PDA

View Full Version : geluid dempen voor begane grond



rupke
13 november 2008, 17:17
Hoi,

ik ben op zoek naar tips voor het volgnede. ik heb een muziekkamertje ingericht op de eerste verdieping van mijn huis. ik heb de speakerkast (zonder wieltjes) op een perketvloer staan. Asl mijn vriendin beneden zit dan roept ze regelmatig of het wat zachter kan. nu heb ik al een paar keer nee geroepen, maar dan is de rest van de avond ook niet echt gezellig meer hahahaha, nee valt wel mee hoor). MAar hebben jullie tips om er voor te zorgen dat het geluid niet zo door de vloer gaat. kan ik iets onder mijn speakerkast zetten ofzo. IS daar materiaal voor of hebben jullie huis tuin en keuken tips.

Groetjes Rupke

Chris Winsemius
13 november 2008, 17:25
Huis-, tuin- en keukentip: nieuwe vriendin(g)!

:seriousf:

Er moeten wel wat mogelijkheden zijn, ding met dempend materiaal onder de kast plaatsen/etc. Verandert de sound natuurlijk wel maar het lijkt er op dat voornamelijk contact-geluid de overlast veroorzaakt. Huis kun je dan zien als verlengstuk v/d box.

SUCCES en blijf spelen!!!

Mr.Fingers
13 november 2008, 17:39
spelen met koptelefoon? :roll:

Realeigo
13 november 2008, 17:40
Zet hem op een dik stuk schuim, maar zorg er wel voor dat hij dan niet onstabiel word!

Jeroen76
13 november 2008, 18:05
And what about wheels???

Wieltjes onder een cabinet vind ik überhaubt geen overbodigheid. Zorg dan wel voor wieltjes met voldoende rubber,
Groetjes,
Jeroen

kenx
13 november 2008, 19:27
Ja, wieltjes met goede rubber (lees: dik) kunnen al wel eens helpen, en komen altijd van pas bij vervoer!

grtz

rupke
13 november 2008, 19:42
Thanks for de reacties,

met koptelefoon spelen vind ik niet prettig en qua sound ook niet mooi. wieltjes onder de kasten plaatsen ga ik ook niet doen aangezien het 2, 2x12 kasten zijn. schuim ga ik als eerste proberen. van dat dikke stevige witte schuim.

PS vriendin inruilen is gene optie, ze maakt me af ;-), verder hele coole rockchick. :-)

Greetz Rupke

ColourofFire
13 november 2008, 19:55
Stuk schuim eronder, liefst vrij zacht schuim. Heb ik toen ik nog thuis woonde ook mijn broertje met zijn bascabinet aangeleerd, scheelt enorm.

Kamiess
13 november 2008, 20:00
Je hebt van dat blauwe spul (lees ondervloer)voor onder vloerbedekking en dat dempt ook goed.

Maak je dat op maat eronder en dan stukje gewoon vloerbedekking erover.
Denk dat dat al boel scheelt

Puerco
13 november 2008, 20:59
Als je haar vanaf beneden hoort roepen dan speel je ook niet hard genoeg....:chicken:
Zet alles op 11, heb je geen last meer van dat gejammer :blast:

Of leg gewoon een tapijtje neer, dat parket trilt lekker mee!

Magic Bean
14 november 2008, 17:00
Maak een plank met 4 (rubber)wielen op maat voor onder je kast en leg daar bovenop een dik stuk tapijt, rubber of (noppen)schuim.
Verminderd sowieso het contactvlak met de grond en door de isolatie resoneert de plank minder.
Uiteindelijk zal je iets minder laag hebben dan op de grond, maar dat kan je oplossen met je EQ

Slevin
14 november 2008, 22:47
Schuim is wel handig ook voor mij idd. Bij de gamma te halen?

Johannes
15 november 2008, 02:04
plankje, of 2 plankjes met tennisballen ertussen op de hoeken, werkt ubergoed. Voor een uitgebreidere uitleg even geduld, ik ben vanavond naar het whisky festival in leiden geweest :D

Han S
15 november 2008, 10:43
Twee grote schroefhaken in het plafond en je kast ophangen, is helemaal geen contact meer met de vloer.

rjong999
15 november 2008, 10:51
Twee grote schroefhaken in het plafond en je kast ophangen, is helemaal geen contact meer met de vloer.
+1 !
WIl je nog meer isolatie, hang 'm dan op aan een fietsband, dan wordt ook die trilling nog eens gedempt.