PDA

View Full Version : ma's omhoogschroeven



hugo123
12 november 2008, 20:14
Ik wil graag een Powerplant kopen maar ik maak me toch zorgen om de maar 500 Ma dus is er niet een manier om het aantal ma's omhoog te schroeven?

Realeigo
12 november 2008, 20:47
Andere voeding kopen...

hugo123
12 november 2008, 20:48
Ja, maar een powerplant is goedkoop, en een onespot heb ik al, maar ik wil een nieuw pedalboard bouwen, in of een rockcase of op een pedaltrain, ben er nog niet uit iemand een idee

nico verduin
12 november 2008, 21:13
Alle waar naar zijn geld. Ik ken die dingen niet, maar als er trafo in zit, dan komt er uit wat je er van vraagt, en daarna rookt ie op of springt de zekering.
Is het een schakelende voeding, is er ook een beperking in die zin dat ofwel de schakeltorren trekken het niet meer of het schakeltrafo'tje fikt uit.
Dus zoals Raileigo stelt: Andere voeding kopen...

Goedkoopste oplossing zou zijn een oude PC voeding ombouwen naar 9V ipv. 5V. Die dingen kunnen 300-500W leveren. Dus zo'n ampere of 50? :D

Maar dan moet je wel gehinderd worden door inhoudelijke kennis of iemand zoeken die hem voor je kan ombouwen. Zo niet... er vooral vanaf blijven..

Dirk_Hendrik
12 november 2008, 21:21
Goedkoopste oplossing zou zijn een oude PC voeding ombouwen naar 9V ipv. 5V. Die dingen kunnen 300-500W leveren. Dus zo'n ampere of 50? :D

Jezus Nico, Je gaat toch geen schakelende voedingen voor audio adviseren!??:nervous:

nico verduin
12 november 2008, 21:35
Jezus Nico, Je gaat toch geen schakelende voedingen voor audio adviseren!??:nervous:Nou me zus niet (want die zit in een ander vakgebied:D) maar ik zie zat van die adapters tegenwoordig met wel degelijk een schakelende voeding. Daarnaast zie je steeds meer eisen op de industrie komen om de rendementen te verhogen en dat gaat niet echt lukken met een trafo'tje. Overgens ooit zo'n schakelende gekocht voor een wah pedaal.... die ligt nu op de sloop..... pokke ding... Maar het wordt een kwestie van tijd.....

hugo123
12 november 2008, 21:36
Alle waar naar zijn geld. Ik ken die dingen niet, maar als er trafo in zit, dan komt er uit wat je er van vraagt, en daarna rookt ie op of springt de zekering.
Is het een schakelende voeding, is er ook een beperking in die zin dat ofwel de schakeltorren trekken het niet meer of het schakeltrafo'tje fikt uit.
Dus zoals Raileigo stelt: Andere voeding kopen...

Goedkoopste oplossing zou zijn een oude PC voeding ombouwen naar 9V ipv. 5V. Die dingen kunnen 300-500W leveren. Dus zo'n ampere of 50? :D

Maar dan moet je wel gehinderd worden door inhoudelijke kennis of iemand zoeken die hem voor je kan ombouwen. Zo niet... er vooral vanaf blijven..

Dan blijf ik er graag vanaf;)