PDA

View Full Version : Wat past goed bij een Ampeg R15R?



onze_jef
12 november 2008, 20:57
Hey,

ik heb nu de Ampeg uit dit topic (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=114524) (een Supereverb R15R) en vind het een te gekke vesterker. Ik houd heel veel van hoe de amp met men drive- en fuzzpedalen reageert (Fulltone OCD, Harmonic Percolator, Muff en nog een zotte fuzz die Bert voor me bouwde) en vind hem van sound veel interessanter dan men Sovtek Mig 100... de Sovtek is een pracht van een blaasbeest en de Ampeg kan dit ook + er gebeuren veel interessantere dingen wanneer ik men volume terugschroef.

'k gebruik hem momenteel in stereo opstelling met een Sovtek en zou willen overschakelen naar een opstelling met 2 combo's (de Sovtek weg dus).

Ik zoek dus een amp die zeer goed past bij deze Supereverb en vooral in het hoog en mid aanvult en liefst in de prijsklasse van 500 à 1000€ te vinden is.

Lijkt me dat een R12R een ideale match zou zijn (gelijkaardige respons, en toch andere frequenties) en 'k vroeg me af of er andere amps zijn die een gelijkaardige respons hebben en zer goed aanvullen van tone bij zo 'n R15R... liefst een Ampeg (voor de "cool factor") edoch, alle merken komen in aanmerking.

De sounds die ik graag hoor gaan van Mastodon, QOTSA en Converge tot Jimi, Sigur Rós en Jeff Buckley... zeer hi-gain tot clean met karakter dus.

imlikeajungle
13 november 2008, 21:34
PM PeeVee en/of Mr.Jay eventjes als hier geen reactie komt, J.

Mr.Jay
14 november 2008, 11:53
Geeeeen idee, dat is heel persoonlijk. Veel uitproberen zou ik zeggen.

onze_jef
14 november 2008, 13:42
Uiteraard.

'k hoopte eigenlijk van wat Ampegkenners te horen welke modellen van respons gelijkaardig zijn omdat naar 't schijnt veel oude Ampegs superclean blijven, terwijl ik er wel van houd dat deze nogal wat korrel heeft.