PDA

View Full Version : versterker onder de €800



Output
11 november 2008, 15:38
Hallo,

ik zoek een versterker maar ik ben nog maar 14 jaar dus ik heb maar een dikke €800 te spenderen.
Ik zoek een goeie versterker om in een band te spele
Ik heb hier al is rondgekeken en blijkbaar is die Fender Performer wel goed.
Een vriend van mij heeft een Marshall MG 100w combo en die leek er ookredelijk tevreden over.
Nu ja, ik speel van clean en blues tot (stevige) rock.
Iemand suggesties ?

Groeten,
output

almarvk
11 november 2008, 15:59
Welkom op dit forum!

Leuk dat je je voorstelt, maar je vraag wordt helaasch gestelt op de verkeerde plek...

Mithrandir
11 november 2008, 16:02
Topic verplaatst vanuit "stel jezelf voor".

Nielsje
11 november 2008, 16:06
Hallo,

ik zoek een versterker maar ik ben nog maar 14 jaar dus ik heb maar een dikke €800 te spenderen.
Ik zoek een goeie versterker om in een band te spele
Ik heb hier al is rondgekeken en blijkbaar is die Fender Performer wel goed.
Een vriend van mij heeft een Marshall MG 100w combo en die leek er ookredelijk tevreden over.
Nu ja, ik speel van clean en blues tot (stevige) rock.
Iemand suggesties ?

Groeten,
output

Welkom!

Voor 800 euro, is er veel, maar dan ook véél beter spul te krijgen dan een MG of een performer. Je kan twee kanten op: óf je gaat iets kopen met je budget van 800 euro, óf je weet nog niet zo goed wat je wil (je bent tevreden met een MG/performer e.d.), koop dan een ietwat goedkopere amp (+/- 350 euro), en ga van de rest lekker sparen, tot dat je over een paar jaar wat beter wil wat je wil.

Verder is belangrijk om te weten (ivm advies geven):
* gitaar
* effecten
* speel jaren
* buizen/transistor
* nieuw/2e hands
* combo/top+cab
* etc.

AART
11 november 2008, 16:11
2ehands Marshall DSL/TSL combo?

Nielsje
11 november 2008, 16:12
Goeie AART, gezien z'n budget is m'n DSL top best een goeie suggestie!

Output
11 november 2008, 17:41
Goeie AART, gezien z'n budget is m'n DSL top best een goeie suggestie!

Bedankt al.
Hoeveel kost die dan?
Maar dan moet ik nog wel zo'n cabinet hebbe (waarschijnlijk nog is zo'n €500 erbij):satisfie:

AART
11 november 2008, 17:44
Goeie AART, gezien z'n budget is m'n DSL top best een goeie suggestie!

Jouw head is geen combo Niels;)

Output
11 november 2008, 17:45
Jouw head is geen combo Niels;)

Ook weer waar ;)

Nielsje
11 november 2008, 17:47
Bedankt al.
Hoeveel kost die dan?
Maar dan moet ik nog wel zo'n cabinet hebbe (waarschijnlijk nog is zo'n €500 erbij):satisfie:

Daarvoor mag je als je wil een PM sturen...


Jouw head is geen combo Niels;)

ssst.. zeg dat nou niet!


Ook weer waar ;)

Daar heb je het al....

Jimwoud
11 november 2008, 17:48
Kijk eens naar wat Laney buizen combo's(LC50, VC30, VC50, etc.). Zijn erg goed voor wat jij ermee wilt, en niet al te duur(300-450 euro), past makkelijk binnen je budget.

Output
11 november 2008, 18:02
Kijk eens naar wat Laney buizen combo's(LC50, VC30, VC50, etc.). Zijn erg goed voor wat jij ermee wilt, en niet al te duur(300-450 euro), past makkelijk binnen je budget.

Buizen onder de 1000 balle ?
Mijn gitaarleraar zegt mij vaak dat je geen goeie buizenversterkers vind onder de € 1000.

Nielsje
11 november 2008, 18:03
Mijn gitaarleraar zegt mij vaak dat je geen goeie buizenversterkers vind onder de € 1000.

Bullshit, heeft ie daar een onderbouwing voor?

Output
11 november 2008, 18:08
Bullshit, heeft ie daar een onderbouwing voor?

Nee die bedoelt er Fenders en Marshalls enzo mee.
Ik vroeg hem is naar de prijs daarvan en hij zei dat ge die ni vind onder de €1000.

kalmah
11 november 2008, 18:31
Ook die vind je wel onder de 1000 euri:)

Welke gitaar, effecten?

skabouter
11 november 2008, 18:32
nee die vna niels is niet geschikt, dat voel ik nu al :D mij mag je daarentegen ook PMen ;)

Output
11 november 2008, 18:46
Ook die vind je wel onder de 1000 euri:)

Welke gitaar, effecten?

Ik speel op een Epiphone Les Paul Plustop
Ik heb een Boss DS-1(distorion) en een Boss BF-2(flanger)
Ik speel door zo'n cube 30 van Roland

Output
11 november 2008, 18:48
nee die vna niels is niet geschikt, dat voel ik nu al :D mij mag je daarentegen ook PMen ;)

Ok zullen we u JCM800 ruilen tegen mijn Cube-30'je van €200 ?:D

skabouter
11 november 2008, 18:54
ik heb een beter idee :D Laten we ruilen tegen jouw budget, en dan mag je de cube zelf weggooien ;)

soup
11 november 2008, 19:01
Engl thunder 50 reverb

kost 850 euro ofzo maar zeker de moeite!!!!

Jimwoud
11 november 2008, 20:01
Nee die bedoelt er Fenders en Marshalls enzo mee.
Ik vroeg hem is naar de prijs daarvan en hij zei dat ge die ni vind onder de €1000.
Een bekrompen leraar dus, Fenders, Marshalls bla bla bla. Andere merken kent hij zeker niet.

Ga maar eens goed testen bij winkels, neem je leraar mee, dan gaat er een wereld voor hem open.

kalmah
11 november 2008, 21:28
Haha, klopt. Kun je je zo aan ergeren.

Mijn gitaarleraar kent alleen maar Fender en Gibson (voor gitaren dan)

Vraag je 'm advies voor n metal gitaar, antwoord: Fender strat.

Zeer ergerlijk..

Onmeunig Hans
11 november 2008, 21:40
Voor 800 euro zou je een gebruikte Koch studiotone combo kunnen kopen. Een erg knappe versterker ( heb hem zelf ook ) voor dat geld. Die heeft een erg goeie clean.
In een band zou je best aardig mee kunnen komen met de power die deze versterker biedt.
Ook andere types van dit merk, maar ook andere merken zijn voor 800 euro bereikbaar als je bereid bent te kijken naar gebruikt.

Hans

JohnLord
11 november 2008, 21:47
ik heb een beter idee :D Laten we ruilen tegen jouw budget, en dan mag je de cube zelf weggooien ;)

Wil je die JCM 800 nu al weer kwijt??

skabouter
11 november 2008, 22:31
voor een goed bod, zodat ik er wat anders voor kan kopen...hij is prachtig, maar ik gebruik hem te weinig live......daar heb ik eigenlijk wel een andere mooie voor, en op mn kamer komt hij eigenlijk niet tot zn recht. Maar ik twijfel nog wat, wil eerst eens zien wat ik ervoor kan krijgen

Lexvandoef
11 november 2008, 22:34
Maar je hebt toch al eens eerder je jcm800 top weg gedaan? En toen weer spijt gekregen? Het zou jammer zijn als je 2x dezelfde fout maakt. :sssh:

skabouter
11 november 2008, 23:48
het is een beetje haat/liefde verhouding....ik ben gek op de sound, ik kan de sound alleen niet echt kwijt met wat ik doe.....overbodige luxe. maar ik twijfel nog hoor! hij gaat niet zomaar weg.

ColourofFire
12 november 2008, 11:13
Engl thunder 50 reverb

kost 850 euro ofzo maar zeker de moeite!!!!

Tweedehands zelfs een stuk minder. De mijne (die nu stof staat te staat te vangen...) heb ik voor 500 euro van marktplaats gescoord.

Joene1988
12 november 2008, 11:39
Een dikke 800 euro zegt ie dan doodleuk... Met zn 14 jaar..
man, ik ben 20 en heb dat nog niet eens;) :hippie:

paulusdeBKB
12 november 2008, 14:01
Dan moet je minder zuipeh! :hippie:
Of een bijbaantje nemen.

_M_P
12 november 2008, 14:44
Ik denk dat je beter een line6 spider valve kunt kopen. Gezien je 14 bent, verwacht ik dat je nog niet precies weet wat je voor sound wilt. Met zo'n spider kun je dat goed uitzoeken door het behoorlijke aantal mogelijkheden.

Al die andere versterkers die hier genoemd worden zijn 'redelijk' specifiek voor een bepaalde sound.

WillemdaGuide
12 november 2008, 14:48
zie ook regelmatig ENGL topjes voorbijkomen, thunder of screamer voor zo rond de 500 euri, voor 300 een leuk cabje erbij en dan kun je alle kanten op dacht ik zo. vind die head met een losse cab beter klinken dan de combo uitvoeringen van die beide types

soup
12 november 2008, 15:02
Hoe komt het dat ze 2dehands zo goedkoop zijn die ENGL's, zijn toch redelijk goede versterkers of hebben ze de naam nog niet mee?

Output
12 november 2008, 15:12
Ik denk dat je beter een line6 spider valve kunt kopen. Gezien je 14 bent, verwacht ik dat je nog niet precies weet wat je voor sound wilt. Met zo'n spider kun je dat goed uitzoeken door het behoorlijke aantal mogelijkheden.

Al die andere versterkers die hier genoemd worden zijn 'redelijk' specifiek voor een bepaalde sound.

Nee ik heb er een tijdje me gerepeteerd (hij was van een kennis) en ik vond die echt sucken, niks persoonlijk ofzo maar ik vind het zo irritant met al die ingestelde sounds. Waarschijnlijk kan het ook anders hoor, maar ik kon er écht niet mee overweg.:confused:

Chocola
12 november 2008, 15:59
lol geen buizenversterker onder de 1000 euro :p, briljante leraar :seriousf:

Je moet verder kijken dan Fender en Marshall...
Maar vertel eens wat meer over je doel? Wil je er alleen mee oefenen? Of daadwerkelijk live mee spelen? En zo ja hoe groot is de ruimte? Als het voor 10 mensen is in een grote kamer is het anders dan voor 50 mensen of 200 mensen in een grote ruimte.

Wil je er effecten in hebben of eigen effecten in een FX Loop stoppen? Hoeveel kanalen? Echt een combo of een head met cabinet? (laatstgenoemde is niet aan te raden als je het niet nodig hebt en veel moet slepen ermee :p).

Neem je leraar eens mee naar een grote muziekwinkel of musicstore, en ga eens wat amps beluisteren. Als hij objectief is zal hij merken dat er wel wat beters voor dat geld te krijgen is :p. Overigens moet je ook goed uitkijken naar tweedehands amps ;-) vaak scheelt dat enorm terwijl het gewoon dezelfde amp is met eventueel wat gebruikssporen :)

Output
12 november 2008, 20:16
lol geen buizenversterker onder de 1000 euro :p, briljante leraar :seriousf:

Je moet verder kijken dan Fender en Marshall...
Maar vertel eens wat meer over je doel? Wil je er alleen mee oefenen? Of daadwerkelijk live mee spelen? En zo ja hoe groot is de ruimte? Als het voor 10 mensen is in een grote kamer is het anders dan voor 50 mensen of 200 mensen in een grote ruimte.

Wil je er effecten in hebben of eigen effecten in een FX Loop stoppen? Hoeveel kanalen? Echt een combo of een head met cabinet? (laatstgenoemde is niet aan te raden als je het niet nodig hebt en veel moet slepen ermee :p).

Neem je leraar eens mee naar een grote muziekwinkel of musicstore, en ga eens wat amps beluisteren. Als hij objectief is zal hij merken dat er wel wat beters voor dat geld te krijgen is :p. Overigens moet je ook goed uitkijken naar tweedehands amps ;-) vaak scheelt dat enorm terwijl het gewoon dezelfde amp is met eventueel wat gebruikssporen :)

Ik wil ermee repeteren in een kelder (:dontgeti:) van 6 op 4 ofzo.
Ik wil hem ook live gebruiken maar dat zal nooit meer als 1000 man zijn (dat kan buiten of binnen zijn).
Qua effecten wil ik allebij een beetje: een reverb of tremolo op de versterker (maar dat zit er standaard wel op bij de meeste denk ik), en ik wel er ook mijn eigen effectenarsenaal op aansluiten (2 Boss pedaaltjes ;))
Het moet echt wel een combo zijn want ik ga hem waarschijnlijk redelijk vaak moeten vervoeren.

Jeroen76
12 november 2008, 21:52
Ik ga een balletje opgooien...... probeer eens een budgetter als bijvoorbeeld de fm-series van Fender. Ikzelf heb een losse top en cabinet, das niet aan te raden als je veel sjouwd. De 2x12 is een leuke combo met flink wat ballen. Je distortion haal je uit je boss, dus daar hoef je het niet voor te doen. Dan kun je lekker verder sparen voor het buizenwerk. Mocht je daar nog behoefte aan hebben, natuurlijk.

ps, je wordt hier alleen serieus genomen als je een buizenfreak bent;)

Jeroen

Chocola
12 november 2008, 22:11
Buizen zijn leuk, maar alleen als je het nodig hebt :P

skabouter
12 november 2008, 22:21
het is geen kwestie van nodig hebben....het is een andere sound, die veel mensen mooier vinden. Vooral op hoog volume ga je het verschil erg horen, ga het maar eens live checken, of in een ruimte waar je echt hard kan! Buizen is hoe harder hoe vetter, en transistor gaat vaak steeds slechter klinken. Ofwel zijn buizen mooi aan te raden als je veel (live) speelt met bands. ze prikken ook beter/steviger door een bandmix heen.

Output
13 november 2008, 19:42
Ik ga een balletje opgooien...... probeer eens een budgetter als bijvoorbeeld de fm-series van Fender. Ikzelf heb een losse top en cabinet, das niet aan te raden als je veel sjouwd. De 2x12 is een leuke combo met flink wat ballen. Je distortion haal je uit je boss, dus daar hoef je het niet voor te doen. Dan kun je lekker verder sparen voor het buizenwerk. Mocht je daar nog behoefte aan hebben, natuurlijk.

ps, je wordt hier alleen serieus genomen als je een buizenfreak bent;)

Jeroen

Die Frontman serie ? Hier op het forum worden die serieus afgekraakt... waarschijnlijk wel door mensen die al 20 jaar door buizenbakke spelen, maar toch. Ik heb 1 keer door die 212 gespeeld en ik moest toch wel paar minuten zoeken naar een goed geluid, maar da zal wel aan mij liggen:chicken:

Jeroen76
13 november 2008, 22:14
Die Frontman serie ? Hier op het forum worden die serieus afgekraakt... waarschijnlijk wel door mensen die al 20 jaar door buizenbakke spelen, maar toch. Ik heb 1 keer door die 212 gespeeld en ik moest toch wel paar minuten zoeken naar een goed geluid, maar da zal wel aan mij liggen:chicken:

Nee, ik zal niet zeggen dat het aan jouw ligt. Jij hebt dan nog serieus getest en uitgeprobeerd. Maar waar ik wel eens moe van wordt is het continu afzeiken van transistors. Ik zelf heb ervaring met goede en slechte transistors. Ook daar zit soms een wereld van verschil in. En met het genoemde budget zou ik al helemaal niet aan lampen denken.

arjanb01
13 november 2008, 22:21
:eek:
Nee, ik zal niet zeggen dat het aan jouw ligt. Jij hebt dan nog serieus getest en uitgeprobeerd. Maar waar ik wel eens moe van wordt is het continu afzeiken van transistors. Ik zelf heb ervaring met goede en slechte transistors. Ook daar zit soms een wereld van verschil in. En met het genoemde budget zou ik al helemaal niet aan lampen denken.

:eek: voor onder de 800 euro geen buizenversterker ????? Are you nuts ????
Wat dacht je van een peavey valveking (nieuw rond de 500 euris) ? Een tweedehands engl thunder bijvoorbeeld ? Tweedehands Koch Twintone ? Of een Fender Blues deluxe ? (40 watt en tweedehands ook onder de 800 euro te krijgen).
Of Brugera ? Nieuw ook onder de 800 euro en hele leuke versterkers voor het geld.
In het geval van de topic starter heeft hij genoeg keus en zou ik echt never nooit niet voor een transistor amp gaan.

Jeroen76
13 november 2008, 22:25
:eek:

:eek: voor onder de 800 euro geen buizenversterker ????? Are you nuts ????
Wat dacht je van een peavey valveking (nieuw rond de 500 euris) ? Een tweedehands engl thunder bijvoorbeeld ? Tweedehands Koch Twintone ? Of een Fender Blues deluxe ? (40 watt en tweedehands ook onder de 800 euro te krijgen).
Of Brugera ? Nieuw ook onder de 800 euro en hele leuke versterkers voor het geld.
In het geval van de topic starter heeft hij genoeg keus en zou ik echt never nooit niet voor een transistor amp gaan.

Ik denk niet dat je mijn punt begrijpt, of in ieder geval niet mijn insteek. Wat ik bedoelde was; je koopt eerst een "goedkope" transistor om dan vervolgens door te sparen voor iets moois. Want 800 vind ik toch wat krap, er is nog zoveel moois te koop in buizenland. Hoe over the top ook.

Ik wil al helemaal niemand overhalen om over te gaan op 100% transistor. Dan blijven die lekker goedkoop op MP.

Fiendish
14 november 2008, 06:27
Misschien is een Tiny Terror combo een idee ?

Output
14 november 2008, 22:08
Allemaal bedankt voor de reacties !
Nu weet ik nog niet zo veel (alleen wat namen en het feit dat 2de-handsversterkers goed zijn) behalve dat ik gewoon eens naar de muziekwnkel moet gaan om wat combo's te gaan testen.:strat:

Maar ik zag ook in de catalogus van Music Store een combo staan van Bugera die voledig buizen is maar wel maar €653 kost.
Is die goed , want als dat zo is, is het mischien wel iets voor mij.

PS: Ik weet nu ook dat mijn leraar duidelijk [U]geen[U] gelijk had:D

grayfink
16 november 2008, 09:43
Allemaal bedankt voor de reacties !
Nu weet ik nog niet zo veel (alleen wat namen en het feit dat 2de-handsversterkers goed zijn) behalve dat ik gewoon eens naar de muziekwnkel moet gaan om wat combo's te gaan testen.:strat:

Maar ik zag ook in de catalogus van Music Store een combo staan van Bugera die voledig buizen is maar wel maar €653 kost.
Is die goed , want als dat zo is, is het mischien wel iets voor mij.

PS: Ik weet nu ook dat mijn leraar duidelijk [u]geen[u] gelijk had:D

Ik zou die Bugera dan wel eerst uit willen proberen! Misschien is dat een goede amp, maar helemaal niet het geluid dat je wil.
Ik heb zelf een Peavey Valveking combo, volledig buizen en erg veel waar voor je geld. (made in China, daardoor erg goedkoop)
Een tijdje terug speelde ik op een Peavey Classic 30, klonk ook erg goed en ook binnen jouw budget.

Output
16 november 2008, 16:35
Ik zou die Bugera dan wel eerst uit willen proberen! Misschien is dat een goede amp, maar helemaal niet het geluid dat je wil.
Ik heb zelf een Peavey Valveking combo, volledig buizen en erg veel waar voor je geld. (made in China, daardoor erg goedkoop)
Een tijdje terug speelde ik op een Peavey Classic 30, klonk ook erg goed en ook binnen jouw budget.

Op youtube staan er een filmpje van de 6260 combo. Maar ik vind wel een beetje raar dat het 'clean' kanaal maar 1 knop heeft: een gain-knop (?).
En op het lead kanaal is nóg meer gain. Is er dan geen mogelijkheid om gewone, mooie clean te spelen?

PS: Je moet is letten op die Joe ... na bijna elke zin maakt die zo'n f*cking irritant geluid met zijn mond. Ik werd gek na 2 keer dat filmpje te hebben gezien:roll:

Ja, die Peavey valveking wordt vaak aangeraden op andere discussies, ik zal 'em eens gaan testen.

Jimwoud
16 november 2008, 16:56
Op youtube staan er een filmpje van de 6260 combo. Maar ik vind wel een beetje raar dat het 'clean' kanaal maar 1 knop heeft: een gain-knop (?).
En op het lead kanaal is nóg meer gain. Is er dan geen mogelijkheid om gewone, mooie clean te spelen?

PS: Je moet is letten op die Joe ... na bijna elke zin maakt die zo'n f*cking irritant geluid met zijn mond. Ik werd gek na 2 keer dat filmpje te hebben gezien:roll:

Ja, die Peavey valveking wordt vaak aangeraden op andere discussies, ik zal 'em eens gaan testen.

Die 6260 heeft op beide kanalen een gain en volume knop, en delen de EQ. Gain hoeft niet altijd overdrive of distortion te betekenen. Gain is gewoon de versterking. Dus clean is gewoon mogelijk. Moet je wel de gain laag houden.

dennis_rhcp
16 november 2008, 18:17
ik heb zelf de nieuwe randall rg75 g3 plus een hybride versterker.
hele veelzijdige amp met ballen, randall heeft de clean sectie helemaal nieuw
ontworpen waardoor zelfs de clean een goed geluid heeft.
hij kost 425 euro er zijn weinig versterkers die zo goed klinken in zo'n klein budget, je kan natuurlijk ook altijd kijken naar een valveking (buizen)

marter544
16 november 2008, 19:53
Die klinkt goed inderdaad, heb em zelf ook, maar met alle respect, voor 800 euro is wat mooiers te krijgen. Zelf koop ik van m'n 13e maand binnenkort een Engl Fireball, en als je dat vergelijkt met een RG75, is het toch wel een klasse apart.

Ik zou, als je voor 800 euro, ene goede, veelzijdige versterker wil hebben, ook voor een Engl Screamer gaan, 4 kanalen, galm, effectloop, meer heb je eigenlijk niet nodig..

nathandan
17 november 2008, 18:25
Engl thunder 50 reverb

kost 850 euro ofzo maar zeker de moeite!!!!

ik heb zo een voor al 450 euro
zeer goede amp.

JaimeB
17 november 2008, 20:49
Ik ben voor een iets lager budget op zoektocht gegaan naar een buizenversterker en kwam uiteindelijk bij de peavey classic 50 watt 4x10 uit. Heeft me maar 400 euro gekost tweedehands. Maar dat was erg geluk hebben. denk dat je eerder rond de 600 komt te zitten Nieuw gaan ze geloof ik voor 1100-1200 ofzo.
Ik zocht ook iets voor blues rock en hardrock.
Goed te doen thuis maar ook zker hard genoeg voor een redelijk podium.
Enig nadeel is dat ie toch best wat weegt voor een combo.

Output
21 november 2008, 18:29
En een 2de hands Marshall Vintage Modern 2266C ?
Ik weet het, ik moet eens gaan testen. Maar dat zal iets voor in de kerstvakantie worden, want nu komen die fijne examens eraan. :o

Ome Keith
22 november 2008, 00:36
Ik ben 15 en had vorig jaar ongeveer hetzelfde bedrag te besteden.
Transistor amps vielen mij tegen.
Had op mijn 12e een MG100HDFX/MG412A gekocht en dat lijkt in het begin heel wat.
Totdat ik ontdekte dat ik op een podium door een Valvestate compleet werd weggeblazen.
En dat is nog maar een hybride amp met een buisje in de voorversterker.
Ik zou eerst flink wat buizenamps uitproberen.
Als je ongeveer weet wat je wilt, vissen op Marktplaats of zo.
Heb 350,- betaald voor een Laney GH50L head waar niks aan mankeerde.
Lijkt op Marshall en heeft ook lekker veel drive (vind ik kicken)
Cabs waren helemaal een lachertje. Heb 350 voor twee stuks betaald.
Ik zal meteen te horen krijgen dat het crap is maar voor 700,- had ik een full size stack
met een 50 watt buizentop. En dat gaat moorddadig hard.
Denk nou niet dat ik denk dat je zo iets moet kopen. Het gaat erom dat je tijd moet stoppen in het vaststellen wat je mooi vindt. Ga op je eigen oren af en laat je ook gewoon uitleggen wat de sterke en zwakke punten van een amp zijn. Laat ze het ook demonstreren en hlaten horen.
Mijn punt is dat je daarna met geduld voah weinugh ook leuke nuttige spullen kunt krijgen.
Ik heb liever een gebruikte buizenamp dan een nieuwe transistor.
Ik heb nu 6 buizenversterkers en ik vind ze stuk voor stuk leuker dan de transistoramps die ik tot nu toe gehoord heb/heb gehad.

hesse
22 november 2008, 00:45
Ik ben 15 en had vorig jaar ongeveer hetzelfde bedrag te besteden.
Ik heb nu 6 buizenversterkers en ik vind ze stuk voor stuk leuker dan de transistoramps die ik tot nu toe gehoord heb/heb gehad.

Niet slecht voor een 15-jarige. Ooit wil ik dat ook kunnen, maar nu unief ga ik moeten werken en andere dingen bekostigen vrees ik. Nuja, eentje van 800 euro gaat nog wel:D

AART
22 november 2008, 12:07
Niet slecht voor een 15-jarige. Ooit wil ik dat ook kunnen, maar nu unief ga ik moeten werken en andere dingen bekostigen vrees ik. Nuja, eentje van 800 euro gaat nog wel:D

Komt vanzelf hoor, hier en daar hou je wel een beetje over en dan komt de troep vanzelf.:D