PDA

View Full Version : Fender Princeton Reverb 65



Riste
12 november 2008, 13:32
Heeft hier iemand de nieuw uitgebrachte Fender Princeton Reverb 65 al eens uitgetest? En wat zijn de ervaringen? Hartelijk dank voor de commentaren?

a.c.
12 november 2008, 21:17
ja, ik vermoed dat veel puristen het niet met mij eens zullen zijn maar ik vond hem geweldig klinken. prachtig clean met mooie reverb en een geweldige drive als je hem opendraait. Alleen de 10 inch speaker en twijfel of ie een band situatie wel aan kan weerhield me om hem direct mee te nemen.
Hij klinkt bijv. een stuk beter dan de 65 deluxe reverb.

alfred
13 november 2008, 13:07
Ben zelf in het bezit van een Silverface PR en zou de nieuwe versie graag eens proberen maar kom ze weinig tegen.
Weet iemand waar deze te koop staan ?

jaspie
13 november 2008, 14:38
dirk witte heeft er een staan in utrecht.

a.c.
7 december 2008, 14:58
Ik heb er inmiddels eentje gekocht en ben erg tevreden.
Volgende week eens kijken bij een optreden wat er gebeurt.

Pepe
7 december 2008, 15:56
Raar trouwens dat de Prince en Deluxe r.i. allebei evenveel moeten kosten. Aangezien de een wel en de ander minder live te gebruiken valt vraag ik me af waarom je uberhaupt een Prince ri zou kopen?

Ik vond hem -verbazingwekkend- goed klinken maar vooralsnog geen reden om mijn Princeton reverb II ervoor in te ruilen.

a.c.
7 december 2008, 17:06
tja ze zijn wel te duur.
vind de deluxe reverb reissue trouwens erg lelijk oversturen. princeton klonk naar mijn mening veel smeuiger ofzo. ik denk dat ik er wel een 12 inch baffle en speaker in ga zetten.
Ik weet niet in wat voor situaties de meesten spelen maar ik merk dat bijna alle fenders met eindtrap overdrive te hard gaan in kroegjes waar ik speel. hoop dat de princeton wat eerder lekker klinkt zonder dat ik pijnlijke gezichten zie.
zelfs mijn 57 deluxe en marble bluebird gaan al veel te hard....