PDA

View Full Version : Blues Junior en stevige Rock (/distortion)?



Slevin
12 november 2008, 17:46
Is dit (icm pedaaltjes) mogelijk? Hoe trekt de amp het? Ik lees namelijk nogal verschillende dingen. Alleen geen van betrouwbare bronnen. De een zegt dat het wel kan, maar heeft er geen bewijs voor. De ander zegt dat het niet kan omdat de amp het gewoon niet aan kan?

Ik zit er n.l. sterk aan te denken dit ding te kopen aangezien ik graag blues en rock speel. maar zo nu en dan ook graag stevigere rock wil spelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Of zijn er eventueel betere combi's te vinden? Ik las al iets over een Laney bijv. Ik speel overigens op een Telecaster (am. Fender). Ik snap wel dat je geen ultra strakke gain e.d. er mee krijgt. Maar ik heb ook nog een Epi LP staan mocht ik de humbuckers nodig hebben :P

Bvd!

Toosh
12 november 2008, 19:01
Heb thuis ook blues junior staan en toevallig ook een tele.
Ikzelf gebruik gewoon tubescreamer voor dat bluesy randje.
Voor distortion gebruik ik een boss ds-2. Ik ga deze pedaal zeker niet beschouwen als super want hiervoor zijn er betere en veelzijdigere pedalen die ook meer kosten. AC/DC, Guns en Roses lukt hier wel goed mee. Denk ook aan het geluid van Frusciante in Dani California (gebruikt ook ds2 dacht ik). Ben hier tevreden mee.
Inderdaad zal je hier geen echte superstrakke lead-toon mee verkrijgen.

Maar het clean van deze versterker is zooooooo mooi, dynamisch en ga zo maar door

Greetz

tweng
12 november 2008, 21:43
Ik denk dat een van deze gitaristen in deze video op een Blues junoir speelt. Vind ik echte een fantastische sound !
Fantastische muziek ook trouwens ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=EwUc2c-jIYk&feature=PlayList&p=B4806173507B29D6&index=12

AoDf
12 november 2008, 21:51
Ik denk dat een van deze gitaristen in deze video op een Blues junoir speelt. Vind ik echte een fantastische sound !
Fantastische muziek ook trouwens ;-)

http://www.youtube.com/watch?v=EwUc2c-jIYk&feature=PlayList&p=B4806173507B29D6&index=12

Shit, wat is dat voor vage herrie dan...

Slevin
12 november 2008, 21:55
Heb thuis ook blues junior staan en toevallig ook een tele.
Ikzelf gebruik gewoon tubescreamer voor dat bluesy randje.
Voor distortion gebruik ik een boss ds-2. Ik ga deze pedaal zeker niet beschouwen als super want hiervoor zijn er betere en veelzijdigere pedalen die ook meer kosten. AC/DC, Guns en Roses lukt hier wel goed mee. Denk ook aan het geluid van Frusciante in Dani California (gebruikt ook ds2 dacht ik). Ben hier tevreden mee.
Inderdaad zal je hier geen echte superstrakke lead-toon mee verkrijgen.

Maar het clean van deze versterker is zooooooo mooi, dynamisch en ga zo maar door

Greetz

Dat klinkt al een stuk positiever inderdaad :)

@tweng. hele aparte muziek. Vind het zelf niets :P

tweng
12 november 2008, 21:55
Dat is Deerhoof, een van de meest geniale groepen op deze planeet ! ;-)
Smaken he !

Slevin
12 november 2008, 23:17
Die verschillen idd :P

DeiDRagonas
13 november 2008, 04:20
Iemand die zegt dat het niet zou kunnen heeft er zelf geen.. Honderd procent flauwekul. Heb zelf een Fender Blues Junior en ga maar eens testen met pedalen en verbaas je wat er nog mogelijk is met t kleine kastje. Ik vind juist dat ie de meeste pedalen erg lekker pakt.

edit: Die band Deerhoof gebruikt de tweed versie van de BJ geloof ik toch?

Grt R!

tweng
13 november 2008, 09:43
edit: Die band Deerhoof gebruikt de tweed versie van de BJ geloof ik toch?



Ik denk het ook ja...

Nitefly7
13 november 2008, 10:22
Iemand die zegt dat het niet zou kunnen heeft er zelf geen.. Honderd procent flauwekul. Heb zelf een Fender Blues Junior en ga maar eens testen met pedalen en verbaas je wat er nog mogelijk is met t kleine kastje. Ik vind juist dat ie de meeste pedalen erg lekker pakt.

edit: Die band Deerhoof gebruikt de tweed versie van de BJ geloof ik toch?

Grt R!

mijn Koch is een 20w EL84 (bijna zelfde specs als BJ, maar heb ze nooit vergeleken) en het ding werkt echt geweldig met pedalen samen...
Wat ik van de BJ ken, is dat hij ook erg goed reageert op pedalen; clean is goed in te stellen, maar ook lichte drive klinkt al fenomenaal. Even een drive'je erbij en knallen maar... !

jaspie
13 november 2008, 14:37
in sound staat een stukje solo van mij. Dat is opgenomen met een BJ met een barber direct drive ervoor. Naar mijn mening kan je er best een lekkere lead uithalen. Overigens vind ik hem beter klinken met jensen speaker( c12n)zoals de tweed versie, maar die had ik er nog niet inzitten ten tijde van die opname.