PDA

View Full Version : Ibanez pt-1000 phaser



Sinner
13 november 2008, 15:17
Hallo allemaal

Ik heb laatst een PT-1000 op de kop getikt. Ik ben erg enthousiast over het geluid.

Ik kan niet zo heel veel vinden over dit pedaal behalve dat hij tussen '74-'78 geproduceerd is en dat minstens 1 forumlid er ook een heeft.;)

Heeft iemand meer info, ervaring?

Dirk_Hendrik
13 november 2008, 16:05
Wat wil je weten?
Ik zou eens moeten kijken in hoeverre hij "gelijk is aan de gewone PT707.

Sinner
13 november 2008, 16:34
Of dit pedaal zeldzaam is
Of er idd andere pedalen zijn die "hetzelfde" zijn
Of er bekende gitaristen zijn die het gebruikten
Of er mensen op dit forum zijn die er een hebben en of ze'm live gebruiken (waarom wel/niet?)
etc ...

Ik ben er gewoon blij mee en wilde de vreugde delen en er over doorkletsen:soul:

Dirk_Hendrik
13 november 2008, 17:34
Of dit pedaal zeldzaam is
Of er idd andere pedalen zijn die "hetzelfde" zijn
Of er bekende gitaristen zijn die het gebruikten
Of er mensen op dit forum zijn die er een hebben en of ze'm live gebruiken (waarom wel/niet?)
etc ...


- Zeldzaam, -redelijk
- bekende gitaristen, Niet dat ik er ooit eentje heb gezien.
- Ja. Ik heb er 1. Hij staat op m'n site: http://www.dirk-hendrik.com/ibanez.html . Live heb ik em nog nooit gebruikt maar dat geld voor alle phasers.






Ik ben er gewoon blij mee en wilde de vreugde delen en er over doorkletsen:soul:

En terecht!

tubeonly
13 november 2008, 17:38
Ik ben er gewoon blij mee en wilde de vreugde delen en er over doorkletsen:soul:

Dat is het allerbelangrijkste ;)



Of dit pedaal zeldzaam is
Of er idd andere pedalen zijn die "hetzelfde" zijn
Of er bekende gitaristen zijn die het gebruikten
Of er mensen op dit forum zijn die er een hebben en of ze'm live gebruiken (waarom wel/niet?)
etc ...

Ik heb hem ook en vind hem erg, erg fijn. Van binnen is hij vrijwel identiek aan de Ibanez PT-999 phaser. Ik dacht dat het op zijn beurt weer een kloon van de MXR90 was, maar dat kan D_H misschien bevestigen. De Maxon Reissue Series Phase Tone PT999 is weer een vervolg op de Ibanez PT999 en wordt nog steeds gemaakt.

Ah ja, er zijn twee versies van. De eerste zonder led en de tweede met led. Cool he! :blast:

Een van de leuke grappen van dit pedaal is het combineren met bijvoorbeeld een tremelo. Dan kun je vrijwel gelijk komen met de Flying Pan van Ibanez. Beetje weird, maar wel lekker.

Beroemdheden met dit pedaal ken ik verder niet. Daarvoor zijn deze pedalen te onbekend. (misschien met de maxon variant) Verder is het een prima phaser!

Dirk_Hendrik
13 november 2008, 18:47
Ik dacht dat het op zijn beurt weer een kloon van de MXR90 was, maar dat kan D_H misschien bevestigen.

Nee dus.
Ze zijn wel gebaseerd op hetzelfde concept (maar dat zijn er zo veel) maar een clone is te kort door de bocht.

Chris Winsemius
13 november 2008, 19:41
Tof!

Ik heb zelf de Phasetone II/707
maar dan (origineel) met zwarte knoppen en LED.

Imho: wat meer wobble en aanwezigheid dan 'n MXR scriptlogo Phase 90 maar absoluut 'n zeer muzikale en fijne phaser.

Zou 'm zeker 'n keer willen horen IRL.

Sinner
13 november 2008, 21:08
Ik heb zelf een Phase 90 en een Boss PH-1r, maar ik vind deze ibanez de 'soepelste'?!

Ik denk dat ik'm in plaats van de Phase 90 op mijn board ga zetten (wel ff iets grotere footprint, maar ja)

Mijn versie is er een zonder led, overigens.

Echt een lekker geluid, lijkt soms bijna stereo of zo over een mono setup, maar misschien draaf ik nu een beetje door :seriousf:

Ga 'm zeker proberen samen met mijn Empress tremolo!