PDA

View Full Version : "Goede" gitaar onder de €100



The_syphon
11 november 2008, 22:02
Ik ben op zoek naar een tweedehands gitaar onder de €100. Ik wil een vriendin van me verrassen met een gitaar en een versterker. Op marktplaats wordt veel aangeboden, zoals stagg, Aria, Johnson, Richwood. Heeft iemand ervaringen met deze merken? Als versterker was ik aan een cube of Fender 15g aan het denken.

zeiler
11 november 2008, 22:04
ik denk dat je 't heeeeeeeeeeeeeeeeeel moeilijk gaat krijgen ;)!

met heel veel geluk een keer 2e hands squier ofzo, maar zeker geen amp d'rbij :)

Gothra
11 november 2008, 22:06
van die merken zou je dan het beste richwood kunnen kiezen, de cube is een goede versterker, maar je zult toch iets meer dan 100 euro moeten neerleggen want voor 100 euro heb je een alleen een stukje hout met snaren.

hezz
11 november 2008, 22:06
Een 'goede' gitaar EN amp gaat onder €100 echt niet lukken. Is een akoestische gitaar niet een optie? Dames vinden akoestische gitaren over het algemeen toch mooier klinken en uitzien.

PS: Stagg moet je ALTIJD ontwijken. Just don't do it.

kenx
11 november 2008, 22:07
Hoy,

Ik denk dat je niet veel keuze meer hebt dan bovengenoemde merken... Maar blijf iig van stagg weg! Die plankjes deugen niet. Ik kan je ook een london city (comet) aanbevelen! naar't schijnt heel goede insptapgitaren. De squier's vind ook wel s tweedehands, ook redelijk goed instapmodel. Ook moet je de zoekfunctie eens gebruiken hier op't forum is daar héél véél over te vinden. Voor de rest weet ik zo niet meteen een gitaar tip... Ik kan je als versterker wel een cube aanraden. Die zijn zeer goed te pruimen. Heb er vorige repetitie eens eentje getest en deze had heel mooie amp simulaties en een volle klank.


Veel geluk in je zoektocht!

grtz,

kenny

vulvasonic
11 november 2008, 22:09
Bedoel je goed voor in de open haard? :chicken:

Phv_strat
11 november 2008, 22:11
Ik zou idd opletten met gitaar met amp erbij. Iemand die ik ken had eens een gitaar en amp voor 80 euro gekocht, maar geloof me, niemand zou ooit uit die gitaar een beetje deftig geluid krijgen en zou het op den duur maar opgeven van miserie.

Maar een gitaar alleen, dat valt toch zeker te doen denk ik, kijk eens naar squier, epiphone(junior model).

Grts

The_syphon
12 november 2008, 00:23
Het gaat om een gitaar voor €100, exclusief amp dus.

Squier is natuurlijk het eerste waar je aan denkt bij beginnersgitaren, maar zijn deze beter dan richwood, johnson, aria en Stagg?

snaarplukker
12 november 2008, 00:34
Ik wil een vriendin van me verrassen met een gitaar en een versterker.
Ze is toch wel meer dan € 100,-- voor je waard?;)

Cees

Les Strat
12 november 2008, 06:18
nou dan weet ik wel iets moois voor jou:
http://www.thomann.de/nl/harley_benton_ms15wh.htm

kijk daar ff leuke gitaartjes beter dan stagg en richwood en over aria wil ik niet eens praten onder de hondert euro en hier: http://www.thomann.de/nl/harley_benton_cg5_street.htm
die erbij en je zit op een geweldig setje van 106 euro.

of deze: http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Jack-Danny-ST-Pack-Black-/art-GIT0012276-000
dan ben je helemaal in een keer klaar en het scheelt je ook nog eens 1 euro
Features:
Jack & Danny ST elektrisch gitaar:
Body van massief hout
Ingeschroefde esdoorn nek
Palissander toets
22 frets
Diecast stemmechanieken
Vintage tremolo
Chroom hardware
3 enkelspoels elementen
Witte slagplaat
1x volume, 2x tone regelaar
5-standen schakelaar




MS10-G versterker:
10 watt
5" luidspreker
GAIN, VOLUME, TREBLE, BASS regelaars
Clean + overdrive




Accessoires:
Stemapparaat, gigbag, kabel, riem, plectrums, 1 set snaren, 1 poetsdoekje
!!! 3 jaar Music Store garantie !!!

nou geweldig niet.

veel suc6

grayfink
12 november 2008, 07:02
Allemaal bagger.
Dat sluit niet uit het dat het wel redelijk bespeelbare planken kunnen zijn, al zal er waarschijnlijk enig afstelwerk aan vooraf moeten gaan.

RonnyV
12 november 2008, 08:31
Bij Mainmusic in eindhoven, hebben ze wat oudere strats liggen van het merk Dylon (is overgenomen door Aria geloof ik). deze kosten geloof ik €89,-
Ik heb er zelf al een jaar of 16 een, en dat ding klinkt super voor het geld dat ie kost (ik heb er nog 200 gulden voor betaald). Hij komt serieus heel dicht bij een echte Fender, en hij speelt erg fijn...
Voor dat geld vind je geen betere...

Nocki
12 november 2008, 08:44
Hoi,

Laat je niet ontmoedigen. Ik heb er lange tijd hobby van gemaakt om goedkope 2ehands gitaartjes te kopen, een setje met een amp te maken en dan weer te verkopen. Vaak kreeg ik dat idd gitaren die niet lekker speelden enzo. Op die gitaren heb ik geleerd hoe je een gitaar kan afstellen en wat je kan doen met de juiste instellingen.
kheb genoeg bagger in mn handen gehad en om kunnen toveren naar iets moois. Lag niet aan mij. het zit er vaak al in maar je moet gewoon even zoeken...

Het moet vast 2ehands lukken! en anders lukt het voor iets meer nieuw ook wel!

hezz
12 november 2008, 09:28
Ik durf te wedden dat Wietse wel iets leuks heeft liggen onder de €100 dat beter is dan mening nieuwe gitaren van die prijscatogorie.

LP_CL
12 november 2008, 10:23
Deftige pickups alleen kosten al meer dan 100€ voor een setje. Dit kan enkel fout aflopen. Probeer je budget te verdubbelen (op zijn minst) en kijk 2dehands. Dat is je beste kans. Heel misschien vind je wel een epi LP std voor die prijs.

Harry
12 november 2008, 10:35
ik heb een paar jaar geleden een Bell & Head telecaster gekocht voor 95 euro, via ebay. Leuk ding voor het geld hoor! Het ligt er maar aan wat voor eisen je stelt...

Shaggy
12 november 2008, 10:44
goede gitaar onder de 100 euro :? ..

headline: kredietcrisis slaat in bij gitaristen


relatief goed onder de 100 euro met veel geluk, 2dehands; squier, yamaha of richwood (met de goud/gele logo)

Onmeunig Hans
12 november 2008, 13:49
goede gitaar onder de 100 euro :? ..

headline: kredietcrisis slaat in bij gitaristen


relatief goed onder de 100 euro met veel geluk, 2dehands; squier, yamaha of richwood (met de goud/gele logo)

:seriousf:

Kan wel lukken, met wat geduld. Op MP worden zat gitaren met versterker aangeboden van mensen die teleurgesteld zijn in hun gebrek aan aanleg of doorzettingsvermogen of wat dan ook. De kunst is deze te kunnen onderscheiden van pulpgitaren.
Pas geleden postte iemand over een echter Fender die hij voor 200 euro gekocht heeft.
Op dit forum zitten ook wat hobbyisten die alle rommelmarkten afstruinen en zo nog wel eens wat vinden en weer verkopen. Mss een beetje klikken op de onderschriften?

Hans