PDA

View Full Version : DSL50, uw mening



Pee
7 maart 2003, 20:46
ik heb overal zowat gelezen dat dit een goede versterker is , een van de beste marshalls zelf. Iemand die er al ervaring mee heeft? Ik heb hem nog niet kunnen testen.

Kun je er hendrix tonen uit halen?
het schijnt ook dat hij beter klinkt met een les paul dan met een strat...

gerrekat
7 maart 2003, 21:01
ja hij is erg goed, ik heb er geen een maar wel extensively getest.

Ik heb een ENGL en een Peavey XXX, de Marshall is zeer goed als je op zoek bent naar een onvervalste rock tone a la hendrix, maar gaat veel verder en kan zelfs death metal aan HAHAHAHA.

Erg brdee inzetbaar zoals ze zeggen.

Ik vind zowiez dat marshalls beter tot hun recht komen met een humbucker gitaar.

fender (gitaar) freaks zij meestal meer weg van een fender versterkers omdat strats meer gefocussed zijn op clean geluid.

Maar voor een goede scheur moet je geen fender versterker nemen.

de DSL heeft trouwens ook een zeer goede clean, maar niet zo goed als een fender natuurlijk.

niels5150
8 maart 2003, 10:03
ik gebruik hem met een strat! Instant Hendrix! Te gek hoor. Zet er alleen goede buizen in, anders wil het laag nog wel eens flubberen.

niels5150
8 maart 2003, 10:03
ik gebruik hem met een strat! Instant Hendrix! Te gek hoor. Zet er alleen goede buizen in, anders wil het laag nog wel eens flubberen.

Pee
8 maart 2003, 10:40
welke buizen moeten dan vervangen worden?
de el34 of de ecc83. en waaarmee?

McCloud
8 maart 2003, 12:52
De ECC83's. Ik heb laatst de buizen in een JTM45 RI veranderd. Ik heb er JJ ECC83S buizen ingezet. Meteen een veel strakker geluid. In mijn 6100 heb ik nu 3 NOS Philips MiniWatt ECC83's zitten en dat is helemaal bizar. Of je op een nieuwe versterker speelt, veel meer dynamiek, strakkere distortion. Mijn versterker 'leeft' nu weer. Dus als je het kan betalen (of als je zin hebt om opzoek te gaan naar koopjes) zou ik NOS buizen aanraden (alleen in de voorversterker, eindversterker NOS buizen zijn bijna niet te krijgen en zeker niet te betalen). Een aantal goede merken zijn Mullard (the holy grail of tubes), Brimar, RFT, Tungsram, Philips en Sylvania.

Als je een wat makkelijkere weg wilt nemen (het kost namelijk nogal wat tijd om goedkope NOS buizen te vinden) dan kan ik de JJ ECC83S buizen aanraden. Veel laag (en ook een heel stak laag), high gain (veel distortion), gewoon een hele mooie buis en ze kosten bijna niets (ik betaalde ongeveer €6,65 ex BTW per buis).

Een NOS buis hoef je trouwens alleen in de eerste positie (V1) van je versterker te zetten. Dit is het gedeelte dat het geluid het meeste kleurt. De rest is voor het creeren van distortion. De buis die het dichst bij de eindbuizen zit is de phase inverter, hier hoef je ook geen dure buis voor te nemen. Je zou in een DSL dus kunnen kiezen voor een NOS Brimar ECC83 in V1. In V2, V3 en V4 zou je dan een JJ ECC83s kunnen zetten (bijvoorbeeld, gewoon doen wat het mooiste klinkt).

Voor de eindversterker heb ik goede verhalen gehoord over Svetlana EL34's. Zelf ben ik op dit moment bezig om JJ E34L's in m'n versterker te zetten.

sash
8 maart 2003, 13:16
Op 2003-03-07 20:46, schreef Pee:
ik heb overal zowat gelezen dat dit een goede versterker is , een van de beste marshalls zelf. Iemand die er al ervaring mee heeft? Ik heb hem nog niet kunnen testen.

Kun je er hendrix tonen uit halen?
het schijnt ook dat hij beter klinkt met een les paul dan met een strat...


Voordat je een buizenbak en allerlei pedalen gaat aanschaffen zou ik eerst die Ibanez wegdoen en een Strat kopen. Met een Ibanez met krachtige humbuckers krijg je nou eenmaal geen Hendrix geluid.

McCloud
8 maart 2003, 13:19
Helemaal waar Sash. Wil je Hendrix, koop een Fender.

Pee
8 maart 2003, 13:26
dat was ik dus ook van plan

dit jaar een wah en mss nieuwe elementen of een fuzz ofzo

het volgende jaar een jimmie vaughan strat en mss ook een epi les paul

en dan een marshall dsl50 + bijbehorend cabinet.

dan denk ik dat ik toch wel het rock geluid en ook dat van jimi kan benaderen.

sash
8 maart 2003, 13:46
Ja op die manier moet dat je wel goed lukken lijkt me :smile:

FragDaddy
8 maart 2003, 16:17
mening over DSL 50? jah zeker. vind ik de beste versterker die marshall nu maakt (reissues niet meegeteld, want daar zitten lekkere bakken bij)

die DSL 50 klinkt als een klok en heeft power zat (100 is overkill en kost 2x zoveel als je de buizen moet vervangen).

zelf ben ik meer fan van ouwe marshalls.. JCM800's en ouder.. maar als je een nieuwe wilt is de DSL50 imho de beste marshall versterker die je kunt kopen

Pee
8 maart 2003, 16:34
de reissues klinken zeker lekker, maar ze zijn veel te duur.

sash
8 maart 2003, 17:14
Nou een Bluesbreaker kost 1855 euro een DSL50 top 1050 Euro. Een goeie kast kost ook zo'n 700 Euro.

Als die Bluesbreaker combo zou kopen ben maar zo'n 100 Euro meer kwijt, heb je mij stinkend jaloers, een nog vettere amp (naar mijn mening) dan die DSL50 en kom je ook nog eens veel dichter bij de Hendrix sound.

FragDaddy
8 maart 2003, 17:33
Op 2003-03-08 17:14, schreef sash:
Nou een Bluesbreaker kost 1855 euro een DSL50 top 1050 Euro. Een goeie kast kost ook zo'n 700 Euro.

Als die Bluesbreaker combo zou kopen ben maar zo'n 100 Euro meer kwijt, heb je mij stinkend jaloers, een nog vettere amp (naar mijn mening) dan die DSL50 en kom je ook nog eens veel dichter bij de Hendrix sound.


tja. ik vind zelf de marshall veel vetter dan de bluesbreaker.. en je hoeft er geen dure kast bij te kopen. een 2ehands marshall 2x12 past ook prachtig bij die DSL. en die zie ik wekelijks voorbijkomen voor 300 pleuro

sash
8 maart 2003, 17:41
Maar ik neem aan dat ie een grote cab eronder wil hebben.

Nielsje
8 maart 2003, 18:11
Nou, ik heb zelf de 100 watt dsl, en ik zou eigenlijk willen dan dat ik de 50 watter had gehad. maar ook deze klinkt echt vet goed, vind ik...
Ik denk dat de 100 watt alleen echt van pas komt als je op wat meer volume clean wil spelen....

sash
8 maart 2003, 18:20
Ja de 100 watter zal wat harder dead clean kunnen. Zelf zou ik ook voor de 50 watter gaan, omdat een randje aan je geluid altijd wel lekker is :smile:

Pee
8 maart 2003, 18:44
ik twijfel nog tussen een 4x12 of 2 2x12's vanwege de handelbaarheid.

als ik een reissue wil zou het de 1987 zijn. die bluesbreaker heeft een ander geluid. maar ik kan hem natuurlijk altijd eens testen.

sash
8 maart 2003, 18:47
Ja doe dat zeker eens. Vind het een van de beste Marshalls.

niels5150
9 maart 2003, 22:33
neem nou niet die standaard marshall cabinets erbij. Die klinken als een natte krant. Ik ga zelf voor Bogner cabinetten, helemaal te gek, maar wel aardig duur. Check http://www.haarguitars.nl

niels5150
9 maart 2003, 22:34
http://www.haarguitars.nl/Bogner%20212%20%20CLOSED.htm

sash
9 maart 2003, 22:37
Erik v/d Haar maakt zelf ook cabinets tegen goeie prijzen.

staartmans
10 maart 2003, 10:19
Je hebt het meeste al gelezen waarschijnlijk maar ik moet ook nog even wat kwijt: ik heb zelf ook de DSL 50 met kabinet eronder en ik wil (voorlopig) niets anders. Dankzij de deep- en tone-switchknop kan je zoveel geluiden uit het ding halen, nog even los van de 2 kanalen en de boost-knoppen. Clean heeft ie een fantastich geluid, zowel voor Strat/Tele/LP. Herrie genoeg maar ook thuis nog wel te gebruiken met beleid. Dus... als je er een tegenkomt: DOEN!!

Greetz en suc6, Martino!

Nielsje
10 maart 2003, 10:38
jup, boven dien, sash, voor randjes, heb ik nu mijn cleanboost :razz:
is wel makkelijk in een cafe waar veel herrie is, kan je met een 100 watter idd op hoger volume je clean blijven behouden en m'n randje stel ik dan gewoon bij met m'n cleanboost.
Ja, als je zo'n dsl koopt, ben je eigenlijk wel verplicht die cleanboost erbij te maken hoor, kom op, doe je versterker ook een plezier :razz: