PDA

View Full Version : Uber brom



Chocola
14 november 2008, 11:53
Okee ik heb nooit een brom in mijn nieuwe amp (DA10) maar als ik er een pedaal op aansluit en activeer is het like... HUGE BROM! Nu las ik in een post van Dirk dat dat door slechte elektronica komt. Bedoelt hij dan de kabels, adapter of het pedaal zelf? Het is een Behringer Ultra Distortion (vind het kut geluid dus gaat weer weg over tijdje, zelfs die amp klinkt beter op distortion :P). Maar er zitten nu tussen 2 pedaaltjes goedkope kabels, kan het daar dus mee verholpen worden?

Ik heb gekocht:
- Klotz Patch kabels
- Uwkabelopmaar gitaarkabels met Neutrik jacks/pluggen

Ik heb:

- Behringer Ultra Distortion
- MEGA goedkope patchkabel
- zo een niet-geaarde adapter met meerdere outputs
- ander Behringer pedaal (overdrive) dat het prima doet zonder "brom".

Waarom het een wel en het ander niet? En zal het verminderd worden met de nieuwe kabels? Wat kan een noob er nog meer aan doen om die brom minder te maken? Want clean setting + dat pedaal klinkt echt vet, alleen hoor je BROOOOOOOOOOOM :p

Alvast bedankt,.

the sure thing
14 november 2008, 12:18
... op het eerste gezicht: je adapter. Bijna elke adapter is niet geaard, maar als het een slechte kwaliteit is, kan dat zeker brom veroorzaken. PLaats de pedaaltjes eens zo ver mogelijk van je adapter en als je het helemaal ZEKER wilt weten: stop eens in al je pedaaltjes een 9V batterij (adapter leg je een kamer verder :)) en kijk dan eens of er nog brom is.

Nitefly7
14 november 2008, 12:19
Okee ik heb nooit een brom in mijn nieuwe amp (DA10) maar als ik er een pedaal op aansluit en activeer is het like... HUGE BROM! Nu las ik in een post van Dirk dat dat door slechte elektronica komt. Bedoelt hij dan de kabels, adapter of het pedaal zelf? Het is een Behringer Ultra Distortion (vind het kut geluid dus gaat weer weg over tijdje, zelfs die amp klinkt beter op distortion :P). Maar er zitten nu tussen 2 pedaaltjes goedkope kabels, kan het daar dus mee verholpen worden?

Ik heb gekocht:
- Klotz Patch kabels
- Uwkabelopmaar gitaarkabels met Neutrik jacks/pluggen

Ik heb:

- Behringer Ultra Distortion
- MEGA goedkope patchkabel
- zo een niet-geaarde adapter met meerdere outputs
- ander Behringer pedaal (overdrive) dat het prima doet zonder "brom".

Waarom het een wel en het ander niet? En zal het verminderd worden met de nieuwe kabels? Wat kan een noob er nog meer aan doen om die brom minder te maken? Want clean setting + dat pedaal klinkt echt vet, alleen hoor je BROOOOOOOOOOOM :p

Alvast bedankt,.

ik zou eens beginnen met het vervangen van die adapter door een die geaard is en/of geïsoleerd is; zo'n 1Spot adapter levert meer dan genoeg stroom voor alle pedalen die je in de toekomst wilt voeden, en is ook relatief stil..

je zegt dus dat alleen die distortion bromt, als je'm aanzet ?
dus gitaar->overdrive->distortion-> amp
en alleen als je dist. aan staat bromt het ding?

ik zou adapter vervangen... en later idd je pedalen weg gooien, of als presse-papier gebruiken (alhoewel, die Behringers zullen wel van licht plastic zijn hè.. ?)

Jeroen76
14 november 2008, 12:22
Okee ik heb nooit een brom in mijn nieuwe amp (DA10) maar als ik er een pedaal op aansluit en activeer is het like... HUGE BROM! Nu las ik in een post van Dirk dat dat door slechte elektronica komt. Bedoelt hij dan de kabels, adapter of het pedaal zelf? Het is een Behringer Ultra Distortion (vind het kut geluid dus gaat weer weg over tijdje, zelfs die amp klinkt beter op distortion :P).

Alvast bedankt,.
knip

Je gebruikt een pedaal dat je niet bevalt en de scheur van de amp is beter....... Waarom gebruik je dat pedaal dan????:chicken:
Jeroen

Chocola
14 november 2008, 13:07
... op het eerste gezicht: je adapter. Bijna elke adapter is niet geaard, maar als het een slechte kwaliteit is, kan dat zeker brom veroorzaken. PLaats de pedaaltjes eens zo ver mogelijk van je adapter en als je het helemaal ZEKER wilt weten: stop eens in al je pedaaltjes een 9V batterij (adapter leg je een kamer verder :)) en kijk dan eens of er nog brom is.

Ik zal het eens zonder adapter proberen + 9v batt.


ik zou eens beginnen met het vervangen van die adapter door een die geaard is en/of geïsoleerd is; zo'n 1Spot adapter levert meer dan genoeg stroom voor alle pedalen die je in de toekomst wilt voeden, en is ook relatief stil..

je zegt dus dat alleen die distortion bromt, als je'm aanzet ?
dus gitaar->overdrive->distortion-> amp
en alleen als je dist. aan staat bromt het ding?

ik zou adapter vervangen... en later idd je pedalen weg gooien, of als presse-papier gebruiken (alhoewel, die Behringers zullen wel van licht plastic zijn hè.. ?)

Het IS een 1spot adapter. Zonder randaarde echter. En ja alleen de distortion bromt. Het is nu Gitaar, distortion, overdrive, amp. En ja alleen als distortion aan staat is er brom, bij de rest hoor ik niets qua brom of ruis.


Je gebruikt een pedaal dat je niet bevalt en de scheur van de amp is beter....... Waarom gebruik je dat pedaal dan????
Jeroen

De distortion instellingen zijn beter op de amp zelf, maar clean setting + pedaal is net zo mooi (vrijwel zelfde) en ik wil graag snel kunnen switchen van clean naar distorted, schnappi? :p


Bedankt voor de reply's, nog iets wat misschien iets zegt: ik hoef die patchkabel maar aan te raken (ik hoef er bijna maar naar te kijken zegmaar) en het zoemt voor je leven, meteen BREWEEEEEEEEEEEEEWWWHWHWHGEEGYWETETWTEEHE zegmaar (a)

schizo910
14 november 2008, 13:27
Oké begin eens met andere patchkabels te proberen. Klinkt ook alsof het een probleem zou kunnen zijn van een jackingang.

Nitefly7
14 november 2008, 13:39
Ik zal het eens zonder adapter proberen + 9v batt.



Het IS een 1spot adapter. Zonder randaarde echter. En ja alleen de distortion bromt. Het is nu Gitaar, distortion, overdrive, amp. En ja alleen als distortion aan staat is er brom, bij de rest hoor ik niets qua brom of ruis.



De distortion instellingen zijn beter op de amp zelf, maar clean setting + pedaal is net zo mooi (vrijwel zelfde) en ik wil graag snel kunnen switchen van clean naar distorted, schnappi? :p


Bedankt voor de reply's, nog iets wat misschien iets zegt: ik hoef die patchkabel maar aan te raken (ik hoef er bijna maar naar te kijken zegmaar) en het zoemt voor je leven, meteen BREWEEEEEEEEEEEEEWWWHWHWHGEEGYWETETWTEEHE zegmaar (a)

probeer het eens met 1 pedaal; dus zonder overdrive; en andere patchkabels...!

the sure thing
14 november 2008, 13:49
nogmaals: zo goed als elke losse adapter heeft GEEN randaarde. Dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Chocola
14 november 2008, 13:49
Okee als ze binnenkomen post ik mijn resultaten (of niet :p) wel hier.

Bedankt iedereen !

iWishmaster
14 november 2008, 14:13
nogmaals: zo goed als elke losse adapter heeft GEEN randaarde. Dat hoeft ook geen probleem te zijn.

Ookal heeft 'ie een randaarde stekker: dat maakt inderdaad niks uit tegen de brom in dit geval. Probleem is waarschijnlijk gewoon het pedaal zelf of de patchkabels.