PDA

View Full Version : Wat is dit?



SanderPeper
13 november 2008, 22:54
Kan er iemand mij vertellen wat deze gouden dingen zijn en of ik ze eruit moet halen als ik mijn body wil schuren en over wil spuiten/lakken?
Het lukt mij niet om mijn camera te installeren, dus ik heb geen foto's van men eigen:sneaky:.
Ik heb toch een fotootje gevonden op ons werelds weide web.
http://hpbimg.guitarsrecycled.com/body%20bathtub.jpg:strat:
Ik doel op de dingen boven waar de brug op heeft gezeten

snaarplukker
13 november 2008, 23:03
Dat zijn de "pluggen" waar de studs van de tremelo in gedraaid worden. Deze kan je het beste laten zitten en voor het spuiten af te dekken zodat er geen lak in loopt. Het is in iedergeval geen goud, anders is dat het duurste onderdeel van je gitaar.;)

Cees

Johannes
14 november 2008, 01:12
bout (met zelfde schroefdraad) erin draaien en dan recht(!!!!!!!) eruit trekken. Als de lak er dicht tegenaan zit, moet je oppassen of maatregelen nemen zodat de lak er daar niet af springt.

rijsberman
14 november 2008, 02:32
Slagpluggen eruit trekken kan het omliggende hout erg beschadigen, afhankelijk van of die dingen wat profiel hebben aan de buitenkant. Ik zou ze met die bout er in eerder een halve mm verder in de body meppen dan ze trekken. Of weet je zeker dat ze glad zijn?

snaarplukker
14 november 2008, 10:17
bout (met zelfde schroefdraad) erin draaien en dan recht(!!!!!!!) eruit trekken. Als de lak er dicht tegenaan zit, moet je oppassen of maatregelen nemen zodat de lak er daar niet af springt.
Slagpluggen zijn ontwikkeld om een permanente bevestiging te krijgen. Het opnieuw verwijderen en aanbrengen van deze pluggen verzwakken de bevestiging.

Cees

oknarb180
14 november 2008, 10:26
Hey,

Kijk maar eens op deze link:
http://www.projectguitar.com/tut/trmanchor.htm

Verder een interessante site om even rond te neuzen!!!

vr.gr.

Branko

SanderPeper
14 november 2008, 16:39
Het is in iedergeval geen goud, anders is dat het duurste onderdeel van je gitaar.;)

Lol, dat is het ook al als het koper is :seriousf:


Hey,

Kijk maar eens op deze link:
http://www.projectguitar.com/tut/trmanchor.htm

Verder een interessante site om even rond te neuzen!!!

Is idd wel handige handleiding thnx maar ik ga toch voor het erinlaten zetten, n.a.v. Cees hieronder:

Slagpluggen zijn ontwikkeld om een permanente bevestiging te krijgen. Het opnieuw verwijderen en aanbrengen van deze pluggen verzwakken de bevestiging.

Cees

Ik ben eruit en dank jullie allen voor de verstrekte informatie omtrent de slagpluggen.
wow dat ik wist niet dat ik zo netjes kon schrijven/praten :o

marc_o
14 november 2008, 16:45
Als je de metalen pluggen NIET wil beschadigen, moet je wel wat ruimte nemen hoor, dus haal een goede zware hamer, een flinke beitel en begin ruim om de studhouders diep en recht naar beneden in het hout hakken. Begin op een centimeter of 8 vanaf de de plug met hard slaan.. Let op! Puur in het hout en pas op dat je die metalen dingen niet beschadigt!!

Succes!