voor mij :P en ik denk dat ik maar voor laaz rockit ga

DeadHerring
30 mei 2009, 02:42
Neil young en ZZ Top horen niet op graspop (zz top). Het zijn leuke bands maar ze verdienen niet minder dan een headline positie, maar niet op graspop. Net zoals bands zoals Whitesnake e.d.
Waarom ze toch geboekt worden? Om een breder publiek aan te spreken. Zo ook met Manson en Slipknot, gewoon om een breder publiek aan te spreken en om meer variatie te krijgen.
Helaas is er niet altijd een goede balans tussen nieuw en oud. En daarom vinden de meeste mensen de line-up van dit jaar kut.


Line-up is zeker goed! Ik vermaak me wel, alleen spelen Exodus en WASP tegelijkertijd :( Net zoals Sacred Reich en Devildriver (ik wil beiden graag zien).

Dikke zever. Als whitesnake niet op Graspop past, past AC/DC daar ook niet op, past Alice Cooper daar ook niet op, past zeker geen AC/DC coverband daarop, past Megadeth niet, Motorhead niet, Thin Lizzy niet, Rose Tattoo niet, Dream Theater niet, Queensryche niet, Guns n' Roses niet, etc... dat maakt Graspop een festival van bands die alleen maar power chords en grunting kennen. Heel triest hoor. Als er een liedje is dat geschikt is voor Graspop, is het wel "Still of the Night". Van... tarara, Whitesnake.

Wat triest is dat sinds een paar jaar de gewoonte is om elk jaar een paar zielige nu-metal bands te laten komen, waardoor half het publiek (de slechte helft) net voor die bands komen en net die bands het budget opslikken dat men zou kunnen gebruiken om goeie acts als ZZ Top, Rammstein, Metallica (hoewel ik er zelf geen fan van ben), Neil Young, Pearl Jam, Triggerfinger, etc. etc. op de lijst te zetten, ipv elk godverdoms jaar opnieuw children of bodom en dimmu borgir met Iron Maiden op de main stage.

Terwijl graspop de kans van zijn leven heeft doordat de meeste mensen beu worden dat Werchter helemaal omgeschoold is van goedkoop rock&blues festival tot dure versie van Dour met veel pop en trance, doet het niks met al die rock en bluesfans die staan te trappelen om eindelijk weer een goed festival in België te hebben. Publieksverbreding op die manier is goed - ik hou van blues, rock en heavy metal, maar niemand van de originele festivalgangers, en heel veel van de metal-liefhebbers die ik ken, willen fucking emo-pop en nu-metal op Graspop zien.

Dus ik hoop dat ze de boel alsnog omdraaien volgend jaar.

Heel veel van de mensen die ik ken zijn niet


btw
OZzy = halfdode oude zak + zakk wylde
Whitesnake = geweldige zanger + doug aldrich

ozzy wel, whitesnake niet... why?

DeadHerring
30 mei 2009, 02:47
2. Hij/ze zal zeker een betere show hebben dan Judas priest vorig jaar.Judas Priest vorig jaar was gewoon zielig.

Wat 'n constrast met Judas Priest op vrijdag en Kiss op zaterdag.

Ik moet zeggen, ben nooit een fan van kiss geweest, maar na vorig jaar hoop ik dat ze nog terugkomen. Alleen jammer van al de pubers.

MetalPunk
30 mei 2009, 11:20
Dikke zever. Als whitesnake niet op Graspop past, past AC/DC daar ook niet op, past Alice Cooper daar ook niet op, past zeker geen AC/DC coverband daarop, past Megadeth niet, Motorhead niet, Thin Lizzy niet, Rose Tattoo niet, Dream Theater niet, Queensryche niet, Guns n' Roses niet, etc... dat maakt Graspop een festival van bands die alleen maar power chords en grunting kennen. Heel triest hoor. Als er een liedje is dat geschikt is voor Graspop, is het wel "Still of the Night". Van... tarara, Whitesnake.

Wat triest is dat sinds een paar jaar de gewoonte is om elk jaar een paar zielige nu-metal bands te laten komen, waardoor half het publiek (de slechte helft) net voor die bands komen en net die bands het budget opslikken dat men zou kunnen gebruiken om goeie acts als ZZ Top, Rammstein, Metallica (hoewel ik er zelf geen fan van ben), Neil Young, Pearl Jam, Triggerfinger, etc. etc. op de lijst te zetten, ipv elk godverdoms jaar opnieuw children of bodom en dimmu borgir met Iron Maiden op de main stage.

Terwijl graspop de kans van zijn leven heeft doordat de meeste mensen beu worden dat Werchter helemaal omgeschoold is van goedkoop rock&blues festival tot dure versie van Dour met veel pop en trance, doet het niks met al die rock en bluesfans die staan te trappelen om eindelijk weer een goed festival in België te hebben. Publieksverbreding op die manier is goed - ik hou van blues, rock en heavy metal, maar niemand van de originele festivalgangers, en heel veel van de metal-liefhebbers die ik ken, willen fucking emo-pop en nu-metal op Graspop zien.

Dus ik hoop dat ze de boel alsnog omdraaien volgend jaar.

Heel veel van de mensen die ik ken zijn niet


btw
OZzy = halfdode oude zak + zakk wylde
Whitesnake = geweldige zanger + doug aldrich

ozzy wel, whitesnake niet... why?

gast, wat maakt je brute zwakzinnige opmerkingen in je post.
Beetje respect voor andere shit ken toch wel?

Thiez
30 mei 2009, 11:48
ik vind het ook een beetje overdreven om te zeggen dat bands als whitesnake niet op graspop horen.
Ik vind het prima dat ze breder publiek willen trekken maar zoals ik al zei is het niet mijn smaak. En het zijn nu al 2 nu-metal bands als headliner. Hoop niet dat het langzaam aan naar zo een festival gaat maar dat ze ook nog rekening houden met de mensen die van de oudere hardrock en heavy metal houden. Vrijdag staan er nog paar leuke oude bands maar verder is het ver gedaan.

Ik vind trouwens de vergelijking van ozzy met whitesnake beetje kort door de bocht hoor. Zo ontzettend goed vond ik whitesnake ook weer niet vorig jaar. ik heb ze 2 keer gezien. op graspop en arrow maar vond het niet SUPER! ofzo. Ik geef eerlijk toe dat ozzy ook wat tegenviel maar ondanks dat hij amper kan lopen probeerd hij er wel een show van te maken. en het blijft toch een van de grondleggers van de heavy metal.

Arvoitus
30 mei 2009, 14:07
Ik vindt dat Whitesnake een beetje een twijfelgeval is. Wat mij betreft hoort zo'n band op Arrow Classic Rock thuis, en kunnen er beter andere bands op die plek staan (maar tegelijkertijd kunnen er ook betere bands zijn voor Manson).
Naar mijn mening is Whitesnake net iets te power-pop-ballad-achtig, en vindt ik het gewoon zeer jammer dat hij vorig jaar zat te playbacken.

Maar hey, het is een vrij leuke band. En ze mogen van mij best op Graspop staan om een beetje afwisseling te krijgen. Het begint gewoon "traditie" te worden dat er een dag is met veel 70's/80's hardrock bandjes. En daar is niks verkeerd mee.


Ik moet zeggen, ben nooit een fan van kiss geweest, maar na vorig jaar hoop ik dat ze nog terugkomen. Alleen jammer van al de pubers.
Wtf, jammer van die pubers? Met 25 jaar ben jij ook nog niet eens zo "oud en ervaren".
Het grotendeels van die "pubers" zijn wel de toekomst voor een festival, terwijl mensen zoals jij over een paar jaar thuis zitten met vrouw en kinderen.

Ik ben blij dat die "pubers" rondlopen bij KISS, in plaats van Bullet for my Valentine of Manson.

Mijn schedule:
Thursday:
Camping at 17:00/18:00

Friday:
16:30 - 17:00 - (Marquee 1) = Pestilence
17:20 - 18:15 - (Mainstage) = Small part of Papa Roach
18:20 - 19:05 - (Marquee 1/2) = Exodus/Wasp
21:20 - 22:35 - (Mainstage) = Heaven and Hell
22:40 - 23:55 - (Marquee 2) = Small part of Down
00:00 - 01:30 - (Mainstage) = Motley Crue

Saturday:
16:05 - 16:30 - (Marquee 1) = Legion of the Damned
16:55 - 17:55 - (Mainstage) = Killswitch Engage
18:00 - 18:50 - (Marquee 1) = Gojira
18:55 - 19:45 - (Mainstage) = Journey
20:10 - 21:05 - (Marquee 1) = Death Angel
21:05 - 22:00 - (Marquee 1) = Rest and getting in line for Lacuna Coil
22:25 - 23:25 - (Marquee 1) = Lacuna Coil
23:30 - 01:00 - (Mainstage) = Checking if Slipknot is worth it?

Sunday:
12:10 - 12:50 - (Marquee 1/2) = Warbringer/FlyLeaf
12:55 - 13:40 - (Mainstage) = Lamb of God
15:25 - 16:10 - (Marquee 2) = Suicidal Tendencies
16:20 - 17:05 - (Metaldome) = All that remains
17:20 - 18:10 - (Marquee 1/2) = Sacred Reich/DevilDriver
18:15 - 18:45 - (Mainstage) = Disturbed
18:45 - 19:20 - (Marquee 1) = Getting in Line for Epica.
19:20 - 20:15 - (Marquee 1/2) = Epica (and Anthrax).
20:20 - 21:15 - (Mainstage) = Nightwish
21:15 - 21:55 - (Marquee 1) = Getting in line for Children of Bodom
21:55 - 22:55 - (Marquee 1) = Children of Bodom
23:00 - 00:30 - (Mainstage) = Checking if MM is worth?

Thiez
30 mei 2009, 14:33
Vind ik ook. ik liep/loop (ben pas 20) ook als puber rond bij kiss, whitesnake, wasp, doro, enz enz. 80% van de muziek die ik luister is 'van voor mijn tijd'. Ik luister ook nog gewoon lekker lp's enzo. Dat zijn gewoon kinderen met een goede opvoeding haha.

Mijn programma:
Vrijdag:
14.00/14.45 Buckcherry
14.50/15.30 Firewind of laaz rockit (twijfel twijfel)
15.35/16.25 Dragonforce (niet echt fan van maar ben benieuwd hoe het live klinkt)
18.20/19.05 Wasp of exodus (twijfel twijfel)
20.15/21.15 Blind Guardian
21.20/22.35 Heaven & Hell
22.40/23.55 Down of Dreamtheater (twijfel twijfel)
00.00/01.30 Motley Crue

Zaterdag:
12.00/12.40 Black stone cherry
18.00/18.50 Duff Mckagans Loaded
18.55/20.05 Journey
20.10/21.05 Death angel
22.25/23.25 lacuna coil

Zondag:
11.30/12.10 UFO
12.55/13.40 Lamb of god
14.30/15.20 Trivium
15.25/16.10 Candlemass
16.15/17.15 Chickenfoot
17.20/18.10 Sacred Reich
18.15/19.15 Disturbed
19.20/20.15 Anthrax

En dan naar huis, me bed in, en maandag weer om half 10 tentame wiskunde maken

DeadHerring
30 mei 2009, 14:40
gast, wat maakt je brute zwakzinnige opmerkingen in je post.
Beetje respect voor andere shit ken toch wel?

Wil je nu zeggen dat Ozzy nog altijd geweldig is live? Komaan jong, ik heb 'm gezien op graspop over twee jaar, dat was een beetje zielig hoor. Die gast hoort niet meer thuis op een podium, maar in een tehuis. Ronny James Dio is een jaar ouder dan hem, maar hij is springlevend en zijn stem is nog altijd fantastisch. Ozzy is een karikatuur van wie hij was.

DeadHerring
30 mei 2009, 14:48
Wtf, jammer van die pubers? Met 25 jaar ben jij ook nog niet eens zo "oud en ervaren".
Het grotendeels van die "pubers" zijn wel de toekomst voor een festival, terwijl mensen zoals jij over een paar jaar thuis zitten met vrouw en kinderen.

Ik ben blij dat die "pubers" rondlopen bij KISS, in plaats van Bullet for my Valentine of Manson.

Ik heb het niet over 17-jarigen of zo, geen probleem. Ik heb het over 13-jarigen en zo. Vorig jaar zaterdagavond Kiss stond ik volledig omringd door jongens en meisjes die helemaal niet op zo'n festival thuishoren... Niet dat ik hun muzieksmaak aanklaag, more power to them, maar daar stonden geen ouders bij hoor. Onverantwoord.

En ja, over een paar jaar zit ik misschien thuis met vrouw en kinderen, maar die kinderen gaan alleszins niet op 13-14 jaar alleen naar graspop hoor. Da's problemen zoeken.

Arvoitus
30 mei 2009, 15:34
Ik heb het niet over 17-jarigen of zo, geen probleem. Ik heb het over 13-jarigen en zo. Vorig jaar zaterdagavond Kiss stond ik volledig omringd door jongens en meisjes die helemaal niet op zo'n festival thuishoren... Niet dat ik hun muzieksmaak aanklaag, more power to them, maar daar stonden geen ouders bij hoor. Onverantwoord.

En ja, over een paar jaar zit ik misschien thuis met vrouw en kinderen, maar die kinderen gaan alleszins niet op 13-14 jaar alleen naar graspop hoor. Da's problemen zoeken.
Dan ben ik het totaal met je mee eens.

Danieldg
30 mei 2009, 17:49
Net m'n ticket gehaald, ik volg gewoon het schema van een vriend (hij heeft dezelfde smaak als ik, dus is het werk al gedaan xD).

Thiez
30 mei 2009, 21:54
Wil je nu zeggen dat Ozzy nog altijd geweldig is live? Komaan jong, ik heb 'm gezien op graspop over twee jaar, dat was een beetje zielig hoor. Die gast hoort niet meer thuis op een podium, maar in een tehuis. Ronny James Dio is een jaar ouder dan hem, maar hij is springlevend en zijn stem is nog altijd fantastisch. Ozzy is een karikatuur van wie hij was.

de gezondheid van dio is waarschijnlijk gewoon nog beter dan van ozzy. ik vind zelf ook dio sympatieker en beter hoor, en ozzy viel idd een beetje tegen maar ik vond het nog steeds wel gaaf dat ik hem een keer gezien heb live.
er zijn zoveel artiesten die ik niet op het podium thuis vind horen maarjah eindeloze discussie zoiets.

Megadeth22
30 mei 2009, 23:05
Ozzy is nauwelijks iets meer op het podium maar heb echt schijt. Gewoon met het publiek met de hits meezingen en het wordt nog super leuk. (Fields of Rock drie jaar geleden had ik 'm gezien).

FrankC
21 juni 2009, 20:53
Nog 1 week. Het begint al te kriebelen. :zz::punk::blast:

Wiellem
21 juni 2009, 21:00
Nog 1 week. Het begint al te kriebelen. :zz::punk::blast:

Nee joh nog 3 / 4 dagen :blast:

FrankC
21 juni 2009, 21:04
Nee joh nog 3 / 4 dagen :blast:

OH JA! Inderdaad. En de weersverwachtingen zijn goed!

Ik las dat het terrein is verplaatst.
Waar staat de metaldome tent eigenlijk?

Wiellem
21 juni 2009, 21:15
Voila!

http://www.graspop.be/documenten/Plattegronden/GMM09-Grondplan.jpg

FrankC
21 juni 2009, 21:33
De 24 H zone!!!!! ha ha!

Lezolas
22 juni 2009, 10:54
aanwezig ^^

Speeddemon
22 juni 2009, 17:31
Heb m'n kaartje ook. Lang leve Marktplaats. :ok:

En Exodus/WASP wordt een ontzettende gewetenskwestie. Ben toch wel 'ein richtiger Thrasher', maar ja, geen Paul Baloff of Steve Souza, dus dan maar Blackie Lawless/WASP zien...

Strangegun
22 juni 2009, 18:10
whehe, ik sta op dat intro filmpje van 2009 met me geel hoedje op het eind ongeveer ^^

Arvoitus
23 juni 2009, 10:50
Heb m'n kaartje ook. Lang leve Marktplaats. :ok:

En Exodus/WASP wordt een ontzettende gewetenskwestie. Ben toch wel 'ein richtiger Thrasher', maar ja, geen Paul Baloff of Steve Souza, dus dan maar Blackie Lawless/WASP zien...
Gaaf!

Met die keuze zat ik ook al ... Maar toen had ik zoiets van, welke nummers ken ik nu eigenlijk echt goed van de setlist van WASP. Dat was dus 1 nummer, en misschien 2. Dus ik ga voor Exodus :) Of toch misschien wasp ...

Thiez
23 juni 2009, 15:55
wasp heeft een erg goede show. ik heb ze vorig jaar gezien in duitsland. Hij is alleen wel ontzettend dik geworden maar ach het blijft blackie.

en exodus vond ik eerstlijk gezegd een beetje tegen vallen vorige jaar op alcatraz maar ik hou zowizo niet van de nieuwere albums van exodus. oude werk vind ik nog wel tof.

Speeddemon
23 juni 2009, 19:29
Gaaf!

Met die keuze zat ik ook al ... Maar toen had ik zoiets van, welke nummers ken ik nu eigenlijk echt goed van de setlist van WASP. Dat was dus 1 nummer, en misschien 2. Dus ik ga voor Exodus :) Of toch misschien wasp ...
Whild Child
I wanna be somebody
Blind in texas
Animal (F*ck like a beast)
Ballcrusher
Love machine
etc.

toegegeven, WASP heeft maar 1 origineel bandlid (maar wel de meest bepalende, al zou ik Chris Holmes ook wel eens willen zien... 3 flessen wodka, moeders en een zwembad erbij... :crazyhappy: ), en Exodus 2, maar toch...

en Lääz Rockit is a given. Ik had laatst Nothing'$ $acred in de auto op staan; wat een ongelofelijk strakke plaat is dat. Enige minpunt is de zang-mix; teveel galm en wet/dry balans en relatief te zacht in de mix.

Strangegun
23 juni 2009, 21:26
Gisteren een mooie tent gekocht op marktplaats splinter nieuw 8 persoons tent
iemand handelt in showmodellen, zit enkel een fabrieksfout in en dat voor 95 euro. :)

Thiez
24 juni 2009, 16:38
ben me spulletjes al aan het pakken. Morgen nog ff presentatie van project op school en daarna de auto in en of to belgium!
Heb er zin in!

Wiellem
24 juni 2009, 16:48
Bier staat koud en vrijwel alles si geregeld, morgenmiddag vertrekken we al headbangend richting Dessel!

Strangegun
24 juni 2009, 18:49
Het word wel kut weer zaterdag/zondag ?:( veel regen heb ik ergens gelezen...

wel 25 graden

GibsUn
24 juni 2009, 19:14
Het word wel kut weer zaterdag/zondag ?:( veel regen heb ik ergens gelezen...

wel 25 graden

juppieee regeeen :rockon:

Cheetoria
24 juni 2009, 20:29
Hee!

geen zin om 25 pagina's door te lezen, maar: ik ga ook met m'n vriendin en een paar vrienden. heb er zin an! wel jammer dat flyleaf heeft gecanceld, vonnik wel een grappig bandje. naja, dan maar gewoon Scar Symmetry. en natuurlijk heb ik zin in Marilyn Manson. maakt me niet hoe slecht iedereen vind dattie is, 't is gaaf om die knakker een keer te zien haha.

new deep
25 juni 2009, 00:01
OK dan, nog ff en dan:

Killswitch engage, chickenfoot, suicidal, anthrax, sacred reich, devil driver, lamb of god, all that remains, trivium, scar symmetry, pestilence, dream theater, death angel, exodus en the gathering!

Wat een line up!

Strangegun
25 juni 2009, 07:31
juppieee regeeen :rockon:

:dontgeti: