PDA

View Full Version : Double-neck basgitaren



Wortel
11 november 2008, 13:38
Goede middag,

Mijn vraag is of jullie hier bekend zijn met double-neck basgitaren??
Ikzelf kan er geen vinden, alleen wel een berg foto's. ik kan alleen niet zien van welk merk:(

Ben er geen professional in, maar zou toch graag zown ding willen hebben:D
alhoewel de meeste 1 met frets hebben en de andere dan zonder.
Zou het ook mogelijk zijn om 1 bas met 4 snaren te hebben en de andere met 5?? gewoon een vraagje:)

ben benieuwd!

Groetjes,:punk:

schwalbe
11 november 2008, 14:00
Volgens mij is er geen fabrikant met doublenecks in het standaard assortiment. Het zijn dus allemaal special orders en dat heeft dan wel weer als voordeel dat alles kan qua hoeveelheden frets, snaren enz enz.

pueblo
11 november 2008, 15:01
lijkt me wel vet, maar ongelooflijk zwaar. volgens mij wel wat handiger om twee bassen te hebben. ik zou hem gewoon laten maken, of zelf doen :satisfie:

Ibanez Srx 595
12 november 2008, 14:14
http://www.musicianscandystore.com/images/gear/vj/VJ_BGTR-DBL-FRT-FRTLS_full_fr_sm.jpg

http://www.silverspringmusic.com/servlet/the-164/4-fdsh-8-string-doubleneck-electric/Detail

HANNESSTINKT
12 november 2008, 19:08
lijkt me nou niet echt handig of eerder echt niet. :dontgeti:

budje
12 november 2008, 20:05
als je nou een custom laat maken gebaseerd op het steinberger idee dan valt het met gewicht wel mee denk ik (maar ondertussen laat ik even gissen naar prijzen achterwege)

Pedulla
13 november 2008, 12:58
Het staat wel stoer zo'n ding. Denk dat het heel zwaar (en kostbaar) zal zijn..

1 gefrette en 1 fretless kan ik mij nog iets bij voorstellen maar een 4 en een 5 snaar ontgaat mij helemaal...

Les Paul R8
13 november 2008, 13:51
Zwaar is het zeker. Heb eens op een Gibson doubleneck gespeeld. Die is op de vrij lichte SG gebaseerd en de doubleneck was echt zwaar. Niet leuk om langer dan 10 minuten mee op het podium te staan.

Wortel
14 november 2008, 13:38
Het staat wel stoer zo'n ding. Denk dat het heel zwaar (en kostbaar) zal zijn..

1 gefrette en 1 fretless kan ik mij nog iets bij voorstellen maar een 4 en een 5 snaar ontgaat mij helemaal...

wat dacht je van verschillende stemmingen:D?

kun je zeggen van koop een losse 4 en een losse 5 snarige bas..
heb je gelijk in maar dit staat veel stoerder:p vooral als het custom is:)

Stijn_fi
14 november 2008, 13:59
Hoezo zou je een vier- en een vijfsnarige bas apart willen hebben op één gitaar..? Je zeult alleen maar een extra gitaar mee.. Koop dan gewoon een vijfsnarige basgitaar, heb je viersnarig én vijfsnarig in één:noob:

Wortel
14 november 2008, 19:37
Hoezo zou je een vier- en een vijfsnarige bas apart willen hebben op één gitaar..? Je zeult alleen maar een extra gitaar mee.. Koop dan gewoon een vijfsnarige basgitaar, heb je viersnarig én vijfsnarig in één:noob:

zoals ik al zei....

quote van mezelf:p:

kun je zeggen van koop een losse 4 en een losse 5 snarige bas..
heb je gelijk in maar dit staat veel stoerder vooral als het custom is

pueblo
14 november 2008, 21:46
veel stoerder vooral als het custom is[/b]
Als je er goed kunt op spelen, dan ja, maar zoveel gewicht vergemakkelijkt het spelen er niet op

Ace 1.15.19
15 november 2008, 14:48
Waarom zou eigenlijk een double-neck bas zwaarder zijn dan een double-neck gitaar? Omdat er andere houtsoorten gebruikt worden?

pueblo
15 november 2008, 14:53
Waarom zou eigenlijk een double-neck bas zwaarder zijn dan een double-neck gitaar? Omdat er andere houtsoorten gebruikt worden?
nekken zijn langer en body zwaarder denk ik toch (groter dan bij gitaar)

Ace 1.15.19
16 november 2008, 00:22
Hierbij rijst bij mij eigenlijk de vraag waarom Rinus dan een double-neck bas heeft 2 x 4 snarig.

pueblo
16 november 2008, 11:33
Hierbij rijst bij mij eigenlijk de vraag waarom Rinus dan een double-neck bas heeft 2 x 4 snarig.

andere hardware en andere mensuur:satisfie:

Ace 1.15.19
16 november 2008, 12:53
Dan kan je in principe ook zeggen koop twee losse basgitaren.

snaarplukker
16 november 2008, 14:12
Dan kan je in principe ook zeggen koop twee losse basgitaren.
Ja, maar wel makkelijker om in een muziekstuk snel over te schakelen op de andere bas. Hetzelfde geld trouwens met doubleneck en tripleneck gitaren.

Cees

pueblo
16 november 2008, 14:20
wel zie je dubbel necken niet zo vaak, vooral omdat het onhandig is, het is meer voor de show lijkt me

Ace 1.15.19
16 november 2008, 14:37
En dat is dus ook de reden waarom de TS een double-neck bas wil.