PDA

View Full Version : elektro akoestische gitaar.



Guitar GoD
14 november 2008, 19:32
hoi, ik ben hier nieuw en dit word mijn eerste post.

ik ben een gemiddelde gitaarspeler. en ik ben zwaar onder de indruk van de elektro akoestische gitaar. ben ook van plan er eentje te kopen. alleen heb ik er ook totaal geen verstand van. zou iemand mij kunnen helpen? ik heb graag een mooie elektro akoestische gitaar met een goed geluid. mijn budget is ong 500-700 euro.

Groetjes,

GG

Eko
14 november 2008, 20:30
Hallo GG,
Welkom op het forum. Voor dat je allerlei lastige reacties krijgt eerst maar even dit. De vraag die je stelt is ongeveer iedere week wel een keer in een of andere vorm hier terug te vinden. Hiervoor kun je vaak beter even de zoekfuncties raadplegen. Daarmee is vaak een hoop informatie al te vinden.
De prijsklasse waar je in zoekt is het middensegment. Alle merken hebben daar wel iets in voor je gading. Veel hangt af van je voorkeuren. Kleur , vorm , met of zonder cutaway , vorm van elementen , dunne body ( zoals de APX serie van Yamaha) , matte lakken , glimmende uiteraard , vorm van de hals en tal van andere zaken. Ga gewoon eens met iemand naar een muziekwinkel en speel eens op een paar instrumenten. Soms ligt een instrument gewoon niet lekker in de hand en soms staat de klank je gewoon niet aan.
Daarna kun je zoeken bij bv Harmony Central naar ervaringen ( in het Engels) of hier verder vragen naar een specifieke gitaar of er gebruikers zijn.

Succes!

Guitar GoD
15 november 2008, 10:13
hardstikke bedankt! ik heb zeker wat nuttige informatie uit je post kunne halen. ik zal eens naar de muziekwinkel gaan..!