PDA

View Full Version : Training voor soepele vingers



Guivo
14 november 2008, 20:19
Sinds kort speel ik electrische gitaar, maar het is erg moeilijk om mijn vingers recht op de snaren te plaatsen, omdat mijn vingers niet soepel zijn.
Weet iemand een manier (oefeningen) om je vingers soepel te krijgen?

rock 'n roll
14 november 2008, 20:25
planet waves gripmaster? ken op een ander forum die dit geberuikt en is er zeer tevreden over.

http://www.guitarmasterclass.net/wiki/images/6/63/Gripmaster.jpg

Paulio
15 november 2008, 00:44
Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?:blast:

MeneerJoost
20 november 2008, 20:40
Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?:blast:
Sluit ik me helemaal bij aan ;)

dubdub
21 november 2008, 20:13
heb zelf geen idee, maar wat je zou kunnen doen is aankloppen bij een professioneel pianist/pianoleraar. bij pianisten zijn vingeroefeningen veel algemener, wie weet kunnen zij je verder helpen. het gaat tenslotte om soepele vingers, of het nou om piano of gitaar gaat.

whitewolves
29 mei 2011, 17:37
planet waves gripmaster? ken op een ander forum die dit geberuikt en is er zeer tevreden over.

http://www.guitarmasterclass.net/wiki/images/6/63/Gripmaster.jpg

Heel handig om de kracht in je handen te trainen maar niet voor soepeler spelen. das volgens mij nou net de vraag.

whitewolves
29 mei 2011, 17:49
Sinds kort speel ik electrische gitaar, maar het is erg moeilijk om mijn vingers recht op de snaren te plaatsen, omdat mijn vingers niet soepel zijn.
Weet iemand een manier (oefeningen) om je vingers soepel te krijgen?

Kijk eens op youtube, legio oefeningen voor soepele vingers. Ik weet precies wat je bedoeld. Na een bromfiets ongeluk mijn linkerhand zwaar gekneusd en dat heeft nog steeds effect om mijn spel. wel lastig. zoek eens in het nederlands of engels. suc6

Liquid_Metal
29 mei 2011, 19:12
Volgens mij is gewoonweg gitaarspelen de beste manier om je vingers soepel te houden. En ondertussen leer je ook nog is beter spelen, wat wil je nog meer?:blast:

Yep, gewoon veel spelen. Kan saai en/of frustrerend zijn als je bv sweep picking gaat doen, maar het is wel het meest efficiënt omdat het nou eenmaal het dichtst bij gitaar in de buurt komt. Dit soort oefeningen zijn wel veel op youtube te vinden.
Maar ook met liedjes spelen werk je aan je soepelheid.