PDA

View Full Version : effecten zelfbouw



nathandan
11 november 2008, 12:58
weet iemand een site waar je instructies voor een effect pedaal zelf te kunnen maken? liefst ook een site waar je die bouwpakketen kunt kopen.

Meneer I.
11 november 2008, 13:01
www.buildyourownclone.com

www.musikding.de

www.newtone-online.nl

Fuhgawz
11 november 2008, 13:08
Yeah, voornamelijk die laatste is interessant vanwege het uitstekende forum waar je met je problemen kunt komen. Check ook hier het subforum 'de Werkbank'. Staat ook veel nuttige informatie.

Meneer I.
11 november 2008, 13:38
BYOC is ook te verkrijgen bij www.degiergitaarbouw.nl

iWishmaster
11 november 2008, 13:44
Wat zijn eigenlijk de verschillen tussen de kits van Musikding en BYOC?

Ze hebben bijv. beide een Overdrive (tubescreamer) bouwpakket. Die van BYOC heeft wat meer componenten om mee te experimenteren en die van Musikding is wat groter, zitten geen knoppen op de pots etc. Maar technisch gezien zijn ze hetzelfde en het prijsverschil is wel erg groot: BYOC 70 euro, Musikding 22,50!

Meneer I.
11 november 2008, 13:58
Qua kituitvoeringen is de BYOC wat uitgebreider en heeft een duidelijkere handleiding, verder vind ik de behuizingen wat fraaier van BYOC.
Musikding is 'superbillig' maar ook zeker goede kits. Nadeel is dat je zelf de behuizing gaten moet boren.
Voordeel van BYOC is dat deze meerdere soorten pedalen heeft en niet alleen drives zoals het geval bij musikding.
Newtone heeft volgens mij dezelfde soort kits als musikding maar met een duidelijke handleiding en ook wel grappig een stukje geschiedenis van het betreffende pedaal erbij.

Volgens mij heeft G.G. de musikding TS808 vergeleken met de BYOC versie. Hij vond volgens mij de musikding wat lekkerder klinken.

Persoonlijk vind ik musikding het meeste waar voor je geld, en je kunt evt ook gewoon zelf 'tweaken' op zo'n musikding pcb.

TimmU
11 november 2008, 14:04
Laat ik eens kijken bij de Gier ; paar pedalen erbij inmekaar solderen is nooit mis.

iWishmaster
11 november 2008, 14:25
Qua kituitvoeringen is de BYOC wat uitgebreider en heeft een duidelijkere handleiding, verder vind ik de behuizingen wat fraaier van BYOC.
Musikding is 'superbillig' maar ook zeker goede kits. Nadeel is dat je zelf de behuizing gaten moet boren.
Voordeel van BYOC is dat deze meerdere soorten pedalen heeft en niet alleen drives zoals het geval bij musikding.
Newtone heeft volgens mij dezelfde soort kits als musikding maar met een duidelijke handleiding en ook wel grappig een stukje geschiedenis van het betreffende pedaal erbij.

Volgens mij heeft G.G. de musikding TS808 vergeleken met de BYOC versie. Hij vond volgens mij de musikding wat lekkerder klinken.

Persoonlijk vind ik musikding het meeste waar voor je geld, en je kunt evt ook gewoon zelf 'tweaken' op zo'n musikding pcb.


Ok, ik vroeg het omdat ik vorige week een BYOC overdrive bestelt heb en nu ineens zie dat 't prijsverschil wel erg groot is. Overigens is de BYOC ook True Bypass (ook een mod van een paar euro, maargoed).

Om de kits 'vergelijkbaar' te maken qua inhoud, alles bij elkaar geteld incl. verzendkosten (met een beetje gokken) kom ik op:
BYOC: 70 euro
Musikding: 40 euro

Redelijk verschil, maargoed, daar ga ik me nu niet druk meer om maken.

HaroldA
11 november 2008, 14:40
Nog een leuke met erg mooie printjes: http://www.tonepad.com/

MjS
11 november 2008, 15:28
Ok, ik vroeg het omdat ik vorige week een BYOC overdrive bestelt heb en nu ineens zie dat 't prijsverschil wel erg groot is. Overigens is de BYOC ook True Bypass (ook een mod van een paar euro, maargoed).

Om de kits 'vergelijkbaar' te maken qua inhoud, alles bij elkaar geteld incl. verzendkosten (met een beetje gokken) kom ik op:
BYOC: 70 euro
Musikding: 40 euro

Redelijk verschil, maargoed, daar ga ik me nu niet druk meer om maken.

Eh, die van Musikding is ook true bypass. Als je naar Kits -> The Screamer -> bill of materials gaat zie je er netjes een 3PDT-switch bijstaan. True bypass dus.

Nielsje
11 november 2008, 15:31
Om de kits 'vergelijkbaar' te maken qua inhoud, alles bij elkaar geteld incl. verzendkosten (met een beetje gokken) kom ik op:
BYOC: 70 euro
Musikding: 40 euro

Redelijk verschil, maargoed, daar ga ik me nu niet druk meer om maken.

Een iba TS808 heeft ook een andere prijs dan een Maxon OD808, en zo zijn er talloze voorbeelden, wat is je punt?

iWishmaster
11 november 2008, 15:31
Eh, die van Musikding is ook true bypass. Als je naar Kits -> The Screamer -> bill of materials gaat zie je er netjes een 3PDT-switch bijstaan. True bypass dus.

Ow inderdaad, je hebt gelijk, dan is t dus 38 euro :P