PDA

View Full Version : Crate: Hoe zit het daar nu mee ?



Kakihara
14 november 2008, 07:34
Halverwege jaren 90 kocht ik van mijn eerste vakantiewerkgeld een Crate GT80 DSP, en ik was een behoorlijk lange tijd erg tevreden van die amp (tot ie de stoppen in huis liet doorslaan). Betrouwbaarheid was - op dat moment alleszins - bij Crate blijkbaar een heikel punt. Is het daardoor dat het merk - hier in Europa - haast op sterven na dood is ? Enkel de kleintjes van Blackheart schijnen Crate hier een beetje recht te houden. Recentelijk ben ik echter gecharmeerd geraakt door het geluid van Crates eigen V-serie buizenversterkers, jammer genoeg blijkt het haast onmogelijk om hier in België die modellen te testen. Zelfs grote muziekzaken als KeyMusic België en Piens ( :roll: ) hebben niets van Crate in hun assortiment zitten. Iemand een idee waar het wel kan ?

johanb
14 november 2008, 16:50
Volgens mij nergens in nederland, ik heb ook een DSP gt 80 maar heb in geen enkele winkel ooit een crate zien staan.Volgens mij moet je naar duitsland ,daar hadden ze op de site van musik-produktiv weleens wat van de v-serie.

Squier4ever
14 november 2008, 16:57
volgens mij komt dat slechte imago van crate vooral door hun (overigens ook vreselijke) transistorversterkers. die raken ze aan de straatstenen niet kwijt, dus geen winkel zal er ook maar over peinzen iets duurders in de winkel te zetten van crate.

johanb
14 november 2008, 17:10
Net even op de site van musik-store in keulen gekeken ,maar de prijzen die ze daar vragen voor de versterkers daar kun je bijna geen bult aan vallen
En als je op you tube die versterkers hoort,ik vind het niet verkeerd .Mijn gt80DSP is ook een prima versterker geen problemen mee gehad en toch ook uit 1995 tweede hands

HaroldA
14 november 2008, 17:12
Ik heb tijdens de Emergenza band wedstrijden (verplicht!) op Crate buizen tops moeten spelen en dat was eigenlijk heel erg slecht...

Knoppen hadden ook namen als 'oompf' en 'shriiieek', alsof het kinderspeelgoed was!

Het klonk ook nergens naar...

Edit:

Dit was 'm: http://namm.harmony-central.com/SNAMM03/Content/Crate/PR/BV150H-lg.jpg

casper innosence
14 november 2008, 19:17
AART hier op t forum heeft zo'n BV150 toch? Je ziet ze weinig inderdaad.

AART
14 november 2008, 19:37
@HaroldAlding:

Ik heb nu zo'n BV150, ongeveer een jaar en ik vind het een zeer goede amp, beter dan een 5150 II die ik ooit had.

Het is wel een klote amp als je hem moet indraaien, ik vond hem de eerste week ook maar matig. Het is net als mesa's een amp waar je de manual van moet doorlezen voor je begrijpt wat alles doet, tijdens een bandwedstrijd kan je zo'n amp niet echt een kans geven, zeker als je hem niet kent. Ik vind het nu echter een superbak. Daarnaast is ie droog en log qua sound, ik kan me ook wel voorstellen dat je daar niet van houdt.

Hun buizenamps vind ik over het algemeen goed spul, hun transistorspul is net zo slecht als elke andere 100 euro 60W bak.

De BV150 is ook zeer solide qua bouw, chassis mounted sockets en pots. Dikke pcb's en het ding kan goed tegen een stootje.

Eek is trouwens presence en ugh is resonance, voor de rest zijn de knoppen allemaal normaal (behalve dat het eruitziet alsof ze schrijfles voor kinderen combineren met het labelen van de pots...).

Edit: Ik zie net dat je op een gemodde JCM 800 speelt, dan kan ik er ook wel inkomen dat je de amp niks vindt, totaal ander ding.

paulusdeBKB
14 november 2008, 20:02
Ik heb vroeger wel eens over een Crate bascombo gespeeld (bas welteverstaan) en dat was veur da geld eigenlijk best heel prima! In het muziekwinkeltje waar ik toen werkte (Dortmans in Veghel, zat toen nog in de Kalverstraat) hadden we wat transistormodellen staan en die kregen we maar lastig verkocht. Waren ook niet zo goed. Hun rechtstreekse concurrenten waren destijds Sessionette en de Fender Deluxe 85 (rode knoppen, transistor), die vond ik aanzienlijk beter!

HaroldA
14 november 2008, 20:24
Edit: Ik zie net dat je op een gemodde JCM 800 speelt, dan kan ik er ook wel inkomen dat je de amp niks vindt, totaal ander ding.

Toen speelde ik nog op een TSL100 wat al iets meer in de buurt komt, als ik het me goed herinner...

De Crate was wel iets meer mid-scoped en nog 'moderner' klinkend als de TSL.


Nu ik er over nadenk, mijn 2e amp was een 19" Crate SPA200 transistor versterker. Het was niet eens een gitaarversterker, maar werkte wel goed destijds met een Boss GX700...

AART
15 november 2008, 12:38
Toen speelde ik nog op een TSL100 wat al iets meer in de buurt komt, als ik het me goed herinner...

De Crate was wel iets meer mid-scoped en nog 'moderner' klinkend als de TSL.


Nu ik er over nadenk, mijn 2e amp was een 19" Crate SPA200 transistor versterker. Het was niet eens een gitaarversterker, maar werkte wel goed destijds met een Boss GX700...


TSL 100 is dan ook een amp die ik niks vind (fuzzy lead kanaal zonder ballen imo), slecht is ie nog steeds niet, wel anders.

johanb
15 november 2008, 12:41
Op de site van crate,speelt ZZ TOP over crate,lijkt me toch dat deze mensen niet over troep zullen spelen ondanks de dollars die ze er wel voor zullen krijgen.

HaroldA
15 november 2008, 12:53
Op de site van crate,speelt ZZ TOP over crate,lijkt me toch dat deze mensen niet over troep zullen spelen ondanks de dollars die ze er wel voor zullen krijgen.

Je weet niet wat er gemod is aan de versterkers van ZZ top en of ze daarnaast nog andere versterkers gebruiken (Crate voor de show).