PDA

View Full Version : Concert tommy emmanuel gemist



The_RockeR13
11 november 2008, 21:43
Ik voel me zo dom en hoop dat ik dit samen met jullie kan verwerken...

Ik had kaartjes gehaald met een vriend voor het concert van tommy emmanuel in heerhugowaard. Mijn vriend had de kaartjes (met de datum erop). Ik wou alvast de datum van het concert weten en zocht het op internet. Op de site tommyemmanuelfans.nl stond dat hij 12 november optreed in heerhugowaard. Dit had ik in mijn agenda gezet en in mijn msn naam. Gister, maandag 10 november om 10 uur keek ik nog even na hoelaat het concert precies begon, en opeens kom ik er achter dat meneer 12 november in duitsland staat en vandaag 10 november was ons concert! Shit... kut... te laat.

Wat kun je hier toch aan doen?:(

Herman
11 november 2008, 21:58
Aah balen voor je man! Een ding scheelt, dit is vast niet de laatste keer dat TE in Nederland is, als je alles een beetje in de gaten houd zie je hem geheid nog een keer! En dat is het dubbel en dwars waard! (Ik spreek uit ervaring ;)).

Laser
13 november 2008, 11:11
Tommy maakte even een zijsprong naar Vlaanderen voor een concert in de Koningin Elisabethzaal in Antwerpen, op 11 november.
Man dat was weer plezier en pure levensvreugde!!
En dat voor een zaal die maar een kwart volzat ( met als effect dat de versterking tegen de zaalwanden ketste - soms heel hinderlijk).

Vooroptreden werd gegeven door Philip Catherine. Hij had problemen met zijn speeltje electronica: de loop deed niet altijd wat verwacht werd, en de PA versterking gaf zijn gitaar niet goed weer vond ik (of was dat de bedoeling? op een gegeven ogenblik speelde hij zijn akoestisch signaal door een distortion... ) dus dat half uurtje was bijwijlen wat pijnlijk voor een klassespeler als Philip. Met een wat verward gevoel even de pauze in, om dan sneller dan verwacht opgeroepen te worden voor Tommy on stage.

Kostuumpje aan, snelle inzet van een paar standards als opwarming om het publiek wat aan te voelen. For those who wait edm...

Daarna was het tijd voor een paar nieuwe nummers die hij bracht met een mooi verhaal over het ontstaan ervan. Het verhaal en het nummer waren niet alleen mooi, maar inspirerend.

Tussentijds speelde hij het jasje uit, ging even zitten, een rustpauze voor het warmer werd:

Hij zette een knaller van interpretatie neer van Initiation. Hij bemeerstert zijn techniek als geen ander, speelt snel, accuraat en zuiver, en vindt daartussen nog tijd om de instellingen van de versterking bij te stellen, handen af te vegen, verzin het maar. Klasse!

Er volgde onder andere nog de Beatles - combinaties, Angelina, ... het kon niet op.

Telkens weer is het genieten.

Als afsluiter speelden Tommy en Philip samen: dat viel verrassend méé!!! Heel mooi, schitterend qua harmonie en ritme, Philip stond ineens waar hij moet staan: een klassespeler samen met Tommy.

Geen grein spijt dus van de late avond. Doén.

blindfaith85
14 november 2008, 15:50
Hoi,

Ik ben in HHW geweest, was wel genig concert. zonder tech problems:P alleen jammer dat we voor en tussen door niet op hat randjes van het podium mochten zitten.