PDA

View Full Version : Powerconditioning...duurder = beter?



hole
12 november 2008, 11:31
Nu mijn rack compleet is (tenminste, ik heb een pre, FX en een eindtrap) wil ik mijn dure spullen (http://i246.photobucket.com/albums/gg120/Mark-NL/Guitars/IMG_7332.jpg) ook beschermen. Ik ben dus op zoek naar een powerconditioner.

Alleen, ik zie door de 'bomen het bos niet meer'. (Teveel keuze dus). Aangezien Furman het meest gebruikte merk lijkt, heb ik voor mezelf al besloten dat het een Furman moet worden, om de keus nog een beetje te beperken.

Maar ik heb nog steeds geen idee wat ik nu precies zou moeten kiezen. Ik weet wél wat ik wil: (in volgorde van belangrijkheid)
- goede overspanning/piekspanning beveiliging
- budget € 200,00
- ruisonderdrukking
- minimaal 6 outlets
- eventueel racklight (maar dat is optioneel)

Mijn spul: VHT GP3, VHT 2/50/2, G-Major. Toekomstig gepland: switcher, Dunlop DC-brick/VL Pedal-Power.

Heb de FURMAN PL-8E II of de FURMAN M-10LX E op het oog, maar ik kan eigenlijk niet goed achterhalen waarom de een ongeveer € 60,00 duurder is dan de andere.

Mijn vraag:

Is duurder in dit geval ook beter? en: Is 10A genoeg voor mijn setup?

(Welke Furman zouden jullie nemen en waarom?(Budget is rekbaar, maar niet veel). Mochten jullie vinden dat Furman geen goede keus is, maar dat merk X vééél beter is, dan hoor ik dat ook graag (wel graag aangeven waarom dat merk beter is ;) )

P.S. Het topic Het nut van Powerconditioners (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=113708) heb ik met veel belangstelling gelezen. Hoewel ik er geen probleem mee zou hebben om ook zónder te spelen, wil ik voor die (paar) honderd Euro het risico niet lopen..dan maar een paar maanden later een GCP

Nitefly7
12 november 2008, 12:07
er is veel over geschreven, maar kort gezegd heb je 2 verschillende dingen:

power conditioners; die houden je stroom schoon, zorgen altijd voor genoeg 'juice', en hebben flinke overspanningsbeveiiging

power strips; dit zijn in feite veredelde multi-verdeeldozen, vaak met een zekering erin...

volgens mij zijn die M10 en PL-8 vrijwel gelijk, alleen filtert de PL-8 ook..

maar wat dan bijv. het verschil is tussen de PL-8 en de PL-Plus series... that's beyond me...

ik heb een Omnitronic RLD-8 die het prima doet, alleen knalde laatst bij het insteken in een stekkerblok met overspanningsbeveiliging, een zekering ....!

Chiel
12 november 2008, 14:00
De Plus heeft als extra een display welke de status van de inkomende spanning weergeeft. Verder is deze identiek aan de normale PL.

Ik heb zelf nu de Pro R in mijn rack. Grootste verschil is dat deze voorzien is van Clear Tone Technology. Dit is specifiek ontwikkeld voor het gebruik met buizen versterkers. Werkt in ieder geval als een tierelier. Ook is er een wezenlijk geluidsverschil waarneembaar. Ik heb het namelijk één keer vergeleken met een PL-8 en de Pro R gaf echt meer ballen. Kost alleen wel het dubbele. Feedback heeft ze voor 400euro.