PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar



Jongen
12 november 2008, 18:17
eej allemaal,

Ik zit al een tijdje uit te kijken naar een gitaar erbij en nu moest het een telecaster worden, omdat de vrom me aanspreekt en het me wel lekker lijkt spelen. Maar wat zijn nou een beetje goede gitaren voor rond de €300, ik speel voornamelijk Rock, Bleus en Metal( hier heb ik me stratje voor:strat:).

Ik zelf zat te denken aan een Squier Tele Custom II P90, dit omdat mij de
P90's wel aanspreken. Maar wat is er nou meer, ik heb al een beetje gekeken bij allerlei shps, maar kom er niet helemaal uit. Dus daarom vraag ik jullie hulp.

De Squier:
http://www.feedback.nl/images/cache/productafbeeldingen/squier-telecustom2_350_ffffff_75.jpg

Hendriks
12 november 2008, 18:20
Die Squier is zeker niet verkeerd ,

pannekoek
12 november 2008, 18:26
eventueel het merk vintage les paul, vintage is toch wel een merk dat menig epiphone en squier eruit speelt

kevervolks
12 november 2008, 18:39
Vintage zijn idd zeer goede gitaren!

Ik heb gisteren zelf een paar Vintage V100 Icon's (relic) getest, zeer fijne gitaren en zeker een stuk beter dan de Epi's

Jongen
12 november 2008, 18:54
Okee, zo'n vintage is dus wel wat, wat kost zoiets, maar eigenlijk zoek ik iets van een Telecaster en geen Les Paul copie. Ook al is het iets om over na te denken, nog ideeën voor rond de 300€.:soul:

kevervolks
12 november 2008, 19:24
Vintage heeft ook telecaster copy's alleen weet ik niet hoe goed die zijn....

LC Comet schijnt een hele goede telecaster copie te zijn, ik heb er zelf alleen nog nooit op gespeeld. Je zult zowieso zelf moeten testen, maar een idee krijgen van wat goede gitaren kunnen zijn is nooit verkeerd ;)

Jongen
12 november 2008, 19:30
Ja, ga ik zeker doen, alleen nu neig ik wel naar de Les Pauls, die zien er tog wel strak uit, is hier ook iets voor te krijgen voor rond de 300€, liefst goedkoper.8-)

J.G.
12 november 2008, 19:36
Okee, zo'n vintage is dus wel wat, wat kost zoiets, maar eigenlijk zoek ik iets van een Telecaster en geen Les Paul copie. Ook al is het iets om over na te denken, nog ideeën voor rond de 300€.:soul:

hier wat prijzen van vintage gitaren

klikkerdeklik (http://www.groove-factory.nl/catalog/vintage-m-85.html)

LP_CL
12 november 2008, 19:41
Kijk vooral tweedehands. Voor 300€ kan je 2dehands veel betere gitaren kopen dan nieuw.
Kijk uit voor:

- epiphone LP standard: http://link.marktplaats.nl/207364076 (pingel hier nog 50€ af en je hebt een goede deal ==> nieuw kosten ze momenteel 350€ in musicstore)
- Agile AL-3000 of AL-3100
- Vintage is leuk (V 100), maar voor 300€ heb ik dan toch liever een epi std of een agile.

Jongen
12 november 2008, 19:44
Bedankt voor de tip, wat zijn goed merken LP's, epiphone enzo, of nog meer
enne Telecasters zijn ook nog steeds welkom hoor.

LP_CL
12 november 2008, 20:05
In jouw prijsklasse zijn er niet ZO veel degelijke LP's. Enkele:

Epiphone (niets minder dan een standard! En dan nog liefst een Koreaanse)
Agile (AL-3000/3100)
Vintage V100

De rest zijn allemaal een klasse (of meer) hoger in prijs, ofwel dikke brol.

Manuvdv
12 november 2008, 20:09
Welke strat heb je? Kan ook bepalend zijn. Als je met die strat metal speelt...

Jongen
12 november 2008, 20:37
Niet zo'n super strat hoor, een goedkope Squier, maar ik krijg er best wel metal uit, maar het zou leuk zijn, als me nieuwe gitaar ook een beetje kon scheuren.:gitarist:

Manuvdv
12 november 2008, 20:59
Dan zit je met een Les Paul goed. Zoek eventueel 2dehands, moet je wel een standard voor vinden hoor!

Jongen
12 november 2008, 21:05
okee mooi, bedankt ik ga ff kijken, maar ik moet dus voor een epiphone les paul standard gaan, dat is het best volgens jullie?

LP_CL
12 november 2008, 21:22
Kijk het zit zo:

Voor €300 heb je keus tussen:
- supergrote brol
- grote brol
- brol
- ok gitaren

De bedoeling is waarschijnlijk om een ok gitaar te kopen, niet?
Dan heb je echt niet veel keus. De epi LP std is er een van, de agile AL-3000/AL-3100 is er nog een van. Dit zijn de enige (courante) budget LP's die populair zijn. Waarom zijn ze populair? Voor 2 redenen: Het zijn OK gitaren, die misschien net iets beter zijn dan de concurrentie; EN de bedrijven die ze maken hebben een goede naam OF een goede marketing.

Er zijn misschien nog andere mogelijkheden van onbekende merken, maar vermits er veel brol is op de markt, zul je dus veel onbekende gitaren zelf moeten uitproberen om er een goeie tussen te vinden. Dus mijn advies is: speel op zeker en ga voor iets waar je zeker van bent dat het geen stront met een strik rond is.

Squier4ever
12 november 2008, 21:35
voor 300 euro kun je echt wel leuke gitaartjes kopen itt wat LP_CL zegt, klinkt een beetje verwend. voor een leuke tele kijk bijv. eens naar London City. speelt menig mexicaans fendertje eruit.

ben vanhoof
12 november 2008, 21:44
Vorige week nog LC tele's en strat's vergeleken met de fender modelletjes die het driedubbele kosten: Qua bespeelbaarheid moeten ze zeker niet onder doen. De hals is wel iets dunner dan die van een fender, maar daarom niet slechter. Moest ik een tele/strat erbij willen zal het zeker een LC zijn!

Van les pauls; ik heb thuis een Bach les paul, dewelke het zeker haalt van een epiphone en niet moet onderdoen voor een Gibson les paul studio. Voor de nieuwschierigen: je mag ze hier altijd komen testen, nog beter zou zijn je gibson lp standaard / custom meenemen om te vergelijken :p

Mr_Moustache
12 november 2008, 21:50
voor 300 kan je ook een 2ehands fender mex hebben, met wat afdingen geluk.

Jongen
12 november 2008, 21:51
kijk dat is verhelderend, ik ga zeker een keer testen, maar ik ga opletten op LP standards op marktplaats. Maar dan had ik nog een vraagje zijn er dan wel een beetje goede gitaren voor 300€, ik vind dit namelijk al veel geld. Het lijkt me dat er meer zijn die dat hebben, ook al heb ik natuurlijk veel over voor me hobby, maar zoveel.

LP_CL
12 november 2008, 22:29
voor 300 euro kun je echt wel leuke gitaartjes kopen itt wat LP_CL zegt, klinkt een beetje verwend. voor een leuke tele kijk bijv. eens naar London City. speelt menig mexicaans fendertje eruit.
Sorry, maar ik vind LC geen goede, maar een OK gitaar. Noem mij dan verwend, maar onder de 500€ vind je nu eenmaal geen gitaar waarvan je kan zeggen: die is echt GOED.
En sorry, maar mexicaanse fenders zijn brol. (buiten de baja tele dan)

rijsberman
12 november 2008, 22:48
@LP_CL: snob.

hezz
12 november 2008, 22:53
Sorry, maar ik vind LC geen goede, maar een OK gitaar. Noem mij dan verwend, maar onder de 500€ vind je nu eenmaal geen gitaar waarvan je kan zeggen: die is echt GOED.
En sorry, maar mexicaanse fenders zijn brol. (buiten de baja tele dan)

Iemand kan hier niet relativeren...

Zo kun je oneindig doorgaan tot het pas noemen van gitaren €5000 als 'goed'. Kom op, je moet wel de TS als uitgangspunt nemen.

Jongen
13 november 2008, 20:43
Nou , ik snap et helemaal, maarre ik zat ff te kijken naar een London City Comet is dat wat en ook zag ik totaal wat een anders,namelijk een Jackson Metal gitaar voor €299. Is dat een goed merk? Is er nog iets anders. Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar tele's of LP's, maar zo'n Jackson is toch ook wel wat.:blast:

LP_CL
13 november 2008, 23:15
Hehe, Jackson is een supermerk. Ik ben er GEK van. Maar zelfs hier geldt voor mij de opinie dat het een ok gitaar is.
Zoals ik al zei: voor GOEDE gitaren moet je +500€ kijken.

Maar als je gaat voor rock en metal, en je wil niet boven de 300, dan kan zo'n Jackson een heel leuk ding zijn. Kijk ook hier weer tweedehands. Probeer een Jackson te vinden van de X-series (RX10D, KVX10). Die zijn een stuk beter dan de JS series (JS30).
Ik denk niet dat je in deze streken een Pro-series zal vinden voor 300€, al weet je nooit natuurlijk. Dat zou pas ECHT een koopje zijn.

Yannicks
14 november 2008, 00:03
Ik heb een Squier telecaster p90, prima gitaar. Natuurlijk niet top of the bill maar wat wil je voor die prijs? Lekker dikke hals, mooie lak (ik heb de gele) en een fijn geluid. De p90's hebben een gemiddelde output en knorren lekker :) .

Naast de Squier heb ik ook een LC comet. Twee compleet verschillende gitaren in zowel geluid als feeling. :)

Herman
14 november 2008, 00:08
@TS,

Is het misschien niet beter om alle modelletjes die hier nu genoemd zijn in dit topic eerst eens te proberen? Ik heb je nu namelijk al 3x zien nijgen naar een andere gitaar: Tele, Les Paul, Jackson, terwijl dat allemaal toch behoorlijk verschillende gitaren zijn.

Misschien is het beter eerst wat (standaard) modelletjes te testen en dan kijken wat je bevalt. Zo voorkom je dat je misschien iets koopt waar je op langer termijn spijt van krijgt. :)

Jongen
25 november 2008, 20:35
Ja, ik ga ook zeker testen, maar ik speel de laatste tijd heel veel metal en hard rock. Ik nijg nu zeker naar een Jackson of ander soort metal gitaar, maar iniedergeval bedankt. Laten we het nu er maar op houden dat ik voor een metal gitaar ga, Dus wie tips heeft, ik sta open voor alle tips.:soul:

r-punt
25 november 2008, 21:04
misschien een blade delta t1????? http://www.bladeguitars.com/models/delta_standard.html , had er laats een in de handen bij americanguitarstore in Enschede, had moeite om dat ding op te tillen met een hand, en ook zeeeeer degelijk afgewerkt, en speelde supergoed!!! moet je er alleen een 150 euro bij op de 300 gooien, maar dan heb je ook ECHT wat, zeker met dat Variable Spectrum Control erop. m'n volgende gitaar wordt soweiso een blade. maar dat is ff oftopic.:hippie:

Herman
25 november 2008, 23:28
Misschien wel een leuke gitaar, maar als de TS toch besluit voor een "metal gitaar" te gaan zou ik toch in principe geen telecaster aanraden.

hesse
26 november 2008, 12:30
maar onder de 500€ vind je nu eenmaal geen gitaar waarvan je kan zeggen: die is echt GOED.


Met alle respect, maar af en toe vind je wel zoiets. Mijn Godin voor 400 (tweedehands) is een echt goede gitaar. Het is niet de top, maar je kan er meer dan goed mee uit je slag en wordt zelfs bij Leo Caerts (waar ie niet vandaan komt dus) met een 'wow' onthaald.
Maar ik snap je punt dat je bij de mainstream en bij de echte topkwaliteit onmogelijk iets rond de 500 gaat vinden.