PDA

View Full Version : Showmaster, Rockcase, Pedaltrain



hugo123
12 november 2008, 21:33
Ik zit te twijfelen over een nieuw pedalboard en nu ee serieus pedalboard. Dus had ik gedacht of een showmaster, rockcase of een pedaltrain. Nadeel van de showmaster, je moet er een plank ik zetten, en je moet hem ombouwen. Voordeel is dat ene klepje aan de achterkant, maar omdat te kunnen gebruiken moet je dus ook een verhoging bouwen.. En het goedkoopst..Rockcase heeft dat klepje niet maar is we steviger.. En de Pedaltrain ziet er enorm strak uit, maar wel duur (voor een klein pedalboard)en geen flightcase maar een tas maar verder wel erg handig.. Wat zouden jullie doen?

robzilla
12 november 2008, 21:48
De Pedaltrain is ook met hardcase verkrijgbaar..

hugo123
12 november 2008, 21:49
Ja, maar daar stijgt de prijs weer enorm van

paulusdeBKB
12 november 2008, 22:01
Ik zou hem toch zelf bouwen als ik jou was. Goed voor je skills, je kunt het precies maken zoals jij het het beste vindt en je houdt er iets aan over waarvan je kunt zeggen: kijk, dat heb ik gemaakt...

... tenzij je geen tijd hebt, natuurlijk.

hugo123
12 november 2008, 22:02
Nou vooral geld is bij mij een probleem, en het moet echt goed gaan, want ik heb al 2 pedalboards gebouwt die dan hele tijd net niet zijn
en daar word ik echt gek van.. En daarbij is het makkelijker als ik meteen een case erom heenheb.

EuroCinema
12 november 2008, 22:04
De pedaltrain heb ik, is een tof ding. Wel erg zwaar alleen (maar een koffer is ook niet licht).

hugo123
12 november 2008, 22:07
Nee dat is waar, en aan de andere kant lijkt me zo'n tas wel chill, die kun je omhangen en gitaar op je rug en naar iets gaan waar al een versterker staat, das wel makkelijker dan een case. Maar passen daar bijvoorbeeld een wah pedaal aan beide aknten (dus 2 wah's) en een Red Repeat ertussen en dan nog meer pedalen, dat is mijn probleem. Die junior is erg klein..

Nielsje
12 november 2008, 22:11
Ik heb een warwick rockcase, en een pedaltrain JR.

Beiden prima dingen, zit nu aan de pedaltrain, omdat ik gewoon kleiner wil. Rockcase is echt prima, alleen dat geribbelde alu deukt nogal, zodat íe er snel 'gehavend' uitziet. Pootjes niet extreem stevig, maar dat is eenvoudig op te lossen. Sluitingen en de case stevig genoeg en een zeer goeie prijs/kwaliteits verhouding.

hugo123
12 november 2008, 22:13
En een showmaster is niet zo stevig heb ik gehoord..

kenx
12 november 2008, 22:14
Als ik jou was, zou ik voor de showmaster gaan... Heb je wel een beetje vrije tijd nodig, maar met een beetje (vakkundig) werk eraan, heb je een hele mooie case...
Het resultaat zal wellicht prachtig zijn. De pedaltrain vind ik nog het minste van al, zoals er gezegd is, lekker chil rond de nek, maar dat is geen plezier want zo'n pedaltrain is niet licht...

Aan jou de keuze...

grtz


ps:
En een showmaster is niet zo stevig heb ik gehoord..

wist ik niet... woeps... Ik dacht dat dat heel stevige cases waren?

naja, geen idee

Nielsje
12 november 2008, 22:19
Ik snap niet hoe jullie erbij komen dat de Pedaltrain zwaar is..
definieer zwaar...

hugo123
12 november 2008, 22:20
Nee maar ik heb gehoord dat ze van zichzelf, dus met een ogede bodemplaat erin zullen ze erg stevig zijn, maar zonder die bodemplaat...

MjS
12 november 2008, 22:20
Mijn Showmaster was behoorlijk zwaar, mede vanwege de verhoging die ik in de bodem moest maken... wacht nu geduldig tot mijn Pedaltrain 2 binnenkomt.

Voelde trouwens niet heel solide, maar er is niks aan kapot gegaan toen ik 'm heb gebruikt.

hugo123
12 november 2008, 22:21
Oohja, en wat wel chill is aan de Rockcase(en volgens mij ook de pedaltrain) dat je er klitteband bij krijgt..

Nielsje
12 november 2008, 22:30
Oohja, en wat wel chill is aan de Rockcase(en volgens mij ook de pedaltrain) dat je er klitteband bij krijgt..

Mjah, maar dat vind ik geen argument om de een wel te kopen en de ander niet. Klitteband koop je in elke stad bij zo'n naai-winkeltje, voor een tientje.

tillens
12 november 2008, 22:30
Ahum,
Ik heb een t-rex, en daar zit ook gewoon klitteband bij....

grtz peter

hugo123
12 november 2008, 22:33
Nee, dat is waar. Maar ik bedoel het ook gewoon als leuke extra;)
Maar ik vrees toch dat een PT junior in ieder geval te klein is..
De grote rockcase niet en de Showmaster 48 ook nniet.. Ik kan natuurlijk ook gewoon de rockcase nemen en een patchbay bouwen, dan heb ik toch alle aansluitingen maar wel een stevigere kist..Goed idee?

tillens
12 november 2008, 22:38
He Hugo, wellicht heb ik niet goed gelezen maar wat voor pedalen heb je! Maw, wat moet er op je board komen?

Aan de hand daarvan kan men je hier wat beter helpen!

hugo123
12 november 2008, 22:41
Wah, nog een wah(passief volumepedaal), een carl martin Red Repeat, Een Boss CE-3 (maar die gaat er denk ik ook weer vanaf)een boss BD-2 een Danelectro CoolCat Vibe en een Danelectro CoolCat Transparant overdrive en een kanaalswitch..

hugo123
12 november 2008, 22:42
Wah, nog een wah(passief volumepedaal), een carl martin Red Repeat, Een Boss CE-3 (maar die gaat er denk ik ook weer vanaf)een boss BD-2 een Danelectro CoolCat Vibe en een Danelectro CoolCat Transparant overdrive en een kanaalswitch.. En eventueel nog een HB PowerPlant

MjS
12 november 2008, 22:45
Als je de wah's ernaast zet past het op een Jr. lijkt mij.

hugo123
12 november 2008, 22:47
Maar dan kan ik niks nieuws meer kopen..

Nielsje
12 november 2008, 22:56
Maar dan kan ik niks nieuws meer kopen..

Dat is geen argument, je moet alleen wat selectiever zijn met wat je op je bord zeg als je een gig hebt ;)

Maar goed, mbt de rockcase: zie sig ;)

hugo123
12 november 2008, 22:58
Ja, had ik al gezien is dat de grote of de kleine...

hugo123
12 november 2008, 22:59
Dat is geen argument, je moet alleen wat selectiever zijn met wat je op je bord zeg als je een gig hebt ;)

Maar goed, mbt de rockcase: zie sig ;)

Dan is wel een beetje het gemak van al je pedalen, en dus al je sounds op een bord zetten weg..

tillens
12 november 2008, 23:01
Hugo,
Ik zou in ieder geval kijken naar een board, waar je voldoende ruimte hebt. Zeker als je nog wil switchen!

Dus kijk eens inderdaad naar dat board van Nielsje. Als je iets met een tas wil kun je ook kijken naar de pedaltrain jr...

grtz

hugo123
12 november 2008, 23:02
Daarom, en ik switch alleenmaar, en ik koop ook alleen maar nieuwe pedalen, dus daarom denk ik dat ik de ruimte wel echt nodig heb..

tillens
12 november 2008, 23:05
Toch kun je een hoop kwijt op een train jr, of het board van nielsje, zie sig, en bijv een tone trunk ( zie mijn sig)


grtz

Nielsje
12 november 2008, 23:20
Ja, had ik al gezien is dat de grote of de kleine...


RC23010A = 60x40x10

the sure thing
12 november 2008, 23:36
Wat je ook zou kunnen kopen is een 2e hands zelfbouw flightcase voor een keyboard. Die heb je soms voor een paar tientjes, ruimte zat en als je het verklooit, is er weinig aan de hand.

HaroldA
13 november 2008, 00:31
Ik heb een Rockcase gehad maar dat was maar een slap rotding. Snel weer verkocht voordat hij er niet meer uit zag ;)

Heb nu een Showmaster 24 en da's ten minste stevig... Ook kun je er makkelijk een verhoging in plaatsen zodat je ook bij de achterste rij pedalen kan komen.

hugo123
13 november 2008, 11:56
Ooh.. Ik heb een site gevonden waar ze die showmaster 48 voor 57 aanbieden, en op voorraad! Dus das wel chill.. Dan heb ik nog geld genoeg over voor een plank hout, dus ik dnek dat ik dat doe..

hugo123
13 november 2008, 12:09
Maar om het allemaalm ook goed af te werken, dat kan ik niet, nouja, kan ik wel, maar imk heb nooit geduld en het wordt nooit zoals het in mijn verbeelding meot zijn, dus dat vind ik niks dus dan komt een pedaltrain of een T-Rex wel van pas

the sure thing
13 november 2008, 12:46
Ooh.. Ik heb een site gevonden waar ze die showmaster 48 voor 57 aanbieden, en op voorraad! Dus das wel chill.. Dan heb ik nog geld genoeg over voor een plank hout, dus ik dnek dat ik dat doe..... kan je de site posten hiero?

hugo123
13 november 2008, 15:10
Ben je geintresseerd? ;) Nog ff 10 minuten op wschool zitten als ik t5huis ben kijk ik wel ff of ik hem nog kan vinden... Trouwens, heb je hem voor 5en besteld heb je hem dee volgende dag in huis, om jullie hier nog ff lekker te maken;)..

mario88
13 november 2008, 15:50
http://www.n-joymusic.nl/audio-flightcase-showmaster-p-12327.html
maar dan komt er als het goed is €10 verzend koste bij omdat t boven de €50 is maja die andere zal ook wel verzend ksoten rekenen.

boven dien hebbe ze snelle service..
heb er maandag een 24 case besteld en gister stond die voor de deur met dhl

hugo123
13 november 2008, 16:18
ik bedoelde http://www.rjshop.nl/default.aspx?A=12478&T=ART (deze)

the sure thing
13 november 2008, 17:30
Dank Hugo 123: dat zijn goed te betalen cases. Daar ga ik ff over nadenken....

Mike McCready
13 november 2008, 19:07
En een showmaster is niet zo stevig heb ik gehoord..
Mijn Showmaster wordt al 3 jaar lang achterin de bus gegooid en onderweg heen en weer geslingerd. Op wat krassen na, verder nog 0,0% schade (scharnieren, hout etc.).
Weet niet wie dat gerucht de wereld in heeft geholpen, maar kloppen doet het niet. Verder ga ik er op het podium ook niet echt voorzichtig mee om.
Heb er wel een plank van 8mm onderin liggen omdat de pedalen anders te laag liggen. Maar er zitten ook nog voetjes onder (van die HEMA kunststof deurstoppers) dus als het echt rukkwaliteit zou zijn zou de bodem al lang een keer doormidden zijn getrapt.

hugo123
13 november 2008, 20:09
Toch kun je een hoop kwijt op een train jr, of het board van nielsje, zie sig, en bijv een tone trunk ( zie mijn sig)


grtz

Ik heb je ook nog ff terug ge pm't over die tonetrunk, maar is het de grote of de kleine? Trouwens is zo'n ding van plastic of metaal?

tillens
13 november 2008, 20:21
Zover ik het weet is het de grote, met hardcase en daarnaast niet van plastiek.

hugo123
13 november 2008, 20:23
Je hebt weer pm terug

Eko
13 november 2008, 20:42
He guys, ik volgde de draad met interesse. Ik ben bezig om m`n bak met Boss pedalen er uit te werken en over te gaan naar een systeem zoals van Pedaltrain of van T-Rex.
Het gaat mij voornamelijk om geluidsverbetering. De kabeltjes en pedals zuigen nogal wat toon weg en dat komt me de strot uit.
Ik heb genoeg aan een kleine bak van T-Rex met een kleine voeding. Ik gebruik maar weinig pedalen en ben bezig om een aantal functies samen te voegen. In plaats van de booster en een Boss Bluesdriver koop ik er een Moeller bij van T-Rex, spaart een plek en zuigt minder toon.
Iemand een goed advies voor de verbindingskabels? Even niet naar geld gekeken bedoel ik. Als je een bak samenstelt voor op het podium moet het goed zijn en het mag wat kosten.

Jeroen86
20 januari 2012, 10:12
*bump*


Ik ben van plan een pedalboard te kopen en ik vroeg me af of er nog verschil zit tussen:

1. Een Rockcase-achtig systeem waarbij er klittenband op de bodem van de case zit.
2. Een pedaltrain of 'houten-plankje-met-klikkenband'-systeem waarbij je het pedalboard uit de flightcase moet halen om hem te kunnen gebruiken. Het board zit dan wel omgeven door schuim in de case.

Het viel me op dat veel pro's voor de tweede optie kiezen, maar wat zouden de voordelen zijn? Heeft iemand weleens pedalen gehad die loslieten bij optie 1? Zijn de pedalen bij optie 2 beter beschermd tegen stoten?

Thanks.

jim__
20 januari 2012, 15:11
Heb beide gehad, maar de pedaltrain bevalt me toch het beste. Voordeel van de pedaltrain is dat je de kabels mooier weg kunt werken, het steviger aanvoelt dan een koffer en dat je ook desnoods dingen eraan vast kan schroeven (stalen frame vs plastic koffer). Ook kun je pedalen met een afwijkend formaat vaak beter kwijt, en kun je een separate voeding (zoals een T-rex fuel tank) mooi aan de onderkant wegwerken zonder dat dit ruimte aan de bovenkant kost.

Qua bescherming voor je pedalen maakt het denk ik niet veel uit. Wel vind ik m'n pedaltrain met tas een stuk beter draagbaar dan de koffer die ik voorheen had, kan nu met één loopje m'n gitaar, effecten en amp meenemen.

Comfortably Daniel
23 januari 2012, 09:36
Om ook even in te haken op dit topic...

Ik heb nu een PT1 met hardcase, maar wil groter. Nu keek ik dus naar de PT Pro. Ik vraag me alleen af hoeveel ruimte er extra is in de case. Iemand die 'm heeft en kan zeggen of er een Ernie Ball volume pedaal in past(ernaast, dus niet op het board)? :)

schizo910
23 januari 2012, 15:31
Na tig keer zelf een plank te hebben gebouwd en ook een keer een kist te hebben laten bouwen, ben ik overgestapt op een PedalTrain. Had ik veel eerder moeten doen. Het ding is solide, de tas is voor mij stevig genoeg en vooral het wisselen van pedalen werkt heerlijk. De PedalPower kan er onder en alle snoeren zijn goed weg te werken. Zwaar is hij helemaal niet! Hij wordt pas zwaar als je pedalen erop staan. Maar het ding los weegt echt niet meer dan een kist.

Harry
23 januari 2012, 16:07
ik heb een rockcase, maar de pedalen flikkeren tijdens transport door de hele koffer. Dus ik gebruik 'm eigenlijk niet meer, zeker niet voor de 2 of 3 pedaaltjes die ik nu nog gebruik.
Voor mijn andere bandje waar ik meer effecten bij nodig heb wil ik de koffer weer gaan proberen, maar dan zit k nog met het probleem dat de vlecro niet lekker aan de pedalen plakt.
Als ik opnieuw zou beginnen begon ik niet aan een Rockcase. Ik heb een aluminium-versie trouwens. Is ook qua constructie niet erg denderend.

lindstrom
23 januari 2012, 16:33
Na tig keer zelf een plank te hebben gebouwd en ook een keer een kist te hebben laten bouwen, ben ik overgestapt op een PedalTrain. Had ik veel eerder moeten doen. Het ding is solide, de tas is voor mij stevig genoeg en vooral het wisselen van pedalen werkt heerlijk. De PedalPower kan er onder en alle snoeren zijn goed weg te werken. Zwaar is hij helemaal niet! Hij wordt pas zwaar als je pedalen erop staan. Maar het ding los weegt echt niet meer dan een kist.

Geheeeel mee eens! ook ik wil niet anders meer dan een train.

Overigens heb ik al wel een keer de rits stuk gehad. even opletten dus..

vinni
25 januari 2012, 19:07
Om ook even in te haken op dit topic...

Ik heb nu een PT1 met hardcase, maar wil groter. Nu keek ik dus naar de PT Pro. Ik vraag me alleen af hoeveel ruimte er extra is in de case. Iemand die 'm heeft en kan zeggen of er een Ernie Ball volume pedaal in past(ernaast, dus niet op het board)? :)

Er bestaat ook een PT2 en PT3.
Ik heb beide. In de PT3 hardcase is een apart vak waar je wah in past.

Vinni

Comfortably Daniel
26 januari 2012, 10:01
Dank je voor de info! :)
Nou is de PT2 maar 5cm breder en de PT3 is ook niet veel groter. Dus vandaar dat ik naar de PT Pro keek.

Dimitri92
26 januari 2012, 10:42
ik heb een rockcase, maar de pedalen flikkeren tijdens transport door de hele koffer. Dus ik gebruik 'm eigenlijk niet meer, zeker niet voor de 2 of 3 pedaaltjes die ik nu nog gebruik.
Voor mijn andere bandje waar ik meer effecten bij nodig heb wil ik de koffer weer gaan proberen, maar dan zit k nog met het probleem dat de vlecro niet lekker aan de pedalen plakt.
Als ik opnieuw zou beginnen begon ik niet aan een Rockcase. Ik heb een aluminium-versie trouwens. Is ook qua constructie niet erg denderend.

Oplossing?!: schuim in je deksel! Ik had voor mijn koffer toevallig 2 stukken die er precies in pasten. Het is van dat grijze schuim met punten zegmaar ( geen idee hoe het heet haha, hoop dat je begrijpt wat ik bedoel)

Nielsje
26 januari 2012, 10:42
Hm, volgens mij is het verschil tussen de Pedaltrains 'een pedaal'.
Op de junior kon ik 4 pedalen op een rij kwijt (dwz, pedalen zo breed als een diablo/tonepress), op de pt2 krijg ik er zo 6 naast elkaar, en de pt1 gaan er volgens mij 5. Het is dus wel iets meer verschil dan 5 cm.

De case van pt2 heeft inderdaad meer ruimte, hij is iets dieper dan het pedalboard. Je kan er kabels in frutselen, of een losse wah, maar ik heb er gewoon een stuk schuim in gelegd zodat het geheel niet gaat schuiven :)

Comfortably Daniel
26 januari 2012, 19:47
Nope...ik heb op mijn PT1: DynaComp, Phase90, Pink Flesh, CrunchBox, RAT, BD-2, CE-2, DMM en TU-2.
En aangezien de DMM behoorlijk aan het formaat is... ;)
Maar de PT1 is 55cm en de PT2 is 61cm breed. De diepte is hetzelfde met een kleine 32cm.
De PT Pro daarentegen is 81cm breed en 40cm diep.

Zag nu trouwens ook de PT Grande...huuuge!