PDA

View Full Version : Uriah Heep in Atak!



artnaz
13 november 2008, 17:08
Supertoevallig kwam ik op de site van Atak (eerste keer in mijn leven), en wat zie ik daar. Vanavond, 13 november treedt Uriah Heep op! :o

Meteen gerend om kaartjes te halen, want zo'n grote naam moet ik natuurlijk gezien hebben, die kans krijg ik misschien niet meer gezien hun leeftijd. En dat nog wel in Enschede... :seriousf:

Anyway, ik ben niet superdol op ze, maar hebben een paar prachtige nummers... Come Away Melinda, Sympathy, Weep In Silcene, Love Or Nothing, en July Morning is buitengewoon geniaal. Ben heel benieuwd! :cheerup:

grayfink
13 november 2008, 17:56
Leuk! Als ik in Enschede woonde ging ik ook, maar Uriah Heep zonder Ken Hensley en David Byron is toch zoiets als de Rolling Stones zonder Mick Jagger en Keith Richards.:satisfie:

Tho
13 november 2008, 17:59
Uriah Heep is cool, maar ik boycot de Atak zwaar, sinds ik godverdomme niet naar Bolt Thrower mocht van die klerelijers :eek:

artnaz
13 november 2008, 18:21
Leuk! Als ik in Enschede woonde ging ik ook, maar Uriah Heep zonder Ken Hensley en David Byron is toch zoiets als de Rolling Stones zonder Mick Jagger en Keith Richards.:satisfie:Heb je zeker een punt, ik was ook niet gegaan als het ver weg was. Maar als de Rolling Stones iemand misten zou me een word wezen... :p


Uriah Heep is cool, maar ik boycot de Atak zwaar, sinds ik godverdomme niet naar Bolt Thrower mocht van die klerelijers :eek:Ik ben er nooit geweest, maar waarom mocht je niet naar binnen? Of had je je mes per ongeluk automatisch meegenomen? :satisfie:

Tho
13 november 2008, 18:24
Heb je zeker een punt, ik was ook niet gegaan als het ver weg was. Maar als de Rolling Stones iemand misten zou me een word wezen... :p

Ik ben er nooit geweest, maar waarom mocht je niet naar binnen? Of had je je mes per ongeluk automatisch meegenomen? :satisfie:

messen zijn voor mietjes. Nee het was het laatste concert in de oude Atak, en Bolt Thrower zou dat verzorgen, maar als je er heen wou moest je in een email motiveren waarom. Wat een bullshit anyway. Nou ik mocht niet, want ze wouden alleen mensen die door de jaren heen bij Bolt Thrower in de Atak waren geweest. Nou heel veel succes met het vullen van die zaal dan! (350 koppen). Achterlijk gezeik.


wat een galspuwerij he :D Zo jammer vond ik het ;)

Thom TK
13 november 2008, 21:36
edit. nevermind.

artnaz
14 november 2008, 02:27
Nou, viel een beetje tegen... Korte review:

Voorprogramma: The Breeze, Nederlandse band. Eéntonige rock'n'roll rock. Ritme, en zelfs de akkoorden waren in alle nummers hetzelfde. Maargoed, niet heel erg als de hoofdact maar goed is.

Uriah Heep. Ten eerste moet ik zeggen dat het geluid verschrikkelijk slecht was helemaal vooraan. Is natuurlijk altijd slechter dan dieper in de zaal, maar dit sloeg alles. Verder, als band waren ze goed. Zeer goede bassist... Technisch, muzikaal, ritmisch... Mick Box viel erg tegen. Hij zat alleen maar "raar" te doen met zijn wah-pedaaltje. Best leuk natuurlijk, maar als dat bij elk(!) nummer moet... De zanger was wel goed, al heb ik hem af en toe in stiltemomenten goed gehoord. Zelfde geldt voor de toetsenist. Drummer was "gewoon" goed.

Muzikaal vond ik het niet echt wat. Nou ben ik sowieso geen grote fan van ze, en ik ken maar weinig dingen (wel heb ik alles "sowieso één keer" geluisterd), maar ze hebben wel een paar juweeltjes. Nou, zoals ik het begrepen heb hebben ze het hele nieuwe album gespeeld, en het blijkt dat die ook behoorlijk eentonig, standaard, en nietszeggend is. De paar "gouwe ouwen" waren wel redelijk, maar door het slechte geluid en de irritante Mick Box kon ik daar ook niet optimaal van genieten. Mick was vroeger echt stukken beter zeg (en dik dat ie is geworden).

Wel heb ik na de tijd van de hele band handtekeningen gekregen op een groepsfoto, en wederom een plectrum gescoord. :D

Al met al ben ik wel blij, als hard rock fanaat moet ik Uriah Heep gezien hebben. Nu hopen dat Led Zeppelin snel gaat touren! :satisfie: