PDA

View Full Version : One Spot Brom



The Mess
13 november 2008, 16:04
Nou, vandaag was het zover: de One Spot was binnen.
Net aangesloten, en voeden doet ie wel :), maar brommen ook...

Als ik met veel gain ga spelen brom ik eigenlijk helemaal weg.
Hoe is dit te verhelpen? Of wordt het terugsturen en iets anders halen?

dml
13 november 2008, 16:05
Misschien wel handig als je vermelt hoe je 'm aangesloten hebt, met welke pedalen, hoe zijn de pedalen onderling met elkaar verbonden, enz. enz. enz.

paulusdeBKB
13 november 2008, 16:13
Wat DML zegt - meer info nodig.

Daarnaast: kan het zijn dat je de Onespot op een erg vuile stroomgroep hebt aangesloten? Of in de buurt van werkend witgoed (wasmachine, stofzuiger etc)?

The Mess
13 november 2008, 16:15
Misschien wel handig als je vermelt hoe je 'm aangesloten hebt, met welke pedalen, hoe zijn de pedalen onderling met elkaar verbonden, enz. enz. enz.

Oh sorry.. Ik voel me net een beginner die z'n eerste gitaar gaat kopen :satisfie:

Komtie:

Gitaar met humbuckers -> Dunlop Cry baby -> Korg DT-10 -> Line 6 Micro Spider.

Gevoed door One Spot met Daisychain, op een niet-geaard stopcontact (maar dat maakt voor de One Spot en de Line 6 adapter volgens mij niet uit als je de pluggen bekijkt...)

De patchkabeltjes zijn trouwens 'Rean' kabeltjes (ondermerk van Neutrik meen ik), met batterijen heb ik geen last van ruis

guitargeek3
13 november 2008, 16:20
Vroeger had ik altijd meerdere onespot's.
In m'n totaal sound zat 'n brom, ik dacht; zal wel zo horen.
Na 'n keer een andere adapter geprobeerd, brom weg.

Laatst weer een onespot aangeschaft en weer 'n brom.
Pedaal aangesloten op een Ibanez adapter: geen brom.
Pedaal aangesloten op een onespot van een maat van me: géén brom.
Hij had nergens last van. (alles op het zelfde stopcontact aangesloten)

Blijkbaar verschilt de kwaliteit van de onespot's onderling?

Iig mijn mening.

The Mess
13 november 2008, 16:50
Daarnet nog even geprobeerd, maar de brom blijft.
Toen ik de adapter eruit trok en toen aan de pootjes zat kreeg ik een schok.
Toen ik daarna het stopcontact van de overloop probeerde en de brom bleef, heb ik 'm eruit getrokken en even op m'n deurklink (metaal) gedrukt.
Er kwam en flinke vonk vanaf...

Zou het een slecht exemplaar zijn?

the sure thing
13 november 2008, 17:02
Wat je beschrijft, dient zeker niet te mogen.... In de prullenbak ermee!!

Andere vraag: heeft je Spider versterker een geaard stopcontact?

The Mess
13 november 2008, 17:24
Wat je beschrijft, dient zeker niet te mogen.... In de prullenbak ermee!!

Andere vraag: heeft je Spider versterker een geaard stopcontact?

Nee, beiden hebben geen geaard stopcontact, kan ook niet (geen pootjes.)
Ik ben wel iets verder nu:
M'n andere gitaar ingeplugd

Wah - Korg - Versterker = beetje brom
Korg - Wah - Versterker = geen noemenswaardige brom

Als ik dan de snaren loslaat dan vang ik af en toe iets op, maar daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken?
Ik had ook geen vonk van de keer :P, waarschijnlijk moet ik de aarding van m'n strat nog eens nakijken.

Ik kreeg bij de volgorde Korg - Wah - Versterker trouwens wel kleine (niet écht storende) rare geluidjes als ik aan het stemmen was, waar zou dat aan kunnen liggen?

the sure thing
13 november 2008, 17:27
Nee, beiden hebben geen geaard stopcontact, kan ook niet (geen pootjes.)
Ik ben wel iets verder nu:
M'n andere gitaar ingeplugd

Wah - Korg - Versterker = beetje brom
Korg - Wah - Versterker = geen noemenswaardige brom

Als ik dan de snaren loslaat dan vang ik af en toe iets op, maar daar hoef ik me denk ik geen zorgen over te maken?
Ik had ook geen vonk van de keer :P, waarschijnlijk moet ik de aarding van m'n strat nog eens nakijken.

Ik kreeg bij de volgorde Korg - Wah - Versterker trouwens wel kleine (niet écht storende) rare geluidjes als ik aan het stemmen was, waar zou dat aan kunnen liggen?Definieer de kleine rare geluidjes? Ik blijf je one-spot niet vertrouwen. Daar hoort echt GEEN reststroom in te zitten!!!!

The Mess
13 november 2008, 17:31
Definieer de kleine rare geluidjes? Ik blijf je one-spot niet vertrouwen. Daar hoort echt GEEN reststroom in te zitten!!!!

Bij silent-tunen is ie niet helemaal stil, dus een soort hele zachte tonen als je stemt. Zou die reststroom niet te maken kunnen hebben met de aarding van m'n gitaar?

Heb trouwens ook wel eens last van reststroom bij m'n versterker.

the sure thing
13 november 2008, 17:42
Bij silent-tunen is ie niet helemaal stil, dus een soort hele zachte tonen als je stemt. Zou die reststroom niet te maken kunnen hebben met de aarding van m'n gitaar?

Heb trouwens ook wel eens last van reststroom bij m'n versterker. Dit gaat mijn kennis over elektriciteit te boven. Je kan o.a. Dirk_Hendrik ff verzoeken te reageren hierover....

arcane
13 november 2008, 17:44
Mijn ervaring met de onespot is ook niet zo best. Ook een dikke brom. Maakte niet uit welk pedaal ik er op aansloot, bij elke combinatie was er die brom. Versterker was geaard aangesloten. Het ding is weer teruggestuurd.

Nielsje
13 november 2008, 18:22
Ik vermoed dat je een probleem hebt wat wel vaker optreedt met geschakelde voedingen. Hier is al meer over geschreven, gewone 'trafo' adapters hebben hier minder last van. Wat voor crybaby heb je precies?

Die geluidjes (piepjes) tijdens het stemmen komen wel vaker voor.

The Mess
13 november 2008, 21:39
Ik vermoed dat je een probleem hebt wat wel vaker optreedt met geschakelde voedingen. Hier is al meer over geschreven, gewone 'trafo' adapters hebben hier minder last van. Wat voor crybaby heb je precies?

Die geluidjes (piepjes) tijdens het stemmen komen wel vaker voor.

Een Crybaby GCB95

The Mess
13 november 2008, 21:41
Dan blijf ik dus zitten met de volgende vragen:
- Ligt de reststroom aan slechte aarding van mijn Stratocaster?
- Is Korg eerst, Wah daarna, de best volgorde?
- Moet ik me zorgen maken over niet geheel silent tunen?
- Hoe kan het dat er soms wél brom is als ik de snaren los laat, en soms niet?
- Zou ik een alternatief moeten zoeken voor de One Spot?

Even véél vragen... maarwaarschijnlijk kan iemand ze wel snel beantwoorden :)

Nielsje
13 november 2008, 21:44
Dan blijf ik dus zitten met de volgende vragen:
- Ligt de reststroom aan slechte aarding van mijn Stratocaster? Ik snap hoe je daar nou bij komt.
- Is Korg eerst, Wah daarna, de best volgorde? ja
- Moet ik me zorgen maken over niet geheel silent tunen? hoe bedoel je?
- Zou ik een alternatief moeten zoeken voor de One Spot? nee hoor, zou gewoon moeten werken.


ff wat antwoorden in rood.

The Mess
13 november 2008, 21:51
Ik bedoel: is er een defect als ik niet stil tune? Of is het gewoon een combinatie van de Korg en de Crybaby die samen een beetje geluid maken.
Want het maakt wel een beetje geluid, maar echt heel erg storend is het niet.

Over die reststroom: ik had er alleen last van toen ik vooral met m'n Strat heb gespeeld. Toen ik overstapte op m'n SG was er niks aan de hand. Ik doe trouwens ook maar een wilde gok hoor, ik heb geen flauw idee waar die reststroom aan zou kunnen liggen...

Swan
14 november 2008, 09:58
ligt de one spot heel dicht bij je wah? daar kan ook wel eens storing optreden...
en het lange snoer niet te dicht oprollen!

Mitch
14 november 2008, 19:48
De DT10 heeft inderdaad geen volledige silent tuning, dat staat ook beschreven in het tuner topic, had je met een minuutje zoeken zó kunnen vinden :listen:

The Mess
14 november 2008, 19:50
De DT10 heeft inderdaad geen volledige silent tuning, dat staat ook beschreven in het tuner topic, had je met een minuutje zoeken zó kunnen vinden :listen:

Sneller zelfs, maar dat jij het ook hebt betekend niet dat het zo hoort of dat het normaal is. Maar ik ging er ook al vanuit dat het geen probleem was ;)

The Mess
14 november 2008, 19:51
ligt de one spot heel dicht bij je wah? daar kan ook wel eens storing optreden...
en het lange snoer niet te dicht oprollen!

Het maakt niet uit of ie dichtbij of veraf ligt. Ik weet niet zo goed wat ik met dat ding aanmoet. Ik kan 'm altijd nog terugsturen. Zou de Powerall geen last hebben van brom?

Mitch
14 november 2008, 20:22
Sneller zelfs, maar dat jij het ook hebt betekend niet dat het zo hoort of dat het normaal is. Maar ik ging er ook al vanuit dat het geen probleem was ;)

Ja, ik heb in mijn hele leven maar één DT10 gehoord en dat is die van mezelf.
:sneaky:


Probeer voor de gein eens niet een geschakelde maar een ouderwetse adapter a la Ibanez AC309 etc. De Powerall is ook en geschakelde namelijk.

Nielsje
14 november 2008, 20:24
Het maakt niet uit of ie dichtbij of veraf ligt. Ik weet niet zo goed wat ik met dat ding aanmoet. Ik kan 'm altijd nog terugsturen. Zou de Powerall geen last hebben van brom?

Ik heb met m'n powerall, korg, wah en andere effecten meuk geen last van noemenswaardige brom. Tuurlijk heb ik wel iets van 'achtergrond ruis'.
Kan je anders misschien een filmpje oid maken?

Speeddemon
14 november 2008, 22:30
Misschien ten overvloede,
maar voedt pre-amp effecten en fx-loop effecten NIET vanaf dezelfde daisychain, of ie nou transformer-geschakeld is of niet.

Ik gebruik, (let wel, na 2 slechte ervaringen met digitaal-geschakelde voedingen) nu met volle tevredenheid een OneSpot voor m'n FX-Loop effecten.

Noctiis
15 november 2008, 10:13
Ik heb net als arcane geen goede ervaringen met de One Spot. Het leek een goedkope en handige oplossing voor de pedaal-voeding, maar een brom van jewelste, zowel thuis als in de oefenruimte. Misschien is het inderdaad, zoals ik ergens las, per One Spot verschillend?

dml
15 november 2008, 11:06
Hier ook een tevreden One Spot gebruiker. En zoals anderen al meldden, niet je pre- en loop-FX op één daisy chain aansluiten. Als het even kan, gebruik ik overal switch mode adapters, dat scheelt behoorlijk wat gewicht.

The Mess
15 november 2008, 11:08
Hier ook een tevreden One Spot gebruiker. En zoals anderen al meldden, niet je pre- en loop-FX op één daisy chain aansluiten. Als het even kan, gebruik ik overal switch mode adapters, dat scheelt behoorlijk wat gewicht.

Ik gebruik niets in de loop (de Micro Spider heeft niet eens een loop trouwens.)
Misschien zend ik 'm maandag maar terug en koop een powerall ervoor in de plaats, of ga ergens anders een boss of ibanez adapter halen. Goed idee?

Op m'n SG heb ik nu trouwens geen brom, tot ik m'n snaren loslaat.

Mitch
15 november 2008, 11:23
Dat laatste is bij ongeaarde stopcontacten een normaal verschijnsel, heeft forumlid piezo een duidelijk verhaaltje over geschreven in de Ruis en Brom sticky.

The Mess
15 november 2008, 11:48
Dat laatste is bij ongeaarde stopcontacten een normaal verschijnsel, heeft forumlid piezo een duidelijk verhaaltje over geschreven in de Ruis en Brom sticky.

Ik moet nu gaan werken, maar ik zal het nog lezen.
Maar hoe is het dan te verklaren dat ik bij de SG alleen brom heb als ik de snaren niet aanraak, en bij de Strat ook brom heb als de snaren wél aanraak.
(Gaar element, slechte aarding?)

En dan blijf ik nog met het mysterie van de reststroom zitten. :chicken:

kevervolks
15 november 2008, 11:55
Ik heb net als arcane geen goede ervaringen met de One Spot. Het leek een goedkope en handige oplossing voor de pedaal-voeding, maar een brom van jewelste, zowel thuis als in de oefenruimte. Misschien is het inderdaad, zoals ik ergens las, per One Spot verschillend?

Same here... ik dacht dat eerst dat het aan mijn wah lag maar het was idd. de OneSpot, ik vind het wel raar dat hij het bij sommige wel doet???

Mitch
15 november 2008, 12:17
Ik moet nu gaan werken, maar ik zal het nog lezen.
Maar hoe is het dan te verklaren dat ik bij de SG alleen brom heb als ik de snaren niet aanraak, en bij de Strat ook brom heb als de snaren wél aanraak.
(Gaar element, slechte aarding?)

Op een ongeaard stopcontact heb je een heerlijke brom op je enkelspoeler zitten, da's toch wel bekend hoop ik? Mede daarom is de humbucker uitgevonden...
De storing die je hoort bij je SG ben je zelf en je aardt jezelf op het moment dat je de snaren aanraakt. Zie eerder genoemde beschrijving..



En dan blijf ik nog met het mysterie van de reststroom zitten. :chicken:
Bedoel je nou nog steeds dat beetje statische elektriciteit? Iets bouwt spanning op, je raakt het aan, spanningssverschil wordt via jou opgeheven? God, dat heb ik zelfs op mijn elektrische koffiemolen, moet ik nu een andere bestellen? :chicken:

Noctiis
15 november 2008, 16:10
Same here... ik dacht dat eerst dat het aan mijn wah lag maar het was idd. de OneSpot, ik vind het wel raar dat hij het bij sommige wel doet???

Ja vind ik ook vreemd, maar het kan aan vanalles liggen natuurlijk. Elementen, stopcontacten, omgeving, pedalen, snoeren etc.

Ik ben overgestapt naar een Burkey Flatliner SIX en dat werkt toch wel helemaal goed in ieder geval :)

The Mess
15 november 2008, 16:28
Op een ongeaard stopcontact heb je een heerlijke brom op je enkelspoeler zitten, da's toch wel bekend hoop ik? Mede daarom is de humbucker uitgevonden...
De storing die je hoort bij je SG ben je zelf en je aardt jezelf op het moment dat je de snaren aanraakt. Zie eerder genoemde beschrijving..


Bedoel je nou nog steeds dat beetje statische elektriciteit? Iets bouwt spanning op, je raakt het aan, spanningssverschil wordt via jou opgeheven? God, dat heb ik zelfs op mijn elektrische koffiemolen, moet ik nu een andere bestellen? :chicken:

Ik heb geen verstand van elektronica whatsoever, dus het was gewoon een normale vraag. Ik zie de noodzaak niet om daar zo sarcastisch bij te gaan doen...

In m'n Stratocaster zit trouwens een slagplaat met één volumeknop en één humbucker, het enkelspoelerverhaal is dus niet van toepassing hier.

Mitch
15 november 2008, 16:34
Ik heb geen verstand van elektronica whatsoever, dus het was gewoon een normale vraag. Ik zie de noodzaak om daar zo sarcastisch bij te gaan doen...

Ik zag die noodzaak ook, goed hè? :seriousf:

Maar goed, als jet het op je humbucker strat ook hebt dan klopt daar iets niet.

The Mess
15 november 2008, 16:44
Ik zag die noodzaak ook, goed hè? :seriousf:

Maar goed, als jet het op je humbucker strat ook hebt dan klopt daar iets niet.

Ja prima :seriousf: Zijn we nu weer vriendjes? :p
Kan ook zijn dat de elektronica van m'n strat een beetje gaar is, maar ik denk dat ik die One-Spot maar eens terug ga zenden. Zal eerst nog wel even checken of ik het met een Boss adapter ook heb (even lenen van iemand :satisfie:)

Mitch
15 november 2008, 16:48
Er staat trouwens een Godlyke Powerall op Marktplaats als je het verschil wil testen. Ik ben echter bang dat het vooral te maken heeft met de stroomvoorzieing bij je thuis. Bij mij thuis is het ook zo brak, als je hier je gitaar in een versterker prikt bromt en ruist er van alles, echt verschrikkelijk. Tenzij ik even een lijntje leg naar een geaard stopcontact in de keuken :)

The Mess
15 november 2008, 16:52
Er staat trouwens een Godlyke Powerall op Marktplaats als je het verschil wil testen. Ik ben echter bang dat het vooral te maken heeft met de stroomvoorzieing bij je thuis. Bij mij thuis is het ook zo brak, als je hier je gitaar in een versterker prikt bromt en ruist er van alles, echt verschrikkelijk. Tenzij ik even een lijntje leg naar een geaard stopcontact in de keuken :)

Mm, ik heb pas m'n One Spot besteld en nog niet eens betaald. Kan 'm binnen 10 dagen ofzo nog terugzenden zelfs. Eerst maar eens een Boss adapter testen met de Daisy Chain eraan.

Maar zou een Powerall het beter doen? Want in principe zijn het gewoon dezelfde adapters met een ander merkje, en tenzij de One Spot gewoon brak is moet dat niet uitmaken.

Ik zal wel eens kijken :satisfie:

The Lo Lands
16 november 2008, 14:54
Typisch geval van een aardlus probleem dunkt mij! Batterijen of een geisoleerde voeding zoals eerder gemeld, bijvoorbeeld de Flatliner SIX, Ciosk Schizophrenic of Power Plus 2 van Voodoo Lab zou dergelijke brom (aardlus) problemen oplossen! Geef geen geld uit aan een goedkope 'daisy chain' oplossing maar investeer ook in een goede voeding wat je overall geluid alleen maar ten goede komt.

En als het aan je stroomvoorziening thuis zou liggen heb je altijd al dit probleem gehad ongeacht welke voeding of setup van pedalen dus dit zou ik niet als direct probleem aanschrijven!

TimmU
16 november 2008, 15:23
ik heb sinds een paar dagen ook een onespot. met de mijne is in ieder geval weinig mis. doet het erg goed. Wat me wel opviel is een gigantische brom als ik de Red Repeat aan had staan, met een drive erbij. de Red Repeat krijgt nu apart eten ,en nu gaatalles goed:)

Mitch
16 november 2008, 15:27
Mijn vaste tip: scheid de voeding van delays van de voeding van de drives.

The Mess
19 november 2008, 16:34
Probleem opgelost!

Net een Boss adapter op de daisychain aangesloten en zo goed als ruisvrij op een ongeaard stopcontact met beide gitaren! :cooler:
Ik weer blij dus! Maar nu moet ik dus nog een vervangende adapter kopen (deze is geleend), de adapter van Boss werkt dus zonder problemen, maar die levert (in verband met toekomstige aankopen) misschien wat weinig mA.

Wat zal ik nu voor één kopen dan, ik wil namelijk niet weer het probleem met brom?

Hier (http://www.thomann.de/nl/cat_PG_2.html?gf=guitar_and_bass_power_supplies&oa=pra) is trouwens het adapter-aanbod van thomann: misschien dat iemand me
zonder veel moeite iets goeds aan kan wijzen?

The Mess
19 november 2008, 23:23
Zou deze (http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Boss-PSB-230-Netzteil-extern-9-V-/-2-A-fuer-Boss-Geraete/art-ACC0002625-000) voeding ook problemen geven?

TimmU
20 november 2008, 09:03
Hij is lelijk!!!!!!!

Kun je niet gewoon zo'n standaard boss adapter scoren?

peter_heijnen
20 november 2008, 09:34
Net een Boss adapter op de daisychain aangesloten en zo goed als ruisvrij op een ongeaard stopcontact met beide gitaren!
Als het echt aan de onespot ligt dan zou het probleem kunnen zijn dat jouw setup niet werkt met 'dat soort' voeding, te weten geschakelde voeding (...toch heren technici???). Mogelijk is die boss dan waarschijnlijk een 'conventionele' gestabiliseerde voeding, en in dat geval zul je daar dan naar op zoek moeten: een gestabiliseerde voeding.

Hopelijk zwam ik nou niet totaal uit mijn nek, maar mss wil iemand die er wel daadwerkelijk verstand van heeft voor alle zekerheid nog even zijn vakkundige licht over schijnen.

The Mess
20 november 2008, 10:37
Hij is lelijk!!!!!!!

Kun je niet gewoon zo'n standaard boss adapter scoren?

Nou en? Hij levert 2000 mA

Denniel
20 november 2008, 17:23
Peter heeft gelijk.
Die voeding die je linkte is een geschakelde voeding. Ik heb een soortgelijke maar geen enkel probleem (deze werkt wel weer lekker weg in je pedalcase, vandaar). Onespot's zijn ook geschakelde voedingen, en ik zou denken als je onespot bromt, dan brommen alle geschakelde voedingen.

Een gewone Boss / Ibanez adapter is gestabiliseerd, dat merk je omdat ze rete zwaar zijn (in verhouding) en als je ze opensloopt zitten er twee magneten in.

Neem maar van me aan dat gestabiliseerde voedingen "schoner" zijn en minder brom en ruis veroorzaken. Of google op voedingen . . .

Kortom, soms heb je een effectketen die gaat brommen van geschakelde voedingen, jammer maar helaas. Soms helpt het om de volgorde te vervangen of er een pedaal uit te halen. Bijna altijd werkt een betere voeding.

Succes.

The Mess
20 november 2008, 17:35
Peter heeft gelijk.
Die voeding die je linkte is een geschakelde voeding. Ik heb een soortgelijke maar geen enkel probleem (deze werkt wel weer lekker weg in je pedalcase, vandaar). Onespot's zijn ook geschakelde voedingen, en ik zou denken als je onespot bromt, dan brommen alle geschakelde voedingen.

Een gewone Boss / Ibanez adapter is gestabiliseerd, dat merk je omdat ze rete zwaar zijn (in verhouding) en als je ze opensloopt zitten er twee magneten in.

Neem maar van me aan dat gestabiliseerde voedingen "schoner" zijn en minder brom en ruis veroorzaken. Of google op voedingen . . .

Kortom, soms heb je een effectketen die gaat brommen van geschakelde voedingen, jammer maar helaas. Soms helpt het om de volgorde te vervangen of er een pedaal uit te halen. Bijna altijd werkt een betere voeding.

Succes.

Thx! Dat is heel duidelijk :)
Zijn er gestabiliseerde voedingen die geen brom bij mij zouden geven maar wel net even iets meer kracht kunnen leveren? (300-400 mA zou wel leuk zijn, veel meer gok ik niet nodig te hebben, ben niet zo'n pedaljunkie.)

Mitch
20 november 2008, 18:12
Fijn dat het werkt! Nothing like a good old fat ass-wall wart :D
Ibanez heeft een 500mA versie...

The Mess
20 november 2008, 22:18
Fijn dat het werkt! Nothing like a good old fat ass-wall wart :D
Ibanez heeft een 500mA versie...

Ik denk dat je het over deze hebt:
http://www.thomann.de/nl/ibanez_ac509.htm
Lijkt me opzich een perfect ding, maar is dit ook gestabiliseerd, m.a.w. zou deze ook bromvrij werken?

Mitch
21 november 2008, 00:03
Ja, anders raad ik 'm je niet aan.

Henri H
17 januari 2009, 23:58
Damn, even "Onespot brom .nl" gegoogeld en ja hoor! Kom ik hier terecht! :)

@ The Mess, heb jij die Ibanez adapter gekocht?
En is het probleem daarmee verholpen?
Ik heb hetzelfde probleem; ook met een OneSpot en een CryBaby GCB 95:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1926664#post1926664

The Mess
18 januari 2009, 15:29
Damn, even "Onespot brom .nl" gegoogeld en ja hoor! Kom ik hier terecht! :)

@ The Mess, heb jij die Ibanez adapter gekocht?
En is het probleem daarmee verholpen?
Ik heb hetzelfde probleem; ook met een OneSpot en een CryBaby GCB 95:

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?p=1926664#post1926664

Ik heb een standaard Boss adapter (200 mA) gekocht, en gebruik deze nu met een daisy chain van Visual Sound. Minder vermogen, werkt prima!

(Toevallig heb ik vandaag m'n bordje zelfs afgemaakt! :D)

Henri H
24 januari 2009, 23:44
Ik ben gisteren naar de zaak geweest waar ik de OneSpot gekocht had en het probleem voorgelegd.
Ik wilde het daar even laten horen maar op 3 verschillende versterkers was er geen noemenswaardige brom.
2 van deze versterkers waren transistor bakken, de 3e was een Bogner Alchemist Combo.
Ook op deze amp was er geen extra brom te bekennen.
Ik kreeg alsnog een andere OneSpot mee naar huis om te testen maar thuis was het probleem er gewoon weer. :(
Nu verdenk ik de JVM als de boosdoener.
Morgen maar 's proberen met m'n JCM800....

Mitch
24 januari 2009, 23:56
Voed jij je amp dan met de One Spot? Tering, die dingen zijn sterk hè...

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat het meer met het lichnet te maken heeft of andere omgevingsfactoren of dat ding brom in de hand werkt of niet.

Henri H
25 januari 2009, 00:01
Wat kun je toch "lekker" sarcastisch zijn soms, Mitch...

Tja, lichtnet zou kunnen. Ook maar 's uitsluiten door een andere groep te nemen maar mijn andere adapters hebben er geen problemen mee.
Da's dan ook wel weer vreemd toch?

Mitch
25 januari 2009, 00:21
Nee, da's juist de pest met die dingen. Ze zijn niet hetzelfde, reageren niet hetzelfde... het is ook niet eens zo dat de ene gestbailiseerde voeding hetzelfde reageert als de andere. Geschakelde voedingen en gestabiliseerde voedingen reageren weer anders en geschakelde adapters onder elkaar....ja, die kunnen ook verschillen. Ik prijs me gelukkig met een stil en goed werkende setup ondanks drie adapters, maar dit soort problemen zijn juist de reden waarom mensen soms voor voedingen kiezen met gescheiden uitgangen ondanks de hoge meerprijs.

guitargeek3
25 januari 2009, 09:12
Laatst ook een one spot aangeschaft.
Op m'n fuzz aangesloten, brom.
One spot van m'n maat geleend en op het zelfde stopcontact geen brom.

Beide one spots mee genomen naar m'n maat en beide op een willekeurig pedaal uitgeprobeerd.
De mijne bromde weer en die andere niet.

Je hoort ook meteen het verschil.
Zelfs in de TB mode begon de slechte spot al te brommen en de andere hoorde je geen verschil of hij in het pedaal zat of niet, in TB mode.

Deze test heb ik ook met een andere maat geprobeerd en daar bromde beide adapters, wederom die ene "goede" niet.

Volgens mij moet je geluk hebben met de juiste one spot.

Nielsje
25 januari 2009, 10:46
Laatst ook een one spot aangeschaft.
Op m'n fuzz aangesloten, brom.
One spot van m'n maat geleend en op het zelfde stopcontact geen brom.

Beide one spots mee genomen naar m'n maat en beide op een willekeurig pedaal uitgeprobeerd.
De mijne bromde weer en die andere niet.

Je hoort ook meteen het verschil.
Zelfs in de TB mode begon de slechte spot al te brommen en de andere hoorde je geen verschil of hij in het pedaal zat of niet, in TB mode.

Deze test heb ik ook met een andere maat geprobeerd en daar bromde beide adapters, wederom die ene "goede" niet.

Volgens mij moet je geluk hebben met de juiste one spot.


En die one spot heb je nou aan mij verkocht....?

guitargeek3
25 januari 2009, 10:51
Nee, dat is een andere.
Die spot heb ik al weg gedaan.

Mitch
25 januari 2009, 11:57
:seriousf:

Maar inderdaad, het is net als met buizen, speakers, amps, pedalen, gitaren.... je zou verwachten dat de consistentie wat beter zou zijn met een product als een adapter maar helaas.