PDA

View Full Version : Fender Blues Deluxe probleem hush



Aca Ilic
12 november 2008, 19:53
Gisteren tijdens repetitie in andere oefenruimte kregen we een probleem op Fender Blues deluxe. Eerste ging het alles redelijk goed, na een minuut of 15 begon kleine gesis en geruis op te lopen om vervolgens af te zakken. Na 10 minuten later is dit in een aanhoudend geruis overgegaan en niet meer gestopt.
We hebben alles uitgeprobeerd wat we konden zonder amp uit elkaar te halen: andere voorversterker buizen ,andere eindtrap buizen , andere gelijkrichter , maar het blijft bij dat gesis en geshhhhshhhhhhhhhhhhhhhhsssshhhhhhhhhhh.
Ook als je gitaarkabel uit input uithaalt blijft het storen.
Iemand enige idee waar het aan kan liggen? (:-(

grtz
Alex

Mr.Fingers
12 november 2008, 20:10
Lees & begrijp (niet zo positief helaasch) (http://studentweb.eku.edu/justin_holton/plateloads.html)

M'n hotrod heeft er ook last van gehad, heeft me toch een middagje bibberen & solderen gekost

Aca Ilic
12 november 2008, 20:28
Hey Fingers,

wat heb je precies dan gesoldeerd. Probleem is dat we deze oefenruimte voor de eerste keer gebruiken, en de eerste keer is dit met amp gebeurd. We zijn bij wijze van spreken verantwoordelijk voor mankement en we moeten reparatie bekostigen of zelf repareren.
Als je wat speciefiker kan zijn, dan hoef ik alleen maar nog te solderen

grtz
Alex

Mr.Fingers
12 november 2008, 20:33
Jij hebt een gewone blues deluxe, geen hotrod, dus die schema's op die site kan je niet gebruiken. Gewoon eens binnenbrengen bij de amptech, en zeggen dat je met het "plate load problem" zit

Aca Ilic
12 november 2008, 21:56
thanks Fingers,

als ik het goed begrepen had dan zal het probleem aan de 82k weerstand van phase inverter zitten....