PDA

View Full Version : Hoe effectpedaal laten werken



Dingetje
11 november 2008, 15:21
Ik heb een effectenpedaal van een vriend van me geleend, alleen nu heb ik de vraag, hoe sluit ik deze aan etc. Want ik heb hem aangesloten zo, Gitaar > Pedaal > Versterker, alleen krijg ik gewoon het versterker geluid, ik snap er echt niets van, Weet iemand wat ik moet doen om het effect te krijgen? Het is btw een Zoom 505

Mr.Fingers
11 november 2008, 15:23
heeft dat pedaaltje een voeding (stroombron, dus een adaptor/9V batterij?). Indien ja, zien dat dat erin zit/aansluiten, en dan nog eens proberen :satisfie:

Gearjunkie
11 november 2008, 15:23
Stekker erin? Aangezet? Patch gekozen?

Gothra
11 november 2008, 15:23
druk wat knopjes in, ligt er een beetje aan wat voor geluid je wilt hebben.

Squier4ever
11 november 2008, 15:24
handleiding lezen en dit gewoon in effecten posten ipv gitaren?

Dingetje
11 november 2008, 15:25
Ja heb ik allemaal al geprobeerd, alleen ik snap het gewoon niet want ik krijg gewoon het versterker geluid wat ik normaal ook heb, hoe moet ik hem aansluiten? Welke ingang van de versterker etc etc.?

almarvk
11 november 2008, 15:25
Deze gaat naar Effecten. Veel plezier ermee Dirk!

Nielsje
11 november 2008, 15:30
Veel plezier ermee Dirk!

*grinnik*

@ TS: Ik ben te goed vandaag, klik hier maar even: Zoom 505 manual (http://www.safaricomputers.com/505/505_manual.pdf)

Nitefly7
11 november 2008, 15:48
Ik heb een effectenpedaal van een vriend van me geleend, alleen nu heb ik de vraag, hoe sluit ik deze aan etc. Want ik heb hem aangesloten zo, Gitaar > Pedaal > Versterker, alleen krijg ik gewoon het versterker geluid, ik snap er echt niets van, Weet iemand wat ik moet doen om het effect te krijgen? Het is btw een Zoom 505

manual lezen idd...
staat de Zoom aan? gitaar -> input zoom (INPUT!) -> output zoom (OUTPUT!)-> input versterker.. ?
probeer ook eens door de programma's te 'wandelen'; misschien heb je 'm al aan staan, maar is het een 'clean' geluid... ?

Dirk_Hendrik
11 november 2008, 15:48
Deze gaat naar Effecten. Veel plezier ermee Dirk!


Thanks Almar:sneaky:

Bedankt Niels

Fuhgawz
11 november 2008, 16:04
Het antwoord ligt nogal voor de hand lijkt me: vraag de vriend van wie je het geleend hebt om even langs te komen en het pedaal fatsoenlijk voor je aan te sluiten.

hendrix2
11 november 2008, 17:43
Ik denk dat je pech hebt. Die vriend heeft je waarschijnlijk een pendaal meegegeven. Nadeel aan pendalen is dat je daar speciale kabels voor nodig hebt.


Wss heb je gewoon een sound geselecteerd die erg clean is, probeer maar eens een distortion ofzo. :)

_M_P
12 november 2008, 09:23
inderdaad. Het beste wat je kunt doen in geval van een pendaal is het volgende:

1) haal alle kabels uit het pendaal
2) Verpak het pendaal in krantenpapier
3) Gooi het pendaal weg, (let op!!!!) het liefst een paar straten verderop. Dit in verband met eventuele straling.......

Nitefly7
12 november 2008, 09:50
Ik denk dat je pech hebt. Die vriend heeft je waarschijnlijk een pendaal meegegeven. Nadeel aan pendalen is dat je daar speciale kabels voor nodig hebt.


Wss heb je gewoon een sound geselecteerd die erg clean is, probeer maar eens een distortion ofzo. :)

fe-lauw ... :stop: en dat zegt 'n moderator ;)

de mogelijkheid dat hij 'n cleane patch heeft ligt voor de hand denk ik, daar hij wel geluid hoort, maar geen over the top rare super-Zoom sounds.... best leuke bakkies trouwens die 505's... in tegenstelling tot de 1010 waar ik mee begon ooit...... blegghh