PDA

View Full Version : Een Ovation voor Wouter



Wouter J
12 november 2008, 18:00
Een paar maanden gelden was ik bij Daan Smit in Maastricht toen ik zag dat er een paar Ovations tweederhands te koop stonden, Arnold vertelde me dat deze gitaren van verschillende gitaristen kwamen die allemaal van die nieuwe goedkope Martin gitaren hadden gekocht en deshalve van hun Ovations afwilden.

De drie Ovations die er stonden waren een Koreaanse Applause, een Koreaanse Celebrity en een Japanse Ovation Pinnacle series dus de keuze was niet moeilijk, Ik vroeg ze de Japanner opzij te zetten en betaalde gelijk honderd Euro aan.
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0833.jpg
http://i36.photobucket.com/albums/e22/guitarman91/100_0832.jpg

Vandaag heb ik de gitaar afgehaald.
De gitaar speelt heel soepel en de voorversterker geeft dat typische Ovation geluid, heel sprankelend en fel maar dat is juist ook het gene waarvoor ik een Ovation wilde hebben.

Mattijs
12 november 2008, 18:11
knappe gitaar mooie top en rosette:) zucht lang geleden dat ik nog een ovation tussen mijn benen had:cooler:

Blend
17 november 2008, 23:07
Gaaf, heel gaaf! Zo'n Ovation komt er bij mij ook nog wel eens... Ooit..

Hoe is het geluid akoesties? Ik neem aan een stuk minder volume door de kunsstof achterkant? Of valt dat mee?

bagheera
17 november 2008, 23:40
Gaaf, heel gaaf! Zo'n Ovation komt er bij mij ook nog wel eens... Ooit..

Hoe is het geluid akoesties? Ik neem aan een stuk minder volume door de kunsstof achterkant? Of valt dat mee?

veel minder verlies van volume ( lees maar in het boek DE GITAAR )
die kast is zo ontworpen dat al het geluid rond-zoeft in de kast en weer langs het gat naar buiten word geleid.
ALhoewel ik toch denk dat mijn ovation type gitaar zachter speelt dan bv een gibson hummingbird :-)

Harald
18 november 2008, 07:34
De diepte van de bowl maakt veel uit voor het volume. De shallow bowls zijn idd vrij zacht, maar de deep bowl heeft een heel behoorlijk volume.

HAMMAR
18 november 2008, 16:15
Ik vind het ook toffe gitaren maar ik had van de week een Celebrity in m'n handen......man! wat een smalle hals, mijn vingers struikelden over elkaar, zo smal!
Vergeleken bij mijn Yammy CPX5 dan....