PDA

View Full Version : Headrush footswitch vervangen



Swan
13 november 2008, 13:35
Na meer dan een jaar veelvuldig gebruik heeft gister een footswitch van m'n Akai Headrush E2 het begeven :( en dat terwijl het een essentieel onderdeel is in m'n beide bands...
wat zijn de mogelijkheden om deze te vervangen? ik kan goed solderen, maar kan ik gewoon een bepaalde switch bij newtone bijv. bestellen en deze er in plaatsen?
Ik heb ook Akai gemaild maar nog geen reactie...

Swan
13 november 2008, 13:56
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=110475&highlight=headrush
aan dat topic te zien kan ik gewoon
http://www.newtone-online.nl/catalog/product_info.php?cPath=22_23&products_id=488 deze er ingooien?

Swan
13 november 2008, 14:24
nou ik heb hem maar even opengemaakt, toen ik de footswitches losmaakte van de behuizing kwam 1 contactpunt van de slecht functionerende switch los, dus eigelijk hoop ik dat als ik deze weer soldeer dat het probleem dan verholpen is.

Headrush van binnen, dat kleine witte knopje sta ik regelmatig met mijn grote teen op, doe ik voortaan ook maar niet meer, is wel erg kwetsbaar...
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/2008_1113headrush0002.jpg

de switch
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/2008_1113headrush0003.jpg

het losse contactpunt
http://i99.photobucket.com/albums/l300/zenovdb/2008_1113headrush0004.jpg

Swan
13 november 2008, 14:45
en jahoor, gesoldeert en hij doet het weer perfect! waarsch n klein jappanertje die even niet oplette...
dus een les voor iedereen met defecte Headrush switches, even openmaken en solderen!

einde topic ;)

Joey Handsome
13 november 2008, 16:35
Niets einde topic. Bij mij zijn ze ook naar z'n moer. Ik zal hem ook even open jagen vanavond of morgen. Ik heb hem nog niet terug gezonden, maar wil hem als het even kan zelf repareren of die switches voor wat degelijks vervangen. Welke kunnen dat dus zijn?

Swan
13 november 2008, 16:44
nou bij mij was het dus enkel een draadje opnieuw solderen...ff open maken: alle schroeven en inbusdingen er uit en de potmeters losdraaien, dan kan je de bovenkant er afhalen. en dan kijken of de draadjes goed aan de switches zitten..
bij mij zat er overal een enorme dot soldeer, behalve op die los is gegaan, daar zat amper iets op.

Joey Handsome
13 november 2008, 16:47
Hoe haal je die potmeters eraf. Ben altijd bang dat ik de boel dan naar z'n moer trek of valt dat mee?

Swan
13 november 2008, 16:49
je trekt de knop er af en dan draai je het moertje los, zodat hij niet meer aan de behuizing (blauwe bovenkant) vastzit, maar je laat hem dus gewoon er inzitten, zie de bovenste picca

Joey Handsome
13 november 2008, 16:56
Ah, dat lijkt me verdraaid simpel. Dat krijg ik wel voor elkaar.

Valoosj
13 november 2008, 17:02
Mocht je footswitch echt kapot zijn kan je simpel testen wat voor eentje het is door er met een multimeter op te meten. Zet hem op weerstand op beide contactpunten en meet. Schakel dan je switch en meet nog eens. Als het nu veranderd is heb je een gewone schakelaar nodig (ik denk latching) is het nog steeds hetzelfde dan heb je momentary nodig.

Nielsje
13 november 2008, 18:16
knoppen verwijderen: theedoek + waterpomp tang

@ Swan: je kan ook wisselen tussen de 'modes' op je headrush door de beide knoppen (tap + on/off) tegelijk in te trappen. It's all in the manual...

Swan
13 november 2008, 18:34
ja weet ik maar vind ik irritant, vaak druk ik dan net eentje eerder in..

en de knoppen zitten niet zo vast, gewoon trekken!

FruscianteFan
13 november 2008, 22:10
Dit is goed nieuws, want mijn (3e inmiddels) Headrush heeft ook weer een beetje problemen met de voetschakelaars. Binnenkort maar eens openmaken dan.

Wat betreft het indrukken van beide schakelaars: als je zorgt dat je rechts net iets eerder intrapt dan links, heb je nergens last van.

Joey Handsome
13 november 2008, 23:14
Ik heb de mijne nog niet terug gestuurd naar Musicstore, maar daar heb ik ook geen zin in gezien de verhalen over zoveelste Headrush die het begeeft. Echt wat een domper, bij toch zo'n handig pedaal.
Ik ga die footswitches vervangen. Ik heb hem net open gemaakt en alles zit goed vast gesoldeerd. Voor mij is het ook duidelijk dat het de footswitches zijn. Welke kan ik kopen? Ik heb geen multimeter of wat dan ook, alleen een soldeerbout en geld voor twee footswitches.

Swan
14 november 2008, 09:56
ik had Akai nog gemaild en een reactie gehad dat ze de onderdelen niet meer hebben, dus ik genantwoord dat ik het al had gerepareerd, krijg ik dit terug


U DA Man,kid.



-kevin

wtf? :o

imlikeajungle
14 november 2008, 10:20
wtf? :o

Hahaha, geniaal.

Valoosj
14 november 2008, 11:07
ik had Akai nog gemaild en een reactie gehad dat ze de onderdelen niet meer hebben, dus ik genantwoord dat ik het al had gerepareerd, krijg ik dit terug



wtf? :o

Stuur nu een mailtje dat je hem gelijk gecloned hebt voor vrienden :cooler:

Joey Handsome
14 november 2008, 18:14
Vage service zeg. Maar ik heb geen multimeter of wat dan ook. Vertel me nou eens even wat ik moet kopen, dan zet ik er twee nieuwe switches in. Het moeten in ieder geval switches zijn die geen 'klik' zeggen.

FruscianteFan
24 november 2008, 16:04
Vage service zeg. Maar ik heb geen multimeter of wat dan ook. Vertel me nou eens even wat ik moet kopen, dan zet ik er twee nieuwe switches in. Het moeten in ieder geval switches zijn die geen 'klik' zeggen.
idem. schakelaars doen het nu weer veel te slecht en ik kan geen los contact bespeuren, dus ik wil ze ook wel vervangen.

Swan
4 oktober 2009, 22:47
nou godverdomme afgelopen weekend heeft de knop het begeven tijdens een gig :(
gisteren de headrush, in de veronderstelling dat het weer een los draadje was, opengemaakt maar dat bleek niet het geval...

welke footswitch moet ik gebruiken ter vervanging?

Knil Knarf III
9 april 2010, 10:07
Maar even dit topic gebruiken. Bij mij was de rechter footswitch ook kapoere gegaan, die heb ik vervangen door een momentary geval van de Newtone site, dat werkt goed.
Helaas, dat is niet het enige wat er kaduuk aan is. De loops doen het niet goed meer, vaak stopt hij met loopen en is het geheugen gewist en staat de loop er niet meer. Niet zoveel meer geloopt de laatste tijd dus, maar nu beginnen de delay's ook te morren. Vooral op de normal delay stand komt er of helemaal geen delay uit, of af en toe (haperingen) of schakelt ie zichzelf weer uit. Ik neem aan dat de geheugenbankjes kaduuk zijn? Is zoiets te repareren? Ik heb geen zin (geld) om een nieuw pedaal te kopen en verder vind ik dit ding prima als ie werkt.
Voor de mensen die er nog over denken een Headrush te kopen, nooit doen, het is een brak geval.

FruscianteFan
9 april 2010, 11:44
Reminds me, de laatste keer dat ik de mijne gebruikte als korte delay, onthield hij niet hoe ik hem had ingesteld. Misschien toch maar eens contact opnemen met musicstore ofzo, want het is echt een waardeloos ding.

Inmiddels speel ik al een hele tijd tevreden met de Boss DD-7. Jammer dat hij de loop niet kan onthouden (zeker thuis), maar er zitten andere leuke dingen in en, belangrijker: hij doet het!

Knil Knarf III
10 april 2010, 11:59
Tja, je kunt hem ook niet op marktplaats kwijt en mijn garantie is uiteraard al verlopen, kan hem zo de prullenbak in gooien. Pas na het verlopen begon hij echt goed gaar te worden. Hij onthoudt hier ook niet meer hoe snel hij ingesteld staat. Echt, het is een waardeloos pedaal, jammer, want ik vond de mogelijkheden (met die vier uitgangen) echt te gek.
Maar goed, is zoiets te repareren?