PDA

View Full Version : Eenvoudig (multi)-effect icm Koch Pedaltone



vanalles
11 november 2008, 14:09
Een paar jaar lang heb ik een aantal multieffect/moddeling apparaten gebruikt (GT6, XT en X3). De moddelers waren voor mij echt een overkill aan mogelijkheden en instellingen en de sounds die thuis o zo mooi klinken, stelden (mij) erg teleur, rechtsteeks over de PA.

Nu ga ik echter overstappen op een Koch Pedaltone. Alleen ben ik nog op zoek naar een klein eenvoudig, maar kwalitatief goed multieffectje. Ik gebruik eigenlijk alleen wat delay, compressor en wat chorus.

Iemand een suggestie? Ik heb zelf ook een pedalboard met mooie pedaaltjes (o.a. TC nova delay, CM plexitone, Rodenberg 828, MXR supercomp, wah pedaal) maar ik zoek iets handzamers en lichters om mee te nemen.

Dank voor de reacties.

iWishmaster
11 november 2008, 14:43
Zoiets zou ik ook graag hebben, en dan wel eentje die ik met de 4-kabel methode aan kan sluiten (dus compressor voor de preamp en delay etc. in de effects loop).

Je zou eens naar de digitech RP-500 kunnen kijken: die heeft ook een overkill aan functies, maar je kunt alle modelling opities enzo bypassen, waardoor je puur en alleen de effecten overhoud, maar da's ook niet echt klein en eenvoudig.

Swan
11 november 2008, 14:53
line 6 M13 missch: werkt als losse pedaaltjes maar je hebt wel veel keuze om die pedaaltjes in de vullen.

paulusdeBKB
11 november 2008, 14:55
Als het multi-effectje met een los pedaal mag worden aangestuurd: Boss SE 70, Zoom 9050, Sony heeft ook een 9,5" kastje gemaakt, ben vergeten hoe die heet. Ach, eigenlijk kun je de meeste rack-units die de afgelopen 10 jaar op de markt zijn gekomen wel gebruiken.
- Digitech S100, S200
- Rocktron Intellifex / Intelliverb etc.
- Yamaha SPX900, 990, 1000 etc.
- aanrader: Yamaha Magicstomp!
- Digitech RP-serie is ook prima (de nieuwste generatie)
- Zoom G2.1 (die is erg handzaam, heb hem zelf nooit gehoord maar als de FX hetzelfde klinken als de G9.2tt dan is dat een Geheimtipp!) / G7.1 . Hiervan wel even de preamp bypassen.

iWishmaster
11 november 2008, 15:02
Als het ook wat duurder mag zijn:
-TC Electronics Nova (relatief eenvoudig, à 700 euro nieuw)
-TC Electronics G-System (stuk uitgebreider à 1400 euro nieuw)

Staan beide bij mij op t testlijstje ...

MjS
11 november 2008, 15:03
Pedaltone is een mooi apparaat, maar 3 pedaaltjes erbij is toch niet zoveel?

vanalles
11 november 2008, 15:34
Bedankt voor de reacties zover. Een paar pedaaltjes vormen inderdaad niet echt een belemmering, maar mijn huidige plankje (pedaltone 2) is net wat groot en zwaar voor op de fiets. Vandaar dat ik eens wilde kijken voor iets kleiners en handzamers.

De genoemde apparaten zal ik nazoeken. En de 4-kabelmethode spreekt me erg aan door een deel van de effecten ervoor en een deel in de loop te zetten.

Nitefly7
11 november 2008, 15:46
Bedankt voor de reacties zover. Een paar pedaaltjes vormen inderdaad niet echt een belemmering, maar mijn huidige plankje (pedaltone 2) is net wat groot en zwaar voor op de fiets. Vandaar dat ik eens wilde kijken voor iets kleiners en handzamers.

De genoemde apparaten zal ik nazoeken. En de 4-kabelmethode spreekt me erg aan door een deel van de effecten ervoor en een deel in de loop te zetten.

wil je nu een m-fx naast je Pedaltone? of een die je Pedaltone vervangt?

mijn suggestie: Line6 M13... evt. Nova System.. en anders een Carl Martin Quattro ...

that being said, een Pedaltone + OCD + CE-2 (of Nova Modulator) + MXR Carbon Copy/ T-rexReplica (of Nova Delay) zou een plankje zijn waarmee je heeel erg gelukkig zou kunnen worden..!

paulusdeBKB
11 november 2008, 16:04
zoals ik het begreep wil hij hem ernaast, niet ipv.

vanalles
11 november 2008, 16:23
Ik wil inderdaad een klein iets met effecten naast mijn PT. Misschien zelf eerst eens experimenteren (heb de PT nog niet binnen) met mijn huidige pedaaltjes. Daar van gaan er waarschijnlijk ook een paar in de verkoop en kan ik wellicht de PT op mijn huidige board bevestigen. Dan heb ik maar weer 1 tas mee te nemen.