PDA

View Full Version : 2 pedaaltjes in mn rack. Welke?



Nocki
11 november 2008, 20:31
Hi,

Hopelijk heb ik deze week een apparaat waarmee ik 2 midischakelbare loops heb ik mn rack.
In 1 van deze loops wil ik graag een Tubescreamer of iets dergelijks om een crunch geluid te hebben. Deze mis ik nog een beetje in mn CAE 3+ preamp. Deze TS kan ik dan koppelen met de overdrive kanalen om meer opties te hebben in mn geluidskeuze.

Hiermee heb ik dus nog 1 loop over. Ik dacht erover om er een EQ in te hangen om een meer high gain geluid bij te hebben. (zoals bij boogie) of om er een ander type pedaal in te hangen.

Voor dat ik begin wil ik eerst eens aan jullie vragen wat jullie zouden doen... Misschien zit ik wel op het goede spoor maar ik zou ook heel makkelijk iets over het hoofd kunnen zien...

Mijn vraag. Welke pedalen zou jij erin hangen?
Als ik er een tube screamer in hang. welke? (ik was helemaal gek op mn BYOC TS)

Nitefly7
11 november 2008, 21:00
Ik zou gaan voor 'n MI Audio Tube Zone + MXR 10-bands eq..

of een (BYOC) TS met een RC Booster

andere opties zijn natuurlijk een compressor (Compnova bijv?) en/of een phaser..


Hi,

Hopelijk heb ik deze week een apparaat waarmee ik 2 midischakelbare loops heb ik mn rack.
TWEE GP3's ???? ;)

paulusdeBKB
11 november 2008, 23:05
Een Tubescreamer-achtige is bijna verplichte kost, da's dus alvast één loop bezet... in het pedaaltjesforum heb ik vandaag nog gelezen dat de verschillende tubescreamer-versies (van Ibanez) elkaar zo weinig ontlopen dat het eigenlijk niet uitmaakt welke variant je erin plempt. De boutique-screamers zijn natuurlijk ook erg leuk, MI Audio is al aangeraden.

MBT de tweede loop een vraag: heb je al een eenvoudige manier om je signaal even te boosten? Zo nee, dan stel ik een clean boost voor. Dan kun je harder, zonder veel aan je tone te veranderen. Heb je al een dergelijke voorziening, dan zou ik de tweede loop gebruiken voor extra sounds. Het kan dan niet gek genoeg, lijkt me. Misschien een Filter Modeler? Of een tweede preamp, de Mesa Boogie V-twin bijvoorbeeld. De grap van dat ding is dat die ook remote switchable is. Als je nog een gaatje in je switch over hebt, kun je daarmee kanalen schakelen!

interessander
11 november 2008, 23:09
Een tubescreamer in de loop geeft toch een heel ander resultaat dan voor je versterker? Ik zou ook eerder voor een cleanboost gaan.

paulusdeBKB
11 november 2008, 23:15
Zoals ik het lees komen de pedaaltjes in een looper, maar waar die looper dan weer zit is me niet geheel duidelijk. Maar het is waar dat de plek van een TS nogal wat uitmaakt.

Nitefly7
11 november 2008, 23:47
Een tubescreamer in de loop geeft toch een heel ander resultaat dan voor je versterker? Ik zou ook eerder voor een cleanboost gaan.

ik denk dat Nocki de looper voor de CAE-preamp hangt, dus als een soort GCX-pedaldrawer looper..

wat betreft clean boost opties, zou je inderdaad de combinatie (BYOC) TS/Tube Zone + Xotic RC Booster kunnen overwegen; die RC kan ongelooflijk veel, is een clean boost met wat extra (hij is niet 100% clean, maar hij zorgt wel dat je gebooste signaal nog klinkt zoals je ongeboost signaal.. zware kleuring heeft die RC, IMHO, niet..)

Magic Bean
11 november 2008, 23:59
Kan je een clean boost ook niet gewoon met je G-force doen?
Lijkt me dat daar ook genoeg EQ-opties inzitten...

Ik zou eerder op zoek gaan naar iets dat je daar niet uit kan halen.
N gekke envelope filter, flanger, phaser o.i.d.

Wat betreft de TS, waarom een andere als je helemaal gek was van die BYOC?

tnijland
12 november 2008, 07:55
Is die treble-booster van Paul Lenders niet iets voor jou? Komt erg goed uit de test... Een ander interessant apparaat zou waarschijnlijk de VPD van TC Electronics zijn.

Nocki
12 november 2008, 08:23
Hoi allemaal,

De loops zitten idd voor de preamp! Anders zou ik er inderdaad geen TS in hangen want dat werkt het beste voor de preamp. Een volume/solo boost heb ik in principe al op mn CAE 3+ zitten. Dat is een geweldige boost met een tone controll die ontzettend fijn werkt. Ik zou die ook als 4e kanaal kunnen gebruiken maar vidnt m wel heel fijn zoals ik m nu gebruik.

De Treble boost van ome paul is me idd al een keer eerder aangeraden dus ook daar zal ik eens naar kijken.ook de andere ideeen zal ik eens gaan beluisteren.

De 2e loop hoeft in principe niet te werken als booster of overdrive. Met 4 sounds kan ik alles doen wat ik wil. Ik vondt he tidee van een leuke filter wel leuk.

BEdankt voor alle goede ideeen!

Chiel
12 november 2008, 10:11
Fulltone OCD.

groovieguitarguus
12 november 2008, 19:51
Ik heb aan mijn G-system + triaxis + 20/20 o.a. een OCD en een Fulldrive van Fulltone hangen. Bij een crunch instelling van de triaxis pept de fulldrive de sound heerlijk op... Santana romig (misschien heeft dit ook met de geilheid van mijn nieuwe Les Paul te maken)!!!
Aan de lead sound hangt een OCD... geeft meer pit en definitie!!!
Ik vind het top, maar heb weinig vergelijkings materiaal. Een Carl Martin klinkt ongeveer hetzelfde.

ieme
13 november 2008, 12:52
Klon Centaur en een 3 knops red snapper

Magic Bean
13 november 2008, 15:30
Mensen zetten hier gewoon pedaaltjes die ze zelf graag willen, zodat ze die dingen over een maand voor een zacht prijsje kunnen kopen :D

ieme
13 november 2008, 17:05
Mensen zetten hier gewoon pedaaltjes die ze zelf graag willen, zodat ze die dingen over een maand voor een zacht prijsje kunnen kopen :D

dan ver-nocki ik die centaur

Nocki
13 november 2008, 17:18
Mensen zetten hier gewoon pedaaltjes die ze zelf graag willen, zodat ze die dingen over een maand voor een zacht prijsje kunnen kopen :D

Of ze zetten de peals hier die ze graag willen verkopen!

ieme
13 november 2008, 17:34
Of ze zetten de peals hier die ze graag willen verkopen!

in dat geval zou ik een echo en een filter pro nemen nocki! of een trex alberta ofzo... je kan er ook wel een les paul junior tussen hangen!

Nitefly7
13 november 2008, 18:49
je kan er ook wel een les paul junior tussen hangen!

:dance: wiieee !

Nocki
13 november 2008, 19:00
Wat ben je trouwens van plan ieme? grote opruiming... wat gaat er in de plaats komen?