PDA

View Full Version : verschil line 6 pods



ben vanhoof
12 november 2008, 22:20
Ik heb hier al opnames gehoord van mensen die hun gitaar opnemen met een line 6 pod of toneport. Nu heb je in die pods verschillende versies. Zijn de klankverschillen groot om rechtstreeks op te nemen via pc? Hij gaat daar enkel voor gebruikt worden.

ben vanhoof
13 november 2008, 20:46
Niemand geen gedacht?

vincent136
13 november 2008, 20:58
je vraagstelling is ook wat vreemd, vandaar misschien..

er zitten geen klankverschillen in de verschillende versies, des te duurder des te meer versterkers/cabs/effecten/in- en outputs.

Als je met een paar goed klinkende amps tevreden bent kun je het best met een normale, goedkope pod doen. Wil je heel veel gaan uittesten ed, is een podxt pro ofzo weer leuk.. tis maar wat je wilt.

ben vanhoof
13 november 2008, 21:01
En zit er geluidskwaliteit verschil in bv een pod xt of een toneport?

vincent136
13 november 2008, 21:30
naar mijn weten niet.

Thoom42
13 november 2008, 21:37
Ik denk dat de nieuwste Pods waarschijnlijk wel iets beter zijn.

fivelastwords
14 november 2008, 09:32
Er zit wel degelijk klankverschil tussen de POD's. Heb zelf de POD Pro, een 19" versie van de eerste POD en die klinkt echt betrekkelijk anders dan de XT serie. Zelf vind ik de XT serie wat sterieler klinken dan de eerste serie, maar dat is smaak. Je moet gewoon een paar keer proberen en dan bepalen wat jij lekker vindt klinken.

M Kactus
14 november 2008, 09:49
Er zit wel degelijk klankverschil tussen de POD's. Heb zelf de POD Pro, een 19" versie van de eerste POD en die klinkt echt betrekkelijk anders dan de XT serie. Zelf vind ik de XT serie wat sterieler klinken dan de eerste serie, maar dat is smaak. Je moet gewoon een paar keer proberen en dan bepalen wat jij lekker vindt klinken.


Er zitten geen klankverschillen tussen de verschillende versies binnen een generatie. Er zijn wel verschillen in klankkwaliteit tussen de verschillende generaties.

1ste generatie: Pod 2.0-Pod Pro
2de generatie: Pod XT-alle toneports-PodXT Live-PodXT Pro
3de generatie: Pod x3 - Podx3 Live...

Binnen één generatie hebben ze allemaal dezelfde modeling software.

fivelastwords
14 november 2008, 10:03
dat is inderdaad nog een stuk duidelijker uitgelegd, tis nog vroeg haha

Jason34
14 november 2008, 12:39
Als het om de software gaat is dat altijd achteraf nog uit te breiden

pol
17 november 2008, 09:14
voor enkel pc zou ik een toneport nemen, + model packs erbij kopen op de line6 site, ben je wat goedkoper mee uit als een pod X3.

pod X3 heeft dan weer wel alle models al dadelijk erbij + gratis gearbox plugin.

449
17 november 2008, 13:07
Nadeel van b.v. POD 2.0 die ik zelf heb is dat het niet overzichtelijk is.
Bijna alle potmeters hebben een dubbele functie.
Thuis gebruik ik hem daarom ook altijd via midi aangesloten op PC.
Je kunt dan wat beter ziet wat je ingesteld hebt.

ben vanhoof
17 november 2008, 19:33
Ok bedankt allemaal. Tis dus de toneport ux2 geworden. Kheb 'm in Engeland gekocht voor €150 samen met nog wat andere troep.

fivelastwords
18 november 2008, 16:23
Veel plezier ermee!