PDA

View Full Version : XLN audio addictive drums



mrkoetje
13 november 2008, 20:51
de topic is gesloten, maar ik vind het een interessante vraag. ik vraag me ook af hoe anderen hierover denken en mee werken.
Ikzelf heb beide plugins, EZ drummer en addictive drums.

het grote voordeel van EZ drummer is dat het werkt met GM (General Midi) ik speel de drums in op keyboard vandaar. AD werkt met een eigen indeling, met onmogelijke posities wat betreft de toms, ook geen dubbele kick. op de mac zijn er helaas nog geen programma's te krijgen die dit real-time omvormen.

EZ drummer klinkt in eerste instantie erg lekker, maar na verloop van tijd merk je in al je mixen dat het een "levenloos" geluid is, AD heeft de meeste mogelijkheden qua geluidsinstellingen en voelt veel natuurlijker aan. die "echte" drums maakt wel dat je je mixen volledig anders beluisterd, da's wel wat schrikken in het begin.

lcvanderhelm
13 november 2008, 21:31
Ik gebruik AD in kombinatie met een elektronisch drumstel[yamaha dt express]en dat werkt perfekt.Dubbele bassdrum is dan ook geen probleem.Ik neem de drums op via een midispoor en dat kan ik dan,m.b.v.de pianoroll,op alle [on]mogelijke manieren aanpassen.Later kan ik het dan,m.b.v. de AD console,verder mixen en editten[andere mic. opstelling andere snare etc].Omhet vervolgens definitieve audiosporen te geven.

Thoom42
13 november 2008, 21:36
Klopt het dat die demo een beetje beroerd is? Ik heb alleen een bestandje dat ik hem kan uninstallen.....dat is niet helemaal de bedoeling geloof ik..iemand hetzelfde probleem

STW
14 november 2008, 11:53
zeg lcvanderhelm, hoe doe je het met hihats? er zijn een stuk of tien trappen tussen open en dicht bij AD, kan je daar wat mee met je elektronische drumstel?

lcvanderhelm
14 november 2008, 16:32
Helaas mijn elektronische drum heeft maar 2 trappen,dus kies ik de 2trappen ,die het best bij het nummer passen.Dus bijv.open en halfopen,of dicht en bijna dicht.Bij editten in de pianoroll,kan je dat later makkelijk veranderen,door deaanslagen naar boven of beneden te slepen.In de pianoroll heb je namelijk wel de 10 trappen tot je beschikking.