PDA

View Full Version : Line6 spider vs Roland Cube



_M_P
13 november 2008, 12:27
Ik heb op het forum gezocht, maar niet gevonden.

Ik wil de volgende vraag aan jullie voorleggen.

Ik ben op zoek naar een versterkertje voor op mijn slaapkamer. Nu zie ik dat er veel voorstanders zijn van de roland cube. Wat ook een oplossing kan bieden (in mijn ogen) is de line6 spider.

Mijn vraag is: waarom zouden jullie voor roland cube of line6 spider kiezen?

Graag uw reactie!

Rocket_Sauce
13 november 2008, 12:36
Ik heb ze allebei getest en uit de Roland kwam veel helderder geluid imo. De line 6 heeft daarintegen waar wat effecten geloof ik.

iWishmaster
13 november 2008, 12:39
De meeste mensen vinden de Cube beter, persoonlijk vind ik de Spider beter omdat ie meer opties (geheugen en footswitchbaar) heeft.

Qua geluid (mijn mening):
-Cube is (vind ik) beter in mid-gain rock crunch geluiden
-Spider is beter is beter high-gain metal scheur geluiden
Clean sounds gaan gelijk op.

(/spam: Mocht je een wat grotere Spider willen, ik heb er één te koop, zie signature)

DeiDRagonas
13 november 2008, 12:43
Klopt precies wat onze vriend hierboven zegt. Allebij leuke amps, maar de Spider heeft iets betere scheurgeluiden. Daarentegen zou ik voor een Cube gaan, want daarvan vond ik de clean en crunch geluiden beter. Ga eens luisteren en kies gewoon de amp die het beste bij je stijl past.

Grt R!

Nocki
13 november 2008, 14:02
Ik zelf heb ook de cube 30 gehad en was er gek op! fantastische amp en ik kwam ook goed door de mix!
De line6 zou ik nog wel eens willen uitproberen/hebben...

pupanus1
13 november 2008, 14:37
Spiders zijn indd wat meer voor het zwaardere scheur werk. Het insane kanaal brult als een malle.

iWishmaster
13 november 2008, 15:13
Ik zelf heb ook de cube 30 gehad en was er gek op! fantastische amp en ik kwam ook goed door de mix!
De line6 zou ik nog wel eens willen uitproberen/hebben...

Line 6's komen wat slechter door de mix heen heb ik gemerkt, en als ze erdoor komen zijn ze weer snel te hard. Cube daarentegen komt er wel doorheen, maar wel in een heel smal gebied (recht voor de speaker) en ik vond datgene wat er doorheen kwam niet echt 'mooi' -> bijna alleen de hoge tonen.

En je hebt PM

_M_P
13 november 2008, 15:34
Nou dat is alvast allemaal fijn.

Nog een kleine onduidelijkheid.

Wat is PM?

Je zult me vast een n00b vinden....

iWishmaster
13 november 2008, 15:39
Nou dat is alvast allemaal fijn.

Nog een kleine onduidelijkheid.

Wat is PM?

Je zult me vast een n00b vinden....

PM is Personal Message: rechtsbovenaan op de site zie je dat staan ('Privébericht'), maar ik had het tegen Nocki, staat er beetje onduidelijk.