PDA

View Full Version : Rookmachine troep



Swan
11 november 2008, 18:23
Afgelopen weekend n gig gedaan in Amsterdam waar een rookmachine stond, dus dat ding stond behoorlijk aan het gehele optreden (hadden we ook om gevraagd), maar na het optreden zaten al m'n spullen onder een soort nat vettig laagje :(
dit lijkt me nou niet echt goed voor m'n spullen en hij stond bijv. recht achterin m'n Bassman te blazen...
is dit normaal voor rookmachines of was deze defect? ik heb t iig nog nooit eerder gehad.

Dj_Tuning
11 november 2008, 18:39
Die rook word gemaakt uit een olie-achtige substantie, glycol. Dit wordt ook gebruikt in make-up, en bijvoorbeeld een supersmoker. Kan niet zoveel kwaad.

Wax on, wax off :D

Ace 1.15.19
11 november 2008, 21:19
Dat wordt inderdaad poetsen 'geblazen' ;)

Swan
11 november 2008, 23:10
maar als bijv. n laptop (en er in waarsch. door de ventilatoren) er onder komt maakt dat ook niet uit?

bert k
12 november 2008, 00:30
Nou, ik zou er niet blij mee zijn. Het is in principe niet giftig en onschadelijk, maar je laptop komt wel onder de vette smurrie te zitten. Geen idee of de toetsen het leuk vinden als het eronder komt.

Swan
12 november 2008, 17:44
ok dat is goed om te weten :)

HaroldA
12 november 2008, 18:01
Ik had het laatst ook. Er stond zelfs een plasje van het goedje in m'n pedalboard!

Alles losgetrokken en met doekje en wat afwasmiddel al m'n pedaaltjes gepoetst ;)

rock 'n roll
12 november 2008, 19:12
Wat zou zo'n spul doen met je gitaar en lange termijn? Aangezien hier toch nogal wat mensen met relic bezig zijn en hun spullen in koffie en in de zon zetten :chicken:

Pais
12 november 2008, 19:39
Nou, het werkt anti-vries, dus dan hoef je je gitaar iig niet meer te pekelen. Verder is glycol een type alcohol en lijkt chemisch geschien veel op ethanol (wat de drinkbare alcohol is)

Al met al klinkt glycol op de gitaar hardstikke R&R

berolios
23 november 2008, 11:32
ik zou in ieder geval maar zorgen dat die machine de volgende keer niet meer richting jullie spullen gericht staat. Je hebt altijd wel afzetting, maar in de eerste meter blijft toch wel de meeste troep hangen.

Je kunt zo'n ding ook gewoon omdraaien en tegen de muur aan richten, die rook komt toch wel overal terecht uiteindelijk... scheelt alleen wel een hoop poetswerk... of erger ;)...


Succes!

Roel#1
10 maart 2009, 00:56
Dat was dus een zgn oil cracker rookmachine.
Anderen gebruiken rookvloeistof op glycolbasis en geven geen vette aanslag.

Tip: Zet het in jullie technische rider dat je geen oilcrackers wil maar "gewone" rookmachines. Zet er dan bij dat de kosten van schoonmaken van de apparatuur voor kosten van de zaaleigenaar/verhuurder gaat. Dat helpt.

ruben knipping
7 juni 2009, 22:15
Bij normale rookmachines heb je ook aanslag. Het best is rook op waterbasis. Maar ja je moet wat over hebben voor een leuke show.